پاك كردن ميگو و پخت آن

غير از ماهى ها جانوران دريايى ديگرى نظير ميگو نيز مصرف غذايى دارند. ميگو مصارف متعددى دارد. سوالى كه مطرح مى شود اين است كه چگونه ميگو را تميز كرده و بوى زمخت آن را از بين برد و اين بوى زمخت براى چيست؟ ميگو شامل سر، بدنه و دم است. قسمت بدنه آن مورد استفاده است، يعنى سر تا زير گردن و دم آن قابل مصرف نيست.
پنجشنبه، 16 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پاك كردن ميگو و پخت آن
پاك كردن ميگو و پخت آن
پاك كردن ميگو و پخت آن
نويسنده:فريده آقازاده طارانى
منبع:روزنامه جوان
غير از ماهى ها جانوران دريايى ديگرى نظير ميگو نيز مصرف غذايى دارند. ميگو مصارف متعددى دارد. سوالى كه مطرح مى شود اين است كه چگونه ميگو را تميز كرده و بوى زمخت آن را از بين برد و اين بوى زمخت براى چيست؟
ميگو شامل سر، بدنه و دم است. قسمت بدنه آن مورد استفاده است، يعنى سر تا زير گردن و دم آن قابل مصرف نيست.

پاك كردن ميگو

سر ميگو با دست به راحتى جدا مى شود، پوست آن نيز به راحتى برداشته مى شود. رگى كه در پشت ميگو قرار گرفته بوى زمخت آن را ايجاد مى كند و بايد آن را از ميگو جدا كنيم. به وسيله چاقو پشت كمر ميگو را برش نازكى مى دهيم و آن رگ را جدا مى كنيم، شست وشو مى دهيم و در صافى مى گذاريم تا آب آن كاملاً گرفته شود. ميگو براى سرخ كردن يا پختن آماده است.

روش هاى طبخ ميگو

۱- روش پختن: ميگوها را داخل يك صافى مى گذاريم، درون قابلمه اى آب ريخته و روى شعله مى گذاريم تا جوش بيايد. به هنگام جوشيدن مقدارى سركه و نمك داخل آن مى ريزيم و ميگوهاى داخل صافى را در آب جوش مى ريزيم. مدت پخت ميگو سه دقيقه است زيرا بعد از آن سفت شده و قابل مصرف نيست.
۲- پن فراين كردن: در اين روش ابتدا ميگو را آماده كرده و پشت كمر آن را برش بزرگ داده تا ميگو كاملاً باز شود و براى از بين بردن بوى زمخت آن را آغشته به آبليمو مى كنيم و به وسيله نمك آن را خوش طعم كرده و براى سوخارى كردن از تخم مرغ و آرد استفاده مى كنيم. سپس يك تخم مرغ را درون ظرفى مخلوط مى كنيم و ميگو را به آن آغشته كرده و داخل آرد مى غلتانيم و سپس در روغن با حجم كم قرار مى دهيم تا سرخ شود.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.