فراخوان دوازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران

آثاري که به مضامين ملي، مذهبي و فرهنگ اقوام ايراني بپردازند و يا اقتباسي از آثار ادبي ايران باشند. متقاضي مي‌بايست دو نسخه تايپ شده از نمايشنامه پيشنهادي خود را (به همراه فايل آن در محيط Word روي لوح فشرده براي آثار چاپ نشده) به همراه مدارک مورد نياز تا تاريخ 18/7/ 87) به دبيرخانه تحويل دهد
چهارشنبه، 24 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فراخوان دوازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران
فراخوان دوازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران
فراخوان دوازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران

تمامی دانشجويان مراکز دانشگاهي و یا دانش‌آموختگان (بعد از بهمن 86) مجاز به شرکت در بخش‌هاي جشنواره هستند.

الف) بخش‌هاي جشنواره

1. مسابقه تئاتر صحنه
2. مسابقه تئاتر خياباني
3. مسابقه نمايشنامه‌خواني
4. مسابقه نمايشنامه‌نويسي؛ جايزه ويژه اکبر رادي
5. مسابقه مقاله‌نويسي
6. مسابقه ترجمه
7. مسابقه پوستر تئاتر
8. مسابقه ماکت و طراحي صحنه
9. مسابقه عکاسي تئاتر
10. تئاتر صحنه؛ جايزه ويژه اکبر رادي
11. بين‌الملل

ب) شرايط متون و آثار ارسالي

مسابقه تئاتر صحنه: در اين بخش اولويت انتخاب آثار به شرح زير است:
- آثار و ترجمه‌هاي دانشجويي(چاپ شده و چاپ نشده)
- نمايشنامه‌هاي ايراني
- آثاري که پيش از اين در جشنواره‌هاي ديگر شرکت نکرده‌اند
- آثاري که ناظر به مفهوم شکوفايي و نوآوري باشند
- آثاري که به مضامين ملي، مذهبي و فرهنگ اقوام ايراني بپردازند و يا اقتباسي از آثار ادبي ايران باشند.
متقاضي مي‌بايست دو نسخه تايپ شده از نمايشنامه پيشنهادي خود را (به همراه فايل آن در محيط Word روي لوح فشرده براي آثار چاپ نشده) به همراه مدارک مورد نياز تا تاريخ 18/7/ 87) به دبيرخانه تحويل دهد.
مسابقه تئاتر خياباني: در اين بخش آثار پذيرفته شده در دو قسمت آزاد و آيين‌ها و سنت‌هاي ايراني حضور خواهند داشت.
متقاضي مي‌بايست دو نسخه از تصوير ضبط شده اجراي اثر را، روي لوح فشرده به همراه مدارک مورد نياز تا 30 بهمن ماه 86 به دبيرخانه تحويل دهد.
مسابقه نمايشنامه‌خواني: در اين بخش آثار پذيرفته شده در سه قسمت آزاد، اقتباس(جزئيات اين بخش متعاقباً اعلام خواهد شد) و مرور نمايشنامه‌هاي برگزيده دانشجويی حضور خواهند داشت.
آثار متقاضي در بخش آزاد و اقتباس نمي‌بايست اجراي صحنه‌اي و نمايشنامه‌خواني داشته باشند.
در بخش مرور نمايشنامه‌هاي برگزيده دانشجويي تنها آثار منتشر شده توسط دبيرخانه جشنواره(در 5 جلد) پذيرفته مي شوند.
در بخش آزاد و اقتباس متقاضي مي‌بايست سه نسخه تايپ شده از نمايشنامه پيشنهادي را تا 30 آذر 1386 به همراه مدارک مورد نياز به دبيرخانه تحويل دهد.
براي شرکت در بخش مرور... تحويل فرم تکميل شده شرکت در جشنواره به همراه مدارک مورد نياز کافي مي‌باشد.
مسابقه نمايشنامه‌نويسي(جايزه ويژه اکبر رادي): در اين بخش تنها آثار دست‌نوشته دانشجويان که پيش از اين اجرا نشده باشند، حضور خواهند داشت.
متقاضي مي‌بايست سه نسخه تايپ شده از نمايشنامه خود را (همراه با فايل اثر در محيط Word روي لوح فشرده) به همراه مدارک مورد نياز تا تارخ 30 آبان 87 به همراه مدارک مورد نياز به دبيرخانه تحويل دهد.
مسابقه مقاله‌نويسي: در اين بخش آثار هر دو قسمت مقالات تاليفي و پايان‌نامه‌هاي نظري(تاليفي – پژوهشي) حضور خواهند داشت.
متقاضي بخش مقاله مي‌بايست سه نسخه تايپ شده (به همراه فايل اثر در محيط Word روي لوح فشرده) و متقاضي بخش پايان‌نامه دو نسخه تايپ شده(به همراه فايل اثر در محيط Word روي لوح فشرده) و کپي صفحه اول پايان‌نامه ممهور به مهر دبيرخانه دانشگاه را به همراه مدارک مورد نياز تا 16 بهمن 87 به دبيرخانه تحويل دهد.
مسابقه ترجمه: در اين بخش آثار ترجمه‌ شده دانشجويان از مقالات يا متون مورد نظر دبيرخانه- که متعاقباً اعلام خواهد شد براي ترجمه انتخاب کرده و در این بخش شرکت دهند.
متقاضی می‌بایست سه نسخه تایپ شده از ترجمه خود را (همراه با فایل اثر، در محیط Word روی لوح فشرده) به همراه مدارک مورد نیاز تا تاریخ 16 بهمن 87 به دبیرخانه تحویل دهد.
مسابقه پوستر تئاتر: در این بخش پوستر نمایش‌های راه یافته به بخش‌های مختلف جشنواره دوازدهم (صحنه، خیابانی، نمایشنامه‌خوانی و...) و نمایش‌های اجراشده در سال 87 و نیز پوستر پیشنهادی "دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران" که توسط دانشجویان طراحی شده‌اند حضور خواهند داشت.
متقاضی می‌بایست آثار خود را در ابعاد cm70 × 50 (به همراه فایل لایه‌ای اثر در محیط نرم‌افزار روی لوح فشرده به همراه مدارک موردنیاز تا تاریخ 20 فروردین 88 به دبیرخانه تحویل دهد.
مسابقه ماکت صحنه: در این بخش ماکت‌های طراحی شده توسط دانشجویان حضور خواهند داشت.
متقاضی می‌بایست عکس و یا طرح سه بعدی اثر را در محیط نرم‌افزار روی لوح فشرده به همراه مدارک موردنیاز تا تاریخ 10 اسفند 87 به دبیرخانه جشنواره تحویل دهد.
مسابقه عکاسی تئاتر: در این بخش عکس‌های مربوط به نمایش‌های اجرا شده در سال 87 و نمایش‌های راه یافته به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور خواهند داشت.
متقاضی می‌بایست نمونه اثر را در ابعاد 30×20 (به همراه فایل لایه‌ای اثر در محیط نرم‌افزار) به همراه مدارک موردنیاز تا تاریخ 10 اسفند 87 تحویل دهد.
تئاتر صحنه (ویژه مدرسان دانشگاه): در این بخش نمایش‌های پذیرفته شده مدرسان دانشگاه (رسمی، حق‌التدریس یا مدعو) حضور خواهند داشت.
نظر به اهمیت مسأله آموزش در این بخش عوامل و گروه اجرایی بایستی از دانشجویان انتخاب شوند.
متقاضی می‌بایست دو نسخه تایپ شده از نمایشنامه پیشنهادی خود را (به همراه فایل آن در محیط Word بر روی لوح فشده برای آثار چاپ نشده) به همراه مدارک موردنیاز تا تاریخ 30 آذر 87 به دبیرخانه تحویل دهد.

ج) مدارک مورد نیاز

متقاضیان شرکت در همه بخش‌های جشنواره لازم است فرم تکمیل شده شرکت در جشنواره، یک قطعه عکس اداری 4×3 و اصل گواهی اشتغال به تحصیل (یا گواهی فراغت از تحصیل برای فارغ‌التحصیلان بعد از بهمن 86) به همراه آثار مورد نیاز مندرج در بخش مربوطه را تا پایان وقت اداری مهلت مقرر به دبیرخانه تحویل دهند.
بدیهی است ارائه گواهی اشتغال به تدریس برای متقاضیان بخش مدرسان دانشگاه الزامی است.

نکات

متقاضی شرکت در هر بخش پس از تکمیل و تحویل فرم شرکت در جشنواره، حق تغییر دانشگاه یا جابجایی منطقه را ندارد؛
1. در صورتی که کارگردان متن خود را از دانشگاهی غیر از دانشگاه محل تحصیل تحویل نماید، علاوه بر مدارک لازم، تأییدیه مدیریت فرهنگی آن دانشگاه نیز موردنیاز است؛
2. کلیه امتیازات متون منتشر نشده دانشجویان برای دبیرخانه محفوظ خواهد بود؛
3. کارگردان و بازیگران بخش‌های مسابقه تئاتر صحنه‌، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه تئاتر خیابانی و بخش ویژه مدرسان دانشگاه، حداکثر در دو پروژه می‌توانند حضور داشته باشند؛
4. تکمیل فرم شرکت به منزله پذیرش قوانین، برنامه‌ها و زمان‌بندی دبیرخانه جشنواره است؛
5. شرکت‌کنندگان در هر مرحله، از طریق سایت جشنواره پست الکترونیک و امور فرهنگی دانشگاه محل تحصیل در جریان پذیرش آثار قرار خواهند گرفت؛
6. فرم شرکت در جشنواره و اطلاعات تکمیلی از طریق سایت جشنواره قابل دریافت است؛
7. پذیرش آثار ارسالی پس از اتمام مهلت مقرر به هیچ وجه امکان‌پذیر نمی‌باشد.
منبع: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما