روغن بادام جهت استفاده بر روی پوست

مفید بودن روغن بادام شیرین جهت افزایش زیبایی و سلامت پوست به اثبات رسیده است. به شگفتی‌هایی که این روغن دارد در این مقاله پی ببرید.
پنجشنبه، 22 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روغن بادام جهت استفاده بر روی پوست
روغن بادام جهت استفاده بر روی پوست

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

مفید بودن روغن بادام شیرین جهت افزایش زیبایی و سلامت پوست به اثبات رسیده است. به شگفتی‌هایی که این روغن دارد در این مقاله پی ببرید.
روغن بادام از مغز خشک شده‌ی بادام شیرین استخراج می‌شود. بادام در بسیاری از مناطق جهان رشد می‌کند، به طوریکه کالیفرنیا بزرگترین تولید کننده‌ی آن به حساب می‌آید. مفید بودن این روغن از قرن‌ها پیش و در بسیاری از داروهای سنتی، به اثبات رسیده است. این روغن در گذشته و همچنین در زمان حال به روغن بادام (Roghan Badam) در آیورودا، و طب یونانی (Tibb Yunani) در نظام پزشکی یونانی فارسی معروف بوده است. از آنجا که روغن بادام شیرین دارای خواص درمانی و چرب کنندگی بسیاری است، به عنوان روغن عصاره‌ای جهت مراقبت از پوست مورد استفاده‌ی گسترده‌ای قرار دارد. این روغن یکی از مواد تشکیل دهنده و یا روغن‌های حامل مهم و اصلی در بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی می‌باشد. خواص مغذی و مقوی آن از این روغن عنصری باارزش جهت مراقبت از پوست ساخته است. روغن بادام دارای ته رنگ مایل به زرد همراه با بوی شیرین منحصر بفردی است.

مزایای روغن بادام در مراقبت از پوست

کسانی که پوست خشکی دارند، با استفاده از این روغن، کیفیت نرم کنندگی بالای آن را احساس خواهند کرد، به این دلیل که به سرعت جذب پوست شده و به ترمیم و اصلاح خشکی، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن پوست کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که از حساسیتهای پوستی رنج می‌برند و می‌خواهند مانعِ از دست رفتن بیشتر رطوبت پوست شوند، این روغن را مورد استفاده قرار می‌دهند. ثابت شده است که این روغن عامل تسکین دهنده جهت درمان آلرژی و التهاب پوستی به حساب می‌آید. روغن بادام می‌تواند پوست خشن خصوصاً آرنج، زانو و پاشنه را صاف و نرم سازد. پوست ترک خورده و خشک شده، و یا زخم‌ها و عفونت‌ها جزئی در پوست همچنین می‌توانند با روغن بادام درمان شوند.
روغن بادام یک روغن سنگین بوده که از آن یک نرم کننده بسیار عالی می‌سازد. هنگامی که به طور مستقیم یا به عنوان روغن حامل استفاده شود، به سرعت جذب می‌گردد. این روغن به دلیل آنکه خیلی چرب و معطر نمی‌باشد، روغن محبوب چشمه‌ی آب گرم به حساب می‌آید. و جهت روشن کننده‌ی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که مصرف مرتب آن پوست را پاک کرده و موجب نرمی و انعطاف‌پذیری آن می‌شود. ماساژ این روغن بر روی پوست به حفظ تعادل PH پوست کمک کرده و به آن ظاهری درخشنده بخشیده و همچین رطوبت پوست را حفظ می‌کند.
حلقه‌های تیره زیر چشم چیزی است که بسیاری از خانمها و آقایان با آن درگیرند. خستگی طولانی مدت از یک زندگی پر مشغله، عادات غذایی بد، و عدم خواب کافی همیشه نخست از طریق چشمانی خسته تظاهر می‌کند. پوست زیر چشم بسیار ظریف بوده و معمولاً اولین قسمتی است که رطوبت خود را از دست می‌دهد. استفاده روزانه از روغن بادام زیر چشم در شب، و ماساژ ملایم، موجب بهبود این ناحیه از پوست می‌شود. ماساژ دادن به افزایش گردش خون کمک کرده و این امر در مقابل پوست زیر و اطراف چشم را هیدراته و مرطوب می‌سازد. کمی عسل را با روغن بادام مخلوط کرده و آن را در قسمت حلقه‌ی تیره‌ی زیر چشم ماساژ دهید. این کار نه تنها پف زیر چشم را کاهش می‌دهد، بلکه پوست این ناحیه را روشن‌تر و درخشنده‌تر می‌سازد.
به عنوان یک منبع غنی از ویتامین E، استفاده از روغن بادام شیرین تعداد چین و چروک و خطوط ریز را کاهش داده و ایجاد آنها را به تأخیر می‌اندارد. بهترین کار استفاده‌ی این روغن در شب می‌باشد، البته پس از آنکه صورت و گردن خود را به طور کامل تمیز نمودید. در واقع می‌توان آن را یک روز در میان و یا تنها دو مرتبه در هفته انجام داد. روغن بادام حاوی خواص طبیعی ضد میکروبی است که به جلوگیری از گسترش و رشد عفونت‌های باکتریایی مسبب آکنه، زخم یا عفونت‌های پوست کمک می‌کند. همچنین به کاهش و روشن کردن لکه‌های تیره و دیگر زخم‌‌های صورت کمک می‌کند. ویژگی نرم کنندگی آن به جوان سازی و سفت شدن پوست کمک می‌کند. همچنین آفتاب سوختگی را التیام بخشیده و به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

نکات قابل توجه

• روغن بادام شیرین برای پوست بی‌خطر می‌باشد. با این حال، طبیعت روغن به دست آمده از بادام تلخ سمی بوده و جهت مراقبت از پوست مناسب نمی‌باشد. بنابراین، مطمئن شوید که برای پوست تنها از روغن بادام شیرین استفاده نمایید.
• روغن بادام برای افرادی که نسبت به آجیل و روغن‌های استخراج شده از آنها حساسیت و آلرژی دارند، مناسب نمی‌باشد.
• جهت جلوگیری از فاسد شدن روغن، پس از آنکه آن را جهت استفاده باز کردید، درون ظرفی در مکانی خنک و تاریک و بدور از نور خورشید نگهداری کنید.
• مراقب باشید روی لباس نریزد، به این دلیل که به راحتی آن را لک می‌کند.
روغن بادام هم می‌تواند به طور مستقیم بر روی پوست استفاده شود و هم می‌تواند با مواد تشکیل دهنده دیگر مخلوط گردد. جهت استفاده مستقیم، چند قطره از روغن را در کف دست ریخته و به آرامی بر روی صورت و سایر نقاط بدن ماساژ دهید. جهت بهبود گردش خون در آن ناحیه‌ی خاص، اجازه دهید که روغن به درون پوست نفوذ کند. همچنین می‌توانید آب لیمو را با روغن مخلوط کرده و جهت درمان جوش، خشکی و خارش پوست، آن را روی پوست بمالید.
از آنجا که بادام به راحتی قابل دسترس می‌باشد، روغن آن نیز همینگونه خواهد بود. کیفیت روغن با کیفیت بادام و روش استخراج آن تعیین می‌شود. برای آنکه بهترین نتیجه را دریافت کنید، همیشه روغن بادام شیرین با کیفیت خوب خریداری نمایید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.