برداشت هایی از بیانات امام خمینی (ره)

دخالت بیگانگان در امور كشور

غرب دارد دنیا را به صورت یك جنگنده، به صورت یك وحشی بار می‌آورد. تربیت غرب انسان را از انسانیت خودش خلع كرده؛ به جای او یك حیوان آدمكش گذاشته است! الآن شما در هر جای دنیا كه ملاحظه می‌كنید، الآن هم كه یك
چهارشنبه، 8 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دخالت بیگانگان در امور كشور
دخالت بیگانگان در امور كشور

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت




 
برداشت هایی از بیانات امام خمینی (ره)
غرب دارد دنیا را به صورت یك جنگنده، به صورت یك وحشی بار می‌آورد. تربیت غرب انسان را از انسانیت خودش خلع كرده؛ به جای او یك حیوان آدمكش گذاشته است! الآن شما در هر جای دنیا كه ملاحظه می‌كنید، الآن هم كه یك آرامشی فرض كنید در دنیا هست و جنگهای عمومی نیست، در هر مملكتی كه می‌بینید، با دخالت همین آمریكا و با دخالت همین شوروی آدمكشی هست. افغانستان الآن آدمكشی است به دخالت شوروی، در بسیاری از جاها. لبنان هم آدمكشی است به دخالت امریكا. غرب حیوان بار می‌آورد. آن هم نه حیوان آرام، یك حیوان وحشی! آدمكش! آدمخوار! پیشرفت، پیشرفت انسانی نیست. پیشرفت حیوانی است. تربیت انسانی نیست. در غرب تربیت حیوانی است. حكومتها را می‌گویم؛ ملتها را نمی‌گویم.
حكومتها و پرورشهایی كه در حكومتها هست حكومتهای انسانی نیست. غرب پیشرفت كرده، پیشرفت كرده در اینكه حیوان تربیت كرده! آلات قتاله درست كرده. در روزنامه دیشب پریشب بود كه یك [بمبی]‌ درست كرده‌اند كه پنج مرتبه بالاتر از آنی است كه در آن جنگ روی ژاپن ریختند، پنج مرتبه از آن بالاتر. كار غرب این است! یك چیزی درست كند برای آدمكشی. و این افتخاری است كه پنج مرتبه بالاتر از آن است كه دویست هزار نفر را در یك شهری، یك بمب كشت! این پیشرفت. ما باورمان آمده است كه همه چیزها در غرب است. خیر، آن چیزی كه در غرب است تربیت حیوان درنده است، حیوان درنده دارند درست می‌كنند. آلاتی هم كه درست می‌كنند همان چنگ و دندان حیوان درنده است؛ منتها به صدها هزار مرتبه بالاتر. (1)
استقلال هم اگر چنانچه آنها می‌گویند كه الآن امریكا در اینجا دارد حكومت می‌كند. شما می‌بینید كه الآن مركز فساد امریكا را جوانها رفته‌اند گرفته‌اند، و امریكاییهایی هم كه در آنجا بوده گرفتند، و آن لانه‌ی فساد را به دست اوردند و امریكا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بكند، و جوانها هم مطمئن باشند كه امریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند. بیخود صحبت اینكه اگر دخالت نظامی [كند]، مگر امریكا می‌تواند دخالت نظامی در این مملكت بكند؟ امكان برایش ندارد. تمام دنیا توجهشان الآن به اینجاست. مگر امریكا می‌تواند مقابل همه‌ی دنیا بایستد و دخالت نظامی بكند؟ غلط می‌كند دخالت نظامی بكند. نترسید، نترسانید. همین تعبیری كه جوانهای ما از روی احساسات جوانی كردند اگر چنانچه امریكا بخواهد دخالت نظامی بكند ما چه خواهیم كرد اصلاً این «اگر» ش را هم نباید بگویند. امریكا عاجز از این است كه دخالت نظامی در این جاها بكند. اینها یك مسائلی در پیششان است، یك مطالبی در پیششان است كه روی آن مطالب گرفتاریهایی دارند، نمی‌توانند این كارها را بكنند. اگر آنها می‌توانستند دخالت نظامی بكنند، شاه را نگه می‌داشتند. با تمام قدرتشان، قدرتهای تبلیغی [تلاش‌] كردند كه نگهش دارند و ملت ما اعتنا نكرد به آن و نه تنها او، همه‌ی قدرتها پشت سر هم ایستاده بودند كه نگه دارند شاه را و نتوانستند نگه دارند. برای اینكه ملت، یك چیزی را كه می‌خواهد، نمی شود مقابل ملت بایستد كسی و چه بكند، هیچ ابداً این مطلب را از جوانهای ما پیش نیاورند؛ این مطلب را كه دخالت نظامی‌‌‌‌ [است]. آنها همیشه دخالتهایشان، دخالتهای شیطنتی است؛ توطئه است. آنها اگر بخواهند یك كاری هم بكنند، وادار می‌كنند جوانهای ما را كه آنها تظاهر بكنند و در تظاهر، عمال آنها بیایند درگیری بكنند با اینها و یك غائله راه بیندازند كه ما نتوانیم یك محیط آزاد پیدا بكنیم. یك محیط آرام پیدا بكنیم و مسائلی را كه می‌خواهیم طرح بكنیم، و می‌خواهیم ایجاد بكنیم، بتوانیم. آنها را از این راه شیطنتها پیش می‌آیند. آنها شیطانهایشان را پیش همین جوانهای صافدل عزیز می فرستند تبلیغات می‌كنند. می‌نویسند به دیوار؛ چه می‌كنند، چه، چه، چه. یك وقت می‌بینیم كه یك عده جوان را راه انداختن توی خیابانها به یك تظاهراتی؛ تظاهرات بحق، لكن آنها از همین تظاهرات بحق می‌خواهند استفاده‌ی ناحق بكنند.(2)
احكام اسلامی، احكامی است مسالمت‌آمیز و می‌خواهیم همه‌ی قشرها مسالمت‌آمیز باشند. همان طور كه قبلاً تذكر داده‌ام، ما می‌خواهیم با كسانی كه می‌خواهند با ما روابط دوستانه داشته باشند، روابط دوستانه داشته باشیم؛ و امیدواریم كه كشور شما و دولت شما احترام متقابل را حفظ كند و طوری عمل كند كه در ایران منعكس نشود كه شما در امور كشور ما دخالت دارید. من میل ندارم كه وانمود شود در اهواز دخالت داشتید. (3) رفتار شما باید طوری باشد كه رفع سوءتفاهم شود. نباید كاری انجام شود تا وانمود گردد از شوروی اسلحه وارد می‌شود؛ و اگر این مسأله درست باشد، من از شما گله دارم. ایران در سابق بیشتر تجارتش با روسیه- شوروی فعلی- بود؛ سابق كه اصلاً آمریكایی در كار نبود. و ما هم مایلیم با شما روابط حسنه و روابط اقتصادی و سیاسی داشته باشیم. و این موكول است به [این كه] احترام متقابل رعایت شود. ما از شما می‌خواهیم مسائلی كه باعث شود عده‌ای بعضی چیزها را بگویند پیش نیاید. و مهمش همین قضیه‌ی رساندن اسلحه است. چنان كه ما میل داریم [در] افغانستان، كه یك مملكت اسلامی است، مسائل اسلامی حل شود. دخالت شوروی در آنجا در ایران هم اثر خواهد گذاشت؛ و ما از شوروی می‌خواهیم در افغانستان دخالت نكند. باز تكرار می‌كنیم كه ما خواستار روابط دوستانه هستیم.
این كه جوانان ما می‌گویند «نه شرق و نه غرب»، معنایش این است كه هیچ كدام در ایران دخالت نكنند؛ و این كاملاً بجا و بحق است. شما باید ثابت كنید كه اسلحه‌های ساخت شوروی، از شوروی به ایران وارد نمی‌شود. روابط ما باید صحیح و سالم، و بدون دخالت كسی در كشور ما و یا دخالت ما در كشور دیگر باشد. (4)

راهبردهای تصریحی:

1- كار اجانب و استعمارگران دخالت در امور كشورهاست.
2- دخالتهای بی‌جا و غلط بیگانگان در امور كشورهای مختلف سبب ایجاد جنگ، درگیری و تنش در آن مناطق است.
3- دخالت نظامی ابرقدرتهای شرق و غرب بویژه آمریكا در جایی است كه مردم پشتیبان نظام نباشند.
4- جمهوری اسلامی نه در كشورهای دیگر دخالت می كند و نه اجازه دخالت در كشور خود را می‌دهد.

نكات استنباطی:

1- دخالت در امور كشورها و سلب استقلال آنها، در ماهیت استكباری كشورهای غربی- بویژه آمریكا- و همچنین شوروی نهفته است.
2- دخالت و كشتار و جنگ توسط كشورهای غربی، ماهیت تفكر و ادعاهای فریبنده‌ی آنها را روشن می‌كند.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام (ره)، ج8، صص 95 و96.
2. صحیفه امام (ره)، ج10، صص 516 و 517.
3. فتنه‌ی خلق عرب، در بهار 1358 در خوزستان (اهواز و خرمشهر) روی داد.
4.صحیفه امام (ره)، ج8، صص 113 و 114.
منبع مقاله:
گردآوری و تدوین: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره‌ی سیاسی حضرت امام خمینی(قدس‌سره)(10)، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول.




 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.