با4 مرحله یخچالت را تمیز کن

یخچال ها قلب آشپزخانه هستند. پس هر چند وقت یکبار برای سلامت کل خانه و خانواده نیاز است که چک آپ شوند!
دوشنبه، 10 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با4 مرحله یخچالت را تمیز کن

1.محتوای غذایی را خالی کنید

اولین گامی که برای تمیز کردن یخچال استفاده می شود. خالی کردن یخچال از محتوای غذایی و دور  ریختن غذاها و میوه های خراب و تاریخ گذشته. این کار باعث می شود بهتر از اقلام باقی مانده یخچال آگاه شوید. شیشه ها و محصولاتی مانند مربا یا بطری های آب میوه که محتوایش نشت کرده است را بشویید.
 

2.کشو ها و قفسه های یخچال را خالی کنید

دومین گامی که برای تمیز کردن یخچال به کار می برید. در آوردن کشو ها و طبقه ها از یخچال هست. آن ها را زیر شیر به خوبی بشورید و بگذارید تا خشک شوند. سپس دو فنجان آب گرم ، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ، دو قاشق غذا خوری لیمو ترش را ترکیب کرده و با یک اسفنج نرم رویدیواره های داخلی یخچال بمالید. بعد از خشک شدن قفسه ها و کشو ها آن ها را دوباره نصب کنید.از واشر لاستیکی یخچال غافل نشید و خیلی خوب او را تمیز کنید. فیلتر آب و یخ هر شش ماه یکبار باید تعویض شوند تا بو و مزه آب و یخ تغییر نکند. تعویض فیلترها بهتر است توسط تعمیرکار و افراد متخصص انجام شود.

با4 مرحله یخچالت را تمیز کن

3.از سبد های جادویی غافل نشوید

سومین گامی که برای تمیز کردن یخچال به کار می برید. استفاده از سبد ها و جداکننده ها در یخچال هست که نظم و ترتیب خاصی به یخچال می دهد. با این کار مدیریت شما روی محتوای خوراکی بهتر می شود. هم زیبایی آن باعث می شود احساس خوبی به شما دست بدهد. سعی کنید در یک طبقه فقط تنقلاتی که مصرف دارید و جدایی از مواد غذایی است مثل شکلات، شیرینی، دنت و.. همچنین تفکیک موضوعی در طبقات مثل سس ها و رب، ترشی. طبقه خوراکی های صبحانه و... مشخص کنید. 
 

4.جلوی بوی بد یخچال را بگیرید

چهارمین  گامی که برای تمیز کردن یخچال به کار می برید. گاهی اوقات مواد غذایی در یخچال بو های عجیب و غریبی می گیرند که ممکن است نا خوشایند باشد. بهترین روش استفاده از قهوه، زغال مخصوص، نوشابه گازدار، استفاده از عصاره های وانیل و اسطوخودوس، لیمو و... یا بوگیر های صنعتی مختص یخچال هستند. ناگفته نماند که زغال های بوگیر یخچال با زغال های پخت و پز کاملا متفاوت هستند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.