وصيت شهدا به بسيجيان (4)

عباس علي اوسطي : هيچ وقت هم امام را تنها نگذاريد برادران بسيجي دور سر من [سربند] به نام يا حسين شهيد ببنديد و در نماز شبتان و دعاي توسل و ديگر عبادت ها شهيدان فراموش نكنيد و من دوست ندارم كسي كه [با] امام بد است
شنبه، 18 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصيت شهدا به بسيجيان (4)
وصيت شهدا به بسيجيان (4)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

عباس علي اوسطي : هيچ وقت هم امام را تنها نگذاريد برادران بسيجي دور سر من [سربند] به نام يا حسين شهيد ببنديد و در نماز شبتان و دعاي توسل و ديگر عبادت ها شهيدان فراموش نكنيد و من دوست ندارم كسي كه [با] امام بد است در تشييع جنازه ام شركت كنيد و برادران بسيجي شما مي دانيد كه اگر به بسيج مي آييد و نمي توانيد درس خود را ادامه دهيد بسيج نياييد و به درس خود ادامه دهيد و هميشه در تمام كارهايتان با هم باشيد. اي بسيجيان بدانيد كه وجود شما بهايي جز بهشت ندارد مبادا به غير از آن خود را بفروشيد.

عباسعلي بازپيچ : و تو اي برادر بسيجي كه بازوي توانمند اسلام هستيد هرگز نگذاريد كه اسلحه هاي شهدا بر زمين بيافتد. وقتي كه جسد ما را به خاك سپرديد هرگز ما را فراموش نكنيد و راه ما را ادامه دهيد و هرگز از بسيج دست نكشيد و اخلاق اسلامي را تنها سلاح خويش قرار دهيد.

عباسعلي پورقوريان : روي سخنم با برادران سرباز و پاسدار و بسيج و نيروهاي مردمي مي باشد اي عزيزان بكوشيد كه هرچه زودتر دشمن را سركوب كرده و جنگ تحميلي را به نفع مسلمين به پايان برسانيد و به آباداني كشور و نابود ساختن منافقين و ضد انقلابيون بپردازيم اي برادران جنگ مشكل و ناراحت كننده است ولي خوب است كه مي دانيم براي خدا مي جنگيم و دشمنان ما از كافرند و به امر خدا و رهنمودهاي پيامبرگونه امام امت بايد كفر از روي زمين برداشته شود و مستضعفين جهان نسبت به گسترش اسلام در سراسر جهان اقدام نمايند و خود حكومت واحدي تشكيل دهند و از زير يوق ابرقدرت ها نجات يابند پس برادران عزيز و ارجمند به سخنان امام عزيز خوب گوش فراداده و از اوامرش خوب اطاعت كنيد تا با انسجام هرچه بيشتر دشمن زمان را نابود سازيم.

عبدالحسين احمدي : برادران و خواهران من هميشه به قوانين روح بخش اسلام كه انسان را مي سازد عمل كنيد و در تمامي زمينه ها اسلام و انقلاب اسلامي را ياري فرماييد كه « ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم»، در مورد انقلاب و امام عزيز تفكر كنيد مي بينيد كه بار ديگر جريانات صدر اسلام پيش آمده و احتياج به استعانت شما دارد، برادران و خواهران، سپاهيان، ارتشيان، بسيجيان و ديگر خدمتگزاران اسلام و انقلاب هميشه به فرامين اما امت خميني بت شكن توجه كنيد و به آنها عمل كنيد و قدر امام را بدانيد و تمامي كارهايتان براي خدا باشد.

عبدالحسين اكبري : پيامم به برادران بسيجي اين است. برادران عزيز شما بايد الگو باشيد كار[ي] نكنيد كه مفسدين از شما نقطه ضعفي بگيرند شما وظايف مهم و سنگين بر دوشتان است كه بايد آن را به خوبي انجام دهيد.

عبدالحسين پيروي : من افتخاري پيدا كردم و به درجه[ي] رفيع شهادت نايل شدم از شما برادران بسيج خواهش مي كنم كه راه شهدا را ادامه بدهيد و نگذاريد امام تنها بماند كه اسلام در زمان فعلي نياز به چنين شهدايي دارد. اگر بنده شهيد شدم محل دفنم را در روستاي مغان قرار بدهيد. اموال من فقير و ناچيز را كلا در موارد حسينيه مغانيها، مقيم مشهد واقع در 17 شهريور قرار بدهيد و اگر برادران بسيج مخصوصاً مسوولين امر مايل بودند مجلس يادبودي براي اينجانب بگيريد و از شما برادران خواهشمندم مكاني را كه من به نام مسجد بنا نموده ام تا مادام العمر آن به نام مسجد باشد و كسي متصرف نشود.

جمال عبدالرحيم : چند كلام خدمت برادران بسيجي خصوصاً برادران مسجد امام محمدباقر(عليه السلام) برادران گرامي شما مناديان حقيقتيد سعي بر آن داريد تا بتوانيد خداوند را از اعمالتان راضي بداريد، سعي كنيد مبلغاني راستين براي اسلام باشيد و اما درخواستي كه از شما دارم اين است كه متأسفانه من نتوانسته ام امام عزيزم را از نزديك ملاقات و سلام گو باشم اگر در توانايي شما بود سلامي خاشعانه و خاضعانه به او برسانيد و دستش را به جاي من بوسه بزنيد.

عبدالرسول بلغار : سخني با برادران بسيجي و مسجد : اي دوستان من سعي كنيد راه حق و حقيقت را بشناسيد با مشكلات مبارزه كنيد به ياد دوستان شهيدتان باشيد سعي كنيد احكام اسلام را در خود پياده كنيد مصيبت ها و مشكلات بر شما اثر نكند مساجد و سنگرهاي بسيج را همچنان حفظ كنيد جبهه ها را خالي نگذاريد كه خدا با شما است ان شاءالله.

عبدالرضا اكبرپور: از كليه[ي] برادران و دوستان مي خواهم كه راه شهيدان را ادامه دهند و به جبهه بروند و جبهه ها را خالي نگذارند. بسيج را خالي نگذارند. و از كليه[ي] برادران و شما دوستان مي خواهم كه در اين چند مدت كه در بسيج بودم اگر از ما بدي ديديد ما را ببخشيد وليكن بايد راه اين شهيدان را ادامه دهند.

عبدالعلي امامي : از كليه[ي] برادران و خواهران تقاضا مي كنم كه به نداي امام امت لبيك گفته و آموزش هاي نظامي و عقيدتي سياسي را ياد گيرند (1) و در بسيج و يا جاي ديگري از مملكت جاي برادران خود را خالي نگذاريد «كلكم راع كلكم مسوولا عن رعيته» بله همه ما مسوول و نگهبان يك ديگريم وقتي امام مي فرمايد تا بانگ « لااله الاالله محمد رسول الله» بر تمام جهان طنين (2) بيفكند مبارزه هست پس منتظر چه نشسته ايد چرا وقتي امام فرمان مي دهد اي مسلمان از خانه بيرون نمي آييد؟

عبدالكريم اسماعيلي : از برادران و خواهران عزيز به عنوان يك بسيجي و يك عاشق كربلا و شهادت تقاضامندم كه هرگز از پشتيباني ولايت فقيه دريغ نفرماييد و هميشه و در همه حال حافظ اسلام و وطن اسلاميمان باشند و از آنها نصرت حق مي طلبم و تا جايگزين شدن حكومت حق در سراسر عالم به مبارزه خويش ادامه دهند. پدر و مادر و برادران و خواهران عزيزم، تقاضا دارم اگر شهيد شدم اصلاً نگران نشويد و برايم گريه نكنيد تا روح من شاد باشد و من نيز براي يكايك شما آرزوي طلب آمرزش مي نمايم.

عبدالكريم حايري : اي برادران و پاسداران عزيز و همچنين بسيجيان جان بر كف به هوش باشيد شما لباس مقدسي را پوشيده ايد مواظب باشيد از اعمال خود مواظبت كنيد مردم شما را به خوبي مي شناسند و از شما توقع دارند طرز لباس پوشيدن و روش كردار و آداب شما در ديد مردم بايد فرق كند خود را به تقوي الهي بياراييد به ياد داشته باشيد كه شما وارث خون هزاران شهيد و معلول و مفقودالاثر و اسير هستيد آنها نرفتند كه شما بخواهيد رياست كنيد البته عذر مي خواهم كه اين جمله ها را مي نويسم چون هر چه مي نگرم شامل آنها نمي شود.

عبدالمجيد حاجي پورشوشتري : كاري نكنيد كه اين بچه هاي كوچك مخصوصاً بچه هاي بسيج دانش آموزي منحرف شوند و يا خداي ناكرده به طرف افراد فاسد كشيده شوند.

عبدالمحمد بوته : اي مجاهدان راه خدا و اي پاسداران عزيز و اي بسيجيان عزيز بدانيد راهي كه گام نهاده ايد راه انبيا و اوليا است و از جهاد شروع به شهادت مي انجامد پس دير يا زود شهادت نصيبتان خواهد شد و شما خود بر اين آگاهيد كه اين بهترين راه است و عالي ترين درجه انسانيت و به ملكوت اعلي پيوستن و چه شيرين و دلپذير است مرگي در راه خدا باشد و در سنگر.

عبدالله اكبري احمدآبادي : و از برادران و سروران بسيجي ام مي خواهم راه شهيدان را ادامه دهند و راهم را ادامه دهند انشاءالله كه بزودي حكومت الله در سرتاسر عالم كفر گرفته [برپا] شود.

عبدالله شبستري : از برادران بسيج مي خواهم كه خانواده شهدا را فراموش نكرده و طبق معمول هر هفته در اين مجالس شركت كنند و نگهباني را به هيچ وجه تعطيل نكنند در نماز جماعت و نماز جمعه شركت كنند و كارهاشان را براي خدا انجام دهند. برادران جبهه را فراموش نكنند و حتماً در جنگ شركت كنند.

عزت الله بهمني : و برادران بسيجي هميشه در جبهه هاي حق عليه باطل حضور پيدا كنيد و همچون امت كوفه نباشيد كه امام را تنها گذاريد البته كه انشاءالله اينطور نيست.

عزت اله اوضع : و اي برادران بسيج، اي همسنگران عزيزم، اي برادران مخلص آن دعاهايي كه هر هفته در خانواده شهدا و غيره مي گذاشته ايد، باز هم آن را ادامه بدهيد، زيرا كه ما هرچه داريم از دعا داريم و اگر اين دعاها نبود ما الان نمي توانستيم جلوي اين ابرقدرت هاي شرق و غرب بايستيم و وصيت چهارم من به رزمندگان اسلام است. اي عزيزان رزمنده از مرگ نترسيد و مرگ را با عامل بيداري قرار بدهيد. و حضرت علي (عليه السلام) فرمود : «كه انس و اشتياق من به مرگ بيش از انس و اشتياق كودك به پستان مادر است». از شما برادران عزيز بسيج مي خواهم كه در شب هفت من چند ذكر مصيبت از اباعبدالله الحسين بخوانيد، و اگر برادران خواستيد به من بگرييد چنين كاري را نكنيد. و اگر خواستيد گريه كنيد براي مصيبت هاي اباعبدالله الحسين گريه كنيد.

عزت ا... جيريايي : اي برادران بسيجي بياييد به جبهه ها را پر كنيد كه يكي از درب هاي بهشت در همين جبهه ها است اي خدا تو خود شاهد باش كه من نه براي ترس از جهنم و نه به طمع بهشت به جبهه آمده ام زيرا فقط به خاطر رضاي تو و نيز به تو عشق ورزيدم و شهادت را در راه تو سعادت مي دانم به پدر و مادرم اگر من شهيد شدم هيچ ناراحت من نباشيد و بايد افتخار كنيد كه فرزندتان در راه خدا شهيد شده است و راه من را ادامه دهيد.

عزيز تقي زاده دزفولي : سلام بر شما برادران بسيج، اي برادراني كه علاقه ام به شما از خانواده ام شايد بيشتر باشد. اي برادراني كه يكسال و اندي با هم بوديم در خواب و خوراك، و ارتباط از خانواده به هم نزديكتر بوديم، اگر روزي يا موقعي من به شما حرف ناخوشايندي يا رفتار تندي داشته ام، خدا شاهد است از جهت مسووليت و برادري بوده است و همه شما مورد احترام من بوده ايد، نكند با كشته شدن من، سنگر بسيج را ترك كنيد، از شما مي خواهم كه تا آخرين نفس در صحنه و سنگر مانده و هميشه پيرو اسلام و امام باشيد. و از همه شما طلب مغفرت دارم. و شما را به صبر و استقامت توصيه مي كنم.

عزيز حاصلي : اما سخني با بسيجيان و سربازان مخلص حضرت [قائم] هرگز از مبارزه خسته نشويد و تا نابودي فتنه و ريشه كن شدن آن مبارزه كنيد آنقدر مبارزه كنيد تا انشاءالله اين دشمن بعثي نابود شود و پرچم پرافتخار اسلام در كاخ هاي سفيد و كرملين به اهتزاز درآيد آنقدر مبارزه كنيد كه زمينه را براي ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرج الشريف) آماده شود.

عزيزالله اسدي : چند كلمه اي با برادران سپاهي بسيجي دارم و اين است كه وظيفه تا[ن را] صحيح انجام بدهيد كه انجام مي دهيد به خاطر خدا باشد و يعني خلوص درآن باشد خدا ناكرده براي ريا نباشد اگر غير از اينها انجام بدهيد روز قيامت شهيدان جلوتان را مي گيرند و شما بايد در دادگاه هاي الهي جواب بدهيد.

عسگر باقري وشيكاني : اي برادران بسيج مسجد سجاديه قدر همديگر را بدانيد كه پس از شهادت افسوس خواهيد خورد. اي برادران بسيجي نگذاريد اين كساني كه هنوز گمراه و از خدا بي خبرند در سر كوچه ها و محله تان بايستند و به ناموس شما و خانواده هاي شهدا، توهين كنند مگر يادتان رفته است كه شهيد نصرا... عايدي در وصيت نامه اش از شما خواسته بود كه به خانواده هاي شهدا سر بزنيد آيا سر زده ايد. شماها همگي خانواده شهيد پناهي را مي شناسيد آيا تاكنون پيش پدرش رفته ايد و به خانه[ي] آنها سر زده ايد كه در آن خانه چه مي گذرد.

علي آقاخاني : و يك صحبت كوتاه هم براي بسيجي ها و تمامي مسلمين و تمامي شيعيان و سنيان و تمامي مردم مسلمان ايران و خارج از ايران مي خواهم كه اول در ياد و ذكر خداوند متعال باشند و طاعات و عبادات و علم و عمل در صراط مستقيم را از خداوند بطلبيد و حركت كنيد به سوي تكامل و پيشرفت اسلام و ترويج احكام مقدسه اسلام.

علي اسدزاده : روي سخنم با برادران بسيج است، عزيزانم بايد اعتراف كنم چند سالي كه در بسيج بوده ام آن طوري كه بايد و شايد نتوانستم دينم را نسبت به جمهوري اسلامي ادا كنم، اما طي مدت فوق اين نكته را به خوبي دريافته ام كه: ثبت نام در بسيج، ثبت نام در دفتر امام حسين (عليه السلام) است.

علي اسدي شمس آبادي : توصيه اي هم به برادران بسيج دارم كه با اخلاص و تقوي به كار خود ادامه دهند و با اخلاق اسلامي با مردم برخورد كنند و از مطالعات اسلامي غافل نشوند و از همه عزيزان حلاليت مي طلبم.

علي اصغر ازناولي : و مقداري صحبت با برادران بسيجي چه در منطقه چه در عمل، برادران عزيز از اين كه با شما بسيجيان آشنا شده ام افتخار مي كنم و هر موقع كه با شما هستم از بهترين ساعات زندگيم هست و نمي دانيد وقتي كه بعضي از شماها از بينمان مي رفتند حالم گرفته مي شد و با خود مي گفتم چرا ما نبايد قدر يكديگر را بدانيم و هميشه بعد از شهادت آنها قدرشان را مي فهميم.

اي عزيزان از همه شما مي خواهم كه قدر يكديگر را بدانيد و به خاطر كوچكترين حرفي بين دوستي خوبتان اختلاف نيندازيد با يكدل شدن خودتان چشم دشمنان اسلام و انقلاب را كور كنيد. البته اين حقير كوچكتر از آن هستم كه بخواهم به شما تذكر بدهم از شما برادران عزيز يك چيز مي خواهم واقعاً وصيت نامه شهدا را كه مي خوانيد جبهه ها را پر كنيد كه من نيز سخنان آنها را تصديق مي كنم اميدوارم كه ادامه دهنده راه شهدا باشيد.

علي اصغر اسدي : سخني هم دارم با شما برادران بسيج خصوصاً برادران بسيج سپاه پاسداران پايگاه شهيد حسين مصطفي زاده، تنها خواهشي كه من از شما عزيزان دارم اين است كه جبهه ها را خالي نكنيد.

برادران، من از اين مقداري كه در جبهه بوده ام اين را فهميده ام كه بايد به هيچ وجه جبهه ها را خالي نگذاريم و وظيفه خودمان را به ديگران محول نكنيم و واقعاً برادران عزيز در اين برهه از زمان همه ما بايد از اسلام و جمهوري اسلامي دفاع كنيم و همانطور كه شما عزيزان مي دانيد خالي بودن جبهه ها مساوي است با شادي امريكا و دشمنان اسلام. همان طوري كه رهبر كبير انقلاب فرموده است كه زماني كه جبهه ها نياز به نيرو دارد رفتن به جبهه واجب است و بر هر كاري مقدم است.

علي اصغر پاگردي : و اما جمله بعد خود خطاب به بسيجي ها سپاهي ها و ارتشي ها و كل نيروهاي مسلح ارتشي امام زمان كه نيروهاي جمهوري اسلامي هستند بيدار باشيد كه دشمنان براي اين كه اختلاف بين شما بيندازند و شما را از هم جدا كنند شب و روز نقشه مي كشند و به برادرانم مي گويم به عنوان يك كوچك تر از همه آنها پايگاه را حفظ كنند و نگذارند كه خالي شود و صحنه ها را هم خالي نكنند كه همه[ي] اينها خيانت است به خون شهيدان و مواظب دشمنان داخلي هم باشيد.

اصغر ثالثي : سخني با تو اي برادر بسيجي : تو بايد در حفظ اساس و نظام بكوشي و از سنگرت دفاع كنيد در خاتمه از تمام برادران طلب عفو و بخشش مي كنم همگي مرا ببخشيد.

علي اكبر آيتي : از برادران بسيجي مي خواهم كه هميشه به ياد خدا باشند، براي او كار كنند و بيشتر فعاليت كنند.

علي اكبر بهادران : به برادران پاسدار و بسيجي سفارش مي كنم در همه حال به ياد خدا باشند و كار را براي خدا انجام دهند و اخلاق اسلامي كه نمودار يك فرد مسلمان است به طور احسن رعايت نمايند، از دعا براي امام امت و رزمندگان اسلام را فراموش نكنيد و در همه حال گوش به فرمان رهبر باشيد و با مردم خوش رفتاري كنيد، سپاه و بسيج را تقويت كنيد و با آنها همكاري نماييد.

علي اكبر بهشتي نژاد : و پيام من به شما بسيجيان اين است قدر خودتان را بدانيد امام عزيز ما بر بازوي شما بوسه زده و بر آن بوسه افتخار كرده است پس قدر خود را خيلي بيشتر بدانيد و پيام من به پاسدارها اين است كه اينها هم قدر خودشان را بدانند اينها در لباسي هستند كه دنيا به اين پاسدارها فكر مي كنند و بايد مردم حواسشان جمع باشد كه به هر لباس سبزي كه رسيدند فكر نكنند كه پاسدار است همانطور كه شهيد رجايي فرمودند هر لباس سبزي پاسدار نيست و پيام من به رفقايم اين است كه بسيج را ترك نكنند و راه امام را ادامه دهند.

علي اكبر پارسا : عزيزان بسيجي عاشق كه با حضورتان در مساجد و سنگرها و جبهه ها فضاي ايران را عطرآگين نموده ايد، سلاح و قرآن را از كف به زمين نگذاريد ادارات و همه جاي ايران را با بسيجي آشنا سازيد و همه ايران را پايگاه مقاومت كنيد.

علي اكبر(ابوالفضل) تقي زاده شيده : صحبتي كوتاه با برادران بسيج و هيأت اهل بيت دارم. از همگي شما مي خواهم كه قدم هاي مستحكم تري براي اين انقلاب برداريد كه ما هرچه داريم از اين سينه زدن ها و مصيبت ها مي باشد و از برادراني كه خود را بي طرف حساب مي كنند مي خواهم كه تو را به خون آقا بياييد و راه صحيح را انتخاب كنيد شايد آقا در آن دنيا دستتان را بگيرد.

برادران بسيجي اي برادران، سلام و درود بر شما و درود خدا همه بر شما اي ياران با وفاي امام خميني اي ياران امام حسين شما بايد حسين وار باشيد و مثل حسين در مقابل دشمن قرار بگيريد و نگذاريد دشمن به خاك شما تجاوز كند و جبهه ها را خالي نگذاريد و از همرزمانم مي خواهم كه سنگر من را خالي نگذارند و بگذارند اسلحه گرم من بر زمين نيفتد و سرد شود.

علي اكبري كچوسنگي : وصيتي به برادران بسيج و مردم و دوستان عزيزم، اي بسيجيان قدر خودتان را بدانيد، و اي پاسداران شما انتخاب شدگانيد، من زبانم قاصر است كه بتوانم از مقام و منزلت يك بسيجي صحبتي كنم چون من خاك زير پاي يك بسيجي نمي شوم و از شما التماس دعا دارم. از خدا بخواهيد خون مرا قبول كند، هميشه ياد كنيد از شهداء و به خانواده شهدا سر بزنيد، اي بسيجيان راهرو راه حسين (عليه السلام) باشيد، اين نعمت جنگ را تا تمام نشده برويد به جبهه مخصوصاً برادراني كه تاكنون به جبهه نرفته اند برويد به جبهه و ببينيد كه واقعاً جبهه چيست؟ كه هركس مي رود عاشق مي شود، جبهه مدرسه عشق است، تأسف خواهيد خورد اگر نرويد بعداً پشيمان مي شويد. اي مردم اي برادران به بسيج روي آوريد، به سوي خدا قدم برداريد، يك قدم كه به سوي خدا گذاريد خدا ده قدم به شما نزديك مي شود.

علي الله وردي : وصيت من به خانواده و برادران بسيج اين است كه امام را تنها نگذاريد و دعا به جان امام كنيد با تنها نگذاشتن امام و با كمك خداوند متعال هيچ قدرتي نمي تواند به اين انقلاب ضربه اي وارد كند برادران بسيج شما با فعاليت خود مشت محكمي بر دهان آمريكا و نوكران آن بزنيد تا نتوانند به محرومان و مستضعفين ظلم كنند.

علي اميري : برادران بسيجي و برادراني كه توان رزمي داريد رو به جبهه كنيد و دست از دنياي فاني برداريد نمازهاي جمعه را هرچه باشد باشكوهتر برگزار كنيد دعاهاي كميل و ديگر دعاها را نيزبرگزار كنيد.

علي انصاريان : برادران سپاه و پاسدار و ارتش و بسيج و ديگر نيروهاي مسلح و مجاهد كه در جبهه هاي حق عليه باطل مي جنگيد به ريسمان الهي چنگ بزنيد و پراكنده نشويد و اگر نه باعث نابودي و شكستتان مي شود.

علي انوري : از شما برادران پاك بسيجي مي خواهم كه حرف امام عزيز و مهربان را گوش فرادهيد و به آن جامه[ي] عمل بپوشانيد مبادا سنگرهاي مسجد را خالي بگذاريد و نماز را به جماعت به پا داريد كه ثواب بسياري دارد با يكديگر مهربان و رئوف باشيد و سعي كنيد اوقات فراغت خود را به بي هودگي نگذرانيد و بيشتر عبادت خدا نماييد و دعا را فراموش نكنيد كه دعاي مومن مستجاب مي شود و همچنين سعي نماييد بيشتر به خانه هاي يكديگر رفت و آمد نماييد تا بدين وسيله دوستي تان پابرجا و قوت بيشتري بگيرد و اميدوارم كه شهيدان را فراموش نكنيد.

علي بوژ مهراني : و شما اي برادران بسيج با ضد انقلاب ها مبارزه كنيد، يك لحظه از پا نايستيد و حق مظلومان را از ظالمان بگيريد. شما به حرف مردم گوش نكنيد و شما فقط به خاطر خدا و اسلام كار كنيد، بگذاريد بگويند، آنها جسورند در كارهايتان جدي باشيد، سستي به خودتان راه ندهيد و از شما خواهش مي كنم كه تفنگم را زمين نگذاريد از سخنان امام خميني كه مي گويند كسي كه به خدا متمسك است از هيچ چيز نمي ترسد آري برادران شما مسووليد، بايد تبليغ كنيد، نگوييد به من چه! به قول بهشتي مظلوم، «‌بهشت را به بها مي دهند نه به بهانه» از نماز فراموش نكنيد چون نماز ستون دين است. برادران شما پشتيبان ولايت فقيه باشيد و پيروان روحانيت باشيد. آنها بودند كه ما را از قيد طاغوت رهايي بخشيدند و ما را به راه راست هدايت كردند و درود و سلام بر حسين (عليه السلام) سرور آزادگان كه به ما درس شهادت دادند و به ما درس مبارزه با يزيديان زمان. من عقيده دارم كه رزمندگان اسلام راه كربلا را باز مي كنند، اگر من موفق نشدم كه كربلاي امام حسين را زيارت كنم شما كه رفتيد به زيارت ما را هم ياد كنيد.

علي پازوكي : شما برادران عزيزم شما هم انسجام خويش را بيشتر از پيش حفظ كرده و در راه رضاي حق تعالي قدم برداريد و به مانند سابق در بسيج كه يادگار چند شهيد است فعاليت كنيد و نگذاريد جاي من در اين بسيج خالي بماند.

علي پيرهادي : همسنگرم (برادر بسيجي) به راهت ادامه بده كه رسالت تو پاسداري از اسلام و انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن است. پس سعي كن رسالتت را به پايان برساني و از همه مهمتر، اخلاق اسلامي را حفظ كني تا بهانه به دست دشمن ندهي.

علي جان نثاري : سخني چند دارم با برادران بسيجي محل كه من كوچكتر از آنم كه بخواهم به دليران و شجاعان اين مرز و بوم پيام بفرستم ولي در وصيت نامه خودم چند كلمه اي براي شما مي نويسم، اميدوارم كه پشت سنگر را خوب محافظت كنيد و نگذاريد كه در محل و مسجد و ديگر اماكن ضدانقلاب رخنه كند كه ضربه اي به ريشه اين انقلاب بزند و من حقير و ناتوان از شما تقاضا دارم كه پشت جبهه را با درس و كار و كوشش نگهداريد و هميشه به امام دعا كنيد.

علي جبلي سينكي : پيام ديگرم به برادرهاي بسيجي و افراد محل، اگر من به درجه رفيع شهادت رسيدم جنازه من را از مسجد به منزل آوريد و من راضي نيستم كه كسي به زور يا اكراه بر سر جنازه من حاضر شود بر جنازه من زياد گريه كنيد. چون شرمنده امام حسين هستم شايد با گريه هاي شما او از من راضي شود. من از تمام بچه هاي محل و دوستان بسيجي راضي هستم انشاءالله كه آنها هم از من راضي باشند انشاءالله كه ادامه دهنده راه شهدا باشند.

علي جمشيدي فرد : سخني با برادران جان بر كف سپاه و بسيج دارم هرچند من كوچكتر هستم كه بخواهم نصيحتي بكنم ولي خوب اميدوارم كه ببخشيد.

برادران عزيز تقوي را فراموش نكنيد اگر با تقوي باشيد در اين برهه از زمان در مسووليت خود پيروزيد. برادران سعي كنيد هر عملي انجام مي دهيد براي خدا باشد و از تفرقه و جدايي از همديگر بپرهيزيد و به گفته امام با هم يد واحده باشيد. اگر واقعاً تشخيص مي دهيد نمي توانيد كار كنيد با كمال اخلاص اسلامي از مسووليت كنار بكشيد. از كليه[ي] برادران كه حق به گردن من دارند تقاضاي عفو مي كنم و اميدوارم كه خداوند همه شما را جز سربازان حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قرار دهد.
برادران بسيجي كه در پايگاه هاي مقاومت به حفظ و حراست محل و امنيت آن مشغوليد همچون سابق به تعهداتي كه در بسيج داده ايد عمل نماييد. خودسازي را در رأس برنامه هايتان قرار بدهيد و سخن امام عزيزمان را آويزه گوشتان قرار بدهيد كه تزكيه قبل از تعليم و تعلم است.

علي حاج رضايي : سخني با شما بسيجيان دارم، به خوبي مي دانم كه شما بسيجيان به وظايف خود آشنا هستيد و احساس مسووليت مي كنيد ولي از شما تقاضا دارم كه همواره خدا را در نظر داشته باشيد و سعي كنيد كه اخلاص را در اعمال خود سرلوحه قرار داده و خداي را عبادت كنيد و با قرآن بيشتر مأنوس باشيد مبادا با يك سري مسايل جزيي پايگاه ها را ترك كنيد سعي كنيد در پايگاه ها شركت كنيد و بقيه را نيز از اين جهت تشويق كنيد و بدانيد كه اين پايگاه ها يادگاري از شهيدانمان هستند و سعي كنيد هميشه يادشان را گرامي و زنده نگه داريد.

شما بسيجيان سربازان واقعي امام زمان هستيد پس مبادا كارهايي را انجام دهيد كه امام زمان از شما ناراضي باشد.

عليرضا اسكندري : دوست دارم همين بچه هاي بسيج محل خودمان كه من واقعاً شرمنده ام از آنها چرا كه خيلي كم به آنها [رسيدم] اگر ختمي بود اينها گردانندگان مجلس باشند، چرا كه اينها پاسدار انقلاب هستند، اينها پيش خدا مقام دارند شايد خداوند به خاطر اينها مرا هم مورد لطف قرار دهد.

از بچه هاي محله كه همه آنها را دوست دارم هرچند شايد از طرف من نسبت به آنها بدي سر زده باشد مي خواهم كه مرا حلال كنند، دوست دارم اگر خدا نكرده تا حالا راه خطا مي رفتيد حالا برگرديد. (بسيج را تنها نگذاريد مسجدها را به قول امام خالي نكنيد).

عليرضا افضلي : وصيتم به برادران بسيج اين است كه بيشتر در پايگاه حضور به هم رسانند و اگر شهيد شدم نگذارند اسلحه ام بر زمين بيفتد.

عليرضا اكرميه : اي برادران راه شهداي بسيج را ادامه دهيد و هميشه در پايگاه حضور به هم برسانيد. در جلسات عمومي بسيج و در پاس ها شركت كنيد و جاي شهداي پايگاه را با حضور فعال خود پر كنيد و با مشت محكم بر دهان آنان كه چشم ديدن بسيج را ندارند بزنيد. مخصوصاً در دعاي توسل، كميل نيز شركت كنيد چون دعا سلاح مومن است و اي دوستان محل اگر از من خوبي يا بدي ديده ايد به بزرگي خودتان ببخشيد.

عليرضا بيات : من به بسيجي ها مي گويم كه پايگاه را خالي نكنند و به جبهه ها بروند.

عليرضا تقي پور دلجو : در آخر سخنانم را با شما بسيجي ها مي گويم شمايي كه انسان با ديدن چهره هاي نوراني شما از گناه و معصيت دست برمي دارد. اي برادران شما واقعاً مظلوميني هستيد كه هنوز كمتر كساني هستند كه به مقام والاي شما پي ببرند تا آن مرحله خيلي نمانده است كه بتوانيد شما بسيجي ها را كه فاطمه زهرا (سلام الله عليه) در سنگرها به شما خطابه پسرش را داده بشناسند برادر من چند توصيه كوچك داشتم اول اين كه پيام خون شهيدان اين پايگاه است كه هميشه حضور خودتان را در پايگاه نشان بدهيد هميشه استوار و پابرجا باشيد و سعي كنيد كه سنگري سجاد را اطاعت كنيد و بعد سعي كنيد از مغروريت هاي بي جا خودتان را به دور نگه داريد.

علي محمد تقي پور : برادران خون ما سيلي خواهد شد كه تمامي دشمنان قرآن و اسلام را در خود غرق خواهد كرد كه او انتقام خون ما را خواهد گرفت. برادران بسيجي را در دعاهاي شب تان، رزمندگان و امام عزيز را دعا كنيد و هيچ گاه [سنگر] برادرانتان را چه در پشت جبهه و چه خط مقدم خالي نگذاريد.

عليرضا پيرزاده : خواهش دارم كه برادران بسيج اين مسووليتي را كه برعهده دارد از زير مسووليت شانه خالي نكرده و مستحكم در جاي خود باشند و از پدر و مادرم خواهش مي كنم كه گريه براي من نكنند براي اين كه دشمنان خوشحال مي شوند.

و در آخر يك پارچه قرمز در خانه ما بزنيد و يك گلدان گل هم روي ميز من بگذاريد و در آخر بزرگترين خواهشم از ملت ايران اين است كه در آخر هر كاري امام را دعا كنيد.

عماد بزكان : خدمت برادران حزب ا... به خصوص برادران بسيج سلام عليكم، به عنوان وصيت مي خواهم چند كلمه حقيرانه با شما سربازان اسلام صحبت كنم اما مي دانم من خيلي كوچكتر از آن هستم با شما عزيزانم صحبت كنم ولي به عنوان تذكر مي گويم چون كار مؤمن تذكر دادن است بايد شما عزيزان نشاني از اخلاق و ايمان باشيد كه هستيد و بايد بيشتر از اين باشيد چون رسول خدا مي فرمايد هر كار خوب براي همه خوب است براي تو خوبتر چون شما متصل به ماييد و هر كار بد براي همه بد است و براي شما بدتر چون سرباز اسلام هستيد آنهايي كه مي خواهند به اين انقلاب ضربه بزنند با قاطعيت هرچه تمامتر با آنها برخورد كنيد جبهه ها را خالي نكنيد كه تا به حال خالي نكرده ايد امام عزيز را دعا كنيد.

عيد محمد اندرابي : از شما برادر بسيج تقاضا دارم كه اين جبهه ها را خالي نكنيد و هميشه گوش به فرمان امام باشيد. هر ساعت كه در جبهه مي گذرد خاطره است، به خدا هر روز صد روز به ما خوش مي گذرد. جبهه يك دانشگاه هست، انسان ساز است. برادر شهري و روستايي وحدت را فراموش نكنيد. هميشه در فكر جبهه جنگ باشد و از خدا و رسولش يادتان نرود.

عيسي بهاردوست صومعه سرايي : از خدا مي خواهم كه شما را هدايت كند، برادران بسيج سخت و استوار باشيد و در برابر جوان هاي بي تمدن بايستيد (3) و نگذاريد كه به اين انقلاب صدمه بزنند، از ناموس خودمان حفاظت كنيد برادران حزب الهي را به بسيج دعوت كنيد و مسجد را پر كنيد.

در آخر از تمام برادران بسيج شهيد كاووسي و ذخيره كميته و بسيج علامه مطهري حلاليت مي طلبم و اميدوارم كه امام را تنها نگذارند و از مردم حلاليت مي طلبم و تقاضا دارم هركس كه از من طلبي دارد بدون رودرواسي برود خانه ما و از پدرم طلبش را بگيرد.

غلامرضا آقاخاني : چند توصيه هم به برادران عزيز بسيجيم، به آنهايي كه دست از امام (ولايت فقيه) بر نداشته و برنمي دارند مي كنم هرچند شهدا بسيار گفته اند اما من باب تذكر تا از گزند منافقين و فرصت طلبان در امان باشند.

عزيزان،‌ سروران گرامي شمايي كه بازوانتان بوسه گاه امام است مواظب باشيد امام عزيز تنها نماند ياري كنيد او را هرچند ياري كردن امام مستلزم تحمل سختي ها و مشقت ها مي باشد. جلوتر از امام حركت نكنيد عقب هم ننشينيد پشت سر امام باشيد تا گوشتان سخنان او را بشنود و شما هم آن را نصب العين خود قرار دهيد.

قاسمعلي بهرامي : و شما اي برادران بسيج بكوشيد كه در خط رهبري و ولايت فقيه باشيد تا بتوانيد سرباز نمونه اي براي امام زمان باشيد و از روحانيت مبارز و خط امامي جدا نشويد كه به فرموده امام اگر اين روحانيت نبودند از اسلام اطلاعي نداشتيم اي عزيزان بكوشيد كه هميشه نمازگزار باشيد نه نمازخوان كه اگر نمازخوان باشيد دنباله روي اسلام صفوي هستيد و اگر نمازگزار باشيد ياور علي هستيد و ياور حسين كه علي است كه براي نماز مبارزه مي كند و آخرش در محراب شهيد مي شود و فرزندش مدني و دستغيب برادران در زندگي به خود مغرور و خودخواه نباشيد.

غلامرضا پرمر : اي بسيجيان كه جان و مال خود را دور گذاشتيد و داريد از كشور اسلاميتان دفاع مي كنيد و به جبهه جنگ مي رويد و شعارتان لااله الاالله است و اصلاً ترس نداريد و مي خواهيد با خون خود درخت اسلام را آبياري كنيد و فقط مرگ في سبيل الله را انتخاب كرديد،، همه به سوي آن مي رويم و اين مرگ را شهادت مي دانيم مثل امام حسين كه در ميدان جنگ كشته شد ما هم مي رويم تا مثل او در ميدان كشته شويم و به نداي هل من ناصر ينصرني او لبيك گوييم. بنابراين مردم مستضعف و شهيدپرور اين پاسداران را نور چشم هاي خود بدانيد و به آنها احترام بگذاريد.

غلامرضا تركيان : برادر بسيجي، پاسدار و امت حزب الله با سه ماه جبهه و با شش ماه مأموريت كه بگوييم ما به جبهه آمديم و دين خود را انجام داديم. حالا بقيه بروند اين كه حرف نمي شود مگر جنگ تمام شده كه شما دين خود را انجام داده ايد به قول پدر دو ش هيد داود و ابوطالب شفيعي زماني ما دين خود را انجام داده ايم كه ديگر خون در رگ هاي ما وجود نداشته باشد. به يك سري افراد مي گوييم چرا؟ چرا به جبهه نمي آييد؟ مي گويند اينجا هم خودش سنگر است. ترا به خدا خودتان فكر كنيد كه سنگر واقعي كجاست آيا شما فكر نمي كنيد كه جبهه ها را، سنگرها را فقط يك افراد محدودي هستند كه آنها را حفظ كرده اند و روز به روز از تعداد نفراتشان كم مي شود و برويد به فرمايش امام امتمان لبيك بگوييد و نگذاريد كه آنها خسته بشوند و فكر تسويه حساب به سرشان بزند. شما خوب مي دانيد عراق نفس هاي آخرش را مي زند برويد و نفس هاي آخرش را قطع كنيد تا ريشه [ي] فساد در كشورعراق كنده شود و مكتب توحيد بر آنها حكومت كند.

غلامرضا حاجي ابوالقاسمي دولابي : و يك پيام براي دوستان بسيجي دارم و آن اين است كه از شهر به خوبي حفاظت كنيد و از نيروهايي كه طالب ورود به بسيج هستند به نحوه صحيح استقبال كنيد و فرصت ندهيد كه ضد انقلاب هاي داخلي در شما رخنه كنند يا به شما آسيبي وارد آورند و خداوند موفقتان بدارد.

غلامعلي اسدي : به كليه[ي] برادران بسيجي توصيه مي كنم كه سعي كنند فرامين امام و آقاي مشكيني و ساير رهبران انقلاب را سرمشق كارهاي خود قرار دهند و همانطور كه امام گفت امروز مسجدها سنگرند سعي كنيد هميشه سنگرها را پر كنيد تا جاي خالي ما هم معلوم نباشد. اگر جنازه ام به دست شما رسيد مرا در مزار شهدا، پيش بقيه ي شهداي شهرمان دفن كنيد. همسرم از خداوند مي خواهم به شما صبري بده تا نبودن من را تحمل كني و با بودن خودت نبودن من را از ديدگان اشكبار آنها محو كن.

غلامعلي اميري مقدم : از برادران سپاهي و بسيجي و ارتشي تقاضا دارم، راه حسين (عليه السلام) را ادامه دهند و گوش به فرمان امام باشند و از مردم شهيدپرور تقاضامندم مثل هميشه در صحنه باشند و امام را تنها نگذارند.

غلامرضا بهرامي : سفارشم به برادران بسيج اين است كه با رفتار و كردار خود را پاسدار راستين انقلاب باشند و از خون شهدا حفظ و حراست (4) كنند كه هر قطره خوني كه از هر شهيدي در جبهه ها و در پشت جبهه ها بر زمين مي ريزد مسووليت شما را سنگين تر مي كند پس اي برادران من مواظب باشيد كه به خون شهداء خيانت نكنيد كه خداوند بزرگ عذابتان خواهد كرد اي برادران عزيز من دعا را فراموش نكنيد دعاي كميل و دعاي توسل را فراموش نكنيد همين دعاهاست كه از سر نيزه فولادين بيشتر فرو مي رود و سلاح مومن همين دعاست و در بين دعا امام زمان را بخوانيد و از خداوند تبارك و تعالي بخواهيد با دلي شكسته فرج امام زمان را زودتر بفرمايد و عمر رهبر انقلاب و نايب امام زمان را مانند عمر خورشيد و ماه طولاني بگرداند و اين نهضت را به نهضت امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) متصل بفرمايد.

كلامي هم با برادران بسيج و سپاه عرض مي كنم، اي عزيزان شما بازوي پرتوان ولايت فقيه و زبان گوياي اسلام هستيد و ياد سربازان صدر اسلام را زنده مي كنيد. پس به وظيفه خطيري كه داريد بايد آگاه باشيد و آن حمايت از اسلام عزيز است پس بايد در اين راه بزرگ شب و روز گام برداشت.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت نامه «بگريد» آمده است.
2. در اصل وصيت نامه «تنين» آمده است.
3. در اصل وصيت نامه «باستيد» آمده است.
4. در اصل وصيت نامه «هراست» آمده است.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.