چگونه با کار خود دوست باشيد

اين روزها پيدا کردن شغلي که متناسب با روحيات و توانايي ها افراد باشد تا حدودي مشکل شده است. نگاهي اجمالي به محيط اطراف نشان مي دهد بيشتر افراد از کاري که به آن مشغول هستند لذت نمي برند و تنها به دليل کسب درآمد به آن کار مشغولند؛ اگر شما دوست داريد شغل مناسبي داشته باشيد و علي رغم صرف چندين ميليون تومان براي فارغ التحصيل شدن در يک رشته دانشگاهي به سرانجام مشابهي دچار نشويد بايد از همين امروز براي رسيدن به کار مورد علاقه برنامه ريزي کنيد؛
پنجشنبه، 16 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه با کار خود دوست باشيد
چگونه با کار خود دوست باشيد
چگونه با کار خود دوست باشيد
نويسنده:محمدصادق اميني
اين روزها پيدا کردن شغلي که متناسب با روحيات و توانايي ها افراد باشد تا حدودي مشکل شده است.
نگاهي اجمالي به محيط اطراف نشان مي دهد بيشتر افراد از کاري که به آن مشغول هستند لذت نمي برند و تنها به دليل کسب درآمد به آن کار مشغولند؛ اگر شما دوست داريد شغل مناسبي داشته باشيد و علي رغم صرف چندين ميليون تومان براي فارغ التحصيل شدن در يک رشته دانشگاهي به سرانجام مشابهي دچار نشويد بايد از همين امروز براي رسيدن به کار مورد علاقه برنامه ريزي کنيد؛ اما پيش از اين که به برنامه ريزي اقدام کنيد بايد به وضعيت بازار کار، توانايي هاي فردي خود و ديگر جزيياتي که به شما کمک مي کنند تا يک برنامه کاريابي مناسب طراحي کرده توجه کنيد تا بتوانيد در آينده در شغلي مشغول شويد که براي آن ساخته شده ايد. به همين منظور بايد:

از بيکاري نترسيد

وقتي شما از کاري که انجام مي دهيد لذت نبريد از درآمدي هم که از انجام آن به دست مي آوريد لذت چنداني نخواهيد برد. شايد قبول اين موضوع در حال حاضر براي شما سخت باشد ولي مي توانيد صحت آن را را آزمايش کنيد. حقيقتي که بيشتر انسان ها آن را فراموش کرده اند يا به آن توجه نمي کنند اين است که ما انسانها زندگي نمي کنيم تا پول در بياوريم ، بلکه پول در مي آوريم تا زندگي کنيم. اگر شما دوست داريد از پولي که در مي آوريد لذت ببريد بهتر است از بيکاري نترسيد، اگر بتوانيد براي مدت کوتاهي طعم تلخ بيکاري را تحمل کنيد، در آينده اي نه چندان دور مي توانيد طعم شيرين لذت بردن از کار مورد علاقه را بچشيد. فراموش نکنيد وقتي مي خواهيد براي به دست آوردن کار مورد علاقه خود برنامه ريزي کنيد حتما به علايق روحي و توانايي هاي فردي تان توجه کنيد. همه کساني که در حال حاضر در کارهاي ايده آل خود مشغول به کارند يکشبه به آن دست نيافته اند. بلکه آنها براي رسيدن به آن کار برنامه ريزي کرده ، سختيها را تحمل کرده و در نهايت پس از گذشت مدت زماني (شايد چند سال) به کار ايده آل خود رسيده اند.

به ديگران اجازه ندهيد براي شما کار پيدا کنند

در صورتي که شما از مهارت هاي کاري خود اطلاع داشته باشيد و از آنها درست و بموقع استفاده کنيد هيچ وقت به ديگران اجازه نمي دهيد که آنها براي شما کار پيدا کنند. در واقع هميشه کاري که ديگران به شما پيشنهاد مي کنند بد از آب درنمي آيد، ولي اين در صورتي است که شما واقعا به آن کار علاقه داشته باشيد؛ ولي آيا بهتر نيست پيش از اين که از ديگران بخواهيد برايتان کار پيدا کنند شانس و سليقه خودتان را آزمايش کنيد؟ از آنجايي که شما از علايق روحي و توانايي هاي فردي تان خود آگاهي و شناخت بيشتري داريد مسلما تنها کسي که مي تواند شغلي مناسب براي شما پيدا کند خودتان هستيد.
اگر در روزهايي که فرصت کافي در اختيار داريد تا کار مناسبي براي خود پيدا کنيد اين کار را نکنيد، آيا در آينده مي توانيد بگوييد که در زندگي فرصتي براي پيشرفت کردن نداشته ايد؛ بنابراين به جاي اين که سرنوشت يکي از مهمترين موارد حساس زندگي تان را به دست ديگران بسپاريد به خود و توانايي هايتان اطمينان کنيد. اگر کمي از خود مسووليت پذيري نشان بدهيد و سختي هاي رسيدن به اهداف کاريتان را تحمل کنيد، مطمئن باشيد روز به روز از زندگي و کار خود لذت بيشتري مي بريد. کار مورد علاقه به شما هيجان مي دهد، هيجان ، انگيزه مي آورد و در نهايت انگيزه درهاي خلاقيت کاري را به روي شما باز مي کند.

فرصت ها را شکار کنيد

در طبيعت نشانه هايي وجود دارد که انسان ها مي توانند با درس گرفتن از آنها خود را در مسير مناسب براي رسيدن به موفقيت قرار دهند. يکي از اين نشانه ها پرتوهاي خورشيد است.پرتوهاي خورشيد نمي سوزانند مگر آن که در يک نقطه متمرکز شوند. اگر وقتي که شما کاري را براي خود انتخاب مي کنيد به تمام جوانب آن و راههاي ممکن براي رسيدن به آن فکر کنيد، تصميم بگيريد که آيا اختصاص دادن زمان و هزينه کردن براي آن به نفع شماست و در نهايت خود را براي رسيدن آن آماده کنيد حتما به آن هدف خواهيد رسيد، ولي اگر به علت سختي ها و مشکلات احتمالي که در مسير رسيدن به اين کار در سر راه شما قرار دارند از تلاش کردن براي رسيدن به آن خودداري کنيد بايد منتظر روزي بمانيد تا صورتحساب تلاش نکردنتان به دست شما برسد.
پس اگر مي خواهيد شکارچي فرصتهاي منحصر به فرد زندگي تان باشيد خودتان را بايد در مسير رفت و آمد فرصتها قرار دهيد. براي اين که بتوانيد به موفقيت برسيد بايد بدانيد به چه زباني با روح دنيا ارتباط برقرار کنيد. خداوند زبان اين دنيا را با قلم اراده ، پشتکار و ايمان به موفقيت نوشته است و تنها کساني مي توانند به موفقيت برسند که بتوانند با اين زبان با روح دنيا ارتباط برقرار کنند. در اين دنيا هيچ جايي براي افراد منفي بين و پوچگرا وجود ندارد. هيچ سکوي افتخار و موفقيتي دوست ندارد زير پاي يک شخص بي اراده و ضعيف قرار بگيرد. دنيا سکوهاي افتخار و بهترين صفحات تاريخ را براي کساني نگه مي دارد که از همه بيشتر توانايي تحمل سختي ها و مشکلات را داشته باشند؛ پس به کار مورد علاقه خود فکر کنيد، سختي هاي رسيدن به آن را تحمل کنيد و منتظر رسيدن روزي باشيد که ديگر با بي حوصلگي به سر کار نمي رويد و از کار کردن خسته نمي شويد. شما هم مي توانيد در کاري مشغول شويد که براي آن ساخته شده ايد. به رسيدن آن روز ايمان داشته باشيد.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.