چگونه از شدت رنج‌های جدایی رابطه کم کنیم

هر رابطه عاطفی که به شکل موقتی بوجود می آید پس از گذشت زمان احتمالا به اتمام می رسد و پذیرفتن این موضوع شاید برای شما و یا طرف مقابل سخت باشد.
يکشنبه، 30 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه از شدت رنج‌های جدایی رابطه کم کنیم
کنترل پایان رابطه‌ها
 
چکیده
هر رابطه عاطفی که به شکل موقتی بوجود می آید پس از گذشت زمان احتمالا به اتمام می رسد و پذیرفتن این موضوع شاید برای شما و یا طرف مقابل سخت باشد. هرچقدر بخواهید منطقی و یا کاملا احساسی به موضوع بنگرید باز هم نمی توانید به یکباره تمام اتفاق های گذشته را نادیده بگیرید. برای پایان دادن به رابطه عاشقانه باید مراحلی را طی کنید تا دوباره تنهایی خود را ارزشمند بدانید و آماده ارتباط تازه با فرد مناسب دیگری شوید.

تعداد کلمات 654/ تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه از شدت رنج‌های جدایی رابطه کم کنیم
مترجم: ایرج علیزاده
 
جدا شدن از یک نفر به معنای صدمه زدن به احساسات او نیست. بلکه به معنای گفتن حقیقت است و هرچه بیشتر منتظر آن بمانید، بدتر می‌شود.
این درس را از بودن در دو طرف این تساوی یاد گرفته‌ام. چه در حال انتظار چیزی که به یک جدایی بیش از پیش ناگزیر شبیه باشد و چه تعلل در دست به کار شدن، به این نکته پی برده‌ام که کنار رفتن می‌تواند آرامش بخش باشد.
انجام این کار وقتی در نیمه کار هستید سخت است اما راه‌هایی وجود دارد که می‌‌توانید از جدایی‌های قابل تحمل و در حال ضعیف شدن جلوگیری کنید.
هیچ چیز نمی‌تواند آن را آسان کند اما راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید در مورد اتفاقات تجدید نظر کنید و آن را برای خودتان آسان کنید.

 

ایده های قهرمانان و آدم بدها را کنار بگذارید

وقتی در مورد رابطه‌ها صحبت می‌کنیم و اینکه چگونه به پایان می‌رسند فیلمنامه نویسان اسکات نستادتر و مایکل اچ. وبر با باکاوش‌های وسوسه انگیز زیادی که به جدایی ختم می‌شود آشنا هستند.
هر دو احتمالاً به خاطر درام – کمدی رومانتیک واقع گرایانه و نه کلیشه‌ای "500 روز تابستان" شناخته شده‌‌اند. نستادر می‌گوید بعد از اینکه خودش را درگیر یک رابطه عاشقانه که به ثمر ننشست یافت، این متن برایش نوعی مرهم بود.
"من نمی‌توانستم ببینم که او علاقه‌مند نیست، این را درک نمی‌کردم"
موقعیتی که در طرح داستان نیز بازتاب داده شده است.

 

بیشتر بخوانید: همه انواع قطع رابطه بد نیستند: استراتژی‌های مقابله‌ای برای دست‌یابی به نتایج مثبت


وبر می‌گوید: فیلم به صورت هدفمندانه از یک نقطه نظر بیان شده تا این نکته را به مقصد برساند. به گفته او: "می دانیم که جدایی بسته به این که از سوی کدامیک از طرفین بازگو می‌شود، جنبه‌های متفاوتی دارد." برای نشان دادن دیدگاه متعصبانه یک داستان یک طرفه آنها تصمیم گرفتند تا دیدگاه داستان تابستان را نشان ندهند تا این ایده را مجسم کنند که "ما همیشه دنبال آن می‌گردیم تا یک نفر را سرزنش کنیم"
شما همواره بیشتر کسی را درک می‌کنید که از او جدا شده‌اند نه کسی که خودش جدا می‌شود. اما بسیاری از مواقع شخصی که جدا می‌شود کاری را انجام می دهد که باید انجام شود چون فرد دیگر یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند و یا خودداری می کند.

 

برای مراقبت از خودتان، خودخواه نباشید

صادق بودن با خودتان درمورد رابطه‌ای که جواب نمی‌دهد به سادگی به خودمراقبتی مربوط می‌شود. "می‌خواهید به عقب نگاه کنید و درباره روشی که از خودتان مراقبت می‌کنید احساس قدرت بکنید". گفتن اینکه یک رابطه در شما طنین‌انداز نمی‌شود همیشه عدم پذیرش حساب نمی‌شود اما وقتی افراد احساس خوبی درمورد خودشان ندارند دلخوری به وجود می‌آید و اجتناب از حقیقت فقط چیزها را خراب‌تر می‌کند، انکار مشکلات آنها را از بین نمی‌برد. مطالعات نشان داده‌اند که دوری از اتفاقات استرس‌زا مانند جدا شدن از یک نفر می‌تواند در بلند مدت چیزها را برای شما دشوارتر کند.
اگر کسی حقیقت را به شما نمی‌گوید خودتان به دنبال آن بروید.
پس از بیست سالگی به این نتیجه رسیدم که بی‌غرض بودن بعد از یک جدایی شما را آزادتر می‌کند. وقتی جدایی اجتناب ناپذیر می‌شود سعی کنید در اولین فرصت حرف بزنید و تعلل نکنید. جدانشدن در زمان مناسب ناراحتی‌های پایانی ناشی از این جدایی را دردناک‌تر می‌کند.
حتی رابطه‌های کوتاه‌تر نیز ممکن است پایان دشواری داشته باشند. قرار ملاقات‌های عصر دیجیتال – بدون زمینه و رابطه عاشقانه سنتی – برقراری و قطع رابطه را متحول کرده است. در این دنیا، نپذیرفتن بعد از یک قرار ملاقات نیز می‌تواند به منزله جدایی باشد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.