برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)

اسرائیل دشمن خطرناک اسلام و بشریّت است

اسرائیل با تبانی و همفکری دولتهای استعماری غرب و شرق زاییده شده و برای سرکوبی و استعمار ملل اسلامی‌ به وجود آمد؛ و امروز از طرف همه استعمارگران حمایت و پشتیبانی می‌شود. انگلیس و امریکا با تقویت نظامی ‌و سیاسی و
چهارشنبه، 15 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسرائیل دشمن خطرناک اسلام و بشریّت است
اسرائیل دشمن خطرناک اسلام و بشریّت است

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت





 

 برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)
اسرائیل با تبانی و همفکری دولتهای استعماری غرب و شرق زاییده شده و برای سرکوبی و استعمار ملل اسلامی‌ به وجود آمد؛ و امروز از طرف همه استعمارگران حمایت و پشتیبانی می‌شود. انگلیس و امریکا با تقویت نظامی ‌و سیاسی و با گذاشتن اسلحه‌های مرگبار در اختیار اسرائیل، آن را به تجاوزات پی در پی علیه اعراب و مسلمین و ادامه اشغال فلسطین و دیگر سرزمینهای اسلامی‌تحریص و وادار می‌سازند؛ و شوروی با جلوگیری از مجهز شدن مسلمانان و با فریب و خیانت و سیاست سازشکارانه، موجودیت اسرائیل را تضمین می‌نمایند.

اگر دوَل اسلامی‌ و ملل مسلمان به جای تکیه به بلوک شرق و غرب به اسلام تکیه می‌کردند و تعالیم نورانی و رهایی‌بخش قرآن کریم را نصب عین خود قرار داده و به کار می‌بستند، امروز اسیر تجاوزگران صهیونیسم و مرعوب فانتوم امریکا و مقهور اراده سازشکارانه و نیرنگ بازیهای شیطانی شوروی واقع نمی‌شدند.

دوری دوَل اسلامی‌ از قرآن کریم، ملّت اسلام را به این وضع سیاه نکبت‌بار مواجه ساخته و سرنوشت ملّتهای مسلمان و کشورهای اسلامی ‌را دستخوش سیاست سازشکارانه استعمار چپ و راست قرار داده است. (1)

این اسرائیل که همین چند وقت پیش از این - همین اخیراً - به قرآن کریم نسبت داد به اینکه سرایت بعض از امراض در آلمان گردن قرآن است؛ برای اینکه قرآن دستور داده است، در سوره پنجم آیه ششم، دستور داده است که مسلمین وقتی که مستراح می‌روند حق ندارند با صابون بعدش دست خودشان را بشویند ... از این جهت میکروب سرایت می‌کند به دست و کذا! آن آیه ششم سوره پنجم چه است؟! آیه وضوست و آیه غسل است. اینها این هستند. در آلمان یک بساطی درست کرد این مطلب، و آن طوری که نوشتن به بهداریها، به چه، به چه. و اسرائیل نقل کرد این مطلب را که به قرآن یک همچو نسبتی داده. بعد هم که اعتراض کردند، بعضی از روزنامه‌ها و بعضی از مطبوعات دست‌نشانده آنها درست قبول نکردند. بعضیها هم که قبول کردند خیلی منتشر نکردند. اسرائیل یک همچو کسی است که با اسلام اینطور دشمنی دارد. چند وقت پیش از این، پارسال بود که قرآن را تحریف کرده بود. امروز هم که - در چند وقت پیش از این هم - یک همچو نسبتی به قرآن داده و آن هیاهو را درآورده. (2)

من قریب بیست سال است که به کشورهای عربی توصیه می‌کنم که با هم مجتمع شوید و این مادّه فساد را طرد کنید. اگر اسرائیل قدرت پیدا کند، اکتفا به بیت‌المقدس نمی‌کند؛

لکن مع‌الأسف نصیحت در آنها اثر نمی‌کند. من از خدا می‌خواهم که مسلمین را بیدار کند. (3)
اکنون عموم مسلمین و مستضعفان و خصوص کشور عزیز ایران و لبنان مواضع حساسی را در پیش دارند. ایران با اخلالگران وابسته به رژیم سابق و مکتبهای انحرافی و صهیونیسم جهانی، و لبنان و فلسطین با اسرائیل، دشمن اسلام و مسلمین، و مفسد آدمخوار روبه رو هستند.

اکنون برادران مسلمان ما در فلسطین و لبنان گرفتار تجاوزات غیرانسانی اسرائیل‌اند. و اگر خدای نکرده اسرائیل در آن میدان پیروز شود، دامنه تجاوزاتش را به سایر کشورها نیز خواهد کشید.

مقتضی است در اجتماعات ماه مبارک به برادران فلسطینی و لبنانی دسته‌جمعی دعا شود. (4)

اینجانب به برادران اسلامی‌ در همه کشورها و خصوص برادران عرب و ملّت عظیم عرب که پیشتازان اسلام‌اند، خطر عظیم اجانب، خصوص صهیونیسم را کراراً اعلام کردم.

لازم است در شهر رمضان - که شهر اجتماعات اسلامی‌ است - مؤمنین در مجامع عمومی ‌پرده از توطئه‌های غول جهانخوار برداشته و خطرات این دشمن انسانیت را برملا کنند. (5)

اسرائیل، دشمن بشریت، دشمن انسان، که هر روز غائله ایجاد می‌کند و برادرهای ما را در جنوب لبنان به آتش می‌کشد، باید بداند که دیگر اربابهای او رنگی ندارند در دنیا، و باید انزوا اختیار کنند؛

طمعها را از ایران باید قطع کنند، دستهای آنها باید از همه ممالک اسلامی ‌قطع شود؛ عمال آن در همه ممالک اسلامی ‌باید کنار بروند. روز قدس روز اعلام یک چنین مطلبی است. اعلام این است به شیاطینی که ملّتهای اسلام را می‌خواهند کنار بگذارند، و ابرقدرتها را به میدان بیاورند. روز قدس روزی است که قطع آمال آنها را بکند؛ و به آنها هشدار بدهد که گذشت آن زمانها. (6)
من باید با کمال تأسف عرض کنم که یک اشتباه دولتها و ملّتهای اسلام، و خصوصاً دولتها و ملّتهای عرب کردند؛ و یک اشتباه هم در ایران ما کردیم. اشتباهی که همه مسلمین، خصوصاً ملّتها و دولتهای عرب کردند این بود که مهلت دادند که اسرائیل و اغراض شخصیه دولتها مانع شد از اینکه صدای اسرائیل را در همان اوّل خفه کنند و نگذارند قدرت پیدا بکند. و مع‌الأسف به نصیحتهای ما که در طول بیست سال یا قدری کمتر فریاد زدیم و آنها را دعوت کردیم به اتحاد بر ضد اسرائیل، اغراض مانع شد از اینکه اجابت کنند. مهلت دادند تا اینکه مطلب به اینجا رسید که الان دست تعدی او دراز شده است و جنوب لبنان را به آتش می‌کشد و فلسطین را می‌خواهد عقب بزند، و ما گفته‌ایم مکرّر که اسرائیل - این جرثومه فساد - اکتفا به قدس، اکتفا به بیت‌المقدس، نخواهد کرد و اگر مهلت داده شود، تمام دوَل اسلامی‌ در معرض خطر است.
اشتباه سابق باید جبران بشود به اتحاد مسلمین و تشکیل حزب مستضعفین بر ضد مستکبرین - که در رأس آنها امریکای جانی است، و نوکر بسیار فاسد او که اسرائیل است - این اشتباه دوَل اسلامی ‌و اعراب خصوصاً بود و باید جبران کنند این اشتباه را، و در پیشگاه خدای تبارک و تعالی توبه کنند. (7)
من از سالهای طولانی راجع به اسرائیل و راجع به جنایات او همیشه در خطبه‌ها، در نوشته‌ها، گوشزد کرده‌ام به مسلمین که این غده سرطانی است در یک گوشه ممالک اسلامی، و اینطور نیست که اکتفا بکند به همان قدس و اینها، اینها بنایشان بر این است که پیش بروند؛ یعنی اینها تابع سیاست آمریکا هستند. امریکا هم آمالش فقط یک جا نیست، چنانچه همه ابرقدرتها می‌خواهند همه ممالک را تحت سیطره قرار بدهند،
اگر بتوانند. لبنان را ما یک جزئی از ایران می‌دانیم؛ برای اینکه ما آنها اصلاً جدا نیستیم، ما آنها هستیم و آنها ما هستند. (8)
امروز اسرائیل و دوست صمیمی‌اش مصر، در منطقه، در فکر ایجاد یک هسته مرکزی برای نابودی مسلمانها و ارزشهای عالی فکری آنها می‌باشند، اخیراً عراق و بعضی سران کشورهای منطقه هم با این طرح موافقت نموده‌اند. من نزدیک به بیست سال است خطر صهیونیسم بین‌الملل را گوشزد نموده‌ام و امروز خطر آن را برای تمامی‌ انقلابات آزادیبخش جهان و انقلاب اخیر اسلامی ‌ایران نه تنها کمتر از گذشته نمی‌دانم که امروز این زالوهای جهانخوار با فنون مختلف برای شکست مستضعفان جهان قیام و اقدام نموده‌اند.
ملّت ما و ملل آزاد جهان باید در مقابل این دسیسه‌های خطرناک با شجاعت و آگاهی ایستادگی نمایند. (9)

ما حساب جامعه یهود را از حساب صیهونیزم و صهیونیستها جدا می‌دانیم. آنها جزء اهل مذهب اصلاً نیستند.

تعالیم حضرت موسی - سلام الله علیه - که تعلیمات الهی بوده است، و در قرآن بیشتر از همه انبیا ذکر حضرت موسی شده است و تاریخ حضرت موسی در قرآن گفته شده است، یک تعلیمات ارزنده‌ای است و ترتیبی که حضرت موسی رفتار کرده است با فرعون، یک شبان بوده است با یک عالَم قدرت و اراده، و این بر ضد قدرت بزرگ فرعون قیام کرد و فرعون را از بین برد. [تکیه بر] قدرت الهی و توجّه به مصالح مستضعفین در قبال مستکبرین که اوّلش فرعون بود، قیام بر ضد. مستکبرین، طریقه حضرت موسی - سلام الله علیه - بوده و درست این معنی برخلاف آن [طرحی] است که این طایفه صهیونیستها دارند. اینها اتصال به مستکبرین پیدا کردند. جاسوس آنها هستند؛ نوکر آنها هستند؛ و بر ضد مستضعفین عمل می‌کنند. عکس تعلیمات حضرت موسی که از همین مردم عادی - مثل سایر انبیا - از همین مردم عادی بازار و کوچه و اینها، اشخاص را برداشت و بر ضد فرعون و قدرت فرعونی قیام کرد. از مستضعفین حمله شد به مستکبرین که آنها را از استکبارشان پایین بکشد؛ برخلاف طریقه این صهیونیستها، که اینها با مستکبرین مربوط هستند و برضد مستضعفین عمل می‌کنند! (10)
این مقدار از یهودیهایی که بازی خوردند و از اقشار عالم جمع شدند آنجا، شاید آنها الآن پشیمان باشند از اینکه - آن که یهودی است؛ و نمی‌خواهد غیرتعالیم عالیه موسی را داشته باشد پشیمان باشند از اینکه - رفته‌اند آنجا، برای اینکه موسی که برود و ببیند اینها چه برنامه دارند و چه جور بیخود آدمکشی می‌کنند و چه جور اتصال به امریکا و دیگر [قدرتها] دارند، این نمی‌تواند تحمل کند که یک طایفه‌ای به اسم اینکه ما از جامعه یهود هستیم بر ضد تعالیم حضرت موسی عمل بکنند.

ما می‌دانیم که حساب جامعه یهود غیرحساب جامعه آنهاست و ما با آنها مخالف هستیم و مخالفتمان برای این است که آنها با همه ادیان مخالف هستند. آنها یهودی نیستند.

آنها یک مردم سیاسی که به اسم یهودی یک کارهایی را می‌کنند و یهودیها هم از آنها متنفر هستند؛ و همه انسانها از آنها باید متنفر باشند. (11)

راهبردهای تصریحی:

1- اسرائیل برای همه‌ی بشریت دشمنی خطرناک و غده‌ی سرطانی است.
2- اسرائیل اگر توان پیدا کند بر تمام مناطق اسلامی ‌مسلط می‌شود.

نکات استنباطی:

1- کسانی که قائل به مذاکره و مماشات با اسرائیل هستند باید توجّه داشته باشند که این نطفه‌ی نامشروع به هیچ آیینی پایبند نیست و مذاکره با این غده‌ی سرطانی فرصت دادن به او برای جنایات بیشتر است.
2- صهیونیسم یک حزب سیاسی نژادپرست و ضد ادیان الهی است که برای سیطره‌ی بر عالم برنامه‌ریزی کرده است و از منطقه‌ی حساس فلسطین در قلب عالم اسلامی ‌آغاز کرده است. بنابراین برچیده شدن این حزب و بساط اسرائیل خدمت به همه‌ی بشریت و تمامی‌ ادیان است.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام (ره)، ج2، صص 438 و 439.
2. صحیفه امام (ره)، ج2، صص 369 و 370.
3. صحیفه امام (ره)، ج7، ص 187.
4. صحیفه امام (ره)، ج9، ص 237.
5. صحیفه امام (ره)، ج9، ص 239.
6. صحیفه امام (ره)، ج9، ص 277.
7. صحیفه امام (ره)، ج9، ص 281.
8. صحیفه امام (ره)، ج12، ص 318.
9. صحیفه امام (ره)، ج14، ص 77.
10. صحیفه امام (ره)، ج7، صص 289 و 290.
11. صحیفه امام (ره)، ج7، ص 290.

منبع مقاله :
گردآوری: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) (12)، تهران: قدر ولایت، چاپ اول.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.