توصیه‌هایی برای انتخاب یک سرگرمی

دنبال سرگرمی جدیدی هستید؟ شما ممکن است در میان انتخاب‌هایتان گیر افتاده باشید، اما این توصیه‌ها به شما کمک خواهند کرد که انتخاب‌هایتان را محدود بکنید!
دوشنبه، 5 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه‌هایی برای انتخاب یک سرگرمی
توصیه‌هایی برای انتخاب یک سرگرمی

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون

 

دنبال سرگرمی جدیدی هستید؟ شما ممکن است در میان انتخاب‌هایتان گیر افتاده باشید، اما این توصیه‌ها به شما کمک خواهند کرد که انتخاب‌هایتان را محدود بکنید!
تحقیقات نشان می‌دهند که مردم سعی می‌کنند سرگرمی‌های مختلفی را امتحان کنند تا از جمعیت پیروی نکنند.
سرگرمی‌ها اغلب کم اهمیت تلقی می‌شوند اما حقیقت این است که آنها بخش مهمی از زندگی هستند. یک سرگرمی عالی به شما کمک خواهد کرد که کوک خود را باز کنید و به شما اجازه می‌دهد که در مورد خودتان بیشتر بدانید و در گسترش مهارت‌های زندگی و یادگیری درسهایی که شما را انسان بهتری می‌سازند به شما کمک خواهد کرد. از نقاشی گرفته تا خواندن و یا احیای خودروهای کلاسیک، تعداد بی‌شماری سرگرمی وجود دارند که شما می‌توانید انتخاب بکنید. اگر شما منتظر سرگرمی و تفریح جدیدی هستید ممکن است با انتخاب‌های بسیار زیادتان کمی احساس سردرگمی بکنید. اما با پیروی از توصیه‌های زیر شما می‌توانید انتخاب‌هایتان را محدود بکنید و یک سرگرمی را که خیلی دوست دارید انتخاب بکنید.

بر روی چیزی که شما را علاقمند می‌سازد تمرکز بکنید :

وقتی به دنبال یک سرگرمی جدید هستید، شما مطمئناً چیزی را انتخاب خواهید کرد که شما را علاقمند می‌کند. در مورد موضوعاتی که دوست دارید در مورد آنها یاد بگیرید و یا چیزهایی که از انجام دادن آنها لذت می‌برید فکر بکنید.
برون گرایان که خیلی خوش صحبت، فعال و همیشه پر از انرژی هستند عموماً فعالیت‌هایی را ترجیح می‌دهند که بیشتر اجتماعی هستند مثل داوطلب بودن، انجام ورزش‌های گروهی، میزبان مهمانی‌های متناوب بودن، شبکه‌های اجتماعی، عضویت در یک باشگاه کتاب و غیره. افراد درون گرا که بیشتر مستعد فکر کردن هستند و با خودشان راحت‌اند و رسمی و کمال طلب هستند معمولاً فعالیت‌هایی مثل خواندن، نوشتن، مجسمه سازی، نواختن آهنگ، منجوق زدن، سفالگری و نقاشی را ترجیح می‌دهند.
خانمها معمولاً سرگرمی‌هایی مثل بریدن قطعاتی از کتاب و مجله و چسباندن به دفتر، انجام تجارت خانگی، هنرهای دستی و صنایع، آشپزی، ساختن جواهر، بافندگی، باغبانی و غیره را انتخاب می‌کنند. سرگرمی‌هایی که معمولاً مردان به آنها علاقمند هستند عبارتند از : بازی کردن شطرنج، نواختن گیتار، ساختن وسایلی با چوب، احیا و تعمیر خودرو، کلکسیون سکه، شکار، ماهی گیری، ورزش‌ها، هنرهای جنگی و نظامی، کوه نوردی، سرمایه گذاری، دوچرخه سواری و غیره.

مهارت‌های خود را بشناسید :

هر کس با برخی مهارت‌ها و یا استعدادها زاده شده است. شناختن مهارت‌ها و علایق شما برای انتخاب یک سرگرمی، ضروری است. آیا شما نویسنده‌، گوینده، نقاش و یا معلم خوبی هستید و یا در چیز دیگری متخصص و ماهر هستید؟ با مرور کردن این سوال، سخت در مورد آن فکر بکنید. شما یقیناً احساس خود را خواهید یافت و این سوال شما را راهنمایی خواهد کرد تا سرگرمی را که مناسب شما است انتخاب بکنید.
برای مثال، اگر شما دست خوبی در طراحی دارید پس ترسیم و یا نقاشی می‌تواند یک سرگرمی عالی برای شما باشد. اگر شما واقعاً بودن با دوستانتان را دوست دارید پس ممکن است به فعالیت‌هایی که می‌توانید به صورت گروهی انجام دهید مثل شرکت در یک سازمان خیریه، علاقمند شوید.

به صحبت‌های خود توجه بکنید :

از صحبت کردن در مورد چه چیزی لذت می‌برید و یا می‌توانید بدون زحمت به صحبت کردن در مورد آن ادامه دهید؟ شما ممکن است از دیگران در مورد موضوعاتی که بیشتر در مورد آنها صحبت می‌کنید بپرسید. صحبت‌های شما می‌تواند احساس شما را که می‌تواند به یک سرگرمی تبدیل بشود، به طور خیلی زیادی آشکار بکند. حال، سخت فکر کنید و چیزی را که از آن لذت می‌برید مشخص کنید و این که چگونه می‌تواند به یک سرگرمی تبدیل شود. اگر شما بیشتر در مورد فلسفه صحبت می‌کنید ممکن است بخواهید نوشتن را به عنوان یک سرگرمی انتخاب بکنید. اگر شما صحبت در مورد موسیقی را دوست دارید ممکن است بخواهید آن را دنبال کنید. اگر شما خیلی خوب آشپزی می‌کنید پس ممکن است به دنبال هنر آشپزی بروید.

بودجه‌ی خود را تعیین کنید :

وقتی که در مورد پولی که می‌خواهید برای سرگرمی خود صرف بکنید تصمیم می‌گیرید، مطمئن شوید که بودجه‌ای برای خود تعیین می‌کنید و به آن وفادار می‌مانید. مقداری که شما برای یک سرگرمی هزینه می‌کنید می‌تواند از هیچ هزینه‌ای تا هزاران دلار پول در یک سال را بسته به علاقه‌ی شما شامل شود.
اگر شما به خودروها و ماشین‌ها علاقه دارید پس نیاز خواهید داشت مقدار زیادی پول را در آن دخالت دهید. اگر شما به خواندن علاقه دارید تنها پولی که شما نیاز خواهید داشت صرف بکنید پرداخت پول برای بنزین و یا گاز است تا شما را به کتابخانه برساند. اگر شما قصد دارید موسیقی یاد بگیرید پس شما نیاز خواهید داشت تا پولی برای کلاسها خرج بکنید.
تصمیم گیری در مورد این که چقدر می‌خواهید سرمایه گذاری بکنید واقعاً به شما کمک خواهد کرد که انتخاب‌هایتان را محدود بکنید و مانع این خواهد شد که شما پروژه را قبل از این که تمام شود ترک بکنید.

در مورد زمانی که می‌خواهید به آن بدهید تصمیم بگیرید :

ببینید که شما چقدر زمان دارید تا روی سرگرمی خود کار بکنید. همانند پول، وقتی که می‌خواهید سرگرمی درست و مناسب را انتخاب بکنید، زمان نیز مهم است. برنامه‌ی خود را بشناسید تا ببینید که آیا برای سرگرمی خود زمان دارید. آن ممکن است نیازمند این باشد که شما برخی تعهدها را بدهید، برنامه‌ی کاری روتین خود را تغییر دهید و یا کار دیگری را زودتر تمام بکنید. اگر شما وقت آزاد خیلی زیادی ندارید و هنوز هم سرگرمی و تفریح می‌خواهید، سرگرمی‌ای را انتخاب کنید که وقت خیلی زیادی نمی‌گیرد و یا به چند دقیقه نیاز دارد تا به طور منظم برای آن صرف شود مثل ورزش کردن. اگر وقت آزاد بیشتری دارید پس می‌توانید سرگرمی‌هایی را انتخاب بکنید که زمان بیشتری می‌تواند به آنها داده شود مثل هنرهای دستی و صنایع، یادگیری نواختن موسیقی، نقاشی کردن و غیره. به برنامه‌‌ی اخیر خود نگاهی بیندازید و ببینید که چقدر زمان شما مجبورید به سرگرمی انتخابی خود اختصاص بدهید. این کار به شما کمک خواهد کرد که هر چیزی را که در ارتباط با انتظارات شما نیست از لیست خط بزنید.
تصمیم بگیرید چه چیزی می‌خواهید – زمان خلوت یا تعامل اجتماعی؟
برخی سرگرمی‌ها مثل خواندن و یا باغبانی، طبیعت خلوتی دارند. دیگر سرگرمی‌ها مثل انجام ورزش تیمی، تعامل اجتماعی را تشویق و حمایت می‌کنند. اگر چه شما قطعاً می‌توانید انتخاب‌هایی را دنبال کنید تا با افراد هم فکر خود به غیر از زمانی که شما برای سرگرمی خود صرف می‌کنید تعامل اجتماعی برقرار نمایید اما ضروری است که شما تصمیم بگیرید که آیا سرگرمی‌ای را می‌خواهید یا نمی‌خواهید که به شما اجازه دهد زمانی را در خلوت سپری کنید و یا این که نیازمند این است که با دیگران کار کنید. برای مثال، شما ممکن است خواندن را انتخاب بکنید چون به شما اجازه می‌دهد هر روز چند لحظه‌ی آرام و خلوت را با خود داشته باشید اما برای بزرگ‌تر کردن دایره‌ی اجتماعی خود شما ممکن است بخواهید که به یک باشگاه کتاب ملحق شوید.
انتخاب یک سرگرمی جدید یک تصمیم بزرگ است چون این فعالیتی است که شما هزینه و زمان خیلی زیادی را برای آن صرف خواهید کرد. اما به خاطر داشته باشید که آن فقط یک سرگرمی است. شما همیشه می‌توانید چیزهای متفاوتی را تجربه و کشف کنید اگر شما احساس کردید که فعالیتی را که انتخاب کرده‌اید آنچه را که شما فکر می‌کردید ارضا نمی‌کند. با این توصیه‌هایی که در بالا گفته شد، شما باید بهتر بتوانید سرگرمی را که دوست خواهید داشت انتخاب بکنید و به سمت آن پیش بروید.


 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.