دوازده نکته ساده برای صرفه‌جویی در مصرف آب در منزل

چه در منطقه‌ای که مستعد خشکسالی باشد زندگی می‌کنید و چه نه، صرفه‌جویی در مصرف آب تلاش ارزشمندی است. تصفیه آب نیازمند آب فراوان بوده و هزینه زیادی را هم بر محیط زیست وارد می‌کند. این نکات می‌تواند به شما کمک
يکشنبه، 12 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دوازده نکته ساده برای صرفه‌جویی در مصرف آب در منزل
دوازده نکته ساده برای صرفه‌جویی در مصرف آب در منزل

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون نوشته آماندا هرن
کارشناس زندگی سبز
مترجم: سمیرا حسن زاده

 

چه در منطقه‌ای که مستعد خشکسالی باشد زندگی می‌کنید و چه نه، صرفه‌جویی در مصرف آب تلاش ارزشمندی است. تصفیه آب نیازمند آب فراوان بوده و هزینه زیادی را هم بر محیط زیست وارد می‌کند. این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا میزان آبی را که مصرف می‌کنید به سادگی کاهش دهید:
1.دوش بگیرید. دوش‌های منطقی (نه دوش گرفتن طولانی با فراغ بال). نسبت به حمام معمول خود آب کمتری صرف کنید.
2. دوش با مدت کوتاهتری بگیرید. صبحها به طور منظم دوش بگیرید تا این کار ملکه‌ی ذهن شما شود و زمانی را که زیر دوش صرف می‌کنید و در آن از خواب بیدار می‌شوید، کاهش دهید. اگرحتما لازم است قبل از آنکه وارد حمام شوید یک فنجان قهوه مصرف کنید.
پاداش: صرف زمان کمتر در آب بخار گرفته برای پوست شما خیلی راحت‌تر است. (امان ازبی آبی!)
3.همواره ظرفشویی خود را کاملا پر کنید. اما آنقدر فشرده نکنید که نتواند ظرفها را تمیز بشوید. ماشین ظرفشویی نیمه پر اصلا خوب نیست.
4.ماشین لباسشویی را همواره پر کنید مثل آنچه در بالا اشاره شد. نیازی نیست که تنها چند آیتم را شست و شو بدهید. اگر نمی‌توانید آن را کاملا پر کنید به سراغ رو اندازها، پرده ها و رومیزی‌هایی که لازم است شسته شود بروید.
5.گیاهان خود را با آب خاکستری رنگی که از دوش گرفتن شما جمع شده، آب بدهید.
6.اگر میخواهید که از همه این آب خاکستری رنگ تا بیشترین حد ممکن استفاده کنید سیستم خانه را تجهیز کنید تا این کار آسانتر شود.
7.لطفا نشتی نداشته باشید. حتما شیر آب و لوله‌های پایین آن را چندین بار در طول سال چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که نشتی وجود ندارد. این هزینه‌ها در واقع می‌تواند جلوی افزایش مخارج شما را بگیرد.
8.وقتی در حال مسواک زدن دندان‌هایتان هستید یا وقتی ظرفها را می‌شویید شیر آب را ببندید. نیازی نیست که وقتی از شیر آب استفاده نمی‌کنید آن را باز بگذارید.
9.سردوش با جریان کم نصب کنید. این لوازم مشخصات خاصی دارند که جریان آب را فرو می‌نشانند اما انواع خوب آن مانع از آن می‌شود که فشار آب از دست برود. بنابراین بگردید و قیمت ها را بپرسید و مطالب نقدی در این زمینه مطالعه کنید.
10.یک بطری پر از آب را در داخل فلاش تانک توالت خود بیاندازید. این کار میزان آبی که برای پر کردن فلاش تانک لازم است را کاهش می‌دهد. در مصرف آب صرفه جویی می‌کند در حالیکه مثل همیشه فلاش می‌کند.
11.اگر آب خنک دوست دارید آب نوشیدنی را در داخل یخچال نگهدارید. این کار موجب صرفه‌جویی آب می‌شود تا آن را باز نگذارید تا به درجه دلخواه شما برسد.
12.از سطل برای شستن ماشین خود استفاده کنید. یک سطل تمیز بردارید و آن را آبکشی کنید. این کار آب کمتری را نسبت به شلنگ مصرف می‌کند و در مقابل به همان اندازه موثر است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.