روغن رزماری برای مو

استفاده از روغن رزماری فواید زیادی برای موها دارد. شما می‌توانید روغن رزماری را با روغن‌های دیگر مخلوط کنید تا به نتایج بهتری دست یابید. در ادامه‌ی مقاله اطلاعاتی راجع به فواید روغن رزماری برای مو ارائه شده است.
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن رزماری برای مو
روغن رزماری برای مو

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

استفاده از روغن رزماری فواید زیادی برای موها دارد. شما می‌توانید روغن رزماری را با روغن‌های دیگر مخلوط کنید تا به نتایج بهتری دست یابید. در ادامه‌ی مقاله اطلاعاتی راجع به فواید روغن رزماری برای مو ارائه شده است.
روغن رزماری به خاطر فواید درمانی خود سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراکش ، فرانسه و اسپانیا از تولید کنندگان بزرگ رزماری در دنیا به شمار می‌روند. روغن رزماری از طریق فرآیند تقطر با بخار به دست می‌آید. روغن رزماری دارای خواص آنتی باکتریال ، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. از روغن رزماری عمدتاً به عنوان یک روغن آروماتراپی استفاده می‌شود.
ترکیبات
خواص درمانی روغن رزماری به وجود ترکیبات زیست فعال موجود در آن نسبت داده می‌شود:
آلفا- پینن
بتا- پینن
کافور
کامفن
لیمونن
برنیل استات
8ر1- سینئول
روغن رزماری برای رشد مو
روغن رزماری به عنوان یک تونیک مو مفید در نظر گرفته می‌شود. ماساژ دادن پوست سر با این روغن به تحریک گردش خون کمک می‌کند. بهبود جریان خون تأمین مواد مغذی به پوست سر را افزایش می‌دهد و به موجب آن به تغذیه‌ی فولیکول‌های مو کمک می‌کند. بهبود جریان خون نه تنها باعث درخشندگی موها می‌شود بلکه همچنین آن‌ها را تقویت می‌کند. اگر چه شواهد علمی در رابطه با مؤثر بودن روغن رزماری برای درمان آلوپسی یا ریزش مو وجود ندارد ولی این باور وجود دارد که ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری می‌تواند خطر طاسی زودرس را کاهش دهد.
روغن رزماری باعث انسداد منافذ پوست نمی‌شود. به خاطر خواص روغن رزماری از آن برای تولید نرم کننده‌ و شامپوهای گیاهی استفاده می‌شود. ترکیب کردن روغن رزماری با روغن‌های دیگر می‌تواند تأثیرات آن را افزایش دهد. در اینجا برخی روش‌ها برای استفاده از روغن رزماری ارائه شده است.
روش‌های استفاده از روغن رزماری
یک قاشق چایخوری روغن جوانه‌ی گندم را با تقریباً 56 گرم روغن بادام شیرین ، 14 گرم روغن آوکادو و 2ر1 قاشق چایخوری لسیتین مخلوط کنید. 15 الی 20 قطره روغن رزماری به این مخلوط اضافه کنید.
همه‌ی آن‌ها را با هم مخلوط کنید و آن را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید. اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت یا بیشتر باقی بماند. قبل از استفاده از روغن مقداری آب جوش آماده کنید و ظرف روغن را درون آب قرار دهید تا گرم شود. پوست سر خود را با روغن ماساژ دهید و بگذارید به مدت 10 دقیقه باقی بماند. از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.
5 قطره روغن رزماری را با 2 جوانه‌ی رزمای خشک شده و 4ر1 فنجان روغن زیتون گرم مخلوط کنید.
همه‌ی این ترکیبات را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی سر خو بمالید و با یک حوله‌ی گرم آن را بپوشانید. اجازه دهید موها به مدت نیم ساعت به همین صورت باقی بمانند و سپس موهای خود را بشویید.
روغن استخراج شده از رزماری و درخت چای هر دو برای درمان مشکلات پوست سر مفید هستند. هر دو روغن را با هم مخلوط کنید و پوست سر خود را ماساژ دهید. این کار به کاهش چربی پوست سر و همچنین درمان شوره‌ی سر کمک خواهد کرد.
شما می‌توانید 2-3 قطره روغن رزماری را با حدوداً 30 گرم روغن جوجوبا مخلوط کنید. قبل از شست و شوی موها، پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی موها باقی بماند.
شما همچنین می‌توانید چند قطره از روغن رزماری را به شامپو یا نرم کننده‌ی خود اضافه کنید.
استفاده از روغن رزماری برای درمان مشکل نازک شدن موها ، فر شدن موها یا پوست سر چرب بسیار مفید است. روغن رزماری همچنین به تمیز کردن ناخالصی‌ها و چرک از پوست سر کمک می‌کند و رشد مو را تحریک می‌کند. استفاده از روغن رزماری به رفع شوره‌ی سر ، خشکی و خارش پوست سر کمک می‌کند. اگر چه روغن رزماری فواید درمانی زیادی دارد ولی زنان باردار و افرادی که دچار صرع هستند باید از استفاده از آن خودداری کننند. قبل از استفاده از این روغن حتماً آن را رقیق کنید. روغن رزماری می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی در کودکان شود. حتی دوز 5 میلی‌ لیتر می‌تواند کشنده باشد. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.