برداشت‏هایی از بیانات امام خمینی (ره)

توجه به فرصت ‏طلبی دشمن

توجه كنید كه تكلیف همه ما زیاد است در این زمان. اگر فرصت پیدا بكنند و شما توجهتان كم بشود اسلام را امروز ریشه‌‌كن خواهند كرد. امروز غیر از دیروز است. دیروز نفهمیده بودند قدرت اسلام را، امروز فهمیدند كه در یك جای
جمعه، 6 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توجه به فرصت ‏طلبی دشمن
توجه به فرصت ‏طلبی دشمن

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت




 
 برداشت‏هایی از بیانات امام خمینی (ره)
توجه كنید كه تكلیف همه ما زیاد است در این زمان. اگر فرصت پیدا بكنند و شما توجهتان كم بشود اسلام را امروز ریشه‌‌كن خواهند كرد. امروز غیر از دیروز است. دیروز نفهمیده بودند قدرت اسلام را، امروز فهمیدند كه در یك جای كوچكی مثل كشور ایران وقتی كه صدای اسلام بلند شد، حتی در امریكا هم این صدا بلند شد، این را فهمیده‌‌اند. امروز منافعشان هم در خطر است، ما شكی نداریم. برای اینكه آنها می‌خواهند بیایند خلیج فارس را هم بگیرند، نفتهای همه را ببرند، اسلام مانع از این است. امریكا می‌خواهد قدرتش را بر همه دنیا تحمیل كند. از آن ور هم شوروی. خدا می‌داند كه اگر مقابل امریكا شوروی نبود به سر دنیا چه می‌آورد و اگر مقابل شوروی آمریكا نبود به سر دنیا چه می‌‌آوردند! اینهایی كه حالا هی صحبت می‌كنند از حقوق بشر، و صحبت می‌كنند از صلح و صفا و اینها، كه می‌دانید، همه شما می‌دانید، خودشان هم می‌‌دانند كه دروغ می‌گویند، اینها برای این است كه جلب توجه مردم را به خیال خودشان به طرف خودشان بكنند در مقابل شوروی، آن هم در مقابل امریكا (1).
انسان حد ندارد، بی حد است انسان. انسان در معنویات هیچ حدی ندارد، تا آنجایی كه برگردد به مبدأ كمال مطلق. در قدرت هم همینطور است. قدرت اسلامی انسانی بی حد است. بنابراین، باید همه كشور ما به این توجه داشته باشند كه اگر چنانچه دیر بجنبند گرگها آنها را می‌خورند. اگر به این قدرتی كه الآن در جبهه‌ها هست و بحمدالله هر روز برای اسلام پیروزی ایجاد می‌كنند، اگر دیر بجنبند آن قدرتها و دیر بجنبند این ملت، به دنبال آن گرگها از اطراف نشسته‌‌اند و فرصت‌‌طلبی می‌خواهند بكنند كه همه ایران را ببلعند، و شمایید كه باید حفظ بكنید. و شما گودنشینان و زاغه‌‌نشینان كه به ما منت دارید و برای اسلام پیروزی ایجاد كردید، و شما عزیزانی كه سلامت خودتان را برای اسلام از دست دادید - و ما همه مرهون زحمات شما هستیم - باید توجه بكنید كه این وحدت الهی محفوظ باشد. شیاطین نیایند و وسوسه ایجاد كنند كه حالا هم چیزی نشده است. (2)
من به سرتاسر كشور، به بازارهای كشور، به همه جایی كه مسلمین در كشور هستند، اخطار می‌كنم و می‌‌گویم كه گروههای در صددند كه بازار را ببندند. اینها همان سرمایه‌‌دارانی هستند كه امروز می‌خواهند مفسده كنند. اینها همان گروهكهای فاسد هستند كه اشخاصی را آلت دست قرار داده‌‌اند و می‌خواهند مفسده بكنند و چنانچه یك همچو امری بشود، بستن بازارْ امروز و راهپیمایی امروز، بستن بازار و راهپیمایی در مقابل رسول اكرم است، در مقابل اسلام است و شما هوشیار باشید كه مبادا این گروهكهای فرصت‌‌طلب به بهانه اینكه چه شده و چه شده بخواهند راهپیمایی كنند و بخواهند آشوب كنند.
محركین آشوب را، هركس می‌خواهد باشد، با قلم، با زبان، با هرچه بخواهد باشد، معرفی كنند، من او را خواهم منزوی كرد. بنابراین، من تا سرحد امكان، تا آن جایی كه اسلام را در خطر نبینم و بازیهای سیاسی نخواهد اسلام را و مسلمین را در خطر بیندازد، به آنها نصیحت می‌كنم و خاضعانه از آنها می‌‌خواهم كه دست بردارند از این شیطنتها و اگر احساس خطر بكنم، همان‌‌طوری كه با محمدرضا عمل شد با همه آن طور عمل خواهد شد. امروز بازار بستن، راهپیمایی كردن، سخنرانیهای انحرافی كردن، تمام اینها برخلاف مصالح اسلام و برخلاف مصالح خدای تبارك و تعالی كه اسلام را برای ما الگو قرار داده است می‌باشد و حرام است. بستن بازار در هر جا و راه افتادن در كوچه و محله‌ها بدون اینكه از طرف وزارت كشور اجازه داده شده باشد، این انحراف است و محرّم است و قوای انتظامی و نظامی و پاسداران و بسیج و تمام ملت موظف‌اند، شرعاً مكلف‌اند به تكلیف الهی كه جلوگیری از این مفسده‌ها بكنند. (3)
اینكه ما طعمه همه گرگهای دنیا هستیم، نباید خودمان هم به جان خودمان بیفتیم تا فرصت بدهیم كه آنها ما را طعمه خودشان كنند. ما باید با عقل و با تدبیر و با قلم و با حرف و با همه همراهی كنیم با هم. زیر بغلِ هم را بگیریم. می‌بینید این وزارتخانه را خوب نمی‌‌تواند اداره كند، كمكش بكنیم. این آدم خوب نمی تواند كاری انجام بدهد، كمكش كنیم. نیاییم بگوییم كه چون تو نمی‌‌توانی كار بكنی، پس باید چه. آن هم بگوید نخیر، من می‌توانم، شما نمی‌‌توانید این مسأله‌ای است كه الآن هر كه هر حرفی به دیگری بزند آن هم جوابش را می‌دهد و آن وقت یك غائله درست می‌شود. چرا ما در یك موقعی كه [محتاج] آرامش هستیم غائله ایجاد كنیم؟ باید ان‌‌شاءالله همه ما دست به هم بدهیم، و امیدوارم كه اینطور بشود، همه دست به هم بدهیم، و این كشور را برسانیم به آن جایی كه خودش بتواند خودش را اداره كند؛ و مطبوعات اینجا و رادیو و تلویزیون اینجا یك الگویی بشود برای خارج. (4)
این گروههای مختلفی كه مثل قارچ از زمین جوشیدند و آمدند و از اطراف كشورهای دیگری كه متفرق در آنجا بودند و منتظر فرصت بودند، حالا آمدند به ایران و می‌خواهند نگذارند این انقلاب تحقق پیدا بكند.
این یك خطری است از برای انقلاب ما. نه به آن معنا كه اینها عرضه این را داشته باشند كه یك كار مثبتی بكنند و این انقلاب را برگردانند، لكن به آن معنا كه ایجاد زحمت بكنند. (5)

راهبردهای تصریحی:

1- باید مراقب برخی سوءاستفاده‌های دشمن از مسائل داخلی بود.
2- فرصت‌‌طلبی از شاخصهای دشمنان نظام است.
3- وحدت مردم، آماج تهاجم فرصت‌‌طلبانه‌ی دشمنان و عوامل داخلی آنهاست.
4- هرگونه اعتصاب و راهپیمایی بدون مجوز وزارت كشور، آشوبگری و حرام است.
5- وقتی دشمنان درصدد ضربه زدن به نظام هستند، عقل و تدبیر حكم می‌كند وحدت و برادری میان خود را بیشتر كنیم.

نكات استنباطی:

1- دشمن همواره درصدد سوءاستفاده از فرصتهای ایجاد شده برای نفوذ و ضربه زدن است.
2- دشمنان از روشهای ارعاب و خدعه و نفوذ برای استحاله یا ساقط كردن نظامها استفاده می‌كنند كه باید در مقابل هر سه روش آمادگی داشت.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام(ره)، ج18، ص 428.
2. صحیفه امام(ره)، ج18، صص 159 و 160.
3. صحیفه امام(ره)، ج14، صص 417 و 418.
4. صحیفه امام(ره)، ج14، ص178.
5. صحیفه امام(ره)، ج12، ص 457.

منبع مقاله:
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) (9)، تهران: قدر ولایت، چاپ اول.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.