چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید

ظاهر شدن ناگهانی چین و چروک، و سپس افزایش تدریجی آنها، اغلب ما را وادار می‌کند تا به دنبال راه‌هایی مؤثر جهت خلاص شدن از آنها باشیم و پوستی بی عیب و نقص و بدون چین و چروک داشته باشیم! این مقاله را بخوانید تا در
دوشنبه، 19 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

ظاهر شدن ناگهانی چین و چروک، و سپس افزایش تدریجی آنها، اغلب ما را وادار می‌کند تا به دنبال راه‌هایی مؤثر جهت خلاص شدن از آنها باشیم و پوستی بی عیب و نقص و بدون چین و چروک داشته باشیم! این مقاله را بخوانید تا در خصوص اینکه چگونه می‌توانید از شر چین و چروکهای زیر چشم خلاصی یابید، اطلاعاتی را بدست آورید.

چه عواملی موجب بروز چین و چروک می‌شوند؟

پدیدار شدن چین و چروک با افزایش سن در ارتباط می‌باشد، اما شیوه زندگی‌تان، بستگی زیادی به این دارد که چقدر زود و به چه بدی اجازه دهید این چین و چروکها بر روی پوستتان ظاهر شوند. پیروی از رژیم غذایی ناسالم، داشتن استرس، و قرار گرفتن در معرض نور خورشید علل متداول به وجود آمدن چین و چروک می‌باشند. همچنین، عاداتی چون سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی، چین و چروک را شدیدتر می‌سازند. تمام این کارها موجب کاهش کلاژن در پوست شده، که خود موجب از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و آن را خشک و مستعد پدیدار شدن چین و چروک می‌نماید.

عادات و روشهای سبک زندگی جهت از بین بردن چین و چروک زیر چشم

چین و چروک به معنای عدم هیدراته یا آبدار بودن پوست است

سالم بودن و حفظ آب بدن از اهمیت زیادی برخوردار بوده به گونه‌ای که این هیداته بودن درونی خود را از بیرون نشان خواهد داد. آیا می‌دانید کم آبی بدن یکی از شایع‌ترین علل بروز چین و چروک در اطراف چشم می‌باشد. مقدار زیادی آب (حداقل 12 لیوان در روز) بنوشید و آب بدن خود را با مصرف آب سبزیجات و میوه‌ی تازه حفظ نمایید.

از کشیدن سیگار، مصرف کافئین و الکل خودداری کرده تا مانع از ایجاد چین و چروک شوید

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
سیگار و مشروبات الکلی را ترک نمایید، به این دلیل که با تنگ کردن رگ‌های خونی زیر پوست، افزایش چین و چروک روی صورت را شدت می‌بخشند. کشیدن سیگار موجب آسیب به خاصیت ارتجاعی و سطح کلاژن در پوست می‌شود. مصرف مشروبات الکلی نیز، موجب از دست رفتن آب پوست شده و با افزودن مواد سمی در بدن اوضاع را بدتر می‌سازد. به همین دلیل است که افرادی که سیگار کشیده و مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، پوستشان چین و چروک بیشتری دارد. همچنین بایستی از مصرف محصولات حاوی کافئین مانند قهوه و چای اجتناب کرد.

فشار آوردن به چشم موجب ایجاد چین و چروک می‌شود

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
حداقل 8-7 ساعت در روز بخوابید. هرچه بیشتر به چشمان خود استراحت دهید، سالمتر به نظر خواهند رسید. از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خوشید خودداری نمایید. اشعه‌های ماوراء بنفش (UV) موجب می‌شوند که کلاژن پوست شکسته شده و احتمال ایجاد چین و چروک در پوست بیشتر می‌شود. همیشه یک لوسیون ضد آفتاب که SPF بالایی داشته باشد را استفاده کرده و زدن عینک آفتابی به منظور محافظت از پوست حساس اطراف چشم خود را فراموش نکنید.

مواد غذایی تازه مصرف کنید تا از شر چین و چروک خلاص شوید

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
مواد غذایی سالم که سرشار از ویتامینها و مواد معدنی باشند، را مصرف نمایید. خوردن بلوبری مفید می‌باشد به این دلیل که حاوی آنتی اکسیدان جهت مبارزه با آسیب‌های پوستی است. حتی پیروی از یک رژیم غذایی غنی از اسید هیالورونیک، که شامل مواردی مانند سیب زمینی شیرین می‌شود، به خلاصی از شر چین و چروک کمک می‌کند. اگر چه این اسید جهت از بین رفتن چین و چروک مفید می‌باشد، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که احتمال ابتلا به سرطان را بالا می‌برد. بنابراین، پیش از مصرف مکمل‌ها، با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین، بسیاری از مواد غذایی را که سرشار از ویتامین E می‌باشند، به جهت کمک به سلامتی و جوان‌سازی پوست، وارد رژیم غذایی خود نمایید.

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی ناملایم را به منظور دور نگاه داشتن چین و چروک متوقف سازید

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
استفاده از صابون‌های خشک و یا ناملایم را متوقف کرده و به جای آن صابون‌های مرطوب کننده را بکار برده که به حفظ آب پوست کمک کرده و آن را خشک نمی‌کنند. همیشه قبل از خواب با کمک یک شیر پاک کن، آرایش خود را پاک نمایید. اکنون که صحبت از آرایش شد، بایستی گفت که از بکار بردن سایه‌های چشم که بافت کرمی دارند، خودداری نمایید، به این دلیل که به درون خطوط دور چشم فرو رفته و چین و چروک را حتی بیشتر از قبل تشدید می‌سازند.

داشتن استرس موجب ایجاد چین و چروک می‌شود

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
یکی از بی‌رحمانه‌ترین کارهایی که می‌توانید در حق پوست خود انجام دهید، تحت فشار و استرس ماندن خواهد بود. زندگی پر از سختی است و استرس هورمون‌هایی را ترشح کرده و موجب می‌گردد شما اخم کرده و به افزایش چین و چروک کمک می‌کند. بنابراین، همه چیز را آنگونه که هستند بپذیرید و از تکنیک‌های آرام سازی همچون مدیتیشن استفاده کرده و از تمام لحظات زندگی لذت ببرید!

بکار بردن درمان‌های طبیعی به منظور از بین بردن چین و چروک زیر چشم

اطلاعاتی مختصر در مورد چین و چروک

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
بر طبق تحقیق صورت گرفته توسط زاگبی اینترنشنال، از تمامی مردانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، تنها 6٪ در واقع خواهان آن بودند که خانمی بجای داشتن چین و چروک زیر چشم، به استفاده از بوتاکس روی آورد. این بدان معناست که 94% مردان در واقع ترجیح می‌دهند خانمشان چین و چروک داشته باشد تا اینکه از بوتاکس استفاده کند.

انجام ماساژ برای چین و چروک

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
تمرینات و ماساژ ملایم صورت به شما کمک می‌کند از شر چین و چروک زیر چشم به روشی طبیعی خلاص شوید. زیاد سفت و سخت ماساژ ندهید به این دلیل که پوست زیر چشم بسیار حساس بوده و ماساژ خشن ممکن است کلاژن زیر پوست را شکسته و وضعیت را بدتر از قبل سازد. بنابراین این کار را به آرامی و با حرکات دورانی انجام دهید.

ماسک صورت برای چین و چروک

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
ماسک خانگی تهیه شده از عسل، زرده تخم مرغ، و لیمو را بر روی صورت استفاده کنید. لیمو به جهت خاصیت سفت کنندگی طبیعی شناخته شده است و به سفت کردن پوست کمک می‌کند. در حالی که زرده تخم مرغ و عسل کمک می‌کنند رطوبت از دست رفته‌ی پوست مجدداً به دست آید و در نتیجه به از بین رفتن چین و چروک کمک می‌کنند.

استفاده از زردچوبه به منظور درمان چین و چروک

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
معروف است که زردچوبه درخشندگی از دست رفته را به پوست باز می‌گرداند و جهت درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. خمیری از پودر زردچوبه (3-2 قاشق چای خوری) را با 2 قاشق غذاخوری آب نیشکر تهیه کرده و بر روی پوست قرار دهید. سپس آن را پس از 20 دقیقه با آب سرد شسته و به آرامی خشک کنید.

درمان طبیعی چین و چروک

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
خوردن ترکیبی فوق العاده از عسل طبیعی و زنجبیل در اوایل صبح درمان بسیار خوبی برای چین و چروک به حساب می‌آید. تمام کاری که لازم است انجام دهید این می‌باشد که "1" /"2" قاشق چای خوری عسل را با 1 قاشق چای خوری زنجبیل تازه‌ی ریز خرد شده مخلوط نمایید. هر روز صبح از آن مصرف کرده و در طول زمان متوجه تغییراتی خواهید شد.

درمان چین و چروک با آب میوه

ماساژی ملایم با استفاده از آب بعضی میوه‌ها و سبزیجات، راهی طبیعی به جهت آهسته کردن روند پیری است. آب لیمو، خیار، آووکادو، زیتون، گوجه فرنگی، سیب، پرتقال، و پاپایا برای این منظور بسیار خوب می‌باشند. همچنین، می‌توان چای سبز کیسه‌ای خیس خورده را در ناحیه‌ی مورد نظر قرار داد.

لایه برداری به منظور از بین رفتن چین و چروک

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
جهت لایه برداری صورت خود استفاده از یک اسکراب ملایم به صورت یک بار در هفته از اهمیت زیادی برخوردار است. رفع پوست خشک و مرده جهت حفظ جوانی و طراوت پوست ضروری است. از مواد طبیعی و ملایم مانند بلغور جو دوسر، عسل، لیمو، و گلاب استفاده کرده و به آرامی پوست را با حرکات دورانی کوچک ماساژ دهید. به منظور کسب بهترین نتایج، این کار را درست قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

مواد آرایشی و بهداشتی با ترکیبات شیمیایی ضد چین و چروک

چگونه می‌توانید از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
بسیاری از محصولات ضد چین و چروک موجود در بازار حاوی هیدروکسی اسید بوده که در دو نوع، آلفا و بتا قابل دسترس می‌باشند. نوجوانان باید از استفاده‌ی نوع آلفای آن خودداری کرده و انواع بتای آن را برگزینند که به رفع دانه‌های سرسفید، سرسیاه و منافذ مسدود شده و چین و چروک‌های زودرس کمک می‌کنند. بعضی افراد نیز از روش بوتاکس استفاده کرده و عمل‌های جراحی‌ کشیدن و سفت کردن صورت را مد نظر دارند. در حالی که تمام این کارها گزینه‌های عملی و موفقیت آمیزی به حساب می‌آیند، اما بایستی در مورد آنها به خوبی تحقیق کرده و نسبت به جوانب مثبت و منفی این روشها آگاهی لازم را بدست آورید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.