دوکلمه با پدرهاي بعد از اين

وقتي همسرتان هيجان‌زده به سوي شما مي‌آيد و به‌تان خبر مي‌دهد باردار است، روال عادي زندگي دگرگون مي‌شود. ممکن است ابتدا هيجان‌زده شويد و از فرط خوشحالي بخواهيد پرواز کنيد. شايد هم مات و مبهوت، همسرتان را نگاه کنيد تا قضيه «پدر‌شدن» برايتان قابل هضم شود. واقعيت اين است که از اين لحظه به بعد، زمان تغيير زندگي شما فرا رسيده. تولد يک نوزاد با تحولات زيادي همراه است. با همه اين حرف‌ها پدرشدن لذتي دارد که بسياري از مردها را براي تجربه‌ي اين احساس وسوسه مي‌کند.
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دوکلمه با پدرهاي بعد از اين
دوکلمه با پدرهاي بعد از اين
دوکلمه با پدرهاي بعد از اين

منبع:http://www.salamatiran.com

داريد پدر مي شويد؟

وقتي همسرتان هيجان‌زده به سوي شما مي‌آيد و به‌تان خبر مي‌دهد باردار است، روال عادي زندگي دگرگون مي‌شود. ممکن است ابتدا هيجان‌زده شويد و از فرط خوشحالي بخواهيد پرواز کنيد. شايد هم مات و مبهوت، همسرتان را نگاه کنيد تا قضيه «پدر‌شدن» برايتان قابل هضم شود.
واقعيت اين است که از اين لحظه به بعد، زمان تغيير زندگي شما فرا رسيده. تولد يک نوزاد با تحولات زيادي همراه است. با همه اين حرف‌ها پدرشدن لذتي دارد که بسياري از مردها را براي تجربه‌ي اين احساس وسوسه مي‌کند.
اما بهتر است در اين باره آمادگي بيشتري داشته باشيد تا به بهترين شکل ممکن از نوزاد نورسيده استقبال کنيد و ورود او را به دنيا خوشامد بگوييد. مي‌دانيد براي آمادگي بيشتر بايد چه‌کار کنيد؟

پاي صحبت پدرها بنشينيد

شايد وقتي به پدرشدن خودتان فکر مي‌کنيد، سوالات مختلفي ذهن‌تان را قلقلک دهد يا به دغدغه ذهني شما تبديل شود؛ سوالاتي از اين قبيل‌که‌: «آيا واقعا آمادگي دارم پدر شوم؟»، «از لحاظ مالي چطور بايد با قضيه کنار بيايم؟»، «آيا همسر و نوزادم هر دو سالم خواهند ماند؟» و ...
پيشنهاد مي‌کنيم پاي حرف‌ پدرهاي قديمي‌تر بنشينيد، مخصوصا پدر خودتان، تا خيالتان راحت شود که بيشتر آنها پرسش‌هايي مشابه شما داشته‌اند!

از همسرتان غافل نشويد

بارداري و زايمان با تغييرات ناگهاني هورمون‌هاي بدن مادر همراه است که بر حالات روحي و رواني او تاثير مي‌گذارد. پزشکان معتقدند اکثر زنان، پس از زايمان، اين حالت را تجربه مي‌کنند. بنابراين ضمن اينکه شما از تولد نوزاد خوشحال و شاداب هستيد، ممکن است همسرتان غمگين و افسرده شده باشد. در چنين وضعيتي توصيه مي‌شود که هر چه سريع‌تر، با مسائل مربوط به رسيدگي نوزاد آشنا شويد و در اين کار به همسرتان کمک کنيد. تحقيقات مختلف نشان مي‌دهد زناني که شوهران‌شان بعد از تولد نوزاد، در نگهداري و رسيدگي به امور کودک کمک مي‌کنند، کمتر دچار افسردگي مي‌شوند و شيردهي آنها به نوزاد به مراتب موفقيت‌آميز‌تر است. يکي از راه‌هاي آرامش مادران گوش دادن به آيات قرآن کريم است. سعي کنيد فضايي را فراهم آوريد که حداقل در اوقاتي از شبانه‌روز تلاوت زيباي قرآن در خانه‌تان طنين‌انداز شود.

به فکر سلامت نوزاد باشيد

در طي دوران بارداري مادر،‌ درباره سلامت کودک مطالعه کنيد تا ببينيد براي حفظ سلامتي نوزاد، چه تغييراتي در روش زندگي شما و همسرتان لازم است. مثلا اگر سيگاري هستيد، سعي کنيد سيگار را کنار بگذاريد؛ چون حضور کودک در محيط آلوده به دود سيگار برايش ضرر دارد. علاوه بر اين، رژيم غذايي جديد و سالم‌تري را براي خانواده در نظر بگيريد و به تدريج غذاهاي کم‌ارزش و ناسالم را از سبد خريد خود حذف کنيد.

هميشه منتظر تولدش باشيد

از نوزاد انتظار نداشته باشيد که سر وقت به دنيا بيايد. با وجود اينکه حاملگي38تا40 هفته‌اي طبيعي است، اگر کودک شما يکي دو هفته زودتر به دنيا آمد تعجب نکنيد. به هر حال حول و حوش 40 هفتگي، بايد هر لحظه، اين آمادگي را داشته باشيد که همسرتان را به بيمارستان برسانيد و پشت در اتاق زايمان، براي تولد يک موجود کوچک و زيبا منتظر بمانيد.

قبل از پدر شدن بدانيد

بعضي از فعاليت‌ها مانند رفتن به تئاتر، سينما و سفرهاي داخلي و خارجي با داشتن نوزاد دشوارتر است. بنابراين قبل از اينکه به فکر پدر شدن بيفتيد، با همسرتان به اندازه کافي سينما و سفر برويد.
اگر بيرون از اتاق زايمان منتظر تولد اولين فرزندتان هستيد، راهي وجود ندارد جز اينکه آرامش‌تان را حفظ کنيد. اضطراب را تا آنجا که ممکن است کاهش دهيد و استراحت را از ياد نبريد.
تولد يک نوزاد، زندگي عاشقانه شما را تا حدودي در هم مي‌ريزد. بنابراين براي ابراز عشق و محبت به همسرتان فرصت را از دست ندهيد.

بعد از پدر شدن بخوانيد

در هفته اول تولد، نوزاد نيازهاي متعددي دارد که پدر در کنار مادر بايد با رفع نيازهاي کودک آشنا شود؛ کارهايي مانند روش شير دادن به کودک، تميز کردن او و آموزش‌هاي ساده ديگري که براي ‌آسايش و راحتي نوزاد بايد آنها را به کار ببريد.
مواظب کمرتان باشيد و تکنيک صحيح بغل کردن کودک را بياموزيد. بغل کردن يک کودک که مدام روي دستان شما تکان مي‌خورد به مراتب سخت‌تر از کودک بزرگ‌تري است که خودش قادر به حفظ تعادلش روي دستان شماست.
هميشه پيشاني کودک را ببوسيد تا از اين راه، تغيير دماي بدن نوزاد و تب‌دار بودن او را تشخيص دهيد.
بيش از حد به کودک لباس نپوشانيد اما هميشه لباس اضافي به همراه داشته باشيد.
سعي کنيد از تمام مراحل رشد فرزندتان لذت ببريد.
ممکن است کودکان، هنگام بازي به شما آسيب برسانند و به طور غير منتظره اسباب‌بازي‌هاي بزرگي را به طرفتان پرتاب کنند يا به ساق پايتان ضربه بزنند. پس هنگام بازي با آنها احتياط کنيد.

10 توصيه براي اينکه پدر خوبي باشيد

پدر بودن کار ساده‌اي نيست اما قطعا پدري که فعالانه در زندگي فرزندش حضور دارد، بنياد يک رابطه خوب پدر- فرزندي را پي‌ريزي مي‌کند. پس اگر مي‌خواهيد پدر خوبي باشيد توصيه‌هاي زير را بخوانيد:
1) همواره از مادر فرزندتان حمايت کنيد و به ويژه در حضور کودک به او احترام بگذاريد.
2) در کارها به صورت گروهي مشارکت کنيد و با همسرتان، در تعليم و تربيت کودکان سهيم شويد.
3) براي بودن در کنار کودکان وقت بگذاريد.
4) مهرباني و عشق خود را به فرزندتان نشان دهيد.
5) از خانواده‌تان در هر وضعيتي حمايت کنيد.
6) ماجراها و داستان‌هاي زندگي خود را براي کودکان تعريف کنيد. آنها از اشتباهات شما درس مي‌گيرند و تجربه مي‌آموزند.
7) در جمع‌هاي خانوادگي شرکت کنيد و براي خانواده‌تان وقت‌بگذاريد.
8) الگوي خوبي باشيد.
9) در مسائل مهم زندگي فرزندتان با او همراه شويد.
10) توانايي‌هاي بالقوه‌ي خود را براي پدر بودن باور داشته باشيد و بدانيد هر کودکي، لياقت داشتن پدري مهربان و با محبت را دارد.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.