شر مخلوقات

جریان‌های تکفیری دارای کارنامه‌های سیاه و سنگینی هستند. آنان به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز و جنایتکارانه و نقض حقوق انسانی و شرعی مخالفان خود شرور و مجرم‌اند. بی‌تردید می‌توان آنان را از جمله مصادیق گمراه‌تر از انعام و
پنجشنبه، 14 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
شر مخلوقات
 شر مخلوقات

 

نویسنده: ماجدبن أحمد العطیة (1)




 

چکیده

جریان‌های تکفیری دارای کارنامه‌های سیاه و سنگینی هستند. آنان به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز و جنایتکارانه و نقض حقوق انسانی و شرعی مخالفان خود شرور و مجرم‌اند. بی‌تردید می‌توان آنان را از جمله مصادیق گمراه‌تر از انعام و چهارپایان به شمار آورد. در این مقاله به تبیین ادله شدت شرارت آنان پرداخته می‌شود.

مقدمه

حمد و سپاس خدای و سلام بر برترین بنده‌ی خدا حضرت محمد و خاندان پاک و مطهر او.
کشتار و قتل در کره‌ی زمین آغاز آن از زمان قتل هابیل به وسیله‌ی قابیل شروع شد. پس از آن تروریسم و قتل به کمی و زیادت و تنوع خاص خود ادامه یافت که شامل انواع تروریسم فکری سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ودینی و فرهنگی و تکنولوژی می‌شود.
قدیمی‌ترین فرهنگ بشری فرهنگ خیر و شر است، و نیز خشونت از عصر انسان ابتدایی تا به الان که عصر فناوری و ارتباطات است ادامه یافته است؛ و این از شیوه‌های افراد و خانواده‌ها و قبیله‌ها و دولت‌هاست همانطور که خشونت و تروریسم مختص به یک ملت یا دین و فرهنگ خاص نیست، بلکه به ملت‌ها و ادیان مختلف چه یهودی و چه اسلام و مسیحیت و هندوها و غیره شیوع پیدا کرد، مانند دعوت لینین به تروریست ضد نظام دیکتاتوری و دموکرات حاکم؛ همانطور که در کتابش گفته: ما هرگز و هیچ وقت نمی‌توانیم تروریسم را رد و انکار کنیم، زیرا شیوه‌ای از شیوه‌های جنگی است که شامل مرحله‌ای از مبارزه‌ست، و نمی‌توان از آن در بعضی موقعیتها گذشت.
تورتسکی نیز بر آن تأکید کرد و بیان داشته:
"موضوع تروریسم برای ما انقلابیون روسی مانند معنای لغوی آن، در معنای سیاسی کلمه مسأله‌ی مرگ و زندگی بود. و تروریست برای ما به معنای قهرمان افسانه‌ای نبود بلکه فردی زنده و نزدیک زندگی ما بود."
جمعیت کثیری از بشریت از آثار مخربی که تروریسم در سال‌های متمادی تا به الان بر جای گذاشته رنج می‎برد.
تکفیر و کفر ورزیدن یکی از سلاح‌های قوی تروریسم است که در همه‌ی جامعه‌های بشری زیاد و کم منتشر شده است. به همین دلیل است این سلاح یکی از مطمئن‌ترین‌هاست؛ چون دارای حیله‌های شیطانی مثل مکر و نیرنگ در غلبه بر مخالفان؛ به خصوص اگر از نادانان ساده لوح و یا قلب‌های مریض و بیمار و یا از نادانان مبتلا به جهل مرکب باشد.
و در تاریخ‌های بشریت به جز جنگ‌ها و انقلاب‌ها و کشتار، چیزی نمی‌بینیم. امروزه جنگ‌های کلیشه‌ای قدیمی به انواع پیشرفته‌تری تبدیل شده است که از فناوری علم و ارتباطات و فرهنگ استفاده می‌کند تا بتواند قوه‌ی فعالی در حیطه‌ی سیاسی و ریاستی باشد، تا جهان تماشاخانه‌ای برای جنگ و کش مکش‌های از پیش تعیین شده گردد؛ همانطور که امروزه تروریسم دولت‌ها به صورت آشکارا عمل می‌کند، مانند روش‌های تروریسمی امریکا بر ضد دولتهای بیگانه جهان به بهانه‌ی مبارزه با تروریسم.
و این بیماری خطرناک به داخل جامعه‌ی اسلامی نیز نفوذ کرده و در ابتدای ظهور اسلام نمودار شد اگرچه در انواع اسمها و شکلها ظاهر شد اما همگی از دریچه تکفیر سربرآورد.
به همین منظور در راستای این مطالعه، آنان را به دو قسم تقسیم می‌کنیم.
اول: خوک‌های تروریسم
دوم: جاسوسان کوتاه قد
و بررسی گام‌ها و راه‌های اسلامی برای هدایت منحرفان، و بیان اشتباهات و راههای تصحیح آن.
و از این طریق به موفقیت می‌رسیم.

خوک‌های تروریست

یهودیان از گذشته به تکفیرکردن و پیش‌بینی مستمر آینده‌ شناخته می‌شوند، که یکی از گام‌های عملی و اجرایی آنها سلطه و سیطره بدون قتل بر آمریکا، و این از راه تسلط بر رگ‌های سیاسی و نفوذ در ارکان دولتی انجام شد؛ که این سیطره تا به امروز ادامه داشته و یکی از بزرگترین و قویترین دولتی شد که به مانند عروسک نمایشی در دست یهودیان به مانند خود حرکتش می‌دهند، و آثار و شواهد نیز بر این مدعا تأکید می‌کند.
و به همین دلیل مسیحیان صهیونیست تطبیق آنچه که در تلمود و تورات و آنچه که از حاکمان بنی صهیون آمده ترسیم شده است می‌باشند، و اینان با افکار یهود آنچه که در حق دیگران اتخاذ تفاوتی ندارند، و این نظریه‌ای سرشار از تکفیر و قتل و ترور برای رسیدن به سلطه بر حیات و زندگی بشریت بر کره‌ی زمین، به جز کسانی که به آنها می‌پیوندند، و این شیوه‌ی فکری از فکری پوچ یا ایدئولوژی یا فقط یک هوس نیامده بلکه آنچیزی است که کتاب‌های اسرائیلی حاوی آن است و حقیقت دروغینی که برای تورات به دست کاهنان و پیامبران ادعائی آمده است، به صورتی که به کینه و اکراه و افراط‌گرایی نژادپرستی درآمد، و موجب شد آنها دشمن همه ملت‌ها گردند؛ و به همین منظور یهودیان به اشغال آمریکا به صورت زنده و مستقیم اقدام کردند.
و بعضی از مردان زیرک آمریکا و دیگر کشورها از سلطه خطرناک یهود آگاه شده‌اند و این متن یکی از گفتگوهای آنهاست:
رییس «بنیامین فرانکلین» در سخنرانی که در زمان وضع قانون اساسی ایالات متحده در سال 1789 م ایراد کرد این چنین می‌گوید:
"ای مردم، در هر زمینی که یهودیان در آن ساکن شده‌اند به سرنگونی اخلاق و فساد تجاری پرداخته‌اند و به صورت منعزل و گوشه‌گیر با هیچ گروهی ادغام نشده عمل می‌کنند."
سپس به صورت آشکار از اهداف استعماری آنها می‌‎گوید:
"اگر اینها از ایالات متحده با توجه به قانون اساسی دور نشوند، می‌توانند بر ملت ما تسلط یافته و ما را نابود کنند به طوری که تا صدها سال نوادگان ما به عنوان کارگرانی در تأمین نیازهای غذایی یهود کار کنند، در حالیکه آنها در خانه‌های فاخر مانده و سرخوشان می‌مانند.
من شما را بر حذر می‌دارم- ای مردم- اگر شما از یهودیان دوری نکنید، پس آنها شما را و فرزندانتان و نوادگانتان را نابود و به درک واصل می‌کنند؛ یهودیان هیچ وقت به مانند ما نمی‌شوند حتی اگر ده نسل در بین ما زندگی کنند، به مانند پلنگ وحشی که نمی‌تواند پوست خالدار خود را بکند."
و این خبر فرانکلین تحقق یافت، و امروزه یهود بر آمریکا حکومت می‌کنند؛ و بر فرهنگ و اقتصاد آن سیطره دارند، و حتی آن زمانی که فرانکلین تعیین کرده بود یعنی دویست سال نیز نگذشت تا آمریکایی‌ها به عنوان کارگرانی در دست آنها باشند.
و نیز صدسال پیش رییس آمریکایی «جورج واشنگتن» جایگاه خطرناک یهودی را در جامعه‌ی آمریکایی این چنین توصیف می‌کند:
تأثیر بد یهودیان در آینده از تأثیر نابودی که دشمنان بر سپاهمان می‌گذارد کمتر است؛ بلکه خطر جانی و مالی آنها بیشتر از صد برابر است.
سپس می‌گوید:
"و از آنچه که بیشتر از آن متأسف می‌شود این است که هیچ مبارزه‌ای برای نابودی آنها انجام نشده با اینکه آنها به مانند حشراتی در جامعه‌ی ما هستند؛ و ممکن است خطر بزرگی نیز برای ایالات متحده به وجود آورند."
سپس نیروهای شر و نفاق دشمنان انسان از یهودیان متحد نقش بازی کردند. و برای نصاری در قالب تبشیر و گروه شرق‌شناسی، جبهه‌ای متحد و قوی بر ضد ملت‌های مستضعف جهان به صورت عام بر ضد ملت‌های اسلامی به صورت خاص باشد.
پس بافت خود را قوی‌تر کردند و گام‌هایشان را ثابت‌تر، و تصمصم خود را برای تنفیذ اوامر خود اجرا کردند.
و زمین نیز از وجود آنها رنج می‌برد (تنگ گشت)، در زمان نبوت موسی (علیه السلام) زمانی که رومیان که از بی‌ثباتی حکومت داخلی رومانی خود بیشتر از شدتی که در خارج از آن می‌جنگیدند رنج می‌بردند، منابع تاریخی‌شان به این اشاره می‌کند که یهودیان از عوامل فتنه در دولت‌های رومانی بودند، و مجموعه‌های تروریستی را تشکیل دادند که با دولت رومانی از داخل و درون کشور بجنگد مانند الایروقراطین و سیکارین کسانی که در نقش افراط گرایی در دین یهود بودند، و زمانی که دستور طرد آنها صادر شد رومیان به جنگ و طرد آنها به بیرون از مرزهای رومانی پرداختند.
و مجموعه‌ی سیکاری خود یکی از شیوه‌های منظم یهودی بود که به اعمال تخریبی ضد حکومت رومانی پرداخت؛ و از اهداف آن دوباره ساختن نماد و ساختار یهود، و نیز برای کشتن رومیان بود که از وسایل عجیبی استفاده شد، مانند زمانی که از شمشیرهای کوچک که در زیر لباسهای‌شان پنهان می‌کردند به نام سیکا استفاده می‌کردند و نام آنها نیز از همین اسم مشتق شده است، اعمال تخریبی آنها متعدد است که برای شروع با قتل دزدی آدم ربایی و تخریب منازل و سوزاندن و مسموم نمودن چاه‌های آب تا سوزاندن اسنادش، که به نظر محققان این به عنوان قدم اول یکی از حرکت‌های خطرناکی ست که تاکنون از تروریسم شرق در تاریخ دیده شده است.
و این کشتار و تروریسم بودنشان را از فرعونیان از برگرفته‌‌اند، که پسربچه‌ها را به قتل می‌رساندند و زنها را زنده می‌گذاشتند، و فساد را در زمین منتشر کرده و روابط بین ملت‌ها را تخریب می‌نمودند.
از نیرنگ‌های فرعون تروریست انکار حق و ادعای خدایی بود که به مصریان پس از جمع کردنشان فرمود: منم آن پروردگار بزرگ شما. و بعد از اتمام سیطره و تسلط بر آمریکا و محکم کردن جا پای خود، غرب نیز به سرعت با یهود هماهنگ شد.
و از اینجاست که غرب ریشه و اصالت حقیقی خود را در قالب مظهر نیرنگ نشان می‌دهد، که عبارات زشت و صداهای قبیح‌شان بر علیه اسلام چه پنهان و آشکار بارز شد، از کسانی که خود را به جهالت می‌زنند نسبت به حرمت اسلام و جایگاه مسلمانان. از جمله کلامشان این است:
در یکی از بیانیه‌های رییس وزرای ایتالیا می‌گوید: اسلام به نژادپرستی دعوت می‌کند، که این یک دین تروریستی است.
خبرنگاری به نام دیوید سیلبورن مقاله‌ای با عنوان: «این جنگ بر علیه تروریست نیست بلکه برعلیه اسلام است» منتشر کرد.
و نیز در مجله‌ی نشنال ریفیو مقاله‌ای با عنوان: «این یک جنگ است پس با آنها در کشورشان به تهاجم می‌پردازیم»، که در مقاله‌ای آمده: برماست که در کشورشان به تهاجم با آنها بپردازیم، و حتی قتل رهبرشان، تا به اجبار به مسیحیت بپیوندند.
و نیز در مقاله‌ی هفتگی نیویورک تایمز در تاریخ 2001/1/7 آمده: این یک جنگ دینی‌ست.
و شبکه‌ی معروف آلمانی نیز در برنامه‌ای هفتگی در تاریخ 2004/6/24 که جون جوتس و فولکر شتاینیهوف گزارشی مبنی بر نقش بعضی از مبلغان در عراق این چنین می‎گوید: که عراق مرکز آمادگی برای جنگ‌های مقدس می‌شود.
نیویورک تایمز در تاریخ 2004/4/14 این را ذکر می‌کند: عزم و اراده‌ی بوش به ماندن در عراق تحت تأثیر رهبران دینی آنان است.
مارک راسیکوت در مبارزات انتخاباتی در تاریخ 2004/4/19 گفت: قطعاً بوش یکی از حمله‌های صلیبی ضد اسلام را رهبری می‌کند.
اسوشیتدبرس در روز 2004/4/12 به نقل از کشیشی که در جمع ارتشیان امریکا در روز عید پاک در شهر فلوجه خطبه می‌خواند می‌گوید: ما در عملیات آسانی نیستیم، خداوند متعال به ما خبر داد که در این راه همراه ماست، و ما از مرگ نمی‌ترسیم، چون حضرت مسیح خود به ما زندگی ابدیت را می‌بخشد.
کلامی نیز از رییس قبلی آمریکا ریچارد نیکسون در کتاب فرصت تصادفی و در کتابی دیگر به نام پیروزی بدون مرز: ما بر دشمن کمونیستی خود پیروز گشتیم، و حال دشمنی جز اسلام برای ما نمانده است.
مجله‌ی زندگی نیز در تاریخ 2004/2/8 به صورت صریح به نماینده‌ی ایتالیایی حزب کارگر در این باره گفت: جنگ عراق یک حمله‌ی صلیبی بود (2).
هنگام بازدید از تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا از بصره، کشیش‌ها و سربازان همگی این را سرودند: سپاه نصاری آماده‌اند برای جنگ، در حالی که صلیب در پیش روی ماست. و با ظهور هر نشانه‌ای از پیروزیتان، شیطان دور می‌شود، برادران رهرو راه قدیسان هستید، به صورت واحد با ایمان و عقیده‌ای راسخ.

تجاوز و تروریسم نزد یهود

جهان در تاریخ دور و درازش هیچ ملتی را با این دورویی و خیانت و نیرنگ ندیده، تجاوز و تروریسمی در یهود، قتل پیامبران، نقض پیمان‌ها و سندهای بسته شده، فرزندان میمونها و خوکها، کسانی که مورد غضب و لعن و نفرین خداوند قرار گرفته‌اند؛ به خاطر کفرشان و معاندت سرکشی‌شان و نیت همواره بدشان، و نیز از حقیقت‌های ثابت شده: که زندگی یهود از زمان پیدایش‌شان تا به امروز بر اساس توطئه و فتنه و دسیسه و شروع جنگ و منازعه و فساد در زمین و کفر ورزیدن به نعمت‌های خدا، و نقض پیمان‌ها، و قتل پیامبران، توهین به خداوند سبحان و تعالی به بدترین صفات که با خداوند عزوجل نمی‌خورد و مورد نفی است؛ بوده است.
نیرنگ و فریب را همواره در سرشتشان است و دوستی مردم بد و سعی در فساد مردم و به شعله درآوردن جنگ و فتنه در بینشان؛ خداوند تعالی در این باره می‌فرماید:
«وَأَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا». (3)
"تا روز قیامت میانشان دشمنی و کینه افکندیم. هر بار که آتشی برای پیکار برافروختند، خدا آن را خاموش ساخت. و در زمین برای فساد می‌کوشند. و خدا مفسدان را دوست نمی‌دارد."
تاریخ صهیونی معاصر کسانی را دارد که مانند ابا و اجدادشان قلب‌هاشان آکنده از خیانت و پیمان شکنی، و تدبیر و اداره‌ی توطئه افکنی، آغاز جنگ جهانی دوم، و نیز خیانت به آلمان، کشوری که همسوی آنها بود، که با دشمنان آلمانی پیمان بستند، و حمله یهود دنمه- کسانی که از اسپانیا درخواست حمایت و نجات خواستند به خاطر ترس از نبود امنیت در زندگیشان از حاکمان تفتیش- برخلافت عثمانی که به وسیله‌ی مصطفی کمال آتاتورک، به رغم آنکه دولت عثمانی مکان و پناهگاه را برای‌شان فراهم کرد، و تمام حقوق شهروندی را به آنها اعطا کرده، که پس از آن توانست زمین‌های فلسطین عربی را اشغال کند، و مقدسات آن را منهدم و فساد را در آن منتشر و مردم آن را فراری داد و کشتار دسته جمعی را برای نابودی‌شان مرتکب شدند.
بعضی از رهبران علاج و راهکاری مناسب را برای یهودیان تعیین کرده‌اند، لوییس نهم پادشاه فرانسه گفته: «بهترین راهکار با یهودی کم کم فرو بردن چاقو در بدنش است».
و نیز ناپلئون بناپارت پادشاه فرانسه برای برادرش وستفالن نوشت: هیچ چیز پست‌تر از عمل استقبال از یهودیان نیست؛ من تصمیم بر اصلاح یهود داشتم ولی آنها را در مملکت خود نمی‌خواهم، و هرچه را که می‌توانستم انجام دادم تا از نفرت خود بر این ملت بپوشانم.
و بیشتر تأکید بر این داشت: از زمان حضرت موسی یهودیان توطئه‌افکن و ظالم بودند، و عقیده‌ای برای خود دارند مبنی بر سرقت و انجام عمل زشت، یهودیان فرانسه را مانند حمله‌ی ملخ‌ها نابود می‌کنند.
فیلسوف جوستاف لوبون در طبقه‌بندی عظیم خود می‌گوید (یهودیان در تاریخ تمدن اول):
"یهودیان در عهد پادشاهی به مانند آدم‌هایی ابتدایی ولی دغل‌باز، قاتلان بیگناهان، دارای انگیزه‌های وحشی، آخرین تلاش آنان نیز به انتخاب‌های ارزان‌تر و آسان‌تر تن می‌رسد، و بصیرت چشم خود را از دست دادند، تنبلانی عاری از هرگونه فکر مانند حیواناتی که از آن نگهداری می‌کنند."
و در جای دیگر نیز لوبون می‌گوید:
"پیشوایان یهود هیچ بهره‌ای از تمدن نبرده و انسان‌هایی بدوی و وحشی بودند و زمانی که اینان که هیچ بویی از فرهنگ نبرده بودند برای سکونت به سوی فلسطین راه افتادند خود را در برابر امت‌هایی قوی و متمدن یافتند و هیچ چیزی به جز عیب‌ها و خرافات و عادات زشت را از امت‌ها یاد نگرفتند."
و قطعاً اکنون جهان حاضر به این خباثت و بدطینتی یهود، و خطری که برای جامعه‌های اسلامی دارند؛ رسیده‌اند. اهداف پروژه‌ی آمریکایی اسرائیلی (آمریکائیل) برای رسیدن به شرق میانه:
1. رساندن اسلام سیاسی به قدرت، که پیامی را به ایالات متحده می‌رساند بر ضد اسلام نایستید، در حالی که اطمینان مانع آمریکائیل را نیز می‌دهد.
2. وادار عربستان سعودی برای شرکت در این پروژه از طریق استراتژی ایالات متحده و ارتقاء قطر و به منظور نقش به سزای عربستان سعودی.
3. در ازای تشویق و حمایت از (اسلام سلفی) و وهابی (عربستان سعودی) و اخوان‌المسلمین (قطر)، آمریکا به سمت و سوی وارد کردن (اسلام سکولار) در ترکیه شد.
4. مهمترین چیز خود انتقال درگیری‌های بین مردم تحت ستم؛ آمریکای متحد با اسرائیل است، و دامن زدن به برخی از درگیری‌های فرقه‌ای بین احزاب اسلامی که باعث پاره شدن طناب اتحاد اسلامی‌ست.
5. اسلام سیاسی در تاریخ، این مسئولیت را تحمل می‌کند، تا در آینده مورد سرزنش تمام احزاب اسلامی باشد، و تنها برنده آمریکائیل باشد. (4)

دست‌نشانده‌های کوچک

دولت‌های کوچک و حقیر و ناچیز خود را در مقابل قدرت‌های شیطانی به خاطر ترس از دست دادن مقام و جایگاه‌شان مردم آسیب‌پذیر را در چارچوب دولت محدود کرده‌اند.
این معنا به صورت روشن در عصرهای پیشین امت اسلامی مشاهده می‌شود، که مهمترین آنها باند خوارج است که شیطان آنها را به ساحل دوری از دین برده است.
و گروه‌های تکفیری با ظهور در صحنه‌ی تئاتر اسلام به صورت چشم‌نواز در حال اجراست، تا جایی که بیشترین تعداد طرفداران به سمت‌شان جذب شد.
سپس القاعده تکفیری که مخلوطی از مزدوران و از جمله در بین‌شان ایمن الظواهری، که از مهم‌ترین رهبران القاعده در افغانستان است ظاهر شد؛ که به دموکراسی و تظاهرات آن چه مثبت چه منفی و همچنین مجلس پارلمان و به ویژه مجلس مردم و مظاهر آن کافر شد و رد کرد.
ایمن الظواهری با قلبی از خشم در عکس‌العمل حرکت و جنبش اخوان‌المسلمین گفت: (آنها نه از برادران ما هستند و نه جزو مسلمانان‌اند.)
سپس گروه رادیکال جهاد اسلامی، که با استفاده از اصل تکفیر به نقطه‌ای از اغراق رسیدند و درخواست پاکی و توبه را از اخوان المسلمین خواستند.
سپس گروه تکفیر و هجرت که یکی از گروه‌های جنبش مهم اسلامی‌ست و به اصل تکفیر برای مخالفان متوسل شدند. این جنبش در زندان‌های مصر در سال 1956 م تحت رهبری شاخ ماهر علی اسماعیل و عبدالعزیز زناتی، و شکری احمد مصطفی تشکیل شده این جنبش در کلاس‌های دانشگاه به ویژه در دانشجویان دانشگاه السیوط فعالتر شد، و دارای دنبال کننده‌های بسیاری در جهان عرب مانند یمن اردن الجزائر و ... است.
سپس حرکت جهادی سلفی در عربستان سعودی آغاز شد، که به نظر می‌رسد حضور آمریکا را در سرزمین مقدس (بین‌الحرمین) در جنگ با خلیج فارس را مانع گردید و نیروهای دشمن را کافر پنداشت. نهاد مذهبی رسمی عربستان به دو دسته تقسیم شد: دسته‌ای مدافع تصمیمات سلطه‌گران (امریکایی)، و دسته‌ای مخالف این حضور. و در بین مخالفین اسامه بن لادن است کسی که سعودیه را به سمت افغانستان ترک کرد. و در آنجا سازمان جهادی بزرگی را تأسیس کرد، که داوطلبان سلفی زیاده به آنها پیوستند که به مبارزه با روس‌ها در افغانستان می‌پرداختند که از این داوطلبان (پیروان این جنبش) بسیاری از آنها از کشورهای عراق، الجزائر، چچن، مغرب، تونس، یمن، سومالی و مصر و ... که اصل تکفیر و کفر از آنجا آغاز می‌شود.
سپس گروه جهادی سلفی به رهبری احمد عشوش در مصر ظاهر شد، به نام سلفی جهادی (أنصارالشریعة) که در بیانیه تأسیس خود در سال 2012 م گفت با هدف اصلاح وضعیت اسلامی، و خواستار توحید به خدا و عدم شرک به او و عدالت به آنچه که فرستاده و هشدار مسلمانان ابطال توحید و مبارزه با بدعت‌ها شدند.
سپس انجمن عدالت و خیریه در مراکش با رهبری عبدالسلام یاسین در سال 1987 پدید آمد و تکفیر را به عنوان اصلی اساسی در دعوت‌ها و بیانیه‌ها و رساله‌های خود اتخاذ کرد و نیز به مخالفت با تیم‌های سیاسی و رد کردن آنها پرداخت مانند رد کردن بسیاری از اعضای جنبش بیست فوریه که به محکومیت وخیم‌تر شدن اوضاع انقلاب‌های بزرگ بهاری کشورهای عربی محکوم شدند. همانطور که محقان سلفی تکفیر شدند.
سپس ارتش الحره و النصره و دولت‌های اسلامی عراق و شام (داعش) که به آن نیروهای زیادی تزریق شد و البته امیدهای زیادی هم به آن بسته شد. زیرا نیرومندترین آنان محسوب می‌شود.
زمانی که امتیازات زیادی از سازمان و جریان‌های بالا به نفعشان رسید، که حمایت دوستانه‌ی آمریکا و یهود از لحاظ مالی و لجستیکی و نیز ارائه‌ی پوشش مذهبی و دینی باعث شد تا مورد حمایت رسانه‌ها و ارتقای محبوبیت‌شان در بین جهان عرب شود.
و نتیجه‌ی این فشار بر جوانان مسلمان در کشورهای عربی و عدم اتخاذ روشی مناسب برای آنها باعث مهاجرت افراد زیادی از آنها به کشورهای غربی شد، که برای دوست داشتن کشورهای غربی نیست بلکه رهایی از واقعیت تلخ بحرانی سرزمین‌شان است. شرق‌شناسان با تمام تلاش‌شان سعی در تشویش اسلام در اذهان عمومی دارند، به ویژه هنگامی که محبوبیت اسلام را در بلاد غرب یافتند؛ به همین منظور بعضی مواقع از معانی و تفسیرهای غلطی در قرآن و تحریف احادیث پیامبر ارائه می‌دهند؛ همانطور که مزدورانی از کفار قریش زمانی که در دروازه‌های مکه بودند و نسبت سحر و جنون به پیامبر می‌دادند و به اشخاص هشدار می‌دادند تا هنگام ورود به مکه تحت تأثیر آیات قرآنی قرار نگیرند.
و از طرفی دیگر بسیاری از مسلمانان مورد حمایت تبلیغات رسانه‌ای قرار می‌گیرند که هدفش تشویش و بی اعتبار کردن آنان است؛ به منظور نگه داشتن مردم به دور از آنها و مذهب‌شان. در بیشتر کشورهای غربی همواره مسلمانان را به تروریست متهم می‌کنند به رغم آن رفتار خوب و برخورد مناسبی که با دیگران دارد با آنکه همواره اخلاق برادری و بخشنده‌ای داشته‌اند؛ ولی با این حال این فریاد خصمانه اصرار بر ادامه‌ی این دشمنی دارد، و می‌توان آنرا در حمله به زنان مسلمان و محجبه در اوج خود دید، که شیخ جوادی آملی در این باره در بحث «حکومت اسلامی فلسفه و اهدافش» می‌گوید: کسانی که ادعای مخالفت با حکومتها را دارند در نظام قانون را رد می‌کنند در واقع خود یکی از ادامه‌دهندگان فرقه‌ی خوارج‌اند.
تأثیر وحشتناکی که در زخم‌های عمیق این کشورهای اسلامی، سخت و هرگز قابل فراموشی نیست که زخم و درد مصر را فراگرفته‌ست.
اطلاعات منتشر شده گردان حزب‌الله در عراق، در گزارشی از کمک‌های مالی از تروریسم در ایالات عراق، گفت: این کمک‌ها از باب مسئولیت و وظیفه است و لازم است که نام شخصیت‌ها و نهادهای این نقش به دلیل تأثیرشان منتشر شود.
که در این گزارش آمار و ارقام و نام‌هایشان را می‌آورد: الشیخ نزال ترکی العنزی مسئول مدیریت مؤسسات رسمی و سرپرست ورود آنها به سرزمین حجاز و خارج از کشور و نظارت بر فارغ‌التحصیلان دوره‌های تکفیری به کشورهای مورد هدف (نظر) برای بی‌ثباتی امنیت منطقه و استقرار ایدئولوژی سلفی تکفیری با هماهنگی شاهزادگان و بزرگان حوزه‌؛ که به صورت مستقیم با بندر بن سلطان در ارتباط بود و بیش از یک آدرس در داخل سرزمین حجاز، کویت، اردن دارد. ساحات، الاعتصام را در الانبار در ماه مارس 2013 دیدار کرد و حضور او در کنفرانس‌ها در ترکیه برای این منظور بود.
ممدوح فداع الشریم مسئول پرواز شریم و مسئول رسمی در وزارت اطلاعات سعودی و توانبخشی رسمی و آموزش تکفیری‌ها و سلفی‌‌ها در اردوگاه ارتش سعودی است. و به تسهیل معرفی عناصر و کارآموزان می‌پردازد برای ارتش سابق عراق و تشکیل ارتش آزاد و بهره‌برداری از تجربه‌های نظامی برای آموزش مبارزان.
والشیخ عبدالرحمن از رهبران تکفیری تکفر در عربستان سعودی و مسئول آماده‌سازی و تربیت رهبران مؤسسات تکفیری‌ست، که پیشنهاد آموزش زندانیان سعودی را داد تا آنها در خارج از کشور به انجام عملیات تروریستی بپردازند.
الشیخ سلطان بن ابراهیم الروکان، مسئول پول‌شویی و تأمین مالی گروه‌های تروریستی از طریق بانک‌های مالی کشور است.
و نیز گزارشی مبنی بر وجود اردوگاه‌ها و مؤسساتی در عربستان سعودی همراه با تعداد زیادی مدیر و فراگیر (دانش‌آموز) و، شرکت‌ها و سازمان‌ها و خانواده‌هایی که این عملیات را تأمین می‌‎کنند حاکی‌ست.
و از نقش به سزایی که قطر در تأمین مالی تروریسم برای عراق، یمن، مصر، سوریه، افغانستان، الجزایر، تونس و لیبی دارند نیز قابل کتمان نیست.
اگر آنها یک چهارم این مقدار برای آزادی فلسطین از دست اشغالگران یهودی پرداخت می‌کردند، خیلی وقت پیش آزاد می‌گشت، و نام اسرائیل در حافظه تاریخ به افسانه‌ای بیش تبدیل می‌شد، اما این واقعیت انسان‌های حقیر و بردگان ست، که نمی‌توانند خود را اجداد و اباء خود تبرئه کنند.
به همین دلیل است که در بعضی از بندهای زیارت الإمام الحسین بن علی (علیه السلام) می‌خوانیم: لعن الله الممهدین لهم بالتمیکن من قتالکم. و همچنان این بند تا ظهور حضرت صاحب زمان (علیه السلام) ادامه دارد.
در هر صورت هدف از ساختن این گروههای تکفیری و تروریستی مشغول کردن مسلمین به خودشان به واسطه آتش فتنه و تفرقه است و اجازه دادن به یهود و آمریکا به اشغال فلسطین و لذت بردن از آن، و سایر کشورهایی که مورد استعمار واقع می‌شوند. و این همان چیزی است که نیروهای شیطانی به آن جنگ سرد می‌گویند. اگر ما به تاریخ معاصر یهودیان و کاری که با مردم فلسطین مرتکب شدند بنگریم، از خشونت تروریسم و نسل‌کشی که بیش از شصت سال برآنند و تا به الان این نسل‌کشی و جنگ علیه مردم بی‌دفاع و بیگناه را ادامه می‌دهند.
جای تعجب نیست، که دولت نشأت گرفته از یک خونریز، به حقوق عربی و اسلامی فلسطین تجاوز کند و مقدسات را زیرپا بگذارد و اماکن مقدس را تخریب و ده‌ها تن از مسلمانان بی‌دفاع فلسطین را بکشد (برنارد لیفی).
در تاریخ معاصرشان، و دولت کثیف‌شان که آمریکا از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند و شامل مجموعه‌ی بزرگی از قاتلان و مزدوران است کسانی که نقش خطرناک و مهمی را در مناقشه‌ی اعراب و صهیونیست داشته‌اند، که خود را صاحب مشروع زمین‌ها و مکان‌های مقدس می‌دانند.
بیش از یک قرن قبل، از اسناد خطرناکی پرده برداشته شد (پروتکل بزرگان صهیون). گفته می‌شود که در آن روز چند تن از بزرگان یهود یا صهیونیست در اروپا جمع و پروتکل‌هایی با هدف سلطه بر جهان و کنترل مفاسد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دینی از طریق روشی نظامی که شامل ساخت بحرانها و اشاعه‌ی هرج و مرج اقتصادی و مذهبی و فرقه‌ای و ایجاد اختلاف و نشر فرهنگ قتل ترور و ارعاب توسط جنگ‌های داخلی، منطقه‌ای و خارجی و در صورت لزوم در زیر پرچم آزادی و دموکراسی این کار را انجام دهند؛ که آنچه که در سوریه و عراق در سه سال اتفاق می‌افتد همان برنامه‌ریزی پروتکل‌های صهیونیست است اما به زبان عربی و از اموال عربی و به دست افراد عرب.
این سازمان‌های تروریستی تنها یک مدل ساده هستند برای ساخت خلیجی مملو از تروریسم و تکفیر مذهب. و بدطینتی آنها به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند تا اینکه شرشان به علمای دین و حامیان توحید از علما و حاکمان نیز رسیده است. و به تضعیف ملت‌های مسلمان در طول قرون و فتح بلاد آنان پرداختند، و بدطینتی و شرشان بر اهل اسلام از طرف دشمنانشان را آنها نازل کردند.
و مشاهده می‌کنیم که ایده‌های خود را به واقعیت‌های افراط‌گرایی قبول دارند، که این واقعیت از طریق قوانین و فتواهایی است که به آن باور دارند و توسل می‌جویند، به رغم سختی که با آموزه‌های دینی واقعی دارند. «وَقُل لِّلَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ اعْمَلُواْ عَلَى مَكَانَتِكُمْ إِنَّا عَامِلُونَ وَانتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ» (5).
و به کسانی که ایمان نمی‌آورند بگو: «برحسب امکانات خود عمل کنید که ما [هم] عمل خواهیم کرد.» (121)
و این را نیز فراموش نکنیم که سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای حقوق بشر، در مورد نسل‌کشی که مسلمانان بوسنی و هرزگوین و کوزوو از آن رنج می‌برند در گزارش خود آورده‌اند: تجاوز به بیش از 50 هزار مسلمان زن، و تخریب 614 به طور کامل مسجد، از بین بردن 534 مسجد نیمه نابود، نابودی صدها نفر از مدارس اسلامی، و نمی‌توان کشتارهای جمعی مانند سربنیتسا و غیره را که آشکارا در مقابل چشمان سازمان ملل متحده و سازمان‌های حقوق بشر (که غرب ادعای آن را می‌کند)، اتفاق افتاد را فراموش کرد.
سازمان داعش تکفیری در بیانیه‌های آمده سلسله قوانین خود را آشکار کرد:
"بر لزوم بیعت و پیمان بین عامه‌ی مردم به سازمان تکفیری‌شان، و هرکس مخالف این قرار باشد مرتد و کافر معرفی می‌شود، و جریمه‌اش اعدام در مقابل مردم عام است خواه فرد مرد باشد یا زن. بر طبق آنچه که در شهر موصل در ظهر تاریخ 2014/6/14 روز شنبه اتفاق افتاد که 12 تن از علمای اهل سنت از بیعت با سازمان‌ تکفیری‌ها سرباز زدند که در راس‌شان شیخ محمد منصوری رهبر و سخنران مسجدجامع موصل بود، پس تکفیری‌ها حکم اعدام او را در مقابل مسجد و اسراء صادر کرد، که اجرای این حکم بالفور انجام شد."
1. پوشیدن شلوار جین و بلوز برای دختران ممنوع است و باید لباس اسلامی و عبا و دستکش‌های مشکی بپوشند و آرایش کردن نیز به هر شکلی ممنوع است.
همانطور که در شهرستان رقه در سوریه این اتفاق افتاد، زمانی که زن پلیس داعشی در بازارها زنان بی‌حجاب را به بدترین عبارات در خیابان در ملأ عام تحقیر می‌کشاندند: ای کافر .... ای بی‌حجاب... چرا حجاب نداری؟ چرا صورتت را نپوشانده‌ای مشرک؟ ... سپس آنها را در یک اتوبوس کوچک گذاشته و به ساختمان امنیت (مقر عمومی داعش) برده تا شلاقهایش تمام شود و بعد ولیش (پدر و ...) را بیاورند.
2. سیگار کشیدن و قلیان ممنوع است و نقض آن منجر به قطع انگشتان دست (سبابه و وسطی) می‌شود و عدم التزام به این نیز منجر به 80-100 ضربه شلاق و اعدام می‌شود، هنوز هم در مکان‌های تجاری به جستجو مواد تنباکو می‌پردازند که اگر در مغازه‌ای ماده‌ی تنباکو را بیابند صاحب مغازه را به اشد مجازات تنبیه و محتویات مغازه را به غارت می‌برند.
3. مغازه‌های سلمانی (آرایش و پیرایش) مردان بسته خواهد شد، و هرکس به مخالفت بپردازد مجازات او اعدام است.
4. ممنوعیت عرضه کردن لباس‌های زنانه در ویترین مغازه‌ها، و فروشنده نیز باید زن باشد.
5. منع استفاده از مجسمه‌های نمایش لباس در فروشگاه‌ها؛ و ممنوعیت فروش لباس زیر مردان و زنان.
6. کودکان اگر بخواهند به واحدهای مبارزه بپیوندند حق با آنان است، و بر ولی امرش مجاز نیست به تصمیم کودک اعتراض کند.
7. منع خرید زنان در بازارها یا گشتن با مردی حتی اگر وی شوهرش یا برادرش یا پدرش باشد.
و اما کسی که محرم مردی نداشته باشد چه کند؟ آیا باید در خانه زندانی شود و از گرسنگی بمیرد و یا خودکشی کند و خود را از این زندگی به رهایی برساند؟
8. مغازه‌های خیاطی زن در حضور مرد باید بسته شوند.
9. دستگیری و شکنجه کودکان، حتی برای پایین‌ترین سوء ظن، و گرفتن اعتراف از پدر و مادر وی.
ده عنصر داعشی به یک پل سازمان داعش در شهرستان رقه شمال سوریه مرکزی در غرب روستای حمام در قهوه‌خانه پنج کودک را دستگیر کرد که بزرگترین‌شان هفده ساله و کوچکترینشان 13 ساله بود به اتهام دزدیدن پرچم سازمان داعش که بر پل روستا و قمست مرکزی‌اش مابین شمال و جنوب معلق بوده است.
سپس حکم دستگیری 4 کودک از سازمان داعش داده شده، که پنجمین آنها به منظور تحقیق هنوز تحت دستگیر است.
تروریست‌ها ده بچه دیگر را در ظهر برای همین اتهام بازداشت کرده و به دلیل بودن فرزند شیخ روستا در بین بازداشت شدگان به خاطر جایگاه این فرزند همه را آزاد کردند.
حتی شک و تردید در مورد مشارکت کودکان نیز منجر به اعدام آنها می‌شود.
10. تمام تبلیغات که بر مغازه‌های لوازم آرایش زده می‌شود باید برداشته شود.
11. جزای هرکس که کلمه‌ی داعش را به زبان آورد 70 ضربه شلاق است چون در لغت به معنای عهدشکن و قاتل آمده است.
12. ممنوعیت مراجعه‌ی زنان به پزشک زنان حتی اگر مجبور باشد.
13. جلوگیری از شانه زدن مو به روش‌های نوین و ممنوعیت قرار دادن هر چیزی بر سر جوان‌ها، مخالف با 80 ضربه شلاق مجازات می‌شود.
14. جلوگیری از پوشیدن شلوار جین تنگ بر جوانان.
15. همچنین تصمیم گرفته شد که لباس‌های سنتی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود نه تنگ باشد نه شفاف و نه دارای تزیین. سازمان در روز 23 فوریه در خیابان‌های شهر رقه سوریه دختری را به دلیل داشتن لباس شرعی لیکن نامناسب برای داعش دستگیر و در ملاء عام شلاق زد که تمام خیابان گریه‌ها و جیغ‌های این دختر را پر کرده بود ولی رهگذران جمع شده برای این حکم راهی و چاره‌ای برای نجات وی نداشتند.
16. محرومیت (حرام کردن) نگاه به مسابقات فوتبال و یا دنبال کردن آنها، حتی اگر برای سرگرمی باشد یا مسابقه‌ای محلی در داخل استان، چون باعث گمراه شدن جوانان از دین اسلامی می‌شود؟؟
17. حرام کردن تجاوز به هر یک از صحابه‌ی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) چه خوب باشد چه بد، به خصوص بنی امیه چون در دایره معصومان هستند ولی می‌توان بر علیه پیامبر سخن گفت چون پیامبر انسان است و جایزالخطا!! مجازات کسی که صحابه را مورد توهین قرار دهد اعدام با شمشیر است!! در حالی که فراموش کردند بنی امیه نزدیکترین صحابه را به قتل و تبعید فرستادند.
آنچه که به رفتار آنانان نزدیک است کلام ابوبکر محمدبن حسین الآجری (ت 360) است که در کتاب شریعت خود می‌گوید: اولین نشانه‌های این تفکر در عهد حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بود که مردی در تقسیم غنائم جنگی از حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) شکایت کرد و گفت یا محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) عدالت را رعایت کن من عدالت در کار نمی‌بینم. که در این هنگام عمر تصمیم به قتل وی کرد ولی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مانع شد.
18. تصویب ازدواج معروفه به ازدواج رهط که در جاهلیت مرسوم بوده به گونه که مجموعه‌ای از مردان که کمتر از ده مرد باشند بر یک زن وارد شده و همه‌ی آنها با او همخوابگی کرده و اگر وضع حمل کرد و فرزندی به دنیا آورد همه‌ی آنان را فرامی‌خواند و نام فرزند را از بین آنها و به دلخواه انتخاب می‌کند و بر هیچ مردی حق اعتراض نیست. سازمان داعش به ازدواج با دختران شهرستان رقه سوریه و شهر موصل در شمال عراق دخترانی را گرفت که هیچ مایل به ازدواج با اشخاص مجهول‌الهویت نبودند و هیچ اطلاعی از احوال شخص و یا نسبت به وی نداشتند، بدتر از آن فتوای ازدواج با کمتر از ده مرد (9 نفر) و همگی یک به یک در یک روز و این اتفاقی است که در استان‌های ذکر شده افتاد.
19. تخریب قبور اولیاء و صالحان، دانشمندان و نویسندگان چه از سنی‌ها و شیعه‌ها و سوزاندن تمام کلیساها و صومعه‌ها که نقش عبادت مسیحی داشتند، سوزاندن کتاب‌های مقدس‌شان و تمام اموال و کسب و کارشان. و تخریب حسینه‌های شیعیان، با دانستن اینکه به عنوان یک مسجد است، و یک آرامگاه و یا حرم نیست. در یک روز جمعه در تاریخ 2014/06/20 مجسمه شاعر عباسی ابوتمام در موصل را منفجر کردند.
سازمان تکفیری به مصادره‌ی تمامی اراضی شمالی شهر عین عیسی که به ارامنه مسیحی تعلق داشت و از همه دهقانان درخواست جزیه به آنها به اجبار منع اعطای آن به همسایه یا نزدیکان ولو نیازمند مالی باشند.
تکفیری‌ها در اواخر ماه فوریه در سال 2014 شروطی بر مسیحیان مقیم شمال سوریه گذاشتند مبنی بر جزیه دادن و التزام به قوانین و رسوم و نیز مانع از بازسازی کلیساهای تخریب شده و صومعه‌ها شدند علاوه بر جابه جایی و مصادره خانه‌ها و مدارس و سوزاندن کلیساها در استان.
و بعد از آنکه دولت خود را به پا داشتند قبر رسول خدا را منهدم ساخته و سپس بیت الله الحرام که به دست انبیا ساخته شد را نیز منهدم می‌سازند.
20. نشستن زنان بر صندلی را منع می‌کند.
21. یادگیری و یاددهی و رانندگی ماشین بر زن حرام دانسته. و هرکس مخالفت کند به شلاق و یا حبس و یا مصادره‌ی ماشین عقاب می‌گردد.
22. برهمه واجب است تا به هنگام نماز مغازه‌ها و کسب خود را تعطیل کنند بصورتی که تمامی خرید و فروش‌ها در اوقات نماز به هر دلیل شرعی و یا غیرشرعی ممنوع است. و کسی که خلاف کند شش روز محل کسبش بسته خواهد شد و در صورت تکرار محل کسبش بمدت یکماه بسته خواهد شد.
23. حرام دانستن موسیقی به هر شکل و نوعی. و حرام دانستن چسباندن عکس در مغازه‌ها و مکان‌های عمومی بطوریکه طی یک قانونی سی دی‌های موسیقی و دستگاه‌های موسیقی در ماشین‌ها و کامیون‌ها و در تمام اماکن عمومی ممنوع اعلام شد.
24. واجب ساختن زکات بر کشاورزان مستضعف بر زراعت و دام و هر آنچه مالک هستند.
و زکات را بر کشاورزان شهر رقه و تمامی توابعش واجب دانستند حمره‌ی غنام و کسره‌ی فرج و کسره‌ی شیخ جمعه‌ی و حویجه‌ی الشنان و المغلة و شنینة و الرحیات و الأعیوج و الدبسی و عین عیسی، و روستاهای کوچکی که مورد احاطه این شهرها و تحت تصرف هستند.
سازمان تکفیری داعش اجرای احکام قضایی خود را به صورت علنی و آشکارا انجام می‌دهد مانند اعدام با شمشیر که به صورت مکرر انجام می‌دهد تا جایی که سر از تن جدا شود همانطور که کشته‌های زیادی را در رقه و موصل و تکریت را این چنین به قتل رساندند که قاتل در هنگام می‌گوید: الله اکبر! و مقتول لا اله الا الله! تا جایی که این کلمات بسیار ترسناک ظاهر شدند.
و در یکی از شهرهای حلب سازمان تکفیری داعش ساکنان منطقه را پس از نماز جمعه در اول هفته‌ی ماه می در میدان کرانک برای قطع دست چهار نفر جمع می‌کند و به اجرای این عمل و قطع دستان متهمین می‌پردازد.
و در روز بعد افراد تکفیری متهمان سرقت یک خودروی وانت را بعد قطع دست‌هایشان و آویزان کردن بر گردن‌شان و نمایش آنها با ماشین در خیابان‌های عمومی شهر!
و این دو گزارش از موسسه راند بود (6) که متعلق به خاورمیانه می‌شد:
اول: انتشار این خبر در سال 2003 م با عنوان (اسلام دموکراتیک مدنی: همکاران، منابع و استراتژی.)
و دوم: انتشار این خبر در سال 2007 م با عنوان: (ساخت شبکه‌های معتدل مسلمان) از طریق:
* حمایت از مسلمانان مدرن در برابر بنیادگرایان، برای اینکه مدرن‌تر و به روزتر باشد. این ممکن است به لغو برخی از ارزش‌های ثابت بینجامد، که البته این نیز خوب است.
* حمایت از مسلمانان سنتی در مقابل بنیادگرایان، و کسانی که می‌خواهند یک جامعه محافظه‌کار و پیشرفت دقیق، مدرنیته و تغییر داشته باشند.
* مقابله و مخالفت با بنیادگرایان که دموکراسی و فرهنگ غربی، ارزشها را رد، و مایل به استفاده از مدرنیته و تکنولوژی مدرن برای رسیدن به اهداف خود هستند.
و به همین دلیل فیلتمان توضیح داد: (ایالات متحده کمک‌ها و کار در لبنان به منظور کاهش جذابیت حزب‌الله، به جوانان لبنان، از طریق آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی و برنامه مشارکت شرق میانه فراهم می‌کند، ما باید بیش از 500 میلیون دلار به رسیدن به این تلاش کمک کنیم).
و سازمان‌های تروریستی و تکفیری نیز به جوانان عرب و مسلمان بیکار، و یا فارغ‌التحصیلان بیکار در کشورهای خود تأکید می‌کند.
و به همین دلیل جمعیت زیادی از این سازمان را جوانان تونسی و سعودی تشکیل داده‌اند زمانی که مؤسسه‌ی ملی آمار تونس نرخ بیکاری کشور به این صورت بیان کرد:
16.6 % در خاک تونس.
10.7 % در شمال شرقی.
19.7 % در شمال غربی.
21.1 % تراز وسط شرقی.
23.9 % تراز وسط غربی.
26.6 % در جنوب شرقی.
25.2 % در جنوب غربی.
و این نسبت در فارغ‌التحصیلان از دیگران بیشتر است. در دولت ممکن است این پدیده به علت ضعف دولت و عدم رسیدگی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری جوانان باشد.
با توجه به گزارش سازمان بهداشت جهانی، تونس بیش از همه کشورهای عربی مصرف سیگار دارد و با توجه به آمار مردان تونس در رتبه اول از اعراب در سیگار کشیدن می‌باشند. تعداد افراد سیگاری در تونس 3.5 میلیون نفر، و یا یک سوم از کل جمعیت 10 میلیون و نیم میلیون است. این گزارش اشاره می‌کند که نیمی از افراد سیگاری از مردم تونس در سن بین 15 تا 24 سال هستند.
موسسه بین‌المللی گالوپ منتشر کرد نسبت ملحدان عربستان سعودی! نسبت قابل مقایسه با همتای خود در کشور اروپای غربی مانند بلژیک...! است و در صدر بالاترین الحاد اند؟ 6 درصد، و در نتیجه اولین کشور در جهان اسلام است که در آن الحاد متجاوز از مرز پنج درصد است در ازای 75 درصد از متدینین. و 19 درصد شهروندان عربستان سعودی خود را به عنوان غیرمذهبی میدانند!...
و نیز تنها کشوری در جهان است که مانع از رانندگی زنان می‌شود در حالیکه ما در عصر توسعه و رفاه هستیم و از اینجاست که سازمان داعشی آموزه‌های خود را می‌گیرد و نیز تنها کشوری ست که اقلیت‌ها را از مشارکت در روند سیاسی کشور منع می‌کند و تنها کشوری است که آموزش ابتدایی تا دانشگاه را با استفاده از آموزه‌های تکفیری و سلفی به اجرا درآورده و این چیزی ست که سازمان‌های بین‌المللی آموزش به آن اعتراض کرده و این ضلالت‌ها در کشور بیت الله الحرام صورت می‌گیرد!!
آمار بیکاری در عربستان سعودی در آمار مصلحتی به عنوان 12 % تخمین زده شده در بعض آمار به 36 درصد و بیشتر مورد بررسی، اما اگر تمام نیروی کار را مورد محاسبه قرار گیرد و بخواهیم آمار درستی بدهیم نرخ بیکاری ممکن است به 70 % نیز تجاوز کند.
و پس از کنار گذاشتن سرزمین فلسطین و زخمهای آن و بلندی‌های جولان، سوریه را نیز ویران کردند و آثار قدیمی آن را تخریب و فساد را گسترش دادند، و مقابر اولیا و صالحان را تخریب و جسدشان را بعد هزاران سال خارج کردند.
سپس به عراق رفتند و مقدسات را به تباهی کشانده و افراد مسن و کودکان را به قتل رسانده و کلیساها و عبادتگاه‌ها را سوزانده و زنان را مورد تجاوز قرار داده و رعب و وحشت را در دلهای پاک گسترانید.
حقیقت این است: همانا، ما بیش از حد از افراد جوان ما از اثرات انقلاب الکترونیکی و نرم افزار مدرن می‌ترسیدیم اما پس از صدور و تحمل اقتدار مذهبی، آیت الله العظمی علی سیستانی (حفظه الله) مبنی بر جهاد کفائی به مورخ 2014/06/13 ترسیدند مربوط به 14 شعبان 1435 هجری قمری شب میلاد امام مهدی عجّل الله تعالی ظهوره واقع شد اتفاق بی‌سابقه‌ای شد که همه مردم عراق از طبقات و گروه‌های قدیمی گرفته که به اجابت این دعوت پرداختند. و تنها در چند ساعت هزاران نفر از گروه‌های جوانان داوطلب در جبهه مبارزه با دشمنان اسلام شدند و این ثابت کرد که عراقی‌ها از سلسله‌ی حسینی‌ها هستند و حامیان حضرت مهدی و ارتش‌اش هستند.
این است که قدرت‌های بزرگ و متحدان آنها به انتقاد از مواضع رهبران سیاسی عراق، به جای حمایت از آنها در برابر تروریسم و تکفیر پرداخته‌اند، اما آنها قادر به دستیابی به مرجع رشید عراق و تمام مردم به صورت کامل نیستند لذا پناه به این مواضع برده‌اند.

دلایل تکفیر

دلایل مختلف و انگیزه‌های متنوعی که انسان را به تکفیر انسانی دیگر وامی‌دارد این موارد است
* تعصب فکری و عدم فهم درست از دین و درک درست از مقاصد بلند و کوتاه دین و یا توقف در ظاهر متن بدون توجه به دلالات عمیق آن. در حالی که برداشت‌های خود را دائماً صحیح می‌دانند و در واقع بدون اینکه متوجه باشند معتقد به عصمت خود هستند و خود را محق محض می‌دانند لذا خود را محتاج هیچ‌کس دیگر نمی‌دانند که او را به انزوا کور فکری منجر می‌شود، و هم خود و دیگران را نیز مبتلا به مصیبت می‌کند.
* اختلافات سیاسی بین دو تیم و گروه‌های اسلامی، و منافع تناقض، و هوس‌های ایدئولوژیک متضاد، و درک مسائل دینی و واقع‌گرایی سیاسی و درک سطحی، بدون عمق در شایستگی واقعی آن.
افراط‌گرایی در دین، و عدم تحمل و همزیستی با نقض مردم مسلمانان و ممنوعیت بیش از حد، و سردرگمی از مفاهیم و مسائل جذاب فرعی به جای توجه به مسائل بزرگ، این به این دلیل است که هیچ یک از گروهها به خود زحمت کمترین تفکر را نمی‌دهد تا از درگیرهای و اختلافات طائفه‌ای جلوگیری شود که در نهایت قدرتی باقی نخواهد ماند و نه سنی و نه شیعه نجات نخواهند یافت و اسلام به مانند لقمه‌ای راحت در دست شکارچیان امریکایی و یهودی سقوط می‌کند.
* عجله در فقه، و عدم احتیاط در آن، و ضعف بینش به دین، و بدعت آوردن در دین، و به دنبال هوس رفتن و منع آزادی در دین، مبالغه در معنی و مفهوم جهاد را باعث می‌شود.
* تعصب دینی و طائفه‌ای که اسلام بر آن تأکید کرده و امت را از آن ترسانده و مسلمانان را برادر خوانده و اعتنائی به تکفیر یکدیگر و در نتیجه حلال شمردن پول و مال و جان و همسر یکدیگر ندارند و هرکس مناسب شخصیت خود عمل کند و تکفیر یک مسأله‌ی بسیار خطیری است و اینگونه نیست که هرکس از روی هوا و هوس حکم به آن کند. هرکس از شما باید از خدا بترسد و دین خود را نجات دهد.
* انگیزه‌های استبدادی و موادی، که در آن ما می‌بینیم که این موضوع از افراد به سازمانها و سپس به دولتها پیش رفته است زمانی که می‌بینید که منافع خود ممکن است در آینده و یا اکنون مورد رقابت منطقه‌ای و یا تجاری قرار گرفت، سخت به دنبال ضربه به آن دولت می‌افتند، و یک سلاح ساده‌تر و سریع‌تر مخرب مورد استفاده قرار می‌گیرد که همان تروریسم و تکفیر است.
و در اینجاست که نقش انسان در بعد فرهنگی، سیاسی برای شناخت و آموزش این فتنه گمراه و گمراه کننده نیاز است. و یک محاسبه کامل به دور از هرگونه تعصب و فرقه‌گرائی مبتنی بر حاکمیت عقل باید صورت بگیرد.
یک مثال خوب از این موضوع، تولید جهانی نفت و صادرات است، برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی ترس از افزایش تولید نفت عراق دارند. باعث شک و تردید است که آنچه در عراق اتفاق می‌افتد، به خاطر همین موضوع تأمین مالی باشد.
Noor Abra< noor_abra@yahoo.com

پی‌نوشت‌ها:

1. مدیر مرکز تحقیقات دانشگاه کوفه- عراق
2. تمتلک الولایات المتحدة الأمریکیة أکثر من 1700 جریدة یومیة و آلاف النشرات الأسبوعیة و ما یقارب من 9000 محطة إذاعیة و 1000 محطة تلفزیونیة و سبع مراکز إنتاجیة رئیسیة و 2500 دار نشر. مجلة المستقبل العربی عدد 260 ص 75.
3. مائده، آیه 64.
4. عولمة القتل، 175-176.
5. هود، آیه 121- 122.
6. مؤسسة راند مؤسسة بحثیة تابعة حالیاً للبیت الأبیض، أنشئت عام 1946 کمرکز تطویر للمشاریع و البحوث العلمیة و السیاسیة و العسکریة تابع للقوات الجویة فی وزارة الدفاع الامریکیة (البنتاغون)، لمساعدة المؤسسة العسکریة فی معالجة التحدیات الجدیدة فی مجالی الإرهاب و الأمن القومی. و تقاریرها معتمدة فی توجیه سیاسة الحکومة الأمریکیة و لها فرع فی الدوحة.

منبع مقاله :
گروه نویسندگان؛ (1393)، مجموعه مقالات کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه اسلام، قم: انتشارات دارالإعلام لمدرسة اهل البیت (علیه السلام)، چاپ اوّل.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.