اشتباهات متداولی که افراد در مورد اولین آپارتمان خود مرتکب می‌شوند

اجاره کردن اولین آپارتمان‌تان هیجان انگیز و بیشتر شبیه رؤیایی است که به حقیقت پیوسته است. به نظر می‌رسد که گشتن برای یک آپارتمان و جای گیری در آن راحت باشد اما اگر به چیزهای ساده‌ای که شما باید قبل از اسباب کشی
يکشنبه، 11 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباهات متداولی که افراد در مورد اولین آپارتمان خود مرتکب می‌شوند
اشتباهات متداولی که افراد در مورد اولین آپارتمان خود  مرتکب می‌شوند

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون



 

اجاره کردن اولین آپارتمان‌تان هیجان انگیز و بیشتر شبیه رؤیایی است که به حقیقت پیوسته است. به نظر می‌رسد که گشتن برای یک آپارتمان و جای گیری در آن راحت باشد اما اگر به چیزهای ساده‌ای که شما باید قبل از اسباب کشی چک کنید، توجهی نکنید طولی نمی‌کشد که این رؤیا به یک کابوس شبانه تبدیل می‌شود. در این مقاله اشتباهات متداولی که افراد در مورد اولین آپارتمان خود مرتکب می‌شوند آورده شده است تا در آینده شما از این اشتباهات اجتناب کنید.
اشتباهات متداولی که افراد در مورد اولین آپارتمان خود  مرتکب می‌شوند
هشدار!
*تا وقتی که آپارتمان را ندیده‌اید هیچ پولی پرداخت نکنید.
*مراقب باشید اگر مؤجر خیلی مشتاق باشد و باعجله بخواهد آپارتمان خود را اجاره بدهد.
*مطمئن شوید که یک تحقیقی هم در مورد صاحب خانه انجام داده‌اید.
رفتن به اولین آپارتمان زندگی خود خیلی جالب و هیجان انگیز است و به شما حس مستقل بودن می‌دهد و باعث می‌شود که شما در زندگی خود احساس مسئولیت بیشتری بکنید. شما می‌توانید هر کاری را در هر زمانی از روز که بخواهید انجام دهید این باعث می‌شود که احساس کنید شما یک پادشاه یا ملکه در قصر کوچک خود هستید. وقتی که می‌خواهید اولین آپارتمان خود را اجاره کنید شما آپارتمان را خیلی دوست دارید و عجله دارید که قرار داد را امضا کرده، کلیدها را دریافت کنید، جای گیری کرده و زندگی خود را شروع کنید. اما در وسط این شادی و آزادی تازه به دست آمده تصمیم گیری‌های سریع و بی‌توجهی شما باعث می‌شوند که به زودی دچار مشکل شوید. کمی آرام باشید چون چیزهایی وجود دارند که شما باید قبل از اسباب کشی به آنها توجه کنید. بنابراین قبل از اینکه اجاره نامه را امضا کرده و سفر پر مخاطره خود را در خانه جدید آغاز کنید به برخی اشتباهات متداول که مستأجرها در مورد اولین آپارتمان خود مرتکب می‌شوند و در زیر آورده شده است نگاهی بیندازید. بدیهی است که اینها چیزهایی است که شما باید از آنها اجتناب کنید و یا انجام ندهید.
اشتباهاتی که مستأجرها برای بار اول مرتکب می‌شوند:

1. اجاره نامه را به دقت نمی‌خوانند

اجاره نامه یا قرار داد مهم‌ترین سندی است که شما به هنگام اجاره‌ی آپارتمان دریافت می‌کنید. شما نمی‌توانید به گفتارهای شفاهی و قول‌ها و وعده‌های الکی که مؤجر به هنگام دادن کلیدهای آپارتمان به شما می‌دهد، اعتماد کنید.  این قرار داد عمدتاً شامل بایدها و نبایدها و لیستی از چیزهایی است که برای شما فراهم شده است. مطمئن شوید که قبل از امضای قرار داد کلمه به کلمه آن را خوانده‌اید تا بعداً به علت نقض کردن قرار داد دچار مشکل نشوید و هم چنین مطمئن شوید که یک کپی از قرار داد نزد خود دارید.

2. محوطه‌ی خانه را چک نمی‌کنند

بسیار ضروری است که قبل از اسباب کشی به خانه و برای اجتناب از هر سورپرایز ناخواسته‌ای محوطه و کل همسایگی خانه را چک کنید. در نگاه اول ممکن است همسایگی خانه بسیار زیبا به نظر برسد اما این به این معنی نیست که آن منطقه مکان امنی برای زندگی است. اطمینان یابید که تمام امکانات در نزدیکی آن وجود دارند مثل خشک شویی، مغازه‌های خوب، رستورانها و غیره. به افراد ساکن در آن منطقه نیز توجه کنید چون شما هر روز آنها را خواهید دید و هم چنین ممکن است چندین بار به کمک آنها احتیاج داشته باشید. مطمئن شوید که همسایه‌‌های خوبی در اطراف محل زندگی خود دارید. هم چنین مطمئن شوید که هیچ مشکل ارتباطی در مورد محل کار خود ندارید.

3. آپارتمان را به طور کامل چک نمی‌کنند

بسیار مهم است که قبل از امضا کردن قرار داد به طور کامل آپارتمان را چک کنید. وسایل شکسته یا آنهایی که کار نمی‌کنند، ترک‌ها و شکاف‌ها، نشتی‌ها، آسیب‌ها و غیره را حتماً چک کنید. لیست تعمیرات را نوشته و به مؤجر بدهید و امضای او را بگیرید. هم چنین اگر برای ماشین خود جای پارک می‌خواهید و یا فضای انباری کافی برای وسایل خود می‌خواهید آنها را نیز چک کنید. این کار شما را از مشکلات بسیاری که ممکن است در آینده به آنها دچار شوید در امان نگه می‌دارد.

4. عکس نمی‌گیرند

در اینجا ما در مورد گرفتن عکس سلفی صحبت نمی‌کنیم. هر آسیبی که در آپارتمان پیدا می‌کنید مطمئن شوید که از آنها عکس گرفته‌اید. این کار مطمئناً باعث می‌شود که وقتی شما می‌خواهید از آن خانه بروید به خاطر آن آسیب‌ها مؤاخذه نشوید چون ممکن است به خاطر آسیب‌هایی که مؤجر پیدا می‌کند شما پول پیش خود را از دست بدهید. هر گونه موضوع تعمیر را فوراً گزارش دهید.

5. بیمه مستأجران را دریافت نمی‌کنند

بعد از امضای قرار داد مطمئن شوید که بیمه مستأجران را قبل از اسباب کشی به آنجا دریافت کنید. این کار به شما در هر گونه اتفاقات ناگوار مثل آتش سوزی، سیل و غیره بسیار کمک می‌کند. پوشش بیمه مؤجر از شما و اموالتان حفاظت نمی‌کند. بنابراین اگر وسایل شما به سرقت بروند یا آسیب ببینند او هیچ گونه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.

6. اجاره بها را دیر پرداخت می‌کنند

بسیاری از مردم اغلب مرتکب این اشتباه می‌شوند که اجاره‌ بهای خود را سر وقت پرداخت نمی‌کنند. با توجه به قرار داد، شما باید جریمه‌ی دیر کرد را نیز پرداخت کنید و یا اگر همیشه اجاره بها را دیر پرداخت کنید اخطار ترک آپارتمان را نیز دریافت خواهید کرد. اگر شما نمی‌توانید اجاره بها را سر وقت بپردازید به مؤجر خود اطلاع دهید و چند روز وقت بگیرید. اما آن را به عادت تبدیل نکنید مگر اینکه بخواهید پول خود را هر چه سریع‌تر خرج کنید.

7. بدون اطلاع دادن به مؤجر، خانه را تخلیه می‌کنند

برخی افراد فکر می‌کنند که می‌توانند بدون اطلاع دادن به مؤجر خانه را تخلیه کنند چون صاحب آن نیستند. تمام اجاره نشین‌ها قبل از اینکه بخواهند خانه را تخلیه کنند باید یک اخطار 30 روزه بدهند. هم چنین به یاد داشته باشید اگر بدون اطلاع دادن، خانه را تخلیه کنید پول پیش به شما برگشت داده نخواهد شد.

8. در حالی که آپارتمان را ویران کرده‌اند آن را تخلیه می‌کنند

هیچ چیزی برای یک موجر ناگوارتر از این نیست که ببیند اجاره نشین‌ها در حالی که به خانه آسیب زده و آن را ویران کرده‌اند آن را تخلیه می‌کنند. وسایل آسیب دیده، سوراخ‌های دیوار، ریختن آشغال در همه‌ی جای خانه و غیره فقط باعث می‌شوند که شما پول پیش خود را دریافت نکنید و حتی برخی اوقات باید پول اضافی نیز بپردازید. بنابراین قبل از ترک محل، مطمئن شوید که هیچ وسیله‌ای را جا نگذاشته‌اید و هم چنین مطمئن شوید که همه‌ی وسایل درست کار می‌کنند.

9. روی بودجه‌ی خود برنامه ریزی نمی‌کنند

اطمینان یابید که روی بودجه‌ی خود برنامه ریزی کرده‌اید و قبل از اجاره‌ی آپارتمان هزینه‌های زندگی خود را مشخص کرده‌اید. علاوه بر اجاره بها هزینه‌های دیگری نیز چون حمل و نقل، کابل، اینترنت و تجهیزات دیگر وجود دارند. بنابراین قبل از امضای قرار داد مطمئن شوید که از عهده‌ی هزینه‌ی زندگی در آنجا برمی‌آیید. اگر با یک هم اتاقی زندگی می‌کنید، با او نیز در مورد بودجه صحبت کنید. این کار باعث می‌شود که از اختلافات مربوط به پول در آینده جلوگیری کنید.

10. مخفیانه حیوانات نگه داری می‌کنند

بعضی مؤجران به اجاره نشین‌های خود اجازه نمی‌دهند که حیوانات نگه داری کنند در حالی که بعضی دیگر نیز پول اضافی بابت آن دریافت می‌کنند. این مورد نیز باید در قرار داد ذکر شود. این کار عمدتاً به خاطر آسیبی است که در نتیجه‌ی آن به اموال مؤجر وارد می‌شود. اگر قصد دارید که به طور مخفیانه حیوان نگه داری کنید باید به شما هشدار دهم که ممکن است گرفتار مشکل قانونی بزرگی شوید و در صورتی که دستگیر شوید از خانه بیرون انداخته می‌شوید.
اینها برخی از اشتباهات ناشیانه‌ای بودند که مستأجران بار اول مرتکب آنها می‌شدند. اگر می‌خواهید که تجربیات مثبت و با ارزشی داشته باشید همه‌ی موارد بالا را مو به مو اجرا کنید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.