راه ساده براى افزايش ضريب هوش در كودكان

ضريب هوش كودكان نقش دارد: / در زمان حاملگى : ۱- هورمون هاى تيروئيدتان را كنترل كنيد: كم كارى تيروئيد در خانم هاى باردار سبب كاهش معنى دارى در هوش كودكان مى شود.۲- ويتامين هايى را كه پزشك در زمان حاملگى براى شما تجويز مى كند مصرف كنيد.۳- با جنين حرف بزنيد و او را صدا كنيد.۴
دوشنبه، 6 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه ساده براى افزايش ضريب هوش در كودكان
۲۰ راه ساده براى افزايش ضريب هوش در كودكان
۲۰ راه ساده براى افزايش ضريب هوش در كودكان
نويسنده:دكتر كيومرث كاظمى
منبع:sharghnewspaper.ir /
 بدون مقدمه سراغ راهكارهايى مى رويم كه در افزايش ضريب هوش كودكان نقش دارد: /
در زمان حاملگى :۱- هورمون هاى تيروئيدتان را كنترل كنيد: كم كارى تيروئيد در خانم هاى باردار سبب كاهش معنى دارى در هوش كودكان مى شود.۲- ويتامين هايى را كه پزشك در زمان حاملگى براى شما تجويز مى كند مصرف كنيد.۳- با جنين حرف بزنيد و او را صدا كنيد.۴- از خوردن قهوه، الكل و داروها اجتناب كنيد.
شش ماهه اول پس از تولد:
5-
فرزندتان را با شير مادر تغذيه كنيد.۶- از افسردگى مادر بعد از زايمان جلوگيرى كنيد. كودكان مادران افسرده در تست هاى تكلم ضعف نشان مى دهند.۷- به موسيقى گوش دهيد:بسيارى از كارشناسان در مورد مزاياى موسيقى كلاسيك بر افزايش بهره هوشى كودكان اتفاق نظر دارند.۸- كودكتان را ماساژ بدهيد.
۶ تا ۱۲ ماهگى: ۹-با كودكتان به طور مستقيم حرف بزنيد.۱۰- لغات را با اشيا ارتباط دهيد.۱۱- اجازه آزادى حركت به كودكتان بدهيد.۱۲- كودكان از آموزش اجبارى خوششان نمى آيد.
يك تا دو سالگى: ۱۳-در حضور او مطالعه كنيد.۱۴- براى كودكتان كتاب بخوانيد:خواندن كتاب علاوه بر ياد دادن صداى كلمات به كودكان به آنها لذت كتاب خواندن را نيز مى آموزد.۱۵- هرگز به كودكتان نگوييد كه تو چيزى نمى فهمى: اگر كودك آن را باور كند اين حرف تحقق مى يابد.۱۶- وقتى كودك نوپاى شما اشاره به چيزى مى كند و نامش را مى پرسد در جوابش به او اطلاعات اضافى نيز بدهيد:مثلاً آن يك توپ است، يك توپ آبى با خط هاى قرمز.۱۷- وقتى با كودكتان بازى يا صحبت مى كنيد صداهاى اضافى نظير راديو و تلويزيون را خاموش كنيد و نور را در حد متوسط نگه داريد. محرك هاى اضافى و آشفتگى ها تمركز كودك را به هم مى زند.۱۸- شركت در بازى هاى دسته جمعى مهارت هاى هوش اجتماعى كودك را كه در صحبت كردن و برقرارى ارتباط مهم است افزايش مى دهد.۱۹- به كودكتان ميان وعده هاى غذايى سالم و مقوى بدهيد.۲۰- به كودكتان اجازه ابراز وجود بدهيد: اين كار سبب افزايش اعتماد به نفس در كودكان مى شود.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.