چگونه گرسنگی خود را بدون پرخوری برطرف کنید

اگر غالباً تمایل به پرخوری دارید، در معرض افزایش وزن قرار خواهید گرفت. اکثر افراد دارای اضافه وزن تا زمانی که از غذای خود لذت می‌برند به خوردن ادامه می‌دهند. ولی روش‌هایی وجود دارد که می‌توان بدون پرخوری گرسنگی را برطرف کرد.
دوشنبه، 19 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه گرسنگی خود را بدون پرخوری برطرف کنید
چگونه گرسنگی خود را بدون پرخوری برطرف کنید

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

اگر غالباً تمایل به پرخوری دارید، در معرض افزایش وزن قرار خواهید گرفت. اکثر افراد دارای اضافه وزن تا زمانی که از غذای خود لذت می‌برند به خوردن ادامه می‌دهند. ولی روش‌هایی وجود دارد که می‌توان بدون پرخوری گرسنگی را برطرف کرد.
پرخوری یکی از دلایل اصلی افزایش وزن ناخواسته است. افرادی که وزن بالاتری دارند اغلب تمایل بیشتری برای غذا خوردن در هر زمان از روز دارند. پرخوری مکرر منجر به افزایش وزن می‌شود که بعداً فرد به دنبال اقداماتی برای کاهش وزن می‌گردد. برای چنین افرادی حتی برنامه‌ی کاهش وزن نیز مؤثر نیست زیرا، گرسنگی آن‌ها تبدیل به مانعی بزرگ برای کاهش وزن می‌شود. چنین افرادی ابتدا باید یاد بگیرند که گرسنگی خود را کنترل کنند و بدون پرخوری آن را برطرف کنند.

مقدار غذا

قبل از آن که غذا خوردن را شروع کنید تصمیم بگیرید که چه مقدار غذا می‌خواهید بخورید. این کار تصویر واضحی از مقدار غذایی که باید در یک وعده بخورید به شما خواهد داد. پرخوری نکنید زیرا مقداری از غذا باقی خواهد ماند. همیشه می‌توانید از باقی مانده‌ی غذا در زمان‌های دیگری استفاده کنید و در زمان و انرژی لازم برای آشپزی صرفه جویی کنید.

آرامش داشتن هنگام غذا خوردن

در غذا خوردن عجله نکنید. غذا را به آرامی بخورید زیرا، این روش در واقع قبل از پر شدن معده باعث می‌شود احساس سیری کنید. برای آنکه بدانید سیر شده‌اید یا نه در میان غذا خوردن نفس عمیق بکشید. این کار باعث می‌شود توجه شما به سوی معده‌تان جلب شود و به شما اجازه خواهد داد بدانید سیره شده‌اید یا خیر.

محیط غذا خوری

هنگام غذا خوردن از تماشای تلویزیون پرهیز کنید. پشت میز غذا خوری بنشینید به طوری که بدانید چه کاری انجام می‌دهید و بتوانید روی آن تمرکز کنید. محیط غذا خوری لذتی بخشی ایجاد کنید به طوری که بتوانید از داشتن تجربه‌ی غذا خوری عالی رضایت داشته باشید. این کار باعث می‌شود بدون پرخوری احساس گرسنگی خود را برطرف کنید.

از طعم غذای خود لذت ببرید

در چند تکه‌ی اول عطر و طعم غذای خود را استنشاق کنید. این کار باعث خواهد شد احساس لذت و رضایت کنید و از پرخوری پرهیز کنید. اگر به خاطر اینکه غذای خود را دوست ندارید پرخوی می‌کنید، از غذاهایی که دوست دارید استفاده کنید.

ابتدای غذایی را که دوست دارید بخورید

غذا خوردن را با غذایی که دوست دارید شروع کنید. هنگامی شروع به غذا خوردن بکنید که گرسنه هستید. صبر کردن طولانی مدت قبل از غذا خوردن باعث می‌شود به پرخوری روی بیاورید. آب زیاد بنوشید زیرا، نوشیدن آب به کاهش میل به غذا بدون افزودن کالری اضافی به بدن کمک می‌کند.

وعده‌های غذایی خود را مدیریت کنید

بین غذا یک الی دو دقیقه استراحت کنید و تصمیم بگیرید که چه مقدار غذا می‌خواهید بخورید. هنگامی که احساس کردید سیر شده‌اید میز غذا را ترک کنید. نشستن پشت میز بعد از تمام کردن غذا احتمال اینکه باز هم بخواهید غذا بخورید را افزایش می‌دهد.

جدول غذایی

برای خود جدول غذایی داشته باشید تا بتوانید مقدار غذایی که در روز مصرف می‌کنید را مدیریت کنید. با استفاده از این جدول غذایی می‌توانید ببینید که در چه مرحله‌ای قرار دارید و همچنین این کار می‌تواند به مدیریت رژیم غذایی برای برنامه‌ی کاهش وزن کمک کند.

احساس گرسنگی را از بین ببرید

بسیاری از افرادی که از برنامه‌های کاهش وزن استفاده می‌کنند اغلب مواد غذایی خاصی را در رژیم خود می‌گنجانند که به سرکوب کردن گرسنگی کمک می‌کنند. میوه‌ها ، سالادها و برخی سبزیجات جزء سرکوب کننده‌های طبیعی گرسنگی به حساب می‌آیند که قادر هستند گرسنگی را سرکوب کنند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.