هوشیاری در برابر توطئه ها و تهدیدها (3)

ای غربزده‏ها! ای اجنبی زاده‏ها! ای انسان‏های میان تهی! ای انسان‏های بی‏محتوا به خود آیید همه چیز خودتان را غربی نکنید. ملاحظه کنید چیزهایی که در غرب است، چیزهای خوبی که در غرب است، ملاحظه کنید جمعیت حقوق بشر که در
دوشنبه، 7 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
هوشیاری در برابر توطئه ها و تهدیدها (3)
 هوشیاری در برابر توطئه ها و تهدیدها (3)

 

گردآوری و تنظیم: رسول سعادتمند




 

غربزده‏ها، انسان‏های اجنبی زده میان تهی و بی‏محتوا

ای غربزده‏ها! ای اجنبی زاده‏ها! ای انسان‏های میان تهی! ای انسان‏های بی‏محتوا به خود آیید همه چیز خودتان را غربی نکنید. ملاحظه کنید چیزهایی که در غرب است، چیزهای خوبی که در غرب است، ملاحظه کنید جمعیت حقوق بشر که در غرب است، ببینید چه‌ اشخاصی هستند و چه مقاصدی دارند. این‏ها حقوق بشر را می‌خواهند ملاحظه کنند، یا حقوق ابرقدرت‏ها را؟ این‏ها دنبال ابرقدرت‏ها هستند و حقوق ابر قدرت‏ها را می‌خواهند تأمین کنند. شما ای حقوقدان‏های ما! ای جمعیت حقوق بشر دنباله این حقوقدانها نروید. شما مثل این قشر، این قشر زحمتکش، حقوق را اجرا کنید. این‏ها جمعیت حقوق بشر هستند. این‏ها برای حقوق بشر زحمت می‌کشند. این‏ها تأمین آسایش بشر را می‌کنند. و شما صحبت می‌کنید! این‏ها عمل می‌کنند. این کارگرها، این دهقان‏ها، این‏ها جمعیت حقوق بشر و حقوقدان هستند. این‏ها عمل می‌کنند، و شما می‌نویسید. هیچ یک از شما در راه رسیدن بشر به حقوق خودش فعالیت ندارد. آنکه فعالیت دارد همین جمعیتی هستند که امروز قیام کرده و 15 خرداد قیام کرد. این‏ها برای بشر دلسوزاند؛ برای اینکه مسلمند. این‏ها مسلمند. اسلام برای بشر دلسوز است. شما که مسیرتان غیر اسلام است برای بشر هیچ کاری نمی‌کنید، می‌نویسید و می‌خواهید نهضت را منحرف کنید، می‌گویید تا نهضت را منحرف کنید.(1)

هشدار و اخطار به غرب زدگان

آقایان ! توجه کنید به گفته‏های خودتان، توجه کنید به نوشته‏های خودتان، توجه کنید که شما را اسلام از قید و بند آزاد کرد. توجه کنید که شما را اسلام از بلاد خارج به داخل کشاند. توجه کنید که اسلام شما را از زاویه‏ها بیرون کشید؛ از کنج خانه‏ها بیرون کشید. توجه کنید که اسلام قلم شما را آزاد کرد. توجه کنید که اسلام بیان شما را آزاد کرد. حالا بر ضد اسلام؟! مسلمین می‌توانند تحمل کنند که اسلام و خون مسلمین شما را آزاد کرد، و حالا بر ضد اسلام قیام می‌کنید؟ چیز می‌نویسید؟ این کفران نعمت است. خداوند این نعمت را به شما داد. شکرانه این نعمت این است که تبعیت کنید از اسلام. توبه کنید از حرف‏هایی که می‌زنید. توبه کنید از نوشته‏هایی که می‌نویسید. گرایش کنید به اسلام گرایش کنید به طبقات پایینی که شما پایین می‌دانید و از شما بالاترند. این‏ها چهره نورانی اسلام و مسلمینند. این‏ها چهره‏هایی هستند که رسول خدا آن‏ها را می‌پذیرد. این‏ها چهره‏هایی هستند که محبوب خدا هستند. شما هم وارد این‏ها بشوید؛ چهره خودتان را با این‏ها منطبق کنید؛ آرا خودتان را با این‏ها منطبق کنید. هی دم از غرب چقدر می‌زنید! چقدر میان تهی شدید! باید احکام اسلام را با احکام غرب بسنجیم! چه غلطی است! شکر نعمت این است که به اسلام وفادار باشید. من به شما اخطار می‌کنم که به اسلام وفادار باشید، من شما را نصیحت می‌کنم. من در همین مدرسه شاه را نصیحت کردم و نشنید، شما که چیزی نیستید.(2)

پند و اندرز به روشنفکرمآب‏ها

من به شما جمعیت‏ها، جمعیت‏هایی که هر چند روز دور هم می‌نشینید، نصیحت می‌کنم. من علاقه دارم که همه سعادتمند باشید. من نصیحت می‌کنم که مسیر خودتان را از اسلام جدا نکنید. مسیر خودتان را از روحانیت جدا نکنید. این قدرت الهی را، این قدرت روحانیت که ‏یک قدرت الهی است، از دست ندهید. اگر این قدرت از دست برود، شما هیچ خواهید بود. این قدرت روحانی است که مردم را به کوچه‏ها می‌کشد. قدرت اسلام است که از حلقوم روحانیت بیرون می‌آید. این‏ها را نشکنید. خدایا، تو می‌دانی که من برای اینکه معمم هستم از روحانیت طرفداری نمی‌کنم. برای اینکه می‌دانم این قشرند، این قشرند که می‌توانند ملت را نجات بدهند؛ این قشرند که مردم آن‏ها را می‌خواهند. این مساجد است که این بساط را درست کرد. این مساجد است که نهضت را درست کرد.(3)

مراقبت و هوشیاری در برابر توطئه‏ها

می‏خواهند که نقشه این است که بعد از چند وقت دیگر همان مسائل را برگردانند. این‏ها هم خودشان را ملی می‌دانند. و خودشان را روشنفکر می‌دانند. و خودشان را نسبت به این مملکت دلسوز می‌دانند. ما باید بیدار باشیم ملت ما باید چشم‏هایش را باز کند. دو تا چشم هم قرض کند، با چهار تا چشم نظر کند که این اشخاصی که مشغول این کارها هستند، این‏ها چکاره‌اند. این‏هایی که مشغول این توطئه‏ها هستند، این‏ها رفقاشان معاشرت می‌کند. باید درست توجه بکنند. و اگر درست توجه نکنند بتدریج ممکن است ما تحمیلمان بشود همان مسائل، البته نمی‌شود به این زودی. اما ما اگر خودمان شعور سیاسی نداشته باشیم، اسلام در اینجا اگر تحقق پیدا نکند، اگر مملکت ما یک مملکت اسلامی ‏نشود که برای استقلال، برای آزادی، آنطور طرح‏ها دارد و جایز نمی‌داند، حرام می‌داند که‏ یک مسلمانی پیوند ببندد با یک غیرمسلمانی که می‌خواهد بر او سلطه پیدا کند، اگر اسلام را ما در اینجا توانستیم با دست همه شما آقایان، با دست همه ملت در این مملکت پیاده کنیم، اسلام همه چیز ما را بیمه می‌کند. دنبال این معنا باشید. فقط به «انشاء الله» و «بسم الله» و دعا اکتفا نکنید. عمل کنید. باید عمل بکنید. یعنی باید در دانشگاه عمل بشود. در ادارات عمل بشود. فرم را از آن فرم فرنگی بیرون بکنید. یک فرم شرقی روی آن بگذارید. یک فرم انسانی روی آن بگذارید. اسلامی ‏روی آن بگذارید. نترسند.(4)

لزوم جلوگیری از انحراف مطبوعات و رسانه‏ها

وصیت من به مجلس شورای اسلامی‏ در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‏های خبری و مطبوعات و مجله‏ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‏شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‏ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی‏ و مصالح کشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آن‏ها واجب است. و از آزادی‏های مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی‏ و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی‏ است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به ‏یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه‏های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد.(5)

خطر نفوذ عوامل سرسپرده در مقامات و ایجاد انحراف و وابستگی

رئیس جمهور محترم باید توجه داشته باشند که در پیشگاه مقدس حق - جل و علا واقع است و آنچه بر او از خطرات قلبی (6) و تمایلات سری تا اعمال معلن (7) و مخفی می‌گذرد، در حضور حق است و چیزی را نتوان از او - جل و علا - پنهان کرد، هرچند از خلق خدا پنهان باشد. و باید توجه نمایند که در مقامی‏ هستند که‏ یک جمله او گاهی مؤمنی را ساقط کرده و متعهدی را از بین می‌برد، و یا غیرصالحی را به مقامی ‏که شایسته آن نیست می‌رساند؛ گاهی یک سخنرانی او، جمهوری اسلامی ‏و کشور را نور می‌بخشد و گاهی بعکس.
مقام خطیر است و خطر بزرگ، به خدا باید پناه برد و از او استمداد کرد. همه دست اندرکاران بویژه رئیس جمهور باید از چاپلوسان دغلباز و زبان بازان حیله گر بر حذر باشند و مشاوران خود را از اشخاص سابقه دار که تعهدشان قبل از انقلاب مشهود بوده است، انتخاب کنند. بسا که منحرفان و منافقان، خود را با ظاهری آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و کشور اسلامی‏ صدمه زنند.
شما ای رئیس جمهور محترم و دیگر متصدیان امور کشور! می‌دانید که قدرتمندان شرق و غرب خصوصاً امریکای بازیگر، مارهای زخم برداشته از جمهوری اسلامی‏ هستند که از اول انقلاب به هر حیله ممکن دست زدند؛ از حمله نظامی (8) گرفته تا طرح کودتا (9)، و از ترور شخصیت‏ها تا به آتش کشیدن مزرعه‏ها و مغازه‏ها، و از انفجارات کور در کوچه‏ها و خیابان‏ها تا دزدی و تجاوز.
و از همه بدتر و بالاتر تبلیغات دامنه دار از اول انقلاب تا امروز است، که برای تضعیف روحیه ملت مقاوم و رزمندگان عزیز به هر نوع دروغ و تهمتی متشبث شدند، ولی بحمدالله نه تنها هیچ یک از تیرهای آنان به هدف نرسید، که نتیجه معکوس داد. اکنون از چنین مارهای زخم خورده‏ای نباید غافل بود. چه بسا، با نفوذ عمال سرسپرده داخلی در ارگان‏های دولتی و مقامات مؤثر، بتدریج قدم به قدم کار خود را انجام دهند و انسان مستقیم را منحرف کنند و متعهدان را وابسته نمایند. غفلت از این امر، فاجعه انگیز است و همه مقامات، خصوصاً مقامات بالا چون رؤسای قوای سه گانه، بیشتر موردنظر و هدف هستند، زیرا انحراف آنان خدای نخواسته ممکن است انحراف رژیم را در پی داشته باشد.
همه ما و شما باید بدانیم که شیطان خارج و داخلی و نفس اماره بتدریج انسان را از خلاف‏های کوچک به بزرگ و بزرگ‏تر می‌کشاند که‏ یکوقت از کفر سر در می‌آورد. پس خلاف کوچک را بزرگ شمارید و شماریم، و فساد را از سرچشمه جلو گیریم. از خداوند متعال مدد می‌خواهیم که همه ما را حفظ نماید، خصوصاً از شیطان نفس که مادر «بت»هاست.(10) و (11)

هوشیاری و ایستادگی در برابر جهانخواران و عوامل نفوذی آنان

همه می‌دانند که تحمل هشت سال فشار و سختی فقط برای اسلام عزیز بوده است، لذا مسئولین باید در دفاع از اسلام محکم‏تر از همیشه با تمام توان در مقابل تجاوز نظامی، سیاسی و فرهنگی جهانخواران بایستند، چرا که امروز دنیای استکبار خصوصاً غرب خطر رشد اسلام ناب محمدی (ص) را علیه منافع نامشروع خود درک کرده است.
امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آن‏ها در این ده سال انقلاب اسلامی‏ ایران ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ کدام از این‏ها نشد، ایادی خود فروخته خود از منافقین و لیبرال‏ها و بی‏دین‏ها را که کشتن روحانیون و افراد بی‏گناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ می‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذی‏ها بارها اعلام کرده‌اند که حرف خود را از دهان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند.
من بارها اعلام کرده‏ام که با هیچ کس در هر مرتبه‏ای که باشد عقد اخوت نبسته‏ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی ‏است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده‏های همکاری آنان با امریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ، کسانی که از منافقین و لیبرال‏ها دفاع می‌کنند، پیش ملت عزیز و شهید داده ما راهی ندارند. اگر ایادی بیگانه و ناآگاهان گول خورده که بدون توجه بلندگوی دیگران شده‌اند، از این حرکات دست برندارند، مردم ما آن‏ها را بدون هیچ گونه گذشتی طرد خواهند کرد.(12)

نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد

آری، دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت. و فردا امتحان دیگری است که پیش می‌آید. و همه ما نیز روز محاسبه بزرگتری را در پیش رو داریم. آن‏هایی که در این چند سال مبارزه و جنگ به هر دلیلی از ادای این تکلیف بزرگ طفره رفتند و خودشان و جان و مال و فرزندانشان و دیگران را از آتش حادثه دور کرده‌اند مطمئن باشند که از معامله با خدا طفره رفته‌اند، و خسارت و زیان و ضرر بزرگی کرده‌اند که حسرت آن را در روز واپسین و در محاسبه حق خواهند کشید. که من مجدداً به همه مردم و مسئولین عرض می‌کنم که حساب اینگونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند؛ و نگذارند این مدعیان بی‏هنر امروز و قاعدین کوته نظر دیروز به صحنه‏ها برگردند. من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.(13)

توطئه بزرگ استعمار، بدست گرفتن مراکز تعلیم و تربیت

از توطئه‏های بزرگ آنان، چنانچه‌ اشاره شد و کراراً تذکر داده‏ام، به دست گرفتن مراکز تعلیم و تربیت خصوصاً دانشگاه‏ها است که مقدرات کشورها در دست محصولات آن‏ها است. روش آنان با روحانیون و مدارس علوم اسلامی‏ فرق دارد با روشی که در دانشگاه‏ها و دبیرستان‏ها دارند. نقشه آنان برداشتن روحانیون از سر راه و منزوی کردن آنان است؛ یا با سرکوبی و خشونت و هتاکی که در زمان رضاخان عمل شد ولی نتیجه معکوس گرفته شد؛ یا با تبلیغات و تهمت‏ها و نقشه‏های شیطانی برای جدا کردن قشر تحصیلکرده و به اصطلاح روشنفکر که این هم در زمان رضاخان عمل می‌شد و در ردیف فشار و سرکوبی بود؛ و در زمان محمدرضا ادامه ‏یافت بدون خشونت ولی موذیانه.
و اما در دانشگاه نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزش‏های خودی منحرف کنند و به سوی شرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و بر سرنوشت کشورها حکومت دهند تا به دست آن‏ها هرچه می‏خواهند انجام دهند. اینان کشور را به غارت زدگی و غرب زدگی بکشانند و قشر روحانی با انزوا و منفوریت و شکست قادر بر جلوگیری نباشد. و این بهترین راه است برای عقب نگهداشتن و غارت کردن کشورهای تحت سلطه، زیرا برای ابرقدرت‏ها بی‏زحمت و بی‏خرج و در جوامع ملی بی‏سر و صدا، هر چه هست به جیب آنان می‌ریزد.
پس اکنون که دانشگاه‏ها و دانشسراها در دست اصلاح و پاکسازی است، بر همه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاه‏ها به انحراف کشیده شود؛ و هر جا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم. و این امر حیاتی باید در مرحلـه اول با دست پرتوان خود جوانان دانشگاه‏ها و دانشسراها انجام گیرد که نجات دانشگاه از انحراف، نجات کشور و ملت است.(14)

در سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی (ص) موج می‌زند

من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می‌کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند؛ لحظه‏ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم.
در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی (ص) موج می‏زند. باید برای شکستن امواج طوفان‏ها و فتنه‏ها و جلوگیری از سیل آفت‏ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی (ص) و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی ‏و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی‏ را داشته باشد. خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند...
باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی ‏باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی‏نیست، باید هسته‏های مقاومت را در تمامی‏ جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی‏ در جهان نیازمند فداکاری‏های شماست.(15)

با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید

من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی ‏می‌خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم‏های اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم. مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست می‏خوریم و نابود می‌شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌کنند؟ مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می‌کنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‏های دار می‌روند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته می‌شوند؟ بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی ‏خود عمل کنیم...
من باز می‌گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‏تان به خیال خام خودشان بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‏ای آرامتان نمی‌گذارند.(16)

پی‌نوشت‌ها:

1- همان، ج 8، ص 56.
2- همان، ص 58.
3- همان، ص 59-60.
4- همان، ج 11، ص 226-227.
5- همان، ج 21، ص 435-436.
6- آنچه بر دل گذرد از احکام طریقت.
7- علنی، آشکار شده.
8- حمله نظامی ‏امریکا به طبس در اردیبهشت سال 1359.
9- کودتای نافرجام نوژه تیرماه سال 1359.
10- اشارتی است به شعر مولانا که فرموده است:
مادر بت‏ها بت نفس شماست***زانکه آن «بت» مار و آن یک اژادهاست
11- صحیفه امام، ج19، ص 369-370.
12- همان، ج 21، ص 326.
13- همان، ص 93.
14- همان، ص 418.
15- همان، ص 194-195.
16- همان، ص 327-329.

منبع مقاله :
سعادتمند، رسول؛ (1390)، درس‏هایی از امام: بهار جوانی، قم: انتشارات تسنیم، چاپ دوم



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.