بی‌اشتهایی می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد

مطالعه دانشمندان انگلیسی روی دوقلوهای سوئیسی نشان داد که بی‌اشتهایی می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد. این دانشمندان می‌گویند؛ تولید بیش از حد هورمون استروژن می‌تواند روی مغز کودک تاثیر بگذارد و در نتیجه کودک مستعد ابتلا به عارضه بی‌اشتهایی می‌شود. روانشناسانی که روی اختلالات تغذیه‌ای در دوقلوهای سوئیسی مطالعه می‌کردند با بازبینی نتایج مطالعات دریافتند که خطر بروز بی اشتهایی در دختران دوقلو بیشتر از پسران دوقلو است.
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بی‌اشتهایی می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد
بی‌اشتهایی می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد
بی‌اشتهایی می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد

مطالعه دانشمندان انگلیسی روی دوقلوهای سوئیسی نشان داد که بی‌اشتهایی می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد.
این دانشمندان می‌گویند؛ تولید بیش از حد هورمون استروژن می‌تواند روی مغز کودک تاثیر بگذارد و در نتیجه کودک مستعد ابتلا به عارضه بی‌اشتهایی می‌شود. روانشناسانی که روی اختلالات تغذیه‌ای در دوقلوهای سوئیسی مطالعه می‌کردند با بازبینی نتایج مطالعات دریافتند که خطر بروز بی اشتهایی در دختران دوقلو بیشتر از پسران دوقلو است. این در حالی است که در مطالعات فوق، ادعاهای قبلی مبنی بر این که دیدن تصاویر مدل‌های لاغری روی بی اشتهایی دختران تاثیر دارد،‌ تایید نشده است.
این پژوهش از سوی محققان دانشگاه ساکسنر صورت گرفته است، اما نتایج این مطالعات نشان داد که ژنتیک و عوامل وراثتی می‌تواند در این امر دخیل باشد. محققان می‌گویند؛ در حالی که استروژن برای رشد زنان مورد نیاز است، اما مقدار بیش از حد طبیعی آن روی ساختار مغز تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارد. نتایج این یافته در نشریه آرشیو روانشناسی عمومی منتشر شده است.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.