چند نکته کوتاه اما پرفایده کدبانوگرى

هنر کدبانوگرى هیچ گاه تمام نمى شود زیرا بخش اعظم آن، به نوعى هنر زندگى کردن نیز به شمار مى رود. الف- در آشپزخانه بیشتر ما اتفاق مى افتد که در شیشه مربا باز نمى شود زیرا شکرک زده یا خشک شده است. با استفاده از ۴ روش زیر به راحتى موفق به انجام این کار خواهید شد:
پنجشنبه، 4 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند نکته کوتاه اما پرفایده کدبانوگرى
۱- پارچه مرطوبى به دور در بپیچید و با فشار دست آن را باز کنید.

۲- شیشه را زیر شیر آب گرم بگیرید و چند دقیقه نگه دارید.

۳- در ظرف بزرگى آب جوش بریزید و شیشه را در آن بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا در باز شود.

۴- با چاقو لبه هاى در شیشه را بلند کنید تا هوا خارج شود و کناره هاى چسبیده شده از شکر باز گردد.
 

ب- تمییز نگه داشتن ترازو:

اگر مى خواهید ترازوى آشپزخانه همیشه تمییز بماند به هنگام استفاده بر روى کفه ترازو، نایلون محافظ بکشید تا دیگر نیازى به شست وشوى بعدى نباشد.
 

پ- با فر اجاق گاز چگونه تا کنیم:

توجه داشته باشیم که هر بار باز و بسته کردن در فر باعث به هدر رفتن ۳۰ درصد از گرماى فر مى شود. ظروف را روى صفحه فلزى داخل فر بگذارید تا با بازتاب انرژى گرماى داخل فر موثرتر عمل کند. روى گاز را با فویل نپوشانید زیرا این کار مانع از عبور هوا شده و با اختلال در جریان هوا زمان پخت را افزایش مى دهد. مرتب اجاق گازتان را تمییز کنید زیرا جرم و چربى سبب مصرف بیشتر انرژى و کوتاه تر شدن عمر دستگاه مى شود. به هنگام تمییز کردن اجاق گاز، براى پاک کردن سوراخ هاى شعله پخش کن بهتر است از سنجاق قفلى محکم استفاده کنید.
 

ت- حمامى پاکیزه و خوشبو داشته باشیم:

به رنگ سرامیک ها و دیوارهاى حمام توجه کنید. بهتر است از سرامیک و سنگ هاى روشن بهره بگیرید. سفید، طوسى روشن، کرم یا گل بهى رنگ هاى توصیه اى دکوراتورهاى حرفه اى است. با نورپردازى اصولى، مى توانید به زیبایى محیط کمک کنید و نیز نور بیشتر و بهترى براى زمان اصلاح خود در آینه ایجاد کنید؛ براى این کار فقط کافى است که ۲ عدد لامپ مهتابى با نور گرم (آفتابى) در دو طرف آینه نصب کنید. با پادرى یا موکت مناسب، جلوى روشویى را پوشش دهید. براى لباس هاى چرک از سبد چوبى یا کنفى استفاده کنید. بهتر است این سبد در هم داشته باشد تا بوى جوراب ها و سایر لباس هاى چرک، فضاى حمام را بد بود نکند. حوله ها را از رنگ هاى روشن و هماهنگ انتخاب کنید زیرا حوله هاى رنگ و وارنگ هماهنگى حمام شما را برهم خواهد زد. در پایان مى توانید باقرار دادن چند شمع تزیینى و خوشبو محیط حمام خانه خود را هر اندازه که هست، هر چه بیشتر خوشبو و زیبا کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما