وصيت شهدا به بسيجيان (2)

احمد عليزاده : اي برادران پاسدار و بسيج، اي كه امام بر حق شما فرموده كه « اي كاش من هم يك پاسدار بودم». شما هم امروز نور چشم اين ملت هستيد امام را در هيچوقت تنها نگذاريد و از اسلام خوب پاسداري كنيد.
شنبه، 18 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصيت شهدا به بسيجيان (2)
وصيت شهدا به بسيجيان (2)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

احمد عليزاده : اي برادران پاسدار و بسيج، اي كه امام بر حق شما فرموده كه « اي كاش من هم يك پاسدار بودم». شما هم امروز نور چشم اين ملت هستيد امام را در هيچوقت تنها نگذاريد و از اسلام خوب پاسداري كنيد.

پدر و مادر و خواهران و برادرانم و اي كساني كه در تشييع جنازه و يا مجالسم شركت مي كنيد شاد و سرافراز باشيد چون من به مهماني خدا رفته ام هيچوقت ناراحت نباشيد اگر در مراسمم شركت مي كنيد اشكهايتان فقط براي رضاي خدا باشد.
در آخر مي خواهم كه اگر جنازه ام به دست شما رسيد مرا با لباس بسيجي ام دفن كنيد كه در آخرت شفاعتم را بكند و بر خود ببالم كه مسلمان (1) بوده ام.

اسحق دارا : و اي برادران پاسدارم و بسيجيان و ارتش و شهرباني، همه شما براي اين ملت و كشورهاي خارج نمونه اسلام هستيد، و همه شما را مانند يك تلويزيون تماشا مي كنند پس اخلاق خود را همين طوري كه در جبهه ها نشان داديد در شهرها هم نشان بدهيد. اي خانواده هاي شهدا، شما هميشه بعد از نماز صبح زيارت عاشورا را به ياد داريد، چون فرزندان شما هميشه در جبهه ها زيارت عاشورا را مي خوانند و عاشق اين دعا هستند، شما هم با خواندن اين دعا روح آنان (2) را شاد[ي] مي بخشيد.

اسماعيل ترابي پور : برادران بسيج و تمام حزب الله انتظار است كه راه شهدا را طي نمايند و راه منافقين را در هم بكوبند برادران اعضاي انجمن اسلامي و بسيج و حزب الله اميدوارم كه ميان شما بودم مرا ببخشاييد. و همچنين از هم سن و سالان و دوستان آشنايان و خويشاوندان مي خواهم كه مرا ببخشايند و باري پدر و مادرم و همچنين برادر خواهرم اميدوارم كه اشك چشمي براي من نريزيد كه دشمنان خوشحال بشوند.

اسماعيل ترابي پور : پشتيبان جبهه هاي جنگ باشيد در مراسم مذهبي و اجتماعات سياسي انقلاب شركت كنيد (نماز جمعه و دعاي كميل) ‌به برادران بسيج مي گويم اسلحه مرا آنچنان كه امام فرمود، بر زمين نگذاريد و با خون دادن انقلاب اسلامي را حمايت كنيد.

اسماعيل جاقوري : به تمام اعضاي بسيج و امت حزب الله و ياري دهندگان روح الله يك پيام دارم كه دوستي و صميميت خود را حفظ كنيد و هميشه به ياد شهدا باشيد. هر وقت كه مي خواهيد كاري را انجام دهيد فقط هدفتان في سبيل الله باشد و هميشه به خاطر رضاي خدا كار كنيد حاصل كارتان هميشه باقي بماند و اگر مي توانيد به جبهه بياييد غفلت نورزيد كه امروز اسلام نياز به شما دارد مي خواهيم انقلابمان را صادر كنيم با حرف نمي شود بايد عمل كنيم اين را هم بگويم تا ساخته نشده ايد به جبهه نياييد. هرچند جبهه به قول امام عزيزمان دانشگاه مي باشد اما احتياج به خودسازي قبلي هم دارد.

انسان اگر در هر جا فعاليت كند و هدفش خدا باشد خدا اجرها و حسنات زيادي به او مي دهد اگر يك فرد بسيجي واقعي يك ساعت نگهباني در راه خدا دهد بهتر از چندين سال عبادت است پس برادران به دعاها هم اهميت زياد بدهند مخصوصاً دعاي توسل، كميل، ندبه و زيارت عاشورا. برادران عزيز و خواهران مهربانم خيلي زحمت كشيده ايد اميدوارم كه حلال كنيد و در آخر از كمك به بسيج و جبهه خودداري نكنيد.

اصغر اميرقلي پور : اي برادران رزمنده بسيجي و سپاهي و غيره شما هم آگاه شويد و به اين هييت ها و جلسات قرآن و نمازجماعت و نماز جمعه برويد كه ما هرچه داريم از بركات اين جلسات است اين جلسات هيأت ها را سبك نشماريد مخصوصاً هيأت منتظران مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و بياييد در راه تداوم انقلاب اسلامي به نداي رهبر ميهن خميني بت شكن لبيك گوييد و او را ياري كنيد.

اصغر ايوبي : شما اي برادران و خواهران بسيجي، اي دلاوران رزمنده، اي شيران روز و اي زاهدان شب مساجد اين پايگاه هاي اسلام را خالي مگذاريد و از رنج كارها سست نشويد كه كار براي خدا شكست ندارد برادران و خواهران حزب الله بر روي قلب هايتان كار نماييد تا الهي شود چون به گفته امام عزيز وقتي قلب الهي شد همه چيز انسان الهي مي شود مطالعه خود را بيشتر نماييد مخصوصاً كتاب هاي گران بها و اخلاق استاد شهيد دستغيب را بخوانيد و عمل نماييد تا از هر نظر براي مردم الگو و سرمشق باشيد و تا سرنگوني تمام دشمنان اسلام به پيش برويد و بر خدا توكل نماييد.

اصغر پيردهقان : اي برادران پاسدار و جهاد و بسيج هوشيار باشيد كه اگر افرادي منافق در بين شما رسوخ كردند آنها را از خود ترد كنيد كه به واسطه يك عده معدودي دامن شما لكه نشود.

اصغر تاجيك : خدمت برادر عزيزم سلام عرض مي كنم. اميدوارم كه در حركت اين انقلاب سهمي داشته باشي و در بسيج فعاليت كني كه بتواني به جبهه بيايي و با كافران ستيز كني.

اكبر اسمند : برادران بسيجي برادران پاسدارم و برادران ارتشيم شما كه مي خواهيد در صراط مستقيم گام برداشته از جنگ و از سختي ها و كمبودها نهراسيد فقط خدا را در نظر داشته باشيد خدا خود ياري كننده شماهاست برادران من براي رضاي خدا به جبهه رفتم هيچ اجباري در كار نبوده خودم و با وجداني كه داشتم راه شهادت سرخ راه حسين (عليه السلام) را انتخاب كردم و خودم مرگ سرخ را به ذلت و خواري ترجيح دادم و همچنان كه خداوند تبارك و تعالي مي گويد شهيدان زنده اند و انسان ها خيال نكند كه شهيدان مرده اند شهيدان زنده ابدي هستند و زندگي جاويدان و هميشگي را انتخاب كرده اند اميدوارم كه شماها نيز ادامه دهنده راه باشيد من اميدوارم كه بتوانم سربازي باشم در خدمت اسلام.

اكبر اسدي : متوجه باشيم كه در هر كار و همه وقت بايستي متوكل و اميدوار به حق تعالي بوده باشيم تا نصرت وي شامل حال ما گردد انشاءالله برادران و بسيجي ما بايد همچون بسيجيان شهيد و جان بر كف باشيم توكل و اداره ما متوجه خدا باشد و با عشق و علاقه بيشتر در كارزار خويش عقلي فكر نكرده بلكه برحسب عشق و به دست آوردن رضاي حق تعالي نبرد بنماييم. برادران رضاي حق تعالي در عصر حاضر عمل به كلام ولي فقيه حضرت امام مي باشد او كه علم پيشوايي جهان را بر دوش مي كشد و خود را مكلف بر اين كار مي داند و هيچ خستگي در خود احساس نمي كند.

اكبر انصاري : «پيام به برادران بسيج» برادران بسيج شما با مردم فرق داريد و شما با ديگر قشرها فرق مي كنيد وفرقتان اين است كه از نظر ديدي كه مردم به شما دارند مبادا در كارهايتان اخلاق اسلامي و خلوص نيت را فراموش كنيد. برادران بسيج شماها سربازان امام هستيد و سعي كنيد در كوچه و محل با اخلاق اسلامي افراد را به خود جذب كنيد.

اكبر توانگر رنجبر : وصيتم به برادرانم اين است كه امام را تنها نگذاريد و او خودش فرمود اين انقلاب احتياج به نگهباني دارد، پس در سنگر بسيج حافظ اين انقلاب باشيد.

اكبر جمالي دستگردي : از برادراني كه در بسيج هستند كه نور چشم من بودند و من از آنها پندها آموختم و از آن استادان مي خواهم كه به غير از نگهباني براي خدا و مجالس مذهبي هركدام در سنگر مدرسه و كار محكم و پابرجا باشيد و براي رفع مشكلات خود با برادران شوراي بسيج همكاري كنند كه تا آنجا كه اين برادران را من شناختم استاداني براي من و همه ما بودند خدا همه شما و آنها را تأييد كند ديگر با قرآن مانوس شويد كه قرآن مانند نوري است كه به انديشه انسان مي تابد و به انسان روشنايي مي بخشد و كوره راه هاي تاريك و ظلمت را براي انسان مي گشايد.

اكبر جوكار: وظيفه من و تو چيست ما بسيجيان وظيفه و مسوليتي سنگين بر دوش داريم كه نمي شود با زبان گفت و يا با قلم بر روي كاغذ نوشت آري ما اين وظيفه را با قلبي صاف و مملو از عشق و ايمان انجام مي دهيم.

الله كرم استكي : رزمندگان بسيج و اي برادران و دوستان شما هم مواظب باشيد كه غافل از اسلام اميرالمؤمنين (عليه السلام) مي فرمايد چه ذليل و خوارند مردمي كه مرزشان و كوچه هاي شهرشان ميدان تاخت و تاز دشمن بيگانه باشد مواظب امام عزيز باشيم و قدرش را داشته باشيم فرداي قيامت از ما جواب مي خواهند كه در مقابل دعوت رهبر چه كرده ايم كه اهدافش ياري اسلام بوده است.

امير اقتدارمنش : علاوه بر سنگر تحصيل همچنان سنگر بسيج سپاه پاسداران را حفظ نموده و در موقع مقتضي كه يعني زماني كه احتياج [هست] مي توانيد به جبهه بياييد.

برادران بسيجي در نمازهاي جمعي و نمازجماعت و شب هاي محرم ماه رمضان مسجد را پر كنيد و با هم اتحاد داشته باشيد و از هرگونه اختلافات دوري كنيد و جلوي تفرقه اندازها را بگيريد و انشاءالله كه منبع اصلي آنها را پيدا مي كنيد و آن را از بين ببريد برادران گوش به فرمان امام باشيد نه كه دست از امام بكشيد خدا آن روز را نياورد و حرمت آن لباسي كه به عنوان بسيجي در تن داريد بدانيد.

اميرمسعود امره برچلويي : از برادران بسيجي مي خواهم راه بنده حقير را ادامه دهند و در خط انقلاب و امام باشند و با هم وحدت داشته باشند تا دشمن در ميان آنها نفوذ نكند.

برات اميني خانكوك : از دعا براي فرج امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و سلامتي رهبر كبير انقلاب بعد از هر نماز فراموش نكنيد، مخصوصاً برادران سپاه و بسيج.

بهرام ارجمندي : جمله اي هم مي خواستم براي برادران همرزم خودم يعني برادر[ان] پاسدار بسيجي ام پيام دهم هرچند كه من خيلي كوچكتر از آن هستم كه به شما برادران ايثارگر از جان و مال گذشته پيام بدهم و آن اين است كه هميشه گوش به فرمان امام عزيزمان باشيد جلسات دعاهاي توسل و دعاهاي كميل را فشرده تر كنيد و هر هفته نماز جمعه بيفزاييد همچنان كه امام بزرگوارمان فرموده سپاه و بسيج بازوي مسلح امام و روحانيت اسلام است به اين كلمات پيامبرگونه امام همچون گذشته با دقت كامل جامه عمل بپوشانيد.

بهرام ايزدي : سخني با دوستان و همكاران بسيجي دارم، اميدوارم كه شماها من حقير و بنده روسياه و فقير خدا را به بزرگي خودتان ببخشيد. شما اي عزيزان تا توان و جان در بدن داريد دست از اسلام و امام نكشيد و براي پياده شدن حكومت الله و اين مردم و نجات مستضعفان جهان كار كنيد.

بهرام تبسم دوست : وصيتي ديگر دارم به برادران پاسدار و بسيجي كه اگر خداوند مرا به مهماني دعوت نمود هرگونه بدي از من ديده ايد مرا ببخشيد اگر خداوند شهادت را نصيبم كرد مرا در گلزار شهدا به خاك بسپاريد.

بهرامعلي اميدي : وصيتم به شما برادران بسيجي ام اين است كه شما راه ما را ادامه دهيد چه در پشت جبهه و يا در جبهه.

بهروز احمدي : به دوستان و برادران همنوع خود عرض مي كنم كه اگر مرا دوست دارند، راهم را ادامه بدهند كه همان راه خدا و رسول خدا و امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و نايب بر حق اوست (برادران سپاه و بسيج).

بهرام ايمانژاد : شما برادران بسيجي كه من حقير خودم خاك پاي تمامي بسيجيان پرتوان هستم و هركس دشمني با شما عزيزان بكند و به حقانيت شما عناد بكند به خدا قسم تا ابد نفرين آنها را خواهم كرد و نگذاريد بعضي ها با لباس حزب الهي و چهره حزب الله به خود دادن، مال و حق اين مردم را بخورند.

پرويز(رضا) ايليات : اين را به برادران بسيجي و سپاهي بگويم كه اين سفره كه بر سر آن نشسته ايد سفره اباعبدالله مي باشد و هركس در اين موقعيت حساس از سر اين سفره كنار برود از كنار سفره آن آقا كنار رفته است و در آن دنيا جايي كنار آنان ندارند، در مورد رفتن به جبهه من ديگر نمي توانم صحبتي كنم چرا كه حضرت امام خميني مدظله العالي فرمودند: رفتن به جبهه از فروع دين نيز واجبتر است، با توجه به سخنان گوهر بار ايشان تكليف از ما ساقط نمي شود مگر در موقع مرگ و (بعد از مرگ) پس اميدوارم كه فراموش نشود.

در آخر از تمامي برادران بسيجي و سپاهي و دوستان و آشنايان بسيج شهيد چمران و شهداي والفجر كه مدتي با هم بوده ايم مي خواهم كه مرا حلال كنند و اگر در طول مدت زندگيم برخوردي با آنان داشته ام من نيز حلال مي كنم و اميدوارم كه حضرت حق نيز بگذرد ان شاءا.. در ضمن سعي كنيد كه خانواده رزمندگان و معلولين و شهدا را از ياد نبريد چون از واجبات مي باشد در نظر بنده.

پرويز حاجيوندزاده : از برادران بسيج مي خواهم كه از روحانيت به خوبي پشتيباني بكنند و بدانند كه هريك از شما بايد اميد آينده اسلام باشد و هيچوقت نگذاريد مسايل كوچك شما را از ياد خدا و مسأله اصلي دور بكند و آن چيزي كه براي شما مهم باشد تنها پيروزي اسلام و رضاي خدا باشد. اي كه از كوچه معشوق ما مي گذري برحذر باش كه سر مي شكند ديوارش.

تركي بختياري : و پيامي براي سپاه و بسيج، شما مسؤوليت سنگيني به گردن داريد و اگر خداي نكرده به مسووليت (3) خود وفا نكنيد، فردا چه جوابي مي خواهيد به خداي خود بدهيد، شما برادران افرادي هستيد كه از ميان مردم آمده ايد و بايد مواظب باشيد كه هيچكس كوچكترين خطايي نكند و اين را بايد بدانيد كه تمام خانواده هاي شهدا به شما نگاه مي كنند، شما بايد كاري بكنيد كه خانواده هاي شهدا به جاي شهيدشان به شما نگاه كنند و شما برادران سپاه و بسيج و اي مسوولين بايد جاذبه داشته باشيد نه دافعه و شما اي برادران بايد داراي گوش باز باشيد كه چه مي گذرد در خفا خيلي كارها مي شود كه شما نمي فهميد. منافق در كمين است.

جعفر جعفريان : پيامم به برادران بسيج و سپاه اين است كه هميشه اين دو سنگر را محافظت كنيد و اين تبليغات خيلي مؤثر است برادران سعي كنيد كه بيشتر عضو بشويد و وصيتم اين است كه قرآن و نهج البلاغه را بخوانيد و به دستورات آن كاملاً درست عمل كنيد و اگر ديديد واقعاً جبهه احتياج دارد و مي توانيد تشريف بياوريد كه جبهه به [شما] احتياج دارد به اميد عمل كردن به اين عرايض بي ارزش.

جواد بهلولي : عزيزان بسيج قدر خودتان را بدانيد به خدا قسم شما خيلي ارزش داريد چون حافظ دين خدا و اسلام عزيز هستيد.

جمشيد اميدي : شما برادران بسيج و دانش آموز اي برادران مسووليت خون اين همه شهيد بر گردن شماست و شما بيشتر مسووليد تا مردم عادي برادران بسيج سلاح شهدا را برداريد و جاي آنها را در جبهه پر كنيد و جذب نيرو كنيد و به جاي آنها در بسيج نيرو بياوريد شب هاي جمعه با دستجات مذهبي به گلستان شهدا برويد بر سر مزار شهدا سينه بزنيد نوحه سرايي بكنيد قرآن بخوانيد اشك بريزد زيرا كه امام عزيزمان مي فرمايد ما هرچه داريم از اين گريه هاست بسيجيان با مردم خوش رفتاري كنيد. مردم را تشويق كنيد به بسيج و سپاه و مسجد سنگر مسجد را هم پر كنيد نماز جماعت را با شكوه خاص برقرار كنيد.

جمشيد حجتي نژاد : برادران بسيجي از شما تقاضا داريم در موقع آمدن به جبهه هرچه قدر مي توانيد خودتان را از لحاظ روحي و جسمي آماده نماييد و برادران شما سمبل جامعه اسلامي هستيد با هر رقم جورو فساد و هر حركت غيراسلامي مبارزه بنماييد و اگر اين كار را نكنيد در پيشگاه خداوند مقصر خواهيد بود.

جواد اميدي : شما برادران بسيج هرچه فعالتر پايگاه را نگه داريد.

حبيب پالاش : سخني هم با برادرانم در بسيج دارم برادرانم از شما مي خواهم كه در درجه اول مرا ببخشيد و مرا حلال كنيد و برادران اعمالتان را براي رضاي خدا انجام دهيد كه فقط اعمال مورد قبول درگاه خداوند سبحان است كه خالصاً براي خدا باشد. برادران از شما مي خواهم كه بسيج را خالي نگذاريد.

حسن ابراهيمي : از برادرانم در سنگر بسيج مي خواهم كه راه ديگر برادراني كه شهيد مي شوند و به لقاء الله مي پيوندند را ادامه دهند.

حسن ابوالقاسمي : يك توصيه به برادران بسيجي خودمان دارم و آن اين كه در كارهايتان اطاعت از امر ولايت را فراموش نكنيد و با گوش دل آماده شنيدن فرمانش باشيد كه ما هرچه داريم از اوست و اين را هم بدانيد كه شماييد كه راه كربلا را باز كرده و قدس عزيز را آزاد خواهيد كرد و از حالا بايد آماده اين كار بشويد و اين راه (يعني به قول رزمنده ها تنها ره سعادت، ايمان، جهاد، شهادت) راهي است كه همگي مان بايد برويم زيرا همگي مان خواستار سعادت دنيا و آخرت هستيم و همچنانكه امام عزيز فرمودند : شك نيست كه همه بايد اين راه را برويم به سوي حق و سرنوشت خويش بشتابيم.

حسن استاد رحيمي : اما شما برادران عزيز سپاهي و بسيجي ام شما كه شيران روز و زاهدان شب لقب گرفته ايد شما كه امام عزيز خطاب به شما مي گويد اي كاش من هم يك پاسدار بودم.

از دوستان عزيزم و برادران بسيج مي خواهم كه مسجد را خالي نگذارند و تا آنجا كه مي توانند در نماز جماعت و جمعه و در دعاهاي كميل و توسل و در مراسمات مذهبي ديگر به طور فعال پيشتاز باشيد و نماز را هميشه اول وقت بخوانيد.

شهيد حسن اكرمي : اما من به عنوان وصيت به همه بازماندگان اعم از برادران روحاني، ارتشي، پاسدار، بسيجي و همه نيروهاي انقلاب اسلامي و نيز از همه نهادهاي اسلامي تقاضامندم تا لحظات آخر دست ياري و حمايت اسلام و امام امت برنداريد و راه تمامي شهداي انقلاب اسلامي را ادامه دهيد.

برادران بسيجي از شما مي خواهم كه سنگرها را ترك نكنيد و همچنين سنگر مساجد را و مردم را به اتحاد و همبستگي دعوت كنيد. و تنها نيروي جاذبه، اخلاق اسلامي و عمل صالح است.

انبري حسن : اي برادران بسيج و سپاه و كلاً طرفداران انقلاب اسلامي بايد با هم آن چنان برخورد اسلامي داشته باشيم كه شيطان در بين ما رخنه اي براي نفوذ و تفرقه بين ما پيدا نكند زيرا انقلاب را با وحدت كلمه و وحدت عمل مي توانيم به پيروزي نهايي و تحويل آن به صاحبش يعني امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) تحويل دهيم.

حسن باباييان : اي برادرانم و اي بسيجيان خواهش مي كنم كه جلوي اين اوباش هايي كه مي خواهند به خواهر و مادرمان نگاه كنند بگيريد و تا مي توانيد به خانواده هاي شهدا و مجروحين و اسرا سر بزنيد و آنها را تنها نگذاريد و دعاي كميل و نمازجمعه و جماعت شركت كنيد و لازم است كه بگويم از بسيج خواهش مي كنم پذيرششان قوي باشد و جوانان را جذب كنند.

حسين باقري : و در پايان از برادران بسيج و سپاه مي خواهم كه دعاها را فراموش نكنند و از امت قهرمان رقه و منطقه مي خواهم، مخصوصاً از جوانان و يا مردان متأهل و سالخورده، نگوييد كه ما نمي توانيم به جبهه برويم و يا به ما نيازي نيست، چرا نياز هست، برويد و جبهه ها را خالي نگذاريد و آنهايي هم كه نمي توانند به جبهه بروند، كمك مالي كنند.

حسن پورمحمود : وصيتم به برادران بسيج و انجمن اسلامي، برادران عزيز فرد متقي و عادل باشيد. كار را كه انجام مي دهيد بي ريا و خالصانه براي خدا باشد. يار امام باشيد و هر امري را كه امام فرمودند اطاعت نماييد.

حسن پهلوانزاده : برادران بسيجي بكوشيد كه هرچه بيشتر از اين انقلاب را صادر كنيد و با كساني كه مي خواهيد جلو[ي] حركت اين انقلاب سدي ايجاد كنند، مبارزه كنيد.

حسن جهانيان : سفارشي به تمام بسيجي هاي سرتاسر است، اين پايگاه عظيم را تقويت كنيد، منافقين داخلي ترس و لرزشان از همين جوانان حزب الهي و بسيجي است مي دانند كه اگر كوچكترين حركت مشكوكي داشته باشند اينها هستند كه سرسختانه مقابله مي كنند.

حسن چوپاني : و اما چند كلمه براي برادران بسيج و سپاه، برادران عزيز، الان موقعي است كه فرياد : «هل من ناصر ينصرني» حسين زمان بلند است و شما برادران عزيز بايد لبيك بگوييد و روح شهدا را شاد كنيد و هم چنين امام زمان و نايب بر حقش را در جماران شاد كنيد و همچنين خانواده هاي شهدا و مفقودين را شاد كنيد و خانواده[ي] اسرا را با آزادشدن فرزندانشان به دست توانمند رزمندگان اسلام شاد كنيد و هيچ كدام شماها از مرگ نترسيد، چون كه مرگ حق است و به سراغ تك تك شما خواهد آمد.

حسن حاتمي : و سخني با شما برادران بسيجي دارم، خدا شاهد است كه چه رنج ها و سختي ها متحمل شده ام تا بتوانم به جبهه اعزام بشوم و اين فقط با عنايت و اراده خداوند متعال بود و من كي مي توانستم در راه خدا سلاح بردارم و لباس رزم بر تن كنم و در راه او به درجه رفيع شهادت نايل شوم و همه اينها از الطاف الهي مي باشد كه به روي بندگان خود باز كرده و اگر غير از اراده خداوند بود يقيناً در وسط راه جاي مي ماندم چون جهاد با دشمنان خداوند واقعاً سعادت مي خواهد و شما اگر در جامعه نگاه كنيد خواهيد ديد كه خيلي ها از اين نعمت خداوندي محروم هستند و حتي يك بار هم در اين مدت جنگ به جبهه نرفته اند و حتي بعضي ها كه به كمال رذالت رسيده اند و نه تنها به جبهه نمي روند بلكه ظاهر خودشان را طوري مي آرايند كه در ميان مردم زير سؤال نروند و هميشه به بهانه هاي كاري و مشكلات زندگي و غيره از جنگ فرار مي كنند و هر روز فكر مقامي تازه و حيله اي جديد هستند تا بتوانند راحت تر اعمال خلاف انقلاب خود را توجيه نمايند.

حسين آشتياني : برادران پاسدار و بسيج و امت حزب الله راه امام و خط امام همان راه ائمه و انبيا و خداست. ولايت فقيه نه يك كلمه كم و نه زياد و همان صراط مستقيم مواظب باشيد از خط امام جدا نيفتيد و دامن روحانيت را رها نكنيد. برادران هر كسي را كه امام تأييد كرد شما تأييد كنيد.

حسين ابراهيمي : سخني هم براي برادران پايگاه و بسيجي ام كه قدر خودتان را بدانيد نكند خداي ناكرده از ميدان به در رويد و ميدان را براي يك سري افراد فرصت طلب باز كنيد برادرها امروز روز استقامت و پايداري در مقابل تمام مشكلات و به خصوص جنگ است و چنان چه قرآن هم مي فرمايد : «فَنسْقمْ كَمَال أُمِرْتَ» همه بايد مقاومت و پايداري بكنند برادرها اين آيه[ي] شريفه (4) را در سرلوحه تمام كارهايتان قرار بدهيد.

حسين اسماعيلي : اي برادران بسيجي كه اميد آينده اين مرز و بوم هستيد، مبادا در رختخواب ذلت بميريد كه حسين (عليه السلام) در ميدان نبرد شهيد شد، كه علي در محراب عبادت شهيد شد و مبادا در حال بي تفاوتي بميريد كه علي اكبر حسين (عليه السلام) در راه حسين و با هدف شهيد شد.

حسين اسماعيلي نودولقي : در بسيج و كتابخانه شركت كنيد نمازها و عباداتتان را كاملاً انجام دهيد. برادران بسيج از فرصت هايتان تمام استفاده را كنيد نماز را باشكوه برگزار كنيد از سخنان لغو بپرهيزيد. برادران بسيجي از خودتان مواظبت كنيد منافقان را ياراي حركت ندهيد با آمريكا بايد بيشتر روبه رو شويد.

حسين اكبري : در آخر به برادران بسيج و نيروهاي واقعاً اسلامي توصيه مي كنم، كه هر كجايي هستيد اعم از فرمانده و اعم از آن رزمنده خواهش دارم كه گوش به فرمان رهبر، رهبر انقلاب، فريادرس دهيد. و همراه اين توصيه، توصيه اي ديگر مي كنم، چه در جبهه و چه در پشت جبهه از فرماندهانتان اطاعت كنيد و راه شهدا را ادامه دهيد.

حسين اميني : و شما برادران بسيج و سپاهي كه در پشت جبهه حضور داريد از شما خواستارم كه جلوي اين فسادهاي اخلاقي كه عده معدودي در شهرها و روستاها هست اينها را [بگيريد] كه نتوانند نفسي بكشند و جز اين ناگرده به انقلاب اسلامي [ضربه اي] وارد كند به فعاليتشان ادامه دهيد.

حسين بازويي : سلام بر برادران بسيج كه با بيداري خود در شب هاي تار، تاريك كه همه در خوابند از خواب خود گذشته پاسداري مي دهيد و جدا در راه خدا مجاهده مي كنيد به اين حد مقام شما متعالي است و بايد از چنين مقامي نگهباني كنيد. وصيتم به بچه هاي محل اميدوارم كه بيشتر از بيش در بسيج و هيأت و جلسات قرآن شركت كنيد و برادران مسوول را ياري نماييد.

حسين برهاني شيداني : پيامي به برادران انجمن اسلامي و بسيج، شما آرام نگيريد و همچنان در راه خدا جهاد كنيد و همه كارهايتان في سبيل الله باشد كه دست خداي ياري دهنده شماست و بهشت ميعادگاه شماست با خداي بزرگ. بي تفاوتي را كنار بگذاريد و راه شهيدان را ادامه دهيد.

حسين پور خسرواني : سخنم با برادران و خواهران حزب الله و برادران بسيج و سپاه مي باشد و آن اين كه امام را تنها نگذارند و همچنين كه از اول انقلاب در صحنه بودند، باشند و جبهه ها را از نيرو پر كنند و رهرو راه حسين بن علي (عليه السلام) و شهداي في سبيل الله باشند و عاشقانه مرگ را انتخاب نمايند و در درياي مرگ شنا كنند تا به ساحل نجات برسند.

حسين ترابي : و شما اي بسيجي ها، از شما مي خواهم كه راه شهيدان را ادامه دهيد و سنگرهاي خود و اسلام و قرآن را پر كنيد چون شما اميد آينده اسلام هستيد و دلم مي خواهد در راه اسلام و قرآن تا آخرين قطره[ي] خون خود با دشمن مبارزه كنيد و از اسلام و قرآن دفاع كنيد.

حسين توتونچي : وحدت را به هر قيمتي كه شده حفظ كنيد كه دشمنان به شدت از آن مي ترسند. مساجد را پر كنيد و در بسيج شركت كنيد. برادران پاسدار و بسيجي اين را بدانيد كه تنها ميدان جهاد، جبهه و جنگ نيست كه بالاتر از آن خودسازي و خداشناسي است. جهاد اكبر مبارزه با نفس است كه اميدوارم به اين مهم نايل شويد.

حسين جوانبخت : در پايان از برادران بسيج مخصوصاً برادران گروه مقاومت شهيد يوسفي تقاضا دارم كه ادامه دهنده [ي] راه پر رهرو شهدا باشيد و سنگر اين عزيزان را خالي نگذاريد و با ايجاد همبستگي و اخوت و برادري در بين خودتان و بين مردم و امت حزب الله و خانواده[ي]معظم شهدا بيانگر اين حقيقت باشيد.

حسين حجتي فر : يك سفارشي دارم به برادران بسيج، برادران اين شماها هستيد كه مي توانيد اسلام و قرآن را حفظ كنيد پس بياييد با خداي خود عهد و پيمان ببنديد كه تا آخرين نفس پاسدار اين انقلاب باشيد و اميدوارم كه ديگر در بسيج كسي كه نماز نمي خواند نداشته باشيم.

حسين حداديان : از كليه برادران بسيج مي خواهم كه سنگر را خالي نكنند، رهنمودهاي امام را يك به يك انجام دهند. از دستورات فرماندهي كاملاً برآيند، چرا كه اطاعت از فرماندهي امري است واجب، نگذارند كه خداي نخواسته منافقان دست به توطئه بزنند و يا در بسيج رخنه كنند، به اسم اين كه ما انقلابي [هستيم] (5). نماز را به موقع همان طور كه مي خوانند، بخوانند و بيشتر با جماعت بخوانند.

حسين علي آقايي : برادران پاسدار و بسيج از انقلاب پاسداري كنيد هم چون امام حسين كه به حق پاسدار بزرگ اسلام است عزيزان روحاني و طلبه ام در تزكيه نفس و حمايت از اسلام بكوشيد و اما به كساني كه هنوز از خواب غفلت بيدار نشده اند و در جامعه مشغول گناه و احتكار و توطئه هستند بيدار شويد و به سوي خدا برگرديد.

حسينعلي اكبري : يكي از مهمترين اركان سپاه و بسيج و ستون اصلي آن معنويت است كه هركدام وظيفه داريم درصدد تقويت آن باشيم و به قول اميرالمؤمنين (عليه السلام) [اگر] كوه ها از جا تكان خوردند تو از جاي خود تكان نخور و به دشمن ثابت كنيم كه در اين زمان پيرو رهبر كبير انقلاب و دلسوز و رنجكشيده و رنجكش مسلمين هستيم و تفاله هاي داخلي و خارجي را كنار خواهيم زد و تا رفع فتنه از عالم به جنگ و مبارزه ادامه خواهيم داد.

حميد انصاري اصفهاني : از برادران بسيجي و از خدمتگزاران در انجمن اسلامي خواهش دارم سعي كنند متواضع باشند و هر وقت تازه واردي داخل جمع آنها شد [به خوبي] با او برخورد كنند تا نكند مبادا آن شخص از انقلاب زده شود. مخصوصاً شما اي برادران انجمن اسلامي كه توسط خود بچه ها انتخاب شديد بدانيد كه روزي به جمع همين بچه ها باز خواهيد گشت.

حميد بهزادپور : صحبتي دارم با برادران بسيجي و انانكه در مسجد اين سنگر مسلمين براي خدا و اسلام به خلق خدمت مي كنند. برادران عزيز مبادا اين سنگر را رها كنيد كه اگر اين كار را كرديد شكستتان قطعي است چون تنها دژ محكمي است كه خلقش را به خوبي حفظ مي كند از شما مي خواهم كه احترامش را در همه[ي] اوقات حفظ كنيد مبادا به اين خانه خدا بي احترامي شود به تمام امورش رسيدگي كنيد و وسايلش را درست استفاده كنيد و از اسراف در آن بپرهيزيد چه آب و چه برق و ساير امورش باشد. هميشه نظافت را در آن رعايت كنيد و خوش بويش نگهداريد. هيچ وسيله اش را نبايد از بين ببريد.

برادران سعي كنيد عنايت خاصي به اين نيروي عظيم بسيج داشته باشيد كه امام امت خميني عظيم فرمودند : اين نيروي بسيج الهي است و در الهي بودنش شكي نيست و دنيا هم فهميده است اولين كاري را كه همه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بدانيد اصلاً براي چه بسيج تشكيل شده و ما قدم به داخل پايگاهي گذاشتيم و هدفمان از اين انجام وظيفه و عبادت چيست شما بايد بدانيد هدف از تشكيل بسيج اين است كه ما فقط پاس بدهيم ما بايد در داخل مسجد خود را از نظر معنويات و عقيدتي و مسايل اسلام تقويت كنيم تا پشتيبان اين نهضت باشيم.

حميد بيون : همسايه ها را جهت بسيج تشويق كنيد كه همه بيايند در اين كلاس شهادت اسم نويسي كنند و درس امام حسين و علي اكبر را بياموزند.

حميد توحيدي : سپاه و بسيج و ديگر ارگان ها بايد مواظب باشند كه دچار انحراف نشوند و به هيچ وجه از ملت دور و جدا نشوند با ملت به صورت يك فرزند كه با پدر خود رو به رو مي شود، رو به رو شود و خيال نكنند كه از مردم عادي بالاترند و مبادا آنان را تحقيركنند.

حميدرضا اكبري : و... شما برادران سپاهي و بسيجي اما خطابم شماست. اي برادران عزيز، همانطور كه مي دانيد سپاه يك ارگان و يك نهاد سياسي نظامي و فرهنگي است بر شماست اي برادران بسيجي كه راه شهيد را ادامه دهيد.

حميدرضا پروين : نگذاريد بسيج بدون نيرو بماند در حد توان به انقلاب كمك كنيد اگر مي توانيد به جبهه برويد اگر نمي توانيد در پشت جبهه هر قدر مي توانيد خدمت كنيد از مواضع تهمت و غيبت به شدت دوري كنيد. مرا حلال كنيد اميدوارم هر بدي از من ديده ايد به جاي خوبي هايي كه به من كرده ايد آنها را هم به من ببخشيد امام جماعت مسجد را محترم بداريد از فرمانده بسيج اطاعت كنيد چرا كه اطاعت از فرمانده مانند اطاعت از امام واجب است اميدوارم كه بدي هايم را بخشيده باشيد.

حميدرضا تهراني پور : اي بسيجي، اي جندالله در سبيل الله براي پيروزي خلق الله و در انتظار بقية الله و با آواي كلام الله با هدف لقا[ي] الله و به فرمان روح الله به پا خيزيد و درهم كوبيد كاخ ظلم و ظالمان ستمگر را. و برگيريد سلاح آتشين ايمان به الله اكبر را و بر كوبيد راه ننگين مخالفان الله را. دل اين بسيجي هاي مظلوم را نشكنيد كه دل امام حسين شكسته مي شود.

حميدرضا ثابتي : و خدمت برادران بسيجي خودم نيز بگويم كه هرگز يك لحظه از خط امام و بسيج غافل نشويد چون تنها وحشت دشمن از همين مسايل است.

خان علي تيزچنگ نوشهر: اي برادران، بسيجيان جان بر كف اي دل سپردگان راه الله و اي جهادگران و اي پاكباختگان راه خميني همچنان در راه خدا فعاليت كنيد و به دوستان شيطان بتازيد و از آنها هيچ بيم مكنيد كه خدا نعمت عظيم را كه پروردگار بر ما ارزاني داد يعني امام خميني شكرگزار باشيد و شكر خدا و عشق به او بدون پيروزي فرزند رسول الله ميسر نيست.

خسرو اسپندار: بسيج اين مدرسه عشق و ايثار و جانبازي به خدا را خالي نگذاريد جبهه ها را پر كنيد تا دشمن كور شود و از سيل نيروهاي اسلام شهدا و خانواده شهدا و معلولين و مجروحين را فراموش نكنيد به نماز جمعه و جماعت اهميت خاصي بدهيد و حتماً نماز را به جماعت بخوانيد و در برگزاري آنها به صورت دسته جمعي كوشا باشيد و سعي كنيد رفتار و اخلاق اسلامي را زينت بخش وجود پاك خود كنيد. اي بسيجي ها قدر و منزلت خود را دريابيد و خدا را شكر كنيد كه واقعاً شما موجودات الهي هستيد.

خسرو ترابي : پيامي براي برادران بسيج، اي نور چشمان امام اي سرداران عمل ما به آن ديار مي رويم اما وظيفه شما را سنگين مي كنيم حفاظت خون شهيدان با شماست اي برادران حتماً در كلاس هاي بسيج شركت كنيد و برادران ديگر را نيز دعوت كنيد در تزكيه خود كوشا باشيد.

خسرو چپردار : حال سخن با همرزمانم (يعني برادران بسيج و ديگر ارگان هاي انقلابي) اي دوستان به عنوان يك برادر كوچك و حقير حضورتان عرض مي كنم كه همه امت حزب الله و امام و تمامي خانواده هاي شهدا و اسرا و مفقودين بعد از خدا اميدشان به شماست لذا استدعا دارم كه مواظب باشيد خداي نكرده در ميانتان منافقين رخنه نكنند و بين شما عزيزان تفرقه بياندازند. شما برادران بايد مطمئن باشيد كه هدف يكي است و همه شما براي يك هدف مبارزه و جهاد مي كنيد. پس خداي نكرده بين شما اختلاف جزيي پيش نيايد بين خودتان با مهرباني و عطوفت رفتار كنيد و به همياري يكديگر بار سنگين مسووليت و رسالت و خون شهدا را به آساني حمل كنيد و راهشان را به نحو احسن ادامه دهيد.

خيراله الطافي : در پايان سفارشي به مسوولين مخصوصاً مسوولين سپاه دارم اين كه بيش از اين به وضعيت بسيج توجه نماييد و به آنها اهميت دهيد كه همين بسيجي ها بودند كه برگ برنده و باعث افتخار ما در جهان شدند.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت «اسلام» آمده است.
2. در اصل وصيت «آن» آمده است.
3. در اصل وصيت نامه «ميوليت» آمده است.
4. در اصل وصيت «شريف»آ مده است.
5. در اصل وصيت نامه «انقلابيم»آ مده است.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.