وصيت شهدا به بسيجيان (3)

داريوش احمدي : خواهران گرامي حرف امام را گوش كنيد و هر موقع كه امام دستور بسيج خواهران را داد بدون درنگ بر عليه دشمنان اسلام بسيج شويد ولي اميدوارم كه جنگ به آن مراحل كشيده نشود و به همين زودي هاي زود اسلام
شنبه، 18 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصيت شهدا به بسيجيان (3)
وصيت شهدا به بسيجيان (3)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

داريوش احمدي : خواهران گرامي حرف امام را گوش كنيد و هر موقع كه امام دستور بسيج خواهران را داد بدون درنگ بر عليه دشمنان اسلام بسيج شويد ولي اميدوارم كه جنگ به آن مراحل كشيده نشود و به همين زودي هاي زود اسلام بر كفر جهاني پيروز شود.

داوود اشرفي رهقي : و شما اي دوستان بسيجي، نگذاريد مسجد خالي بماند و اسلحه شهدا بر زمين بماند برويد در مساجد راه شهداء را ادامه دهيد و نگذاريد خون آنها پايمال شود و در كارهايتان منظم بوده و افرادي متقي و با ايمان و پاك باشيد.

داوود اعتمادي : جبهه هاي جنگ را تقويت كنيد و شهرهايي كه صداميان خراب كرده اند را آباد كنيد كشاورزي زياد كنيد مشكلات شهرستان را خودتان حل كنيد. مستضعفين را كمك كنيد، سپاه و بسيج را تقويت كنيد ادارات دولتي و مخصوصاً بنياد شهيد و ارگان هاي انقلابي را تقويت كنيد.

داود جمالي : اي برادران بسيج اميدوارم كه هميشه راه خدا راه حسين را پيشه كنيد و هميشه با ضد انقلاب در نبرد باشيد.

دوست علي بگ زاده : پيام من به ديگر افراد كه سنگ اسلام را بر سينه مي زنند و پر ادعا هستند اين است كه به جبهه بيايند و دلاوري هاي بسيجيان و حماسه آفرين هاي آنان را از نزديك مشاهده كنند و با تكنيك هاي جنگي اين دلاورمردان آشنا تا آن مرتع كه به معني بسيج پي خواهند برد كه يكي از والاترين انسان هاي روي زمين بسيج است وصيت من به ملت شريف ايران اين است كه در تمام صحنه ها حاضر باشند [و] مساجد را پر كنند.

رامين اميري : پيام من به برادران بسيجي و سپاهي، اي برادران من نگذاريد سلاح از دست افتاده[ي] من بر زمين سرد باقي بماند و خون گرم من و شهداي ديگر سرد و خاموش بماند، سلاح مرا با رفتن به جبهه هاي نور عليه ظلمت برگيريد و با تكيه به نيروي ايماني به قلب دشمن حمله كنيد تا دشمن را خوار و زبون كنيد.

رجبعلي اسلامي كلانتري : شما برادران پاسدار و بسيج رزمنده كه لباس مقدس پاسداري را پوشيده ايد، مسووليتي بس بزرگ برعهده داريد و آن پاسداري از خون به ناحق ريخته[ي] هزاران هزار شهيد و معلول است.

رجب علي اميري : نكته ديگر به همه برادران بسيج و كتابخانه سلام مي رسانم و از آنها مي خواهم كه به وضع كتابخانه برسند و در بسيج شركت نمايند حتماً بروند.

رجبعلي ايزدخواه: در جلسات قرآني وسخنراني و كلاس هاي بسيج شركت كنيد و در خط امام كه همانا خط اسلام اصيل است گام برداريد.

رحمت الله اسماعيل زاده ساماني : سلام بر شما پاسداران و بسيجيان شط خون تا درياي بي كران شهادت و مقصدتان كربلا روزي در جنوب پاره پاره روزي در پاوه سر بريده و يا روزي با بدن هاي سوراخ سوراخ در زندان هاي مخوف خليفه ها اسير مي شويد راستي شماها به چه مي مانيد كه هنگام فتح و پيروزي بر اسب هاي شهادت سواريد و اين چنين مظلومانه مي رويد و سرود سرخ شهادت سر مي دهيد كه گويي از فتح ستاره ها مي آييد و از ناله هاي آتشينتان آتش چهل پاره و زمين چاك چاك مي گردد.

رحمان اصغري : اي عزيزان از شما بيش از هركس ديگري انتظار مي رود كه در ادامه راه عزيزان خود بكوشيد مبادا كسي بخواهد از خون شهيدان شما سوءاستفاده بكند. خدا ان شاء الله به شما صبر و اجر عطا بفرمايد، و اما اي برادران بسيجي اميدوارم كه همواره با ديگر افراد امت حزب الله متحد باشيد و در راه خدا و انقلاب كوشا باشيد مواظب باشيد كسي در صف متحد شما رخنه نكند و بين شما مردم عزيز جدايي نيفكند با برادران بسيج و حزب اله همكاري كنيد و پيرو خط سرخ ولايت فقيه باشيد تا خدا از شما راضي باشد و اين را بدانيد كه روح من در صورتي از شما راضي است كه خدا و امامان و رهبرمان از شما راضي باشند.

رحيم پهلوان : سخنان پيرجماران را آويزه[ي] گوش هاي خود كنيد چون كه هروقت شروع به سخن گفتن مي كند مشكلي از مشكلات اين كشور را حل مي كند. پس سخنان امام امت را هميشه به ياد آوريد و يك پيام دارم براي برادران بسيج پايگاه هاي مقاومت يكي اين كه هميشه با هم صداقت و برادري خود را حفظ كنيد و هيچ وقت سنگر خود يعني مساجد را خالي نكنيد. چون به قول يكي از برادران شهيد كه فرموده بود بسيج مدرسه و جبهه دانشگاه اين مكتب خواهد بود. در آخر اگر كسي از اين بنده حقير ناراضي و ناراحت بوده است مرا ببخشد چون انسان جايزالخطا است و من هم يك انسان معمولي بودم. به اميد پيروزي رزمندگان اسلام در جبهه هاي حق عليه باطل و به اميد نابودي كفار جهان.

رحيم جعفري : وظيفه[ي] ما سربازان و بسيجي ها و نيروهاي رزمنده، مبارزه با عوامل خارجي است كه من قطره[ي] واقعاً كوچكي از اين درياي خروشان جوانان انقلابي هستم كه مي روند پوزه[ي] صدام و شاه حسين و (مرتجعين) منطقه را به خاك بمالند.

رضا اكبري سگزآبادي : اي برادران دلسوز سپاهيم! با عرض پوزش از شما تقاضا مي كنم، بيشتر به فكر سپاه باشيد. اين صفا و صميميتي كه در ميان شما هست، از دست نداده و نگذاريد معنويت ذره اي از ميانتان كم شود. وحدتتان را بيش از پيش با ساير نيروهاي نظامي حفظ كنيد در اطاعت و نظم بكوشيد و آن را يك ثواب الهي بدانيد. قدر اين نيروهاي مخلص بسيجي را بدانيد. فكر آينده[ي] درخشان سپاه باشيد تخصص هاي نظامي را گسترش دهيد و از مسوولين هم تقاضا مي كنم، در اين امر كوشاتر باشند. و شما عزيزانم بايد مخلصانه تر كار كرده و سپاه باشيد تخصص هاي نظامي را گسترش دهيد و از مسوولين هم تقاضا مي كنم، در اين امر كوشاتر باشند. و شما عزيزانم بايد مخلصانه تر كار كرده و سپاه را در رسيدن به اهدافشان ياري نماييد. اميدوارم كه خداوند شما را ياري كند و از شماها اين زحمات بي دريغ را قبول فرمايد.

رضا برومند راد : چند كلمه هم براي برادران بسيج كه هميشه در كارهايتان خدا را فراموش نكنيد و به فكر اسلام و قرآن باشيد و جلسه هاي قرآن را برپا داريد.

رضا بهرامي : برادران بسيج مبادا خسته شوند بلكه روز به روز در كار خود كوشاتر باشند و بدانيد كه اجر شما در نزد خدا محفوظ است و اين را بدانيد كه امام صادق (عليه السلام) فرمود كسي كه در كارها صبر و مقاومت كند اجري به اندازه[ي] اجر هزار شهيد را خواهد برد. امام را رها مكنيد و حتماً او را دعا كنيد.

رضا تركمان پري : و شما دوستان و آشنايان و خصوصاً بچه هاي مخلص بسيج كه وقت خويش را براي تلاش در راه و خشنود ساختن خانواده هاي شهدا گمارده و همگام با اينها جهاد اصغر را نيز به خوبي انجام مي دهند فقط چند توصيه اگر مورد قبولتان قرار گيرد در پذيرش نيروها و قراردادن مسوولين قاطع و پيگيري كارها دقت كامل را به عمل آوريد.

رضا حاتم آبادي فراهاني : برادران عزيز بسيجي، هيچگاه بسيج را خالي نكنيد همين شماها هستيد كه نيروهاي جبهه ها را تأمين مي كنيد و بدانيد كه با از دست دادن هر شهيد مسووليت شما سنگين تر خواهد شد، از شما مي خواهم هميشه به ياد خدا باشيد و بدانيد كه عالم محضر خداست.

امت حزب ا... از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري نكنيد كه معامله پر سودي را از دست خواهيد داد و پيش خداوند بايد جوابگو باشيد، اميد است مسير مرا تمام اقوام و دوستانم طي نمايند و پشتيبان انقلاب و رهبر و كسي كه در خط اوست باشند، بر مزار من تفكر كنيد، زيرا تفكر عالي ترين راه رسيدن به مقصد است.

رمضان اميني : با تبعيض پيش نرويد كه امروز روحانيت زير ذره بين قرار دارند و لحظه به لحظه[ي] اعمال آنها در نظر مردم مجسم مي شود و يك روحانيت در خط انقلاب مي تواند جامعه اي را بسازد و يك روحانيت بد مي تواند جامعه اي بي تفاوت و ضد اسلام كند و اميدوارم روحانيت ما از نوع اول باشد پيامي هم براي برادران بسيج سعي كنيد برادران و خواهران بسيجي تقوا و ايمان در رأس كارتان باشد و هميشه كارتان براساس شناخت باشد نه با اثر شخص و تقليد كوركورانه و خداي نكرده، با كاري و پستي كه داريم نكند سوءاستفاده كنيم و خط سازشكاري داشته و چون منافع شخصي و فلاني مسوول، خلاف كرده او را پوشيده گردانيم بلكه كارمان در نظر خدا با قضاوت وجدان انجام گيرد و اگر شعاري مي دهيم مردم را بي تفاوت و ضد انقلاب به وجود نياوريم كه ان شاءالله كارمان بر اساس تقوا و قاضي وجدان در نظر خدا خواهد بود.

رمضان ايرانپور : شما دانش آموزان عزيز بايد فرهنگ اسلامي را فرا گيريد و آن را در جامعه رشد دهيد و نگذاريد كه فرهنگ غربي در جامعه حاكم شويد زيرا اگر فرهنگ غرب حاكم شود تمام چيزهاي ما وابسته به غرب يا شرق مي شود بايد مواظب باشيد با درس خواندن خود نگذاريد خون همكلاسي هايتان هدر رود و شما دانش آموزان بايد بسيج شويد و بر عليه بي سوادي قيام كنيد و ريشه بي سوادي را از بين ببريد.

رمضان(محسن) چپ نويس : و سپس شما اي برادران از جان گذشته و شما اي برادران ايثارگر بسيجي سعي كنيد اين موارد بالا كه همگي نشأت گرفته از پيام هاي شهداي عزيزمان است، سرمشق خود قرار دهيد و همچنين وحدت بين خودتان را در هر حال حفظ كنيد و روح خودتان را هرچه بيشتر بسازيد چرا كه بچه هايي كه رفتند و به آن فيض الهي رسيدند و مثل گل پرپر شدند توانسته بودند روحشان را بسازند و دل از دنيا ببرند و دست از همه چيز دنيا بشويند.

رمضان علي بندسري : و يك پيامي نيز به برادران عزيز بسيج پايگاه مقاومت شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي دارم كه اي برادران پايگاه كه همان مسجد مي باشد و به فرموده رهبر انقلاب مسجد سنگر است سنگر را پر كنيد و هر لحظه اي كه جبهه هاي حق نياز به نيرو داشت جواب مثبت داده و براي دفاع از اسلام و نواميستان بر عليه باطل بشتابيد و شما اي برادر عزيز مهدي عسگري خدا به شما توفيق دهد كه في سبيل الله براي خدا كار مي كنيد و برادران بسيجي را ارشاد و جذب مي نماييد.

زماني تسوجي ده شيخ : برادران و خواهران مسلمان! بايد در اين برهه از زمان نگذاريم كه اسلام و قرآن مظلوم باشند بايد صداي عدالت خواهي و برابري آنان را به گوش تمامي مردم جهان رسانيد و بايد نگذاريم كه اين درخت اسلام خشكيده شود و خون خود را به پاي آن درخت ريخته و آن را بارور كرد امروز نه آن زماني است كه حسرت كربلاي حسين (عليه السلام) در دل مانده باشد امروز سرزمين ايران كربلاست و هر روزش عاشوراست پس بايد خالصانه قدم در اين راه نهاده و بهتر است ندا سردهم كه من بسيجي ام و آوازم بلند بر لب صداي عشق، در دل سرود خون، بر سر كلاه سبز پيمان بسته ام با خون، با قطره قطره[ي]خون شهيدان من تا لحظه[ي] آخر و آخرين نفس و آخرين فشنگ ايستادگي كنم، محكم و استوار چون كوه مي ايستم و افتخار مي كنم كه در راه اسلام قطعه قطعه و شهيد بشوم، آري حجله ام سنگر شليك و استقامت است و با نوعروس خونين به خلوت نشسته ام و بايد مردانه در اين راه استوار باشيم.

سپهدار امدادي فر : در پايان از برادران پاسدار و ژاندارمري و بسيج مستضعفين مي خواهم كه وحدت خود را همان طوري كه قبلاً حفظ مي كرديد بهتر حفظ كنيد و پيرو ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين انقلاب وارد نشود.

سردار برنده سيفي سرايي : و اما اي برادران بسيج خصوصاً بسيجيان پايگاه امام حسين (عليه السلام)، اي شاهدان صحنه هاي نبرد حق عليه باطل اي شاهدان شب و شيران روز اي راهيان كربلا اي سربازان روح الله اي عاشقان حسين (عليه السلام) اي رهروان حسين (عليه السلام) و اي [ياران] حسين (عليه السلام) به هوش باشيد كه هستيد غوغايي ديگر شده حماسه هاي كربلاي حسين (عليه السلام) زنده شده خود را براي رزم بي امان با استكبار جهاني آماده كنيد خود را در سه بعد تقوي علم روحيه رزمندگي و جهادي بيشتر تقويت كنيد قدر خود را بدانيد امروز فرصتي به دست آمده كه استقامت خود و مقاومتتان را و فداكاري و ايثارگري خود را در صحنه هاي تاريخ به نمايش گذاريد.

اي برادران بسيج گويي اصحاب امام حسين (عليه السلام) و شهداي انقلاب و جنگ تحميلي منتظر هستيد تا ورودتان را تبريك گويند پس بپيونديد به صف حمدالله تا فرصت را از دست نداده ايد.
اي برادران بسيج (خصوصاً بسيجيان پايگاه مقاومت امام حسين (عليه السلام)) را از دور دست و بازو و صورت شما را مي بوسم و خالصانه و خاضعانه از همه شما مي خواهم كه براي رضاي خدا مرا حلال نماييد.
اي برادران بسيج امروز پروردگار آسوده به انتظار شهادت نشسته ايم ان شاءالله خداوند توفيق دهد روز قيامت در مقابل شهداي بسيج و شما برادران مخلص رويم سفيد باشد خودتان بهتر مي دانيد عده اي از همسنگران بسيجي ما به لقاءالله رسيده اند و زندگي در اين دنيا بدون آنها مرا آزار مي دهد ولي رضايم به رضاي الله و به انتظار تحقق اين آيه مبارك قرآن نشسته ام.

سعيد اسكندري : برادران عزيز بسيجي از شما مي خواهم كه راه مرا كه همان راه اسلام است ادامه دهيد و امام را تنها نگذاريد و همچون كوه استوار و محكم و پايدار باشيد كه سرانجام حق بر باطل پيروز است خدايا حالا كه در اين راه گام برداشته ام و بار سفر بسته ام و بسوي تو آمده ام ترا به حق محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) و آلش قسمت مي دهم كه مرا ديگر زنده به خانه و كاشانه ام برنگردان و دلم مي خواهد كه در آخرين لحظه هاي زندگيم بدنم و جسمم آغشته به خون در راه تو باشد.

سعيد امير حسني : برادران در پناه خداوند متعال اميدوارم كه پيروز و مويد در تمام كارهايتان باشيد برادران بسيج پايگاه سعي كنند كه بهانه دست دشمن ندهند كه از اين آتوها دشمن خيلي استفاده ها مي كند خواهش مي كنم مقدار مطالعه هايتان را زياد كنيد تا همه دنيا همان طور كه حساب مي برند بيشتر ببرند.

سعيد پور ماه سلطانيان : و ديگر حرفم به برادران است كه سپاه يا بسيج را به عنوان شغل انتخاب نكنيد خدمت در سپاه و بسيج را وسيله قرار بدهيد براي رسيدن به يك درجه[ي] والا تا بتوانيد اسلام عزيز را ياري كنيد از همه دوستان و آشنايان حلالي بخواهيد تا خداوند مرا بيامرزد و به دوستان بگوييد در كارها وحدت داشته باشند پايگاه را خالي نكنند.

سعيد تقي لو : برادران بسيجي و پاسدار و سرباز و خلاصه در هر قشري كه هميشه حزب اللهي هستيد، به هيچ كس اذيت نكنيد. با هم مثل برادر باشيد، زيرا همه شما مسلمان هستيد و همه شما جز ملت ايران، مي باشيد. برادران حزب اللهي به درس هايتان برسيد و زياد كتاب بخوانيد، بايد راه بهشتي و ديگر شهدا را شما بگيريد.

سعيد چيذري : صحبتي با برادران بسيجي، برادران گرامي ام شما بايد قبل از هر چيز بر هواي نفس خود غلبه كنيد و براي جامعه الگو و نمونه باشيد، اخلاق و رفتارتان طوري باشد كه خداي ناكرده ضربه اي به اسلام نزند، در رفتارتان با يكديگر بسيار مراقب باشيد. دچار گناهان ريز و درشت نشويد و خداي ناكرده خدمت عظيم و پراجرتان را با سهل انگاري ها نابود نكنيد. شما عزيزيد در نزد خدا و بندگان خدا اگر قدر خود را بدانيد از لحظات و ساعاتي كه دور هم جمع مي شويد حداكثر استفاده را ببريد چون آينه، به قول امام صادق (عليه السلام) عيب يكديگر را نشان دهيد و درصدد رفع آنها براييد. از جنبه عقيدتي و فكري هرچه داشته باشيد باز هم كم بلكه هيچ است و به آن نبايد اكتفا كرد كه در مقابل اقيانوس هايي چون قرآن و نهج البلاغه و نهج الفصاحه و هزاران كتاب اسلامي اگر خودتان هم فكر كنيد منصفانه به اين نتيجه خواهيد رسيد كه دانستني هايمان به قطره هم نخواهد رسيد و در پي آن باشيد كه هرچه بيشتر از اين سرچشمه هاي نور و آگاهي خود را سيراب كنيد و وسيله اي شويد براي انتقال اين معارف به ديگر برادران.

سعيد حاج عسگري : از شما مي خواهم كه در اين مورد صبور و شكيبا باشيد. همچنين قوي دل و سعي در نجابت و حجاب نماييد كه همانا پاسداري از خون شهيدان است و هيچوقت خدا را فراموش نكنيد كه حلال تمام مشكلات و ناراحتي هاست. و از برادران بسيج هم مي خواهم كه هيچ وقت، سنگرها را خالي نكنند، انقلاب را ياري كنند و جبهه ها را تقويت نمايند.

سياوش اسدي رازي : و در پايان سخني با اين بسيجي ها اين هم رزمانم اين دوستانم دارم و آن اين است كه هرگز امام را تنها مگذاريد و دعا به جان او را فراموش مكنيد. رزمندگان را ياري كنيد تا به پيروزي نهايي برسيم.

ابراهيم افسريان : اي بچه هاي سپاه، اي بچه هاي گروه مقاومت نگذاريد اين منافقان در بين شما رخنه كنند و نفاق بيندازند. من بعد از اين كه شهيد شدم در خانه خودمان مي خواهم پنج روز پشت سر هم دعاي توسل بگذاريد و برادرهاي پاكي مانند بچه هاي سپاه و بسيج بيايند و اين محفل را روشن كنند.

آيا مي دانيد كه اين بچه هاي سپاه و بسيج مانند ابوذرها و بلال ها هستند و سرباز امام زمان هستند؟ قدر همديگر را بدانيد و با هم متحد شويد. به اميد اين كه راه بهشتي ها را در پيش گيريد. به اميد ديدار در محفل گرم امام زمان در روز قيامت كه همه شهدا با هم و پاكان با آنها.

سيدجعفر بشيري :سخني با برادران بسيج: برادران عزيز همانطور كه خودتان مي دانيد دشمن دايماً سعي مي كند بين شما تفرقه بيندازد و خود سوءاستفاده كند، شما با وحدت خود اين هدف دشمن را خنثي كنيد.

برادران بسيجي سعي كنيد در اولين فرصت كه برايتان پيش آمد، به سوي جبهه ها [برويد و] از حق دفاع كنيد و ظلم را ريشه كن سازيد. برادران هنگامي كه در پشت جبهه هستيد، دعا كنيد براي امام و رزمندگان، زيرا دعاهاي شماست كه در جبهه پيروزي هاي عظيم براي اسلام مي آورد.

سيدرضا افزازيده : اي پاسدار اسلام و بسيج امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و اي روحانيت در خط امام امت، براي حب رياست و مقام استفاده نكنيد (1) و همه ما در پيشگاه حق مسووليم و مسووليت داريم. اين وظيفه ماست كه صادركننده[ي] انقلاب، بر سراسر جهان باشيم. ان شاءا... با كشته شدن ما در راه حق و جان دادن ها و با خون آبياري كردن درخت تنومند اسلام، راه كربلا و راه قدس كه باز سهل است، بلكه جهان استعمار را از يوغ مستبدان و ملحدان نجات خواهيم داد.

سيدرضا امجدي : توصيه من به برادران بسيجي اين است كه مرتب در برنامه هاي مسجد شركت كنند. توفيق همه را از خداوند متعال خواستارم.

سيدصدرالدين توكلي : درود فراوان بر امام امت امام خميني بت شكن درود فراوان رزمندگان ايران بر پاسداران و بسيج و سربازان در جبهه[ي] جنگ اسلام كه بر عليه كفر عراق مي جنگند.

سيدعلي ابراهيمي : از برادران بسيج مي خواهم مرا ببخشند و از خدا (مي)خواهم كه مرا ببخشد. امت قهرمان و مسلمان ايران مقاومت كرده و از فرامين امام امت خميني كبير صد در صد اطاعت كنيد.

سيدعلي اكبر بي بي شهربانو : برادران ايثارگر كميته هاي انقلاب اسلامي و برادران بسيج [و] سپاه پاسداران [تقاضا] دارم دعاهاي كميل، ندبه، توسل،‌ را هميشه بخوانيد و گريه كنيد به ياد حسين به ياد شهداي مظلوم هويزه كه رفتند و ديگر نيامدند، به ياد شهداي به خون غلطيده[ي] حزب جمهوري و نخست وزيري به ياد بهشتي كه همچون شيري استوار در مقابل ابرقدرت ها ايستاده يك وصيت [براي] برادران بسيج سپاه دارم مساجد را هم چون سنگري حفظ كنيد و نگذاريد افرادي در اول اسلام به اين سنگرهاي مقدس رخنه كنند و با جديت هرچه تمامتر در مقابل اين افراد بايستيد هم اكنون كه وصيت مي كنم دلم از دست اين افراد خون است و اميدوارم برادران بسيج سپاه در مقابل اين افراد ايستادگي كنند به جوانان برومند وصيت مي كنم راه من را ادامه بدهند و راه نيمه تمام من را به آخر رسانند.

سيد غلام محمد اديب پور : اي بسيجيان اي اميدان رهبر، اي پشتيبانان جمهوري اسلامي رحمت خداوند بر شما باد خداوند ان شاءا... شما را براي اسلام و مسلمين حفظ كند. پيرو ولايت فقيه باشيد به معنويات بيش از پيش توجه داشته باشيد دعاها را بيشتر بخوانيد سعي كنيد در محافل و مجالس مذهبي اكثريت جمعيت را بسيجيان تشكيل در نمازهاي جمعه و جماعت شركت گسترده داشته باشيد در پايگاه ها شب ها را به نماز شب و دعا و مناجات و شب زنده داري بگذرانيد و وقت هايتان را با مطالعه و خواندن قرآن صرف كنيد در جبهه هاي نبرد شركت كنيد اميد رهبر به شماست جهاد را در رأس تمام مسايل قرار دهيد. سخنان امام را رهنماي خود قرار دهيد نكند خداي نكرده در پايگاه ها كه به نام شهيد نامگذاري كرده اند كاري انجام دهيد كه روح آن شهيد و شهداي ديگر خداي نكرده از شما ناراحت شود مواظب اعمالتان باشيد ارواح شهدا ناظر بر اعمالتان هستند... .

سيدكاظم آقايي : و من از ساير برادران سپاه و بسيج و ساير ارگان هاي نظامي مي خواهم كه حافظ خون شهدا باشند و خداوند تبارك و تعالي اين اسلامي را كه در دست شماست و از خون شهيدان به دستتان آمده است و اين لباس مقدس پاسداري را بر اندامتان كرده اند، بر شما منت گذاشتند تا شما از حريم اسلام دفاع كنيد و انسانيت را پاس داريد. اين اسلحه وسيله اي است كه به عنوان امانت در اختيار شماست و از طريق خون شهدا به دست آمده است كه بايد در جهت حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي به كار رود.

برادران بسيج، من هم چون شما در بسيج و در اين مدرسه عشق به لقاءالله رشد كردم و الحمدلله از گمراهي نجات يافتم ولي نتوانستم خدمتي مخلصانه كه شايسته اسلام باشد انجام دهم اينك از شما مي خواهم كه سعي كنيد بسيج و سپاه را در اخلاص كامل نگهداريد چون جهاد و اخلاص در كنار يكديگر پيروزي مي آورند و شما جوانان عزيز بايد بدانيد همه ما آن وقت زيباييم كه نور ايمان و اخلاص در چهره مان جلوه گر شود كه در همه شما وجود دارد و آن لباسي برازنده قامت است كه در نبرد با دشمنان اسلام به تن كنيم و آن وقت شجاع و بي باكيم كه به گفته پيغمبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) بر نفس خود غلبه پيدا كنيم.

سيد مجيد جعفري : و اما اي برادران انجمن اسلامي و بسيج خواهشمندم جز اسلام از چيز ديگر تبعيت نكنيد و همواره پشتيبان امام عزيزمان باشيد و اما عزيزمان را تنها نگذاريد.

ميرمحمود بني هاشم : خدا اين جان ناقابل مرا كه در راه تو از دست دادم و در راه تو شهيد شدم قبول كن. اما پدرم اگر جنازه من بدست شما رسيد جنازه مرا در مسجد جامع بگذاريد و زيارت عاشورا بالاي سر من بخوانيد تا مردم بفهمند كه من با چشم بسته از دنيا نرفتم و از برادران بسيج و سپاه مي خواهم كه دنباله رو اين شهدا باشند و خالصانه براي اين ملت خدمت كنند و اين انقلاب را به دست امام زمان برسانند.

سيدمصطفي ابهري ثاني : سلام مرا به بچه هاي بسيج برسانيد و به آنها بگوييد كه سنگرها را پر كنيد. به برادرم سيدمرتضي سلام مي رسانم و اميدوارم كه بعد از من به سراغ صدام كافر بيايد، سلامم را به خواهرانم مي رسانم اي خواهرم سنگر تو با حجاب خود مي تواني بر دهان كفر بزني، پدر عزيزم با مقداري پس انداز ناچيزي كه دارم براي برادران بسيجي ام لباس تهيه كنيد.

سيدنظام جلالي : از شما برادران پاسدار و بسيجي مي خواهم كه جدا پاسدار اسلام و خون شهيدان انقلاب اسلامي باشيد و با پيروي از ولايت فقيه و رهبر عزيز كه فرمانده و مقلدمان مي باشد براي بقيه الگو باشيد و قدر اين گفته امام را بدانيد كه فرمودند اي كاش من هم يك پاسدار بودم و بيانديشيد. آيا آن پاسداري هستيد كه امام مي خواهد يا خير؟

و از برادران عزيز بسيجي مي خواهم كه كاري كنند در بين مردم الگو و نمونه باشند و با مردم پيوند دوستي داشته باشند و سنگر پايگاه را خالي نكنند و جبهه هاي جنگ را خالي نگذارند.

سيف الدين برومند : چند سفارش به برادران بسيجي و پاسدارم، برادران عزيز شما در پيش امام مخلصترين و نزديكترين يار و ياور محسوب مي شويد لذا از ته قلب و به حقيقت گوش به فرمان امام باشيد و موقعيت ها را قبل از همه درك نماييد.

از غيبت و تهمت و پشت سرگويي برادران مؤمن خود اعمالتان را حبط نكنيد. به افراد متوسط مسلمان خيلي وسواس مقدس نباشيد با تواضع و خلوص خودتان آنها را جذب نماييد تا اين كه از خودتان دور و به دامن مخالفين انقلاب در حقيقت اسلام نيندازيد.
از همه مهمتر در مقابل مشكلات و سختي ها پشت خم نكنيد اگر از ته قلب به امام امت مقلد باشيد مي توانيد مقاومت كنيد.
چنانچه قرآن كريم مي فرمايد: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ».
آيا شما گمان مي كنيد وارد بهشت مي شويد بدون اين كه مثل مسلمانان قبل شما به گرفتاريها و سختيها مبتلا كرديم حتي پيامبر نيز دلتنگ شد و لرزيد و عرض كرد خدا پس كجاست پيروزي خداوند مي فرمايند: آگاه باشيد ما براي پيروزي قادريم و به مقاومت و مبارزه شما لزوم ندارد اما برادران اين گرفتاري سختيها همه اش امتحان است خداي ناكرده از امتحان نيافتيد.

سيف علي بهروزي : اي برادران بسيج من از شما مي خواهم كه آگاه باشيد و سعي كنيد تا آگاهي هاي نظامي، فرهنگي خود را بالا ببريد. برادران شما بايد نمونه باشيد چه از نظر تقوا چه از نظر نظامي ... و از مسوولين بسيج و باقي برادران تقاضا دارم تا در نگهداري و حفظ و معنويت بخشيدن به بسيج بكوشند و تقاضامندم كه هر طورشده كلاس هاي براي كودكان و نوجوانان تشكيل دهيد تا آنان از همان سنين كودكي با دين و قرآن آشنا شوند.

شهباز ترك : برادر سپاه و بسيج شما به عنوان بازوي مسلح ولايت فقيه و سربازان اسلام هستند و در خاطره ها ياد سربازان صدر اسلام را زنده مي كنيد پس بايد به وظيفه خطيري كه داريد آگاه باشيد و آن صيانت از اسلام عزيز است در اين راه بايد شب و روز براي رضاي خداوند و حراست از دين خدا تلاش كرد همه ما مديون اين رهبري و اين انقلاب هستيم و بايد كه اين انقلاب را به اقصي نقاط دنيا صادر كرد و مقدمه[ي] ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)‌ را فراهم آوريم از غيبت و تهمت و افترا دوري كنيد و همه در يك صف آهنين براي خدا پيكار كنيد و حالت جاذبه داشته باشيد تا بتوانيد افراد گمراه را به راه راست هدايت كنيد اين گفته امام بزرگوارمان را كه فرموده اند: وحدت كلمه داشته باشيد در عمل پياده كرده و همه به ريسمان الهي چنگ بزنيد.

شيرزاد بختياري : هدفم از آمدن به جبهه اين بود كه اولاً از اسلام و زير سايه[ي] اسلام از وطنم كه خيلي عزيز است و ناموس خود و ملتم دفاع كنم. شما اي برادران بسيج راه ما را ادامه بدهيد، همچون ما كه راه ديگر شهدا را ادامه داديم و به سوي قلعه[ي] دشمن هجوم برديم تا شهيد شديم.

ضيغام تمجيدي: قدري با برادران بسيجي صحبت دارم، برادران من امروز خداوند نعمت بزرگي را در اختيار من و شما گذاشته است بياييم از اين نعمت به خوبي استفاده كنيم آن چه براي ما مي ماند فايده دارد همين خدمت در بسيج است از پايگاه كوچك محله ها گرفته تا ناحيه و جبهه هاي جنگ حق عليه باطل. بنده خودم خيلي سهل انگاري كردم خيلي كم در بسيج محل شركت مي كردم ولي مي دانم كه اشتباه كرده ام و از شماها مي خواهم كه سهل انگار نباشيد. بسيج را يك نيروي قوي و مجهز براي هميشه عليه مستكبران جهاني آماده نگهداري كنيد.

حاج مهدي عابدين : سفارشم به برادران و هم سنگران اين است كه هرگز اسلام را كه همان خط امام است هيچ وقت خالي نگذاريد و هميشه تمام كارهايشان براي خدا و جنبه[ي] ارشادي داشته باشد نه جنبه[ي] ديگري به منافقين بگوييد كه سنگر اسلام هيچ موقع خالي نخواهد ماند حتي اگر به يك نفر حزب اللهي بماند و حزب خدا هميشه به ياري خدا پيروز است پيروان امام كه همان حزب الله هستند چه بميرند و چه نميرند پيروز هستند. از پدر و مادر خانواده خودم و برادرانم درخواست عاجزانه دارم كه براي من گريه نكنند براي اين كه منافقين پوزه آنها را به خاك ماليده شود و همان طور راه حق كه همان خط امام است تا آخرين قطره خون ادامه دهند زيرا اسلام با خون هم چون حسين و يارانش و صدها نفر از شهيد در كربلاي ايران به دست ما رسيده و بايد از آن به هر قيمت كه شده نگهداري كرد از برادران بسيج درخواست دارم كه بسيج (2) را هر قيمت كه شده توسعه بدهند و تا مي توانند خودسازي كنند زيرا يكي از گفته هاي امام همين است كه خود را بسازيد.

عباس آقاداوودي : سخني كه با ملت ايران و با مردم عزيز در صحنه و آشنايان و دوستانم به خصوص همرزمان و برادران بسيج و مسجد اين است كه پيرو خط اصيل ولايت فقيه باشند و شديداً با خط هاي انحرافي و ضد ولايت فقيه مبارزه كنيد. امام را هرگز تنها نگذاريد و از خط رهبري انحراف پيدا نكنيد و در مسايل جامعه و در مسايل روز نه آنقدر تندروي كنيد كه از خط امام جلو بزنيد و نه آنقدر كند برويد كه از قافله عقب بمانيد كه در هر دو صورت خسران نموده ايد و سقوط خواهيد كرد و براي هميشه از راه باز مي مانيد و رسوا مي شويد، پس نه جلو بزنيد و نه عقب بمانيد اعتدال را در همه كارها رعايت نماييد و به مسايل با ديد روشن و باز نگاه كنيد، روحانيت مبارز و در خط امام را بشناسيد و در مقابل نيز خط هاي انحرافي را شناسايي كرده و با طرد آنها از جامعه وسايل شكست و نابوديشان را فراهم كنيد.

بدانيد كه تنها راه نجات كشورمان پيمودن همان راهي است كه حسين بن علي (عليه السلام) و قهرمانان كربلا پيمودند. از ياد خدا غافل نباشيد و به چشم برادري و خيرخواهي به يكديگر نگاه كنيد و همديگر را دعا كنيد و نسبت به هم ايثارگر باشيد. از برادران بسيج و مسجد هم خواستارم كه خود را به اخلاق حسنه بيارايند و الگوي همه[ي] مردم جامعه باشند و در مقابل ضدانقلاب شديداً بايستيد و سعي كنيد در [برخورد] قدرت جاذبه تان را نسبت به افراد بيشتر كنيد و جبهه ها را هم خالي نگذاريد.

عباس افشار رضايي : و شما اي بسيجيان اي آينده[ي] قرآن اي وارثان خون حسين (عليه السلام) شهيدان جبهه و مظلومان شهر قدر خود و رهبر عزيز را بدانيد و از خدمت به قرآن و اسلام و محرومين تا آخرين قطره هاي خون دريغ ننماييد و در مقابل سختي ها هم چون كوهي استوار مقاومت كنيد و بدانيد كه اباعبدالله در روز قيامت شفيع و فريادرس شماست.

عباس اكبري : برادران و خواهران عقيدتي و همسنگرم، خدا يار و ياورتان و خسته نباشيد كه اعتقاد دارم خستگي را عبادت مي دانيد و به قول شهيد رجايي: «كسي كه براي خدا كار مي كند خستگي ندارد.» دوست دارم پويايي، جنب و جوش و فعاليت هاي خويش را در جهان انقلاب مثل اول انقلاب داشته باشيد. با [خط] انحرافي كه مدعي اند روحانيت بايد نظارت كند نه دخالت، يا دين از سياست جداست و معتقد به تخصص در تشكيلات و تاريخ سياسي هستند و در راه رسيدن به هدف از دروغ و تهمت استفاده مي كنند مبارزه كنيد. اما اين مبارزه را تا حدي كه اصلاح شوند ادامه دهيد كه خدا مهربان و بخشنده است. در طول دوران فعاليت در بسيج، انجمن اسلامي، مسجدالمهدي، مجاهدين انقلاب و سپاه باور كنيد كه فقط براي خدا قدم برداشته ام كه اگر جايي از من بدي و اشتباهي ديده ايد بايد ببخشيد. من اگر مسافرتم قطعي شد دستتان را كه [آفتاب] خاك سفيد و جواديه سرخش كرده مي بوسم و اميدوارم دست هايتان بر روي ماشه هاي اسلحه ها چكاننده[ي] سينه[ي] ظالمين و در دفاع از مستضعفين به كار رود كه اين يكي از راه هاي رستگاري است.

عباس بيات : برادرانم وقتي تابوتم از كوچه ها مي گذرد مبادا به تشييع من بياييد وقت جنگ است به جبهه برويد تا سنگرم خالي نماند فاميل هاي گرامي از شما خواهشي دارم و آن اين است كه بعد از من مانع اعزام فرزندانتان به جبهه ها نشويد كه در روز قيامت بايد جواب گوي زينب عليه السلام باشيد كه چگونه تحمل 72 شهيد را نمود بچه هاي محل اميدوارم كه با رو به راه كردن بسيج شعار مرگ بر آمريكا را به عمل درآوريد.

عباس جوشقاني : اي برادران سپاه و بسيج قدر خودتان را بدانيد و مواظب باشيد كه در اين جريانات سياسي كه گروه ها و انجمن ها مطرح مي كنند وارد نشويد و جريانات را خوب بفهميد و براي مردم افشا كنيد و پيرو امام باشيد و شما كه جز[و] ارگان سپاه هستيد در هيچ يك از احزاب و گروه ها و انجمن ها وارد نشويد كه به فتوي امام حرام و گناه كبيره مي باشد.

اي برادران و اي خواهران تقوي داشته باشيد و از خدا بترسيد و اخلاق اسلامي را چه در كوچه و بازار و محل و هركجا كه هستيد رعايت كنيد خواهران حجاب اسلامي را رعايت كنيد.
شما اي برادران بسيجي مي خواهم كه شما در جبهه ها شركت نماييد و نگذاريد جبهه ها خالي بماند و هركدام كه نتوانستيد لااقل در پشت جبهه كمك كنيد.

عباسعلي اورجه : اما چند كلمه براي برادران بسيج و سپاه، برادران عزيز الان موقعي است كه فرياد : «هل من ناصر ينصرني» حسين زمان بلند است و شما برادران عزيز بايد لبيك بگوييد و روح شهدا را شاد كنيد و همچنين امام زمان و نايب بر حقش را در جماران شاد كنيد و همچنين خانواده هاي معظم شهدا و مفقودين را شاد كنيد و خانواده هاي اسرا را هم با آزاد شدن فرزندانشان به دست توانمند رزمندگان اسلام شاد گردانيد و هيچ كدامتان از مرگ نترسيد، چون كه مرگ حق است و به سراغ تك تك ماها خواهد آمد. همان طور كه در قرآن آمده است حتي اگر در برج هاي آهنين باشيد و شكر اين نعمت الهي را به جا بياوريد كه خداوند اين نعمت را به شما داده است كه همان جنگ مي باشد و پايان آن هم شهادت در راه خداوند متعال است، پس چه بهتر كه انسان در راه خدا قدم بردارد و خداوند و بقيه شهدا را از خودتان راضي كنيد، چون كه مسووليت شماها سنگين تر است از مردم عادي و شماييد كه بايد ادامه دهنده راه شهدا و پيام رسان خون شهدا باشيد.

در پايان از كليه برادران بسيج و سپاه كه مدتي با آنها بوده ام و در كنار همديگر راه شهداء را ادامه مي داده ايم، اگر از من ناراحتي يا اشتباهي ديده اند انشاءا... حقير را خواهند بخشيد.

عباسعلي احمدي : برادرانم سعي كنيد در بسيج شركت كنيد تا اگر روزي برادرتان عباسعلي به شهادت رسيد بتوانيد ادامه دهنده [ي] راهش باشيد و سعي كنيد در خط امام باشد بايد بگويم اميد زيادي براي شهادت دارم و هميشه هنگام خواندن نماز آرزوي شهادت مي كردم و شهادت را يك افتخار مي دانم و براي مكتبم وطنم و خانواده ام شهادت را يك پيروزي مي دانم.

عباس علي اناري ثقفي : برادران سپاه و بسيج شما به عنوان بازوي مسلح ولايت فقيه و سربازان اسلام هستيد و در خاطره ها ياد سربازان صدر اسلام را زنده مي كنيد پس بايد به وظيفه خطيري كه داريد آگاه باشيد. حسين (عليه السلام) در ميدان نبرد شهيد شد. اي جوانان مبادا در غفلت بميريد كه علي در محراب عبادت شهيد شد مبادا در حال بي تفاوتي بميريد كه علي اكبر حسين در راه حسين (عليه السلام) با هدف شهيد شد.

پي نوشت ها:
1. در اصل وصيت نامه «ننماييد» آمده است.
2. در اصل وصيت نامه «بسيج ده» آمده است.

 

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.