هر آن چه که باید از برنج یا پلو بدانیم

هنوز هم بخش اصلى غذاى روزانه ما ایرانى ها، برنج است اما گاه این برنج قابل خوردن نیست یا شور مى شود یا بى نمک و یا اصلا مى سوزد. سرآشپز چند راه حل ساده سراغ دارد تا پلوى تان بیشتر و بهتر قابل خوردن باشد.
چهارشنبه، 5 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هر آن چه که باید از برنج یا پلو بدانیم
الف ـ اگر برنج شما بیش از اندازه جوش خورده بود، مى توانید ۲ تا ۳ قاشق غذاخورى آبلیمو به آن بیفزایید تا برنج تان خراب نشود.

ب ـ براى این که برنج شما از سفیدى بدرخشد مى توانید چند قاشق ماست درون ظرف برنج در حال جوشیدن بریزید.

ج ـ چنان چه برنج تان بوى سوختگى گرفت دو راه حل وجود دارد، نخست یک تکه نان روى برنج بگذارید و موقع کشیدن، نان را بردارید. راه دیگر این که پیازى را پوست بکنید و درون برنج پخته شده بگذارید، به این ترتیب پیاز بوى سوختگى را به خود مى گیرد.

د - اگر در پى شوید پلوى خوشمزه تر هستید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است ( در عطارى ها موجود است) استفاده کنید، مى توانید بعد از آبکش کردن برنج، کمى ادویه لابه لاى برنج بپاشید.

ه ـ براى خوشمزه تر شدن شیربرنج، برنج را با شیر بخیسانید. این کار باعث مى شود شیر برنج تان طعم بهترى داشته باشد.

و ـ چه بسیار پیش آمده که برنج تان بى نمک شده باشد این بار چنان چه باز هم نمک را فراموش کرده اید، موقع کشیدن برنج نمک را با مقدار کمى آب و روغن مخلوط کنید و روى برنج بریزید. هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید، زیرا نمک در روغن حل نمى شود.

ز ـ چنانچه برعکس حالت قبل پیش آمد یعنى برنج تان شور شد، موقع آبکش کردن برنج آب بیشترى روى برنج داخل آبکش بریزید. اما اگر بعد از آبکش کردن برنج متوجه شورى اش شدید دیگر چاره اى براى برطرف کردن شورى آن ندارید مگر این که خورش را بى نمک تهیه کنید.
 

ح ـ این بار چنان چه مى خواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و با یکى دو قاشق ماست مخلوط کنید. این آب برنج در صورتى که شور نباشد براى بچه ها بسیار مفید است.
ط ـ برنج خشک بو گرفته را روى یک سطح پهن کنید، البته در سایه تا بوى نامطبوع آن از بین برود زیرا نور آفتاب سبب خرد شدن برنج مى شود و حالتش را از دست مى دهد و حین ریختن در آب جوش از هم وا مى رود.
 

پخت برنج براى خانم هاى کارمند:

بیشتر زنان شاغل وقتى ظهر به خانه مى آیند فرصت پختن برنج را ندارند و یا این که دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند، بنابراین اگر شما هم شاغلید مى توانید صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنید، البته کمى آن را خشک بردارید. سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را درون قابلمه بریزید و قابلمه را داخل یخچال قرار دهید. به هنگام بازگشت به خانه، برنج را کمى آب و روغن بدهید و آن را دم کنید تا سالاد را آماده کنید برنج تان دم کشیده و تبدیل به پلو شده است!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.