خاك گلدانها خطرسازند

گل كه يكي از زيباترين هديه هايي است كه بشر در طول ساليان سال از آن در مناسبتهاي مختلف بهره برده است، مي تواند موجب انتقال عوامل بيماريزاي بسيار باشد. دكتركيارش قزويني ميكروب شناس، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نتايج تحقيقات نشان داده است خاك گلدانها سرشار از عوامل بيماريزايي، نظير باكتريها، انگلها وقارچها مي باشد. وي در ادامه افزود: به همين منظور استفاده از گلدان در اطراف بيماران و كساني كه داراي اختلالات سيستم ايمني، همچنين مستعد بروز عفونت مي باشند، مجاز نيست.
سه‌شنبه، 30 بهمن 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خاك گلدانها خطرسازند
خاك گلدانها خطرسازند
خاك گلدانها خطرسازند
نويسنده:محبوبه بوري
منبع:روزنامه قدس
 گل كه يكي از زيباترين هديه هايي است كه بشر در طول ساليان سال از آن در مناسبتهاي مختلف بهره برده است، مي تواند موجب انتقال عوامل بيماريزاي بسيار باشد. دكتركيارش قزويني ميكروب شناس، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نتايج تحقيقات نشان داده است خاك گلدانها سرشار از عوامل بيماريزايي، نظير باكتريها، انگلها وقارچها مي باشد.
وي در ادامه افزود: به همين منظور استفاده از گلدان در اطراف بيماران و كساني كه داراي اختلالات سيستم ايمني، همچنين مستعد بروز عفونت مي باشند، مجاز نيست.
وي به خانواده ها خاطرنشان كرد: از نگهداري گلدانهاي خاك دار در اتاقهاي خواب و محل استراحت، پرهيز كنند.
اين ميكروب شناس افزود: گرچه خاك و كمپوست آماده شده، از نظر آلودگي فاقد عوامل خطرساز مي باشد، اما كودهاي حيواني و خاك برگها كه در بيشتر موارد در گلدانها استفاده مي شود، منبع خطرناك عوامل بيماريزا، محسوب مي شود.
دكتر قزويني با اشاره به نتايج تحقيقاتي كه بر روي شاخه هاي گل بريده انجام شده است، گفت: بر روي اين شاخه ها نيز در مواردي برخي از قارچها رؤيت شده كه وجود آنها براي بيماراني كه اختلالات سيستم ايمني دارند، خطرناك خواهد بود.
وي در پايان با اشاره به اين موضوع كه نگهداري گلدانهاي حاوي خاك در بيمارستانها ممنوع است، از مسؤولان اين مكانها خواست از ورود گل طبيعي با هر عنواني (گلدان با خاك يا ساقه بريده) در بيمارستان جلوگيري كنند و به خانواده ها هشدار داد اين موضوع را جدي بگيرند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.