چگونه انرژی بیشتری بدست آورید

برای افرادی که در تمام طول روز احساس بی حالی و خستگی می‌کنند، در این قسمت در مورد کسب انرژی بیشتر به طور طبیعی رهنمودهایی آورده‌ایم. این رهنمودهای ساده شامل درک این موضوع است که عادات زندگی سطوح انرژی
پنجشنبه، 31 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه انرژی بیشتری بدست آورید
چگونه انرژی بیشتری بدست آورید

 

مترجم: حمید وثیق زاده
منبع:راسخون




 

برای افرادی که در تمام طول روز احساس بی حالی و خستگی می‌کنند، در این قسمت در مورد کسب انرژی بیشتر به طور طبیعی رهنمودهایی آورده‌ایم. این رهنمودهای ساده شامل درک این موضوع است که عادات زندگی سطوح انرژی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
چنانچه احساس خستگی می‌کنید و در طول روز ساعت‌های زیادی بی رمق هستید، امتحان کردن راه‌های کسب انرژی می‌تواند در فائق آمدن بر این احساس به شما کمک کند. ممکن است این طور بنظر برسد که بدون توجه به آنچه انجام می‌دهید، احساس خستگی و بی‌حالی دور نمی‌شود. این امر به خاطر کمبود اساسی انرژی در سیستم بدن شماست. راه‌های خاصی وجود دارند که این مشکل مرتفع گردد و تقریباً تمام این راه‌ها به یک تغییر قابل ملاحظه در نحوه‌ی زندگی و عادات شما نیاز دارند.
راه‌های طبیعی بسیاری وجود دارد تا بدن بتواند انرژی بیشتری کسب کند. این امر عاقلانه نیست که برای رسیدن به هدفتان به عوامل خارجی و مکمل‌های غذایی متکی باشید، به این دلیل که اثرات جانبی و آسیب‌های بسیاری در انجام این کار وجود دارد. بیشتر توصیه می‌شود بجای آن برای برطرف کردن این مشکل از راه حل‌های طبیعی استفاده نمایید.

خواب

گفته می‌شود که همه‌ی افراد بایستی حدوداً 8 ساعت در شب بخوابند تا احساس شادابی و طراوت داشته باشند. نداشتن خواب کافی از علل عمده‌ی پایین بودن سطوح انرژی است و این چیزی است که به راحتی می‌تواند با کمی مدیریت زمان عملی شود. داشتن حدود نیم ساعت خواب در بعد از ظهر نیز شگفتی‌هایی را به همراه خواهد داشت. بخاطر داشته باشید که به هر جهت نبایستی بیش از حد بخوابید زیرا به احساس تنبلی و بی‌حالی می‌افزاید. بهترین راه جهت کسب انرژی بیشتر، حقیقتاً داشتن خواب کافی است.

عادت غذایی

غذایی که می‌خورید نیز در میزان انرژی کسب شده، نقش مهمی ایفاء می‌کند. به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و در مورد اینکه چه نوع مواد غذایی بایستی به صورت روزانه مصرف نمایید، از ایشان مشاوره بگیرید. برخی اقلام غذایی از نسبت بالای انرژی برخوردارند و این نوع غذاها را باید استفاده نمایید. این امر به ویژه زمانی که به انرژی مضاعف در حین بارداری نیاز دارید، مناسب می‌باشد به این دلیل که بجای یک نفر، اکنون باید 2 نفر تغذیه شوند.

آب

هر فردی که کم شدن آب بدن را تجربه کرده باشد به شما خواهند گفت تجربه‌‌ای است که شدیداً باعث کاهش انرژی می‌شود. در حقیقیت کمبود آب می‌تواند شما را ضعیف و آسیب‌پذیر سازد و میزان انرژیتان را به شدت کاهش ‌دهد. برای دریافت انرژی بیشتر در طول روز، مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن حدوداً 10-8 لیوان در روز بسیار توصیه می‌شود، و اگر اغلب اوقات در معرض نور خورشید هستید، باید مقدار بیشتری آب بنوشید.

وعده‌های غذایی زمان‌بندی شده

غیر از این واقعیت ساده یعنی خوردن مواد غذایی سالم و مغذی، همچنین باید یاد بگیرید وعده‌های غذایی را در یک زمان مناسب میل کنید. وعده‌های غذایی که به صورت پراکنده در طول روز خورده می‌شوند، تنها می‌توانند سطوح انرژی را تقلیل دهند، و به منظور تصحیح این وضعیت، بایستی 3 تا 4 وعده‌ی غذایی مختصر را در فواصل مساوی میل نمایید. این کار سیستم بدن را در تمام لحظات فعال نگه داشته و تضمین می‌کند همیشه منبع ثابتی از انرژی برای انجام فعالیت‌هایتان وجود دارد.

تفریح

بسیاری از افراد اغلب نمی‌دانند بعد از کار چگونه انرژی خود را مجدداً به دست آورند. در این وقت از روز است که شخص حقیقتاً احساس خستگی و بی‌رمقی شدیدی دارد و توصیه می‌شود بعد از کار برخی از فعالیتهای تفریحی را انجام بدهد تا با این احساس مبارزه نماید. در یک باشگاه ثبت نام نموده، به ورزش بپردازید، شروع به انجام یک سرگرمی نمایید و یا هر کاری که دوست دارید انجام دهید که این کار می‌تواند باتری‌های شما را مجدداً شارژ نماید. به یاد داشته باشید به هر جهت در انجام این امور زیاده روی نکنید به این دلیل که در نهایت تأثیر معکوسی خواهد داشت.
همینکه از این تغییرات در نحوه‌ی زندگی خود بهره جویید، افزایش دادن انرژی، کار سختی نخواهد بود. این کار تفکر مثبت زیاد و خوش بینی را نیز بهمراه دارد. چنانچه به طور مداوم از کار، زندگی عشقی خود و دیگر موارد ناراضی باشید، بدیهی است که این نارضایتی‌ها شما را از پا در می‌آورند و همچنین سطوح انرژی را کاهش می‌دهند. ضرورت دارد نسبت به زندگی خود تجدید نظر کرده و سپس برای تغییر، تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای داشته باشید. خواهید دید تمام این روش‌ها به سادگی به هم تابیده شده و به زودی تغییر مثبت را تجربه می‌کنید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.