درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا

امروزه درمان‌های خانگی به سرعت در حال رشد هستند و بسیاری از مردم استفاده از درمان‌های خانگی را ترجیح می‌دهند. درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به درمان
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا
درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

امروزه درمان‌های خانگی به سرعت در حال رشد هستند و بسیاری از مردم استفاده از درمان‌های خانگی را ترجیح می‌دهند. درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به درمان فشار خون بالا با روش‌های خانگی اشاره شده است.
فشار خون بالا بیماری است که افراد زیادی به آن مبتلا هستند. فشار خون بالا بسیار رایج است زیرا، اغلب افراد در معرض استرس زیادی قرار دارند و زمان لازم برای مراقبت از سلامت خود را ندارند. فشار خون بالا از افزایش آدرنالین در جریان خون ناشی می‌شود که باعث افزایش فشار خون در رگ‌ها می‌شود.
همه‌ فشار خون دارند و فشار خون طبیعی اکثراً در محدوده‌ی 80 ر120 است. اگر فشار خون مرتباً بالاتر از 90 ر140 برود منجر به فشار خون بالا می‌شود. این می‌تواند بسیار مهلک باشد و به رگ‌های خونی صدمه بزند. فشار خون بالا می‌تواند منجر به ایجاد سکته یا حمله‌های قلبی شدید ، نارسایی کلیه و حتی آسیب دیدن مغز و چشم‌ها شود. فشار خون با میلی‌متر جیوه اندازه‌گیری می‌شود. دلایل اصلی فشار خون بالا عبارتند از استرس ، چاقی ، مصرف زیاد سدیم و تغییر در میزان هورمون‌های بدن در زنان. پس، پایین آوردن فشار خون ضروری است. استفاده از روش‌های طبیعی بهترین راه کار برای کنترل فشار خون بالاست و در ادامه به برخی روش‌های خانگی برای این کار اشاره شده است. این روش‌ها به عنوان داروهای جایگزین برای فشار خون بالا نیز نامیده می‌شوند:
سیر: مصرف سیر بهترین درمان طبیعی برای کاهش فشار خون است و به شدت توصیه می‌شود. سیر ضربان قلب را تنظیم می‌کند و به کارکرد صحیح کل اعضای بدن کمک می‌کند. مصرف سیر همچنین علایم فشار خون بالا مانند سرگیجه ، حالت تهوع و مشکلات تنفسی و گوارشی را از بین می‌برد. مصرف روزانه 2 تا 3 حبه سیر باعث ایجاد نتایج شگفت‌آوری در کاهش فشار خون می‌شود.
عسل: عسل جزء مواد غذایی طبیعی به شمار می‌رود که مصرف آن برای درمان بیماری‌های زیادی به شدت توصیه می شود. فشار خون را می‌توان با مصرف روزانه 2 بار مخلوط 2-3 قاشق چایخوری عسل با پودر زیره و زنجبیل کنترل کرد.

انگور فرنگی

انگور فرنگی نیز در درمان فشار خون بالا مفید است. 2-3 قاشق غذاخوری آب انگور فرنگی را با عسل به صورت ناشتا مصرف کنید.
لیمو ترش: لیمو منبع غنی از ویتامین ث است از اینرو، تأثیر زیادی در کنترل فشار خون بالا دارد. پوست و آب لیمو به تقویت عروق شعریه کمک می‌کند.
آب پیاز: آب پیاز برای کاهش فشار خون مفید است. 2-3 قاشق چایخوری آب پیاز را با 2-3 قاشق چایخوری عسل مخلوط و مصرف کنید.
دانه‌ی شنبلیله: دانه‌ی شنبلیله یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا به شمار می‌رود. 1-2 قاشق چایخوری دانه‌ی شنبلیله را در یک لیوان آب بجوشانید و بعد از سرد شدن آن را مصرف کنید.
برگ کاری: برگ کاری به خاطر ارزش دارویی خود شناخته شده است و از آن برای کاهش فشار خون نیز استفاده می‌شود. 35-40 برگ کاری را در یک لیوان آب بجوشانید و آن را ناشتا مصرف کنید.
آب سبزیجات: از عصاره‌ی سبزیجاتی مانند اسفناج و هویج که غنی از مواد مغذی است، می‌توان روزانه دو بار برای کاهش فشار خون استفاده کرد.
میوه‌ها: میوه‌هایی مانند هندوانه ، پاپایا و انگور برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید هستند. دانه‌ی هندوانه حاوی ترکیبی است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. دانه‌ی هندوانه را خشک و پودر کنید و 1-2 قاشق چایخوری از آن را با با یک لیوان آب مخلوط کرده و مصرف کنید. انگور نیز سرشار از ویتامین ث است که در جلوگیری از ایجاد فشار خون بالا و تقویت رگ‌ها مؤثر است. همچنین، مصرف پاپایای خام هنگام صبح و ناشتا می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

برنج و سیب‌زمینی آب‌پز

برنج آب‌پز برای بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه می‌شود زیرا، کلسترول ، چربی و سدیم کمی دارد. برنج قهوه‌ای همچنین غنی از کلسیم است و مصرف آن توصیه می‌شود زیرا، دستگاه عصبی را تسکین می‌دهد. بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند باید سیب زمینی خصوصاً آب‌پز شده‌ی آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند. سیب زمینی سرشار از پتاسیم و منیزیم است و سیب زمینی آب‌پز شده نمک کمتری جذب می‌کند. آن‌ها رژیم غذایی کم سدیم خوبی برای کاهش فشار خون هستند.
آب جعفری: جعفری برای کنترل فشار خون بسیار مؤثر است. آب‌پز کردن 20 گرم جعفری با 250 میلی‌لیتر آب و مصرف آن به طور منظم می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

رژیم غذایی برای فشار خون بالا

داشتن رژیم غذایی مناسب برای بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند از اهمیت زیادی برخوردار است. اساساً باید از مصرف نمک اجتناب کرد و مصرف بیش از نیم قاشق چایخوری در روز توصیه نمی‌شود. رژیم غذایی شما باید حاوی انواع میوه‌ها و سبزیجات باشد. از مصرف غذاهای تند ، گوشت قرمز و غیره خودداری کنید زیرا، باعث افزایش فشار خون می‌شوند. همیشه وزن خود را کنترل کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید.
علاه بر استفاده از درمان‌های مختلف، باید از مصرف سیگار و الکل اجتناب کنید. سعی کنید هر روز ورزش کنید و تا حد امکان آرام باشید و از استرس دور بمانید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.