وصيت شهدا به بسيجيان (5)

فتح اله پوررمضاني : خطاب به برادران بسيجي و سپاهي، اي سپاه و بسيج جان بر كف، اي حماسه آفرينان كه دشمنان از شنيدن نام مقدستان مي لرزند، اي پاكبازاني كه بر كفار و منافقين خشم كرده ايد، اي عاشقان علي و آل علي، اي
شنبه، 18 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصيت شهدا به بسيجيان (5)
وصيت شهدا به بسيجيان (5)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

فتح اله پوررمضاني : خطاب به برادران بسيجي و سپاهي، اي سپاه و بسيج جان بر كف، اي حماسه آفرينان كه دشمنان از شنيدن نام مقدستان مي لرزند، اي پاكبازاني كه بر كفار و منافقين خشم كرده ايد، اي عاشقان علي و آل علي، اي تباريان هابيل و ابراهيم و اي سرفرازان دو عالم بر دشمنان اسلام و بر كفار بتازيد كه فتح و پيروزي از آن شماست. خطاب به ملت شهيدپرور ايران مخصوصاً مردم زادگاهم : از شما مي خواهم كه حسين وار زندگي كرده و حسين وار بجنگيد و حسين وار كشته شويد شما راه تمامي شهدا را ادامه دهيد مبادا كه در رختخواب ذلت بميريد هر وقت كه اين عمل را انجام داديد براستي كه پيروزيد چون كوه استوار و چون دريا خروشان و توفنده باشيد كه شما مجد اسلاميد و افتخار كشوريد.

فرامرز بهامير: و اما پيامي هم به همسنگرانم دارم، اي بسيجيان فداكار اي تداوم بخش راه شهدا و اي همسنگران توسل ها و رجبپورها و اميني ها و... بدانيد شما پيروز هستيد چرا كه شما سربازان امام عصر مهدي موعود هستيد و شما انسان هاي پاك و بي آلايش هستيد كه زندگي شما سراسر ايمان و توكل است.

فرامرز پروانه اسدي: پيامم به برادران سپاهي و بسيجي اين است كه از ياد خدا غافل نباشند و هر روز كه با مشكلات و مسايل پيچيده تري رو به رو مي شوند بيشتر به اهداف اصلي خود بينديشند. مبادا اين مشغوليات ذهني باعث فراموشي هدف گردد و بيشتر قدر يكديگر را بدانند و از هوي خود را به دور دارند، همچنان كه تاكنون چنين بوده است به خصوص به برادران سپاهي سفارش مي كنم كه مطالعات خود را در زمينه هاي اصول اعتقادي و اخلاقي، اسلامي گسترش داده و به رسالت جهاني سپاه در آينده بيشتر بينديشند كه انشاءالله در لباس پاسداري بدان جا برسند كه معلم اخلاق نيز باشند همچنان كه سربازان صدر اسلام بودند. پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين مملكت نرسد و امام را همواره دعا كنيد.

از برادران بسيج مي خواهم كه مرا ببخشند و برايم طلب عفو كنند.

فرزام پورحبيب : چند كلمه اي سخن دارم به برادران بسيج اي برادراني كه اميد امت و امام به شماست سعي كنيد در بين خودتان تفرقه نيفتد (اخلاق اسلامي را رعايت كنيد نگذاريد كه ستون پنجم درميان شما نفوذ كند متحد باشيد كه خداوند يار و ياور شماست).

فرهاد جاويد سپاه اصطلخي : و اما برادران بسيجي كه شبانه روز تلاش مي كنيد و در راه اسلام قدم برمي داريد آنچنان با دشمنان مبارزه كنيد كه از جا تكان نخورند كه مبادا اسلام را سرنگون كنند، كه اسلام هيچوقت از بين نخواهد رفت. برادران بسيجي اگر من شهيد شدم و به آرزوي خود رسيدم اسلحه من را زمين نگذاريد، من نه بلكه هزاران شهيد ديگر كه مثل خودم فقير بودند. برادراني كه وصيت مرا گوش مي كنيد بياييد و در كنار هم به يك هدف حركت كنيد و همه شما بسيج شويد كه بسيج ميدان ميني است در برابر تمامي دشمنان انقلاب اسلامي و راهي را انتخاب كنيد كه در آن گناه نباشد كه مبادا انساني پست باشيد.

قاسم اكبري زارع : اي برادران بسيج و به خصوص برادران سپاهي اين جنگ شما را از پا درنياورد. مقاومت كنيد تا شهادت، چون كه اگر ما شهادت را سرلوحه كار خود قرار دهيم و اگر كسي از مرگ كه همانا شهادت است نترسيد بدانيد كه پيروز است. و انشاءالله اين رژيم بعث عراق را نابود كنيد و در انتظار ظهور مهدي موعود باشيد، كه انشاءالله اين جنگ مقدمه ظهور آن حضرت باشد.

برادران بسيجي، و اي برادران مسلمان پشتيبان امام و ولايت فقيه باشيد و با سلاح ايمان و با شجاعتتان نگذاريد دشمنان اسلام به ما ضربه وارد كنند. حتي آن آفتاب پرستاني كه در زمستان بر عليه انقلاب سخن چيني مي كنند و تهمت مي زنند.

قاسمعلي بهرامي : از شما برادران مي خواهم كه در صحنه امام را تنها نگذاريد كه اگر شما امام را تنها بگذاريد انقلابتان شكست مي خورد و ننگ و بدنامي پشت سر شماست و شما اي برادران بسيج بكوشيد كه در خط رهبري و ولايت فقيه باشيد تا بتوانيد سرباز نمونه اي براي امام زمان باشيد از روحانيت مبارز و خط امامي جدا نشويد كه به فرموده امام اگر اين روحانيت نبودند از اسلام اطلاعي نداشتيم اي عزيزان بكوشيد كه هميشه نمازگزار باشيد نه نماز خوان كه اگر نماز خوان باشيد دنباله روي اسلام صفوي هستيد و اگر نمازگزار باشيد ياور علي هستيد و ياور حسين كه علي است كه براي نماز مبارزه مي كند و آخرش در محراب شهيد مي شود و فرزندش مدني و دستغيب برادران در زندگي به خود مغرور و خودخواه نباشيد نوع دوست و انسان دوست باشيد و خشوع و خضوع علي را داشته باشيد كه شيعه[ي] او هستيد.

قربان محمد امانزاده : سخني با بسيجيان، برادران، آنگاه كه با قمقمه هاي خالي از آب و چهره غبار گرفته از جنگ، به حرم اباعبدالله الحسين راه يافتيد، ما را هم ياد آوريد. من در پايان پاي شهادتم را امضا مي نمايم.

كاظم بورقي : با شما بسيجيان عزيز هستم، شما ياوران راستين اسلام كه با نبردتان در جبهه و در داخل با ضدانقلاب و با ايمان راسخ و ايثارتان نمونه هستيد. براي هر طالب عدل و آزادي. عزيزانم، تا موقعي كه جبهه ها نياز دارند از هيچ گونه كمكي دريغ نورزيد.

پدر و مادرها سعي كنند بر عواطف خود غلبه كنند و مانع خدمت فرزندانشان نشوند. شركت در مجالس دعا و نماز جماعت و جمعه را فراموش نكنيد و متاركه با اين مجالس پر فضيلت نكنيد. ديگر سخني براي گفتن ندارم. مال و منالي هم ندارم و آنچه هم كه دارم براي مستضعفين است و صندوق قرض الحسنه، آن را به حساب بسيج واريز نماييد. اگر جنازه ام به دستتان رسيد مرا در كنار شهداي گلگون كفنان امامزاده محمد كرج دفن نماييد. امام را دعا كنيد.
در آينده همين دانش آموزان حزب ا... هستند كه بايد امور مملكت را به دست بگيرند، اگر اين ها سواد نداشته باشند، اطلاعاتي نداشته باشند، نمي توانند كاري بكنند و در نتيجه آن بچه هاي بي خط و منافق و بچه سرمايه دار كه نه به جبهه رفته و نه در انجمن هاي اسلامي بوده و نه جاي ديگر به انقلاب خدمت كرده فقط در خانه گرمشان نشسته و درس خوانده اند و حالا شوند يك مسوول مملكت يا يك مدير، بنابراين بايد اين بسيجي ها هم درس بخوانند هم فعالانه عضو بسيج باشند، جبهه هم بروند و ميدان را پر كنند.
برادران بسيج، ايثارگراني هستند كه از تمام چيزهاي زندگي و خانه و كاشانه خودشان گذشته اند ايثارگرانه در راه انقلاب فداكاري مي كنند. من كوچكتر از آنم كه بخواهم براي اين برادران عزيز پيامي داشته باشم. در هر صورت از آنها مي خواهم به عنوان يك پاسدار، فرمان امام عزيزمان را در هر كجاي ايران هستند فراموش نكنند و راه و مسلك و هدف را هرگز از خاطر نبرند و هميشه تقوا را پيشه خودشان قرار بدهند، شركت در مجالس مذهبي از جمله نمازجمعه، نماز جماعات در مساجد محل، فعاليت هاي خدماتي به مردم بايد اين نوع كارها از خصيصه هر بسيجي باشد.
توشه راه ما تقواي ماست، روز قيامت همين هاست كه ما را از افتادن از پل صراط نگاه خواهد داشت از اختلافات گروهي بايد بسيجي ها پرهيز كنند، همه با هم مهربان و با هم عطوفت داشته باشند.

كاظم حدادپور: با اجازه شما عزيزان بسيجي چند تذكر به عنوان وصيت مي نويسم كه انشاءالله براي رضاي خدا بوده و مؤثر بر قلوب مومنين باشد. برادران به نمازجماعت ارزش بيشتري بدهيد و سعي كنيد كه صبح ها در پايگاه نماز جماعت را برقرار كنيد چرا كه خدمت پاك و بي رياي شما عزيزان در بسيج دولتي در دادگاه الهي پذيرفته خواهد شد كه نماز شما مورد قبول حق تعالي قرار گيرد و نيز در شب هاي پست، قرائت (1) قرآن را هرچند به مدت خيلي كم جزء رئوس (2) اعمالتان در اين شب ها قرار دهيد و برادراني كه قرآن بلد نيستند حتماً بروند و آن را ياد بگيرند چرا كه هرگاه ما از قرآن و نماز دور شويم مطمئناً (3) به سوي منجلاب فساد و تباهي كشيده خواهد شد و واي به حال ما اگر دچار چنين روزي شويم. برادران بسيج همانطور كه مي دانيد ذكر گفتن و مداومت فرد مسلمان را اوج داده و به خدا نزديك مي كند او چه زيبا و شيرين است نزديكي به خدا پس در شب هاي پست هنگام نگهباني آن هنگامي كه لحظاتش با نمازها و روزه ها برابري مي كند سعي كنيد ذكر (دعاهاي كوچك قرآني، قسمت هايي از دعاي كميل و مناجات محبان) بگوييد تا بلكه بدين وسيله ارادتتان را به خداي لاشريك بيشتر كنيد. برادران هشيار باشيد كه شيطان لعين براي منحرف كردن شما ابتدا از سلاح دلسردي استفاده مي كند مواظب باشيد حتي براي لحظه اي تزلزل در رزم پرشكوهتان به وجود نيايد كه اگر اين گونه شود خدا را مغضوب خودتان نموده ايد پس تلاش كنيد كه اخوت و برادري را مابين خودتان افزايش دهيد و همگي با اتحاد كامل در فعاليت هايش شركت كنيد. عزيزان بسيجي رابطه خود را با روحانيت و خط امام بيشتر كنيد و به روحانيت احترام بگذاريد كه دشمن از روحانيت و خط امام به خاطر اين كه مجري اسلام مي باشند وحشت دارد و يقين داشته باشيد كه در هر نقطه و هر جا تضعيف روحانيت تضعيف اسلام است. برادران پاك طينت بسيجي التماس دعا دارم خصوصاً در آن لحظه هايي كه در سنگرهاي جبهه شور و حالي پيدا مي كنيد يا در آن حالي كه موفق به ديدار امام حسين مي شويد اين فرد حقير و روسياه را هم فراموش نكنيد. برادران اگر به وجه الله نظر كرديد شهادت را در آغوش گرفتيد خواهشمندم مرا هم شفاعت كنيد.

برادران محترم و بسيجي كه خداوند انشاءالله يار شما عزيزان باشد در اين زمان هركس لياقت بسيجي ماندن را ندارد پس ارزش خودتان را بدانيد و از اعمالتان خوب مواظبت كنيد و مراقب همديگر باشيد و از خدا بخواهيد (4) كه در بسيجي بودن بيدارتان بدارد (البته بسيجي بودن مورد درگاه الهي) ‌برادران عزيز بسيجي خداي نكرده از دوري و فراق ديگر بسيجيان به دلتان غم راه ندهيد و اگر ناراحتي و غم وجود شما را فرامي گيرد سعي كنيد به اين علت باشد كه چرا او (شهيد) زودتر از من رفت تو مبادا به خاطر دوري و فراق دوست شهيد بي تابي كنيد چرا كه دير يا زود همديگر را در محل وعده گاه ملاقات خواهيد كرد. پس از خدا بخواهيد تا همه ما را در محل وعده گاه جمع نمايد تا بتوانيم به ديدار دوستان شهيدمان برويم. برادران بسيجي سعي كنيد با همديگر مهربان باشيد و همه گونه ناراحتي ها را از دل بيرون كنيد چرا كه دنيا به ما وفادار نيست و تجربه كرده ايم كه يك روز رضا جهادي، روز ديگر علي خياط زاده، روز ديگر منوچهر اكبري و... همين طور يكي يكي عزيزانمان از كنار ما رفتند پس با هم خوب باشيد تا خداي نكرده بعد از رفتن يكي ديگر از عزيزانمان بي جهت غمگين نباشيم. برادران بسيجي سعي كنيد با يكديگر مهربان باشيد و با همديگر دوست باشيد و همديگر را بيشتر بشناسيد و صميميت را ما بين خودتان افزايش دهيد. و اما نكته ديگر اين كه در صورت امكان اگر اين كاغذ را قبل از تشييع (در صورت آمدن جنازه) باز كرديد حتماً جنازه را بعد از مسجد به داخل بسيج ببريد چرا كه اگر خداي متعال قبول نمايد من بسيجي هستم و دوست دارم براي آخرين بار نيز پايگاه نوراني بسيج را زيارت كنم برادران در اين جا چند دقيقه صبر كنيد تا بلكه خدا مرا به خاطر خدمت كم ارزش من در بسيج به عنوان شهيد قبولم كند برادران عزيز بسيجي دعا كنيد كه خدا قبولم كند برادران عزيز بسيجي كه در حال خدمت به ديگر برادران بسيج هستيد.
برادران مسؤول پايگاه خواهشمندم اگر امكان دارد براي مراسم من از حاج آقا گرامي يا يك روحاني جان بر كف بسيجي دعوت به عمل آوريد تا از جبهه به طور ملموس صحبت كند و ضمناً مراسم مرا كه يك بسيجي هستم (انشاءالله) بهتر است يك روحاني رزمي اداره كند.

كريم پهلوان : سخن بعد با برادران بسيجي و پاسدار و حافظان انقلاب است، از اين برادران تقاضا دارم از جنگ سرد نشويد، به مسايل شرعي عمل كنيد، به خانواده هاي شهدا، مفقودين، معلولين، اسرا، سركشي كنيد، روي مسايل كوچك از هم جدا نشويد و با هم به برادري و صداقت رفتار كنيد، از همه تقاضاي عفو دارم و انشاءالله از من هرگونه ناراحتي داريد حلال كنيد.

كريم توكلي : چند كلمه اي هم باب تذكر خدمت برادران بسيج عرض مي كنم، كسي كه بخواهد وارد بسيج و سپاه پاسداران شود بايد اول خودسازي كند تا بتواند با ضدانقلاب مبارزه كند راهي كه انتخاب كرده ايد راه خدا و راه شهيدان است كاملاً از اين راه حفاظت كنيد و به انحراف كشيده نشويد و از خداوند بخواهيد كه عمر امام امت را تا ظهور امام زمان مستدام بدارد.

كورش احمدي : و اما دوستان و بسيجيان عزيز: سعي كنيد آن صميميتي كه بايد در بين شما باشد بي خودي با هم به جدال هاي لفظي نپردازيد و سعي كنيد خنده هايتان كم باشد و گريه هايتان زياد و كارهايتان رنگ خدايي داشته باشد.

لطف الله بيژني نژاد : اما اگر يك سپاهي و ارتش و بسيجي در حالي كه كارهايش جملگي عبادت است و جهت الهي دارد خلوص نداشته باشد همه عملش باطل است و به كمال نمي رسد و در ضمن برايش گناه نوشته مي شود. اگر كسي به خاطر رضاي خداوند تعالي و عمل به وظيفه الهي به جبهه رفته باشد مجاهد نيست اگرچه نامش پاسدار امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) يا سرباز اسلام باشد. شايد در ظاهر مجاهد في سبيل الله ناميده شود ولي صورت ملكوتيش مجاهد نيست. اي بسيجيان عزيز كه بار سنگين جنگ بر دوش شماست اي سربازان گمنام مواظب باشيد كه نزد پيغمبر(صلي الله عليه و آله و سلم) و امام زمان (عليه السلام) نيز جزو گمنامان باشيد اين افتخاري بالاتر از اين نيست كه روز قيامت گفته شود بسيجي سرباز گمنام ولي الله الاعظم امام زمان (عليه السلام) است پس افتخار بزرگي است كه روز قيامت بسيجي را به صف محشر بياورند و او را سرباز امام خميني معرفي كنن. آري روز قيامت ارتشي شهيد را كه به صف محشر مي آورند همه جا نوراني و معطر مي شود و همگان با تعجب خيره نگاه مي كنند و مي پرسند چه شده است.

ابوالفضل راكي : از شما مخصوصاً برادران بسيج خواستار اين هستم كه سنگر مسجد را خالي نگذاريد و هميشه يار امام باشيد و شعارهايتان را با شعور و عمل توام سازيد و درصدد آموختن مسايل ديني و تزكيه نفس خودتان باشيد، اين كلام خدا را جامه عمل بپوشانيد كن مرا، بسوزان خاكسترم كن ولي از تو مي خواهم كه در دم آخر امام زمان را به من نشان دهي و خدايا مرا طلب كن.

احمد رحيمي نهوجي : مسيري را كه شما انتخاب كرده ايد مسيري است با مسووليتي بس سنگين، نمي دانم حس مي كنيد چه مي گويم، حداقل آن مسووليت حفاظت از خون شهداي پاسدارمان را.

من معتقدم كه در يك فرصتي كه پيش مي آيد با خدا خلوت كنيد و مجدداً تصميم بگيريد، به راستي چشم امت انقلابي ما به شماست و به حركات شما و منتظرند كه با پيشتازي شما انقلاب اسلامي را در جهان شكوفا كنند.

احمد زكي : و اما اي سپاهيان پاسدار و بسيجيان جان بر كف و اي ارتش جندالله بي باكانه به دشمن زبون هجوم بريد و زمينه ساز حكومت جهان حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) باشيد.

احمد علمداريان : با درود و سلام خدمت تك تك برادران بسيج سخني دارم با شيردلان بسيجي كه در پايگاه ها فعاليت دارند و در پيشبرد اهداف اسلام و انقلاب مملكت را ياري مي نمايند، عزيزان عمر ناچيز و زودگذر است و چيزي كه مهم است اعمال انسان است كه در اين دنيا انجام داده عزيزاني كه نام خود را بسيجي گذاشته ايد و در راه رضاي خداوند مشغول كار هستيد بايد دل هايتان را نيز تزكيه كنيد و فقط اسماً بسيجي نباشيد بلكه در باطن هم بسيجي واقعي باشيد. بسيجي كه در همه حال اين انقلاب را ياري مي كند و حل در مشكلات جنگ نقش مؤثري دارد.

عزيزان چشم اميد اسلام اول به خداوند متعال و بعد به شما بسيجي ها مي باشد كه به ياري خداوند بتوانيد بر مشكلات پيروز شويد و اين انقلاب را كه با خون هزاران شهيد به دست آمده حفظ كنيد و تحويل صاحب اصلي اش بدهيد. اين وصيت را كه مربوط به برادران بسيج مي شود فقط برادران بسيج بخوانند و اگر صلاح مي دانيد براي ديگران هم قرائت (5) كنيد چون صحبت ها براي برادران بسيج است.
با عرض معذرت از تمامي سروران و عزيزان بسيجي عزيزان تا زنده هستيد قدر يكديگر را بدانيد امام را فراموش نكنيد.

احمدرضا خاك پور : اي برادران پاسدار و بسيج، اي كه امام بر حق شما فرموده كه «اي كاش من هم يك پاسدار بودم».

شما هم امروز نور چشم اين ملت هستيد امام را در هيچ وقت تنها نگذاريد و از اسلام خوب پاسداري كنيد.
پدر و مادر و خواهران و برادرانم و اي كساني كه در تشييع جنازه و يا مجالسم شركت مي كنيد شاد و سرافراز باشيد چون من به مهماني خدا رفته ام هيچ وقت ناراحت نباشيد اگر در مراسمم شركت مي كنيد اشكهايتان فقط براي رضاي خدا باشد.
امام و بعد برايم طلب آمرزش كنند. ضمناً به آنها بگوييد كه اين هدايا را از طرف من قبول كنند.
در آخر مي خواهم كه اگر جنازه ام به دست شما رسيد مرا با لباس بسيجي ام دفن كنيد كه در آخرت شفاعتم را بكند و بر خود ببالم كه مسلمان (6) بوده ام. خداوند تمام رزمندگان را پيروز و سرافراز بگرداند.

احمدرضا خالصي : شما بسيجي هاي غيور و شجاع و اي شيران روز و زاهدان شب همت خود را دوچندان كنيد و به جبهه ها هجوم بريد و با يك ضربه كاري كار صدام و صداميان را به پايان رسانيد و دل امام زمان و نايب بر حقش و خانواده شهدا و امت حزب الله را شاد كنيد.

احمدعلي صدري كوهي : به برادران بسيج سلام عرض مي نمايم و از آنها حلاليت مي طلبم و اگر زماني كه در بسيج و يا بيرون از بسيج با آنها كار كرديم از من بدي ديده اند مرا ببخشند و اگر از دستشان برمي آيد جهت همبستگي بيشتر در محل دست به دست هم بدهند و از اختلافات كناره گيري نماييد و دشمن را شاد نكنيد و با عمل و رفتار خودتان كاري را انجام دهيد كه يك بسيجي واقعي انجام مي دهد. مرا ببخشيد و حلال كنيد. همه شما را دوست دارم و علاقه مند به شما هستم. لذا از بستگانم خواهش مي كنم كه نگذاريد كه تابوت من بدون حضور برادران بسيج تشييع گردد. زيرا كه من عاشق بسيج بوده و هستم و مانند يك بسيجي جان شيرين را فداي معشوق نمودم.

اسحق دارا : و بسيجيان و ارتش و شهرباني، همه شما براي اين ملت و كشورهاي خارج نمونه اسلام هستيد، و همه شما را مانند يك تلويزيون تماشا مي كنند پس اخلاق خود را همينطوري كه در جبهه ها نشان داديد در شهرها هم نشان بدهيد. اي خانواده هاي شهدا، شما هميشه بعد از نماز صبح زيارت عاشورا را به پا (7) داريد، چون فرزندان شما هميشه در جبهه ها زيارت عاشورا را مي خوانند و عاشق اين دعا هستند، شما هم با خواندن اين دعا روح آنان (8) را شاد مي بخشيد.

اسدالله رضاپور : سلام بر برادران و همكارانم (بسيج هوجقان) بر شما چه بگويم اي همكارانم شما كه احساس مسووليت كرده بايد هم بكنيد و در جامعه مان خدمت مي كنيد و همچنين در راه دين و اسلام، از همكاري شما تشكر مي كنم يار شما امام است و قرآن و يار آنها شما.

اسدالله صراف نژاد : برادران بسيجي بازوان رهبر كبير اميدان انقلاب و اسلام و ملت شهيدپرور ايران قدر خود را بدانيد و مواظب باشيد كه گول هوا و هوس و فريب شيطان را نخوريد و هميشه با نام و ياد خدا كار كنيد تا موفق باشيد. برادران بسيجي شما بايد الگوي جامعه باشيد و در كارهاي خير پيش قدم باشيد بالاخص نماز اول وقت و نماز جماعت را كه همه چيزمان از همين هاست برادران مبادا نماز اول وقت را فراموش كنيد چرا كه مولايمان اباعبدالله (عليه السلام) در آن بحبوحه نبرد نماز اول وقت به جا آورد. پس ما هم بايد از مولايمان و ولي امر خود اطاعت و تقليد كنيم. بايد شيوه مولايمان علي (عليه السلام) را در برخورد با [ديگران] سرلوحه خود قرار دهيم مبادا اي عزيزان از شما برادران پاسدار اعمالي سر بزند ولو خيلي كوچك كه باعث عدم خشنودي امام و رهبر عزيز و بزرگ پاسدار اسلام امام حسين (عليه السلام) و مردم شويم.

برادران بسيج سعي كنيد كه در سر زدن به خانواده شهدا كوچكترين كوتاهي نكنيد كه اگر كوتاهي شود بدانيد كه در حق شهدا كوتاهي كرده ايد سعي كنيد در اين امر الهي از ساير مردم پيش قدمتر باشيد چرا كه از شما انتظار بيشتري داريم. برادران قدر مكاني را كه در آن پست مي دهيد و ساعاتي كه پست مي دهيد بدانيد چون آن مكان و ساعات است كه انسان را مي سازد و نفس اماره اش را مي شكند. برادران بسيج را خانه دوم خود بدانيد. آن طور كه من احساس كردم بسيج خانه دوم هر جوان حزب اللهي و در خط امام است و در اين مكانست كه انسان به خدا نزديكتر مي شود و هركس از آن بدور باشد چه بسيار زيان كار است.

اسفنديار حيدري علمداري : من اميدوارم كه با پيروزي كامل انسان هاي وارسته از دنيا به سراغ ابرقدرتها بروند و با پيروي كامل با آمريكا به جهان عدل و دادي كامل برهند. هدف تمام بسيجي ها و پاسدارها و ارتشي ها آزادي انسان هاي دربند از جور و ستم كافران است انسان هايي كه در گوشه و كنار جهان انتظار رسيدن بسيجيان دلاور ما هستند تا آن ها را از زندان هاي جهل و ستم بيرون بياورند. به هر صورت هم جهان همه انسان هاي روي كره زمين بايد بدانند كه خميني نوري است كه پرتوش تا تمام جهان را نگيرد و تمام ظلمات را روشن نگرداند تا ظهور حضرت حجت حق مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و در كنار آن امام پابرجا خواهد ماند خاموشي از براي اين نور وجود ندارد هدف من حقير گناهكار براي آمدن به جبهه متابعت از دستورات خداوند و پيغمبر و امامان و خميني است كه هركدام از آنها جهاد را ركني از اركان اسلام دانسته اند و ما كه ادعاي مسلماني مي كنيم بايد به همه اين ها عمل كنيم و سخني دارم با برادران سپاه و ارتش (كلاً نيروهاي نظامي) اين است كه هرچه در آموزش ها عرق بيشتري ريخته شود تعداد كشته ها و اسيران در جنگ كمتر خواهد بود.

اسفنديار داج : من به عنوان يك سرباز كوچك از سپاه و بسيج و ارتش مي خواهم اتحاد به هم دهند و اسلام را به تمام جهان رواج دهند كه خائنين بدانند در مقابل اسلام نمي شود مبارزه كرد. از ملت مي خواهم كه دعا كنند به نيروهاي اسلام تا پيروز شوند كه فتح كربلا را طرح، آنها ريختند. كه با رهبر عزيز در آنجا به نمازجماعت بپردازيد و اگر خدا نصرتي عطا كرد كه من شهيد شدم از طرف من قبر حسين (عليه السلام) ‌را زيارت كنيد.

اسكندر دژاهنگ : از كليه[ي] پاسداران و بسيجيان امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي خواهم كه راه خونين شهدا را ادامه دهند.

و از پاسداراني كه در پايگاه ها وجود دارند اولاً از خداوند مي خواهم كه موفق باشند ثانياً از شما مي خواهم كه به جبهه بياييد زيرا كه فرداي قيامت همه در مقابل قرآن باز خواست مي شويم.

اسماعيل حسينيان ناييني : اگر لياقت شهادت را پيدا كردم، مرا با همان لباس مقدس بسيجم كه در آن به خون غلطيده ام به خاك بسپاريد. از بچه هاي بسيج مسجد مي خواهم كه اولاً مسجد را موقع نماز جماعت خالي نگذارند و همچنين بسيج را هرچه بيشتر فعال تر نگهدارند و جبهه ها را خالي نگذارند و از همه مهمتر، آنهايي كه محصلند درسهايشان را از ياد نبرند.

اسماعيل خان بيگي : سلام و درود بر شما عضو پايگاه بسيج و عضو انجمن اسلامي قسط برادران عزيز از شما مي خواهم كه هر بدي از من ديده ايد به بزرگواري خودتان برادر حقير خود را ببخشيد انتظار من از شما اين است كه فعاليت خود را بيشتر و بيشتر كنيد و هرگز پايگاه بسيج و انجمن اسلامي را رها نكنيد اجر شما با خدا باشد. دوستان سعي كنيد عدالت را در جامعه برقرار سازيد و با اين بي عدالتي ها مبارزه كنيد و براي همديگر عيب جويي نكنيد، سعي بيشتري در كار انجمن اسلامي و كتابخانه و پايگاه بسيج كنيد و خودتان را اصلاح كنيد و دنباله رو روحانيت مبارز و پيشمرگ باشيد.

اسماعيل خدامي : اي خانواده بزرگوارم و اي برادران بسيجي پايگاه و اي ملت شهيدپرور ايران از شما مي خواهم كه امام را هيچگاه تنها نگذاريد تا مثل ياران دروغگو و كافر امام حسين (عليه السلام) شويد و جبهه هاي پر نور اسلام را خالي نكنيد و مساجد را خالي نكنيد زيرا به فرمان امام بزرگوارمان كه مي فرمايد مساجد سنگرند، سنگرهاي خود را حفظ كنيد و اين كه سعي كنيد جوانان را به سوي بسيج بياوريد بسيج مدرسه عشق است و اين كه آنها را به مسايل حق و باطل آشنا نماييد و ديگر اين كه از اموال دنيا كه تمام شدني مي باشد آنقدر حسرت نخوريد چون اين كه آنها هم تمام شدني مي باشند بلكه اين كه اعمال ما هست كه براي ما باقي مي ماند و باعث شفاعت ما در دنياي آخرمان مي شود و ما بايد كارهاي خوب انجام دهيم تا باعث شفاعتمان در دنياي آخرتمان شود.

اسماعيل صادقي : و تذكر به برادران بسيج قدر اين برادران پاسدار را بدانيد اين ها برادران كوچك شما هستند و از اينها استفاده شود و هرچه مي گويند گوش بدهيد و براي رضاي خدا انجام بدهيد و همه رزمندگان اسلام بايد سلسله مراتب را رعايت كنند همانطور كه امام امت فرمودند تا بتوانيم در جبهه موفق باشيم و به پيش برويم و ريشه كفار را بكنيم.

پاسداران با نيروهاي بسيج برخورد خوبي داشته باشيد چون شما به عنوان مربي و معلم اين نيروهاي بسيج بايد باشيد و شاگرد از معلم خودش درس مي گيرد پاسداران قدر اين بسيجي ها را بدانيد سپاه مثل ماهي هست و بسيج مثل آب و ماهي بدون آب نمي تواند زندگي كند ولي آب بدون ماهي مي شود. بسيجي ها قدر پاسداران را بدانند كه اين پاسداران از همه چيزشان گذشته اند و شما هم از همه چيز گذشته ايد و بايد بگذريم و بياييم در جبهه چون مسلمان هستيم و هر لحظه اي كه از اين انقلاب مي گذرد خدا دارد ما مسلمانها را امتحان مي كند و بايد از عهده ي امتحان خوب بر بياييم نيروهاي مسلح قدر خودتان را بدانيد اين توفيق قسمت همه كسي نمي شود بياييد در جبهه هاي جنگ عليه كفار بجنگد همه كس سعادت پيدا نمي كند به جبهه بيايد و شما اين سعادت را پيدا كرده ايد قدر خودتان را بدانيد خدا به همه كس اين روحيه اي كه شما داريد نمي دهد قدر خودتان را بدانيد و از خدا بخواهيد اين روحيه ي و اين سعادت را كه به شما داده نگيرد.

سيداصغر رضا توفيقي : با برادران بسيج صحبتي دارم چرا كه آنان مدتي مرا در ميان خود راه داده بودند، عزيزان من قدر خود را بدانيد شما حالا سربازان اسلام هستيد خدا را دست كم نگيريد و در پيروزي ها نيز مغرور نشويد زيرا هرچه هست اوست.

اصغر زماني : توصيه من به برادران بسيج اين است : موقعيت خوب را از دست ندهيد، زيرا اكنون زمان حساسي است، جنگ به نقطه حساس خود رسيده و اين روزها پيروزي اسلام در جبهه ها ورق مي خورد، بشتابيد و اسلام را ياري كنيد، امروز روز ياري رساندن به اسلام است، بشتابيد و در اين كاروان الهي شركت كنيد كه از كاروان عقب نمانيد.

اصغر طحاني : از برادران بسيج خواهش مي كنم كه بسيج را هرگز خالي نگذاريد چون با خالي گذاردن بسيج و مساجد خون شهيدان از كربلاي حسين تا كربلاي ايران پايمال مي شود.

اصغر عرب سرخي : سلام مرا به تمام بسيجيان با اخلاص و بي رياي كه جان بر كف بدون هيچ چشم داشتي دست از همه چيز كشيده و فقط به خدا فكر مي كنند برسانيد و سلام مرا به تمام مجروحين مخصوصاً مجروحان والفجر8 برسانيد و بگوييد برادران شما جاي شهدا را پر كردند و جبهه ها را محكم نگه داشته اند.

اصغر عسگري : چند جمله اي با بچه هاي بسيجي دارم كه اي برادران مرا ببخشيد كه نتوانستم بيشتر در پيش شما باشم و خدمت كنم اميدوارم كه سنگر خود را حفظ كنيد و ادامه دهنده راه شهيدان باشيد.

اكبر حسينقلي پور : به برادران بسيج و سپاه مي گويم كه در اخلاق خود مراقب باشيد. البته از خودم شرم مي كنم به اين سربازان امام (عجل الله تعالي فرجه الشريف) وصيتي كنم ولي تذكر آنها ضرري ندارد. از عبادات خود غافل نشويد و اين را بدانيد كار براي خدا بدون عبادت ارزشي ندارد. خدايا اين رهبر گرانقدر را تا فرج مولايش و مولايمان حفظ بفرما.

اكبر(عباسعلي) دهقانيان : شما اي بسيجيان عاشق، امروز رفتار و حركت شما به جامعه انقلاب خط مي دهد، امروز رفتار شما اخلاق شما محور اصلي اخلاق ديگران را پايه گذاري مي كند، واي به روزي كه در جامعه اسلامي فردي بگويد فلان بسيجي فلان كاري كرده است و فلان كار را نكرده است، از شما به عنوان يك بنده عاصي خدا تقاضا مي كنم، تمنا مي كنم كه مواظب اعمال و رفتار خود باشيد نسبت به اين انقلاب و ارگان هاي انقلابي متعهد باشيد، افرادي كه بعد از 7 سال جنگ هنوز نمي خواهند انسان بشوند و در لباس مقدس بسيج خود را فرو برده و لياقت ندارند از خود ترك كنيد كه چنين افرادي باعث از بين رفتن آبرو و حيثيت افراد مخلص بسيج مي شوند. از شما خواهش مي كنم كه مواظب طرز صحبت كردن و طرز نگاه كردن باشيد. مبادا نگاه شما و صحبت شما باعث شود. از دو دستگي و سوءظن نسبت به هم دست برداريد كه اين كار باعث خدشه دار شدن روح بسيج مي شود.

اكبر دهقاني علي شاه : يك پيام هم براي برادران بسيجي دارم كه آن اين است كه با تمام قدرت در فعاليت هاي بسيج و انقلاب شركت كنند و هميشه يار باوفاي امام خميني باشند و هميشه يار و ياور مستضعفين ايران و جهان باشند.

اكبر ربيعي : وصيت من به برادران گروه هاي مقاومت بسيج؛ و اما پيامي كه براي بهترين ياري كنندگان جمهوري اسلامي و دوستان و سربازان واقعي مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) دارم : برادران گروه هاي مقاومت من تنها آرزويم اين بود كه روزي گروه هاي مقاومت منسجم و محكم و استوار شوند و مساجد از پير و جوان پر گردد.

اكبر عسگري : توصيه اي كه به برادران بسيجي دارم اين است كه اين برادر عزيزمان [را] كمك كنيد و در راه خدا با [خلوص] نيت كار كنيد و هر لحظه ياد خدا باشيد و بسيج را به نحو احسن جلو ببريد و از برادران بسيج خواستارم كه اگر از ما بدي ديده اند ببخشند.

اكبر غضنفري : پيام من درباره بسيجيان [اين] است كه اي برادران هرچه زودتر به جبهه بشتابيد كه هنوز ما در [ابتداي راهيم] و نيز پيامي دارم درباره شوراي انجمن اسلامي و نيز بسيج كه هرچه شما كرديد به ارشاد اين مردم بپردازيد و نگذاريد كه منافقين در آنان نفوذ كنند و نيز روزي پيش نيايد كه مردم از يكي از شما بدبين شوند حتي اگر از يكي از شما بدبين شوند آن نهاد را بد مي كنند و به آن بدبين مي شوند هرچه شما كرديد و اين مردم كه از عقب ماندن از فرهنگ اين انقلاب به سر مي برند.

امير رفيعي : و اي برادر بسيجي هشيار باشيد و به چيزي غير از اسلام و قرآن فكر نكنيد كه هرچه خير و صلاح انسان است در اين كتاب مقدس و (قرآن) نهفته است و سعي كنيد كه راه انبيا و رسولان خدا را همان راه خداست ترويج نماييد و در اين راه از بذل جان و مال خويش دريغ نفرماييد و حسين وار راه شهيدان را ادامه دهيد و اي مادران و خواهران با حجابتان ثابت كنيد كه سياهي حجاب شما كوبنده تر از سرخي خون ماست اي امت حزب الله يك خواهش عاجزانه از شما دارم و آن اين است كه امام را تنها نگذاريد و مانند مردم كوفه نباشيد و همچون كوه استوار و سخت از اسلام دفاع كنيد.

اميرحسين زريني : دوستان و برادران بسيج مسجد مي خواهم از اين حقير راضي باشند و مسجد را خالي نگذارند.

محمدرضا شاپورزاده : برادران بسيجيم اول از شما خواهش مي كنم حلالم نماييد و بعد از همه شما مي خواهم كه به فعاليت خود ادامه دهيد، بسيج را معبد بدانيد و كار كردن در آن را عبادت، خدا پشت و پناه همه شما باشد.

ايرج رنجبر : وصيت اول من براي برادران بسيجي است كه اين سنگر بزرگ را حفظ كنند و آنرا خالي نكنند چون كه اگر بسيج خالي شود يك جشن بزرگي براي دشمنان اسلام است. هدف ما از اين كه به جبهه مي رويم نه تنها فقط براي يك رفع مسووليت بلكه براي پاسداري از حريم خون شهيدان و براي حفاظت از ثغور و مرزهاي پاك مسلمانان و براي حفاظت از دين مبين اسلام تا لحظه شهادت و اين شهادت است كه كمال انسان است و همين شهادت سعادتي است كه نصيب هركس مي شود و چون تمام مقصد ما مكتب ماست براي رسيدن به اين مقصد بايد خون داد بايد از جان و مال دنيوي گذشت و براي خونم به تو سفارش مي كنم كه حتي يك قطره هم در رگ هايم نمي خواهد باقي بماني بلكه همه و همه آن را مي خواهم كه براي بارور شدن درخت جمهوري اسلامي به پاي آن بريزي و تا شايد بتواني با سرخي اين درخت پرثمر و حياتي جمهوري اسلامي و اميد تمامي مستضعفان روي اين كره خاكي رشد دهي. آري در مكتب سرخ شهادت اگر مي تواني همه كفار و بيدينان را از بين ببر و يا اين كه مرگ سرخ را بر مرگ سياه ترجيح ده.

ايوب رمضاني نوخاله : من كوچكتر از اين هستم كه بخواهم به برادران بسيج يا خانواده هاي شهدا پيامي بدهم، فقط به برادران بسيجي سفارش مي كنم كه اين بسيج ها را خالي نگذارند، و مساجد را با حضور خود پر كنند و راه شهداء را در پشت جبهه ادامه بدهند، و آن هايي كه نمي توانند در جبهه ها شركت كنند، در پشت جبهه به رزمندگان اسلام كمك كرده، رزمندگان را دعا كنند.

ايوب عليزاده : وصيتم به همسنگران بسيج و مساجد مي باشد. برادران بعد از ما شما بايد اسلحه هايمان را در دست گرفته و در سنگرهاي حق بر عليه باطل بستيزيد كه خداوند ستيزكنندگان در راه حق را دوست مي دارد و طبق فرموده حضرت اميرالمؤمنين كه مي فرمايد (فان الجهاد باب من ابواب الجنة) جهاد دريست از درهاي بهشت كه فقط بر روي جهادگران و تلاشگران در راه حق باز مي شود پس شما هم اسلحه ها را عروس خود و سنگرها را حجله خود سازيد تا كه از ما خشنود گردد.

بخشعلي شفاعت : و سخني هم با شما اي دريا دلان بسيجي؛ بسيجي كه خدا براي ايمان، اخلاص، ايثار، تقوا، شجاعت، فداكاري و دعاي با سوزتان و... به فرشتگان خود فخر مي فروشد و افتخار مي كند كه همچنين جانشين هايي در روي زمين براي احياي دينش جانفشاني مي كنند.

شما اي بسيجيان عاشق اين را بدانيد كه خدا به شما چقدر ارزش و مقام قايل شده است. اي بسيجيان در هر جبهه اي كه هستيد چه از نظر درسي، كاري، نفسي، و مبارزه با كافران هرگز امام عزيزمان را از ياد مبريد و سراپا گوش به فرمايشات آن بزرگمرد دوران باشيد و وحدت و همبستگي و محبت و دوستي را بين خود افزايش دهيد تا به سر منزل مقصود برسيد.

براتعلي رمضاني چابك : و اي بسيجيان، امام عزيز را ياري كنيد رو به سوي جبهه آوريد و ملت ايران و عراق را از شرارت ها آسوده كنيد. و انشاءالله به زودي مسلمين رهايي پيدا كنند و به اين پيروزي افتخار كنيد، زيرا اين يك توصيف بزرگي است كه كه دشمن اسلام قرآن تا آخر به دست شما نابود شود. «خداوند يار ياورتان باد».

بهرام رادان كوپايي : از بسيجيان كفرستيز مي خواهم كه هميشه در جبهه ها حضور داشته باشند و جبهه ها را خالي نگذارند تا دشمن نتواند سوءاستفاده كند و با هجوم به كشورمان بخواهد ضربه به اسلام بزند. اي بسيجيان دلاور نگذاريد اسلحه شهيدان روي زمين بيافتد اسلحه آنها را برداريد و تا برپايي پرچم لااله الاالله بر سر تا سر گيتي بجنگيد تا شهدا از دست شما شادمان شوند و دست شما را روز قيامت بگيرند و شفاعتتان كنند.

من راضي نيستم كه اسلحه ام روي زمين باشد و كسي از آن براي برپايي دين رسول الله استفاده نكند و آن را از روي زمين برندارد.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت «قرايت» آمده است.
2. در اصل وصيت «ريوس» آمده است.
3. در اصل وصيت «مطمينا» آمده است.
4. در اصل وصيت «بخواهي» آمده است.
5. در اصل وصيت نامه «قرايت» آمده است.
6. در اصل وصيت نامه «اسلام» آمده است.
7. در اصل وصيت نامه «بياد» آمده است.
8. در اصل وصيت نامه «آن» آمده است.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.