مضرات فست‌فود را به کودکان بياموزيد

سلامت: محققان کانادايي معتقدند، افراد پيش از سنين نوجواني بايد با مضرات فست‌فودها آشنا شوند. سلامت: محققان کانادايي معتقدند، افراد پيش از سنين نوجواني بايد با مضرات فست‌فودها آشنا شوند.
سه‌شنبه، 7 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مضرات فست‌فود را به کودکان بياموزيد
مضرات فست‌فود
مضرات فست‌فود را به کودکان بياموزيد
سلامت: محققان کانادايي معتقدند، افراد پيش از سنين نوجواني بايد با مضرات فست‌فودها آشنا شوند.
سلامت: محققان کانادايي معتقدند، افراد پيش از سنين نوجواني بايد با مضرات فست‌فودها آشنا شوند.
به گزارش راشين تودي، براساس تحقيقي که روي 12 هزار و 500 فرد 7 تا 25ساله انجام شده، افرادي که در سنين کودکي با مضرات فست‌فودها، روغن‌هاي ناسالم و بيماري‌هاي حاصل از مصرف اين غذاها آشنا شده‌اند، در سنين نوجواني و جواني رغبت کمتري نسبت به خوردن فست‌فودها داشته‌اند.
به گفته اين محققان، غذاهايي سالم و آماده مانند نان و کره و مربا، کره و عسل، گردو و پنير و غذاهاي خانگي را که سريع و به صورت ساندويچ آماده مي‌شوند، مي‌توان در سنين کودکي جايگزين غذاهايي مانند سوسيس، کالباس، همبرگر، چيزبرگر و انواع برگرهايي کرد که در روغن‌هايي ناسالم سرخ مي‌شوند. همچنين اين محققان مي‌گويند، مصرف فست‌فودها در سنين کودکي موجب تغيير ذايقه در بچه‌ها مي‌شود به طوري که در سنين نوجواني ميل چنداني به خوردن غذاهاي خانگي و سالم (حتي فست‌فودهاي سالم) ندارند. طبق آمار، بيش از 60 درصد نوجوانان اروپايي مصرف فست‌فودها را به غذاهاي ديگر ترجيح مي‌دهند و حداقل هفته‌اي سه روز به رستوران‌هايي مراجعه مي‌کنند که فست‌فود دارند. همبرگر، چيزبرگر، مرغ سوخاري و پيتزا بيشترين طرفدار را در ميان دوستداران فست‌فود دارند و جالب اينکه اين غذاها مضرترين فست‌فودها به حساب مي‌آيند!




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.