تاثير طب سوزنى در درمان كمردرد

دكتر كلوديا ويت از مركز پزشكى دانشگاه چاريت در برلين و همكارانش در گزارشى مى نويسند: طب سوزنى بايد به عنوان يك گزينه موثر در تدابير درمانى براى بيماران مبتلا به كمردرد مزمن در نظر گرفته شود. ويت و همكارانش مى نويسند كه بيماران براى درمان كمردرد مداوم به طور چشمگيرى به شيوه هاى طب مكمل، به خصوص طب سوزنى روى آورده اند، اما بررسى ها در مورد تاثير بخش بودن طب سوزنى نتايج متناقضى به دست داده است.
سه‌شنبه، 30 بهمن 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاثير طب سوزنى در درمان كمردرد

تازه هاي پزشكي
منبع:روزنامه قدس

تاثير طب سوزنى در درمان كمردرد

تازه هاي پزشكي دكتر كلوديا ويت از مركز پزشكى دانشگاه چاريت در برلين و همكارانش در گزارشى مى نويسند: طب سوزنى بايد به عنوان يك گزينه موثر در تدابير درمانى براى بيماران مبتلا به كمردرد مزمن در نظر گرفته شود.
ويت و همكارانش مى نويسند كه بيماران براى درمان كمردرد مداوم به طور چشمگيرى به شيوه هاى طب مكمل، به خصوص طب سوزنى روى آورده اند، اما بررسى ها در مورد تاثير بخش بودن طب سوزنى نتايج متناقضى به دست داده است.
اين محققان براى بررسى اثربخشى و مقرون به صرفه بودن استفاده طب سوزنى همراه با مراقبت هاى معمول كمردرد، بيش از يازده هزار فرد مبتلا به كمردرد مداوم را وارد تحقيق خود كردند. در گروه درمانى، بيماران در طول يك دوره سه ماهه تا ۱۵ جلسه درمان با طب سوزنى را دريافت مى كردند و سه ماه پس از آن مورد پيگيرى قرار مى گرفتند.
پس از اين دوره، در بيمارانى كه در گروه درمان قرار داشتند، به طور قابل توجهى نسبت به گروه شاهد(گروهى كه تحت درمان با طب سوزنى قرار نگرفته بودند)، عملكرد كمر به حال عادى بازگشته و درد تسكين پيدا كرده بود.
طب سوزنى نسبت به مراقبت هاى معمول براى درمان كمردرد هزينه بيشترى در بر داشت، اما با توجه به افزايش ميزان بهبود در بيماران، شيوه اى مقرون به صرفه به نظر مى رسيد.

كودكان تنبل با مشكلات مزمن سلامتى روبه رو مى شوند

تازه هاي پزشكي اينديانيوز: بر اساس يك مطالعه، كودكان تنبل كه فعاليتى ندارند ممكن است در سال هاى بعدى زندگى خود با مشكلات مزمن سلامتى روبه رو شوند.
اين مطالعه به والدين چنين كودكانى توصيه مى كند كه قبل از آنكه كار از كار بگذرد، كارى انجام دهند. «كاملش خونتى» و ساير محققان دانشگاه ليسستر سطوح فعاليت را در ميان سه هزار و۵۰۰ دانش آموز پنج مدرسه راهنمايى در اين شهر بررسى كردند و دريافتند كودكانى كه به اندازه كافى فعاليت ندارند، در سالهاى آينده دچار ناخوشى هاى مختلف مى شوند. وى گفت، والدين، مسوولان مدارس و تامين كنندگان بهداشت عمومى لازم است براى كاهش خطرات ابتلا به ديابت و بيمارى قلبى در كودكان به نتايج اين مطالعه توجه كنند. خونتى افزود، كودكانى كه والدينشان به بيمارى هاى قلبى و ديابت مبتلا هستند احتمال اينكه در نتيجه عدم تحرك به هر دو اين بيمارى مبتلا شوند بيشتر از ديگر كودكان است.
مصرف غذاهاى فاقد ارزش غذايى، شيوه زندگى بى تحرك، استفاده مفرط از تلويزيون و كامپيوتر، كودكان تنبل و بى تحرك جلوى تلويزيون يا به اصطلاح غربى ها سيب زمينى هاى روى كاناپه به وجود مى آورد. در ضمن، كودكان ديگر تمايلى به شركت در ورزش هاى رقابتى در مدارس ندارند.
انجمن قلب امريكا به كودكان و نوجوانان توصيه مى كند كه دست كم هر روز ۶۰ دقيقه ورزش ملايم تا شديد انجام دهند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.