گروه خونی A مثبت

آیا شما دارای گروه خونی « A مثبت» می‌باشید؟ این مقاله را بخوانید تا از حقایقی جالب در مورد افرادی که دارای گروه خونی « A مثبت» می‌باشند، مطلع شوید. جهت کسب اطلاع از «رژیم غذایی گروه خونی A مثبت» به جهت داشتن
چهارشنبه، 20 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
گروه خونی A مثبت
 گروه خونی A مثبت

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون



 

آیا شما دارای گروه خونی « A مثبت» می‌باشید؟ این مقاله را بخوانید تا از حقایقی جالب در مورد افرادی که دارای گروه خونی « A مثبت» می‌باشند، مطلع شوید. جهت کسب اطلاع از «رژیم غذایی گروه خونی A مثبت» به جهت داشتن شیوه‌ی زندگی سالم و عاری از هرگونه استرس و اضطرابی مطلب ذیل را مطالعه نمایید...
ژن‌های خاصی که از پدر و مادر خود به ارث می‌برید، پیش از متولد شدنتان، نوع و گروه خونی شما را تعیین می‌کنند. در دهه‌ی 1600 انتقال خون برای نخستین بار با انتقال خون حیوان به انسانها انجام شد که ثابت گشت کاملاً خطرناک و فاجعه‌آمیز می‌باشد. در حدود دهه‌ی 1800، فکر و ایده‌ی انتقال خون انسان برای انسان به ذهن خطور کرد و در سال 1901 کارل لندشاینر چهار نوع گروه خونی اصلی بنامهای A، B، AB، و O تعیین و مشخص کرد. مطالعات تحقیقاتی نشان داده‌اند که «AB منفی» یک گروه خونی نادر می‌باشد. «A منفی» و «B منفی» نیز چندان رایج نمی‌باشند. مشخص شده است که گروه خونی «A مثبت» تقریباً 5ر32% از جمعیت را تشکیل می‌دهد، در حالی که «O منفی» تقریباً در 5ر38% از جمعیت دیده می‌شود، که این بدان معنا است که حداکثر تعداد افراد به گروه خونی «O مثبت» تعلق دارند.

حقایقی از گروه خونی A مثبت

مواد خاص موجود در سلول‌های قرمز خون بنام آنتی‌ژن از طریق آزمایش خون شناسایی می‌شوند. «آنتی‌ژن A» در سلول‌های گروه خونی A وجود دارد، در حالی که «آنتی‌ژن B» بر روی سلول‌های نوع B موجود می‌باشد. هنگامی که هیچکدام از آنتی‌ژن‌های A و B وجود نداشته باشند، گفته می‌شود که شخص دارای گروه خونی O می‌باشد. هنگامی که هر دو A و B دیده شود، گفته می‌شود شخص دارای گروه خونی AB است. شخصی دارای Rh+ است، چنانچه آنتی‌ ژن اصلی Rh وجود داشته باشد (A+, B+, AB+ , O+) و شخص Rh- است در صورتی که آنتی ژن Rh وجود نداشته باشد (A-, B-, AB-, O-).
• افرادی که دارای گروه خونی A مثبت می‌باشند، می‌توانند سلول‌های قرمز خون را از افراد با گروه‌های خونی O-، O+، A-، A+ دریافت کنند.
• افرادی که دارای گروه خونی A مثبت می‌باشند، می‌توانند پلاسمای خون را از افرادی دارای گروه‌های خونی A-، A+، AB-، AB+ دریافت کنند.
• افراد با گروه خونی «A مثبت» می‌توانند به افرادی با گروه گونی A یا AB خون اهداء کنند.
• هنگامی که خون با نوع A با سرم آنتی A مخلوط شود، این گروه خونی لخته می‌گردد.
• اگر هر دو پدر و مادر دارای گروه خونی Aباشند، در این صورت فرزندان آنها می‌توانند گروه خونی A و یا O داشته باشند.
• اگر گروه خونی پدر و مادر A و O باشد، آنگاه گروه خونی فرزندان آنها می‌تواند A یا O باشد.
• اگر پدر و مادر گروه خونی A و ABداشته باشند، آنگاه فرزندان آنها می‌توانند گروه خونی A, B یا AB داشته باشند.
• اگر پدر و مادر ترکیبی از گروه خونی A و B، داشته باشند، در این صورت فرزندان آنها می‌توانند دارای گروه خونی A، B، O، AB باشند.
• به طور تقریبی یک نفر از هر سه نفر دارای گروه خونی «A مثبت» است. به گزارش بانک‌های خون در ایالات متحده بسیاری از افراد با گروه خونی O و A خون اهداء نمی‌کنند با فرض بر اینکه گروه خونی آنها متداول است و از اینرو نیازی به اهداء خون نیست. در واقع آنها بایستی دریابند که این گروه خونی بیشترین تقاضا را داشته و این افراد هرچند مرتبه که می‌توانند بایستی خون اهداء کنند.
• مردم بایستی هرچند دفعه که می‌توانند خون اهداء کنند. هر نفر می‌تواند در هر 56 روز اقدام به اهداء خون برای سلول‌های قرمز و هر 28 روز برای پلاسما نماید. یک اهداء شما می‌تواند جان حدوداً سه نفر را نجات دهد.

رژیم غذایی

افرادی که دارای گروه خونی «A مثبت» می‌باشند، بایستی به طور کلی یک رژیم غذایی کم چرب و بر پایه‌ی گیاهی را دنبال کنند. نوع خون امکان دارد که حساسیت فرد نسبت به بیماری‌های مختلفی مانند آلرژی، دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی را تحت تأثیر ‌گذارد. رژیم غذایی گروه خونی A مثبت را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که بتواند از بیماری‌های مرتبط با گروه خونی جلوگیری نماید. رژیم گیاه‌خواری برای افراد با گروه خونی «A» (چه مثبت و یا منفی) بسیار عالی عمل می‌کند. اگر غذای مناسب گروه خونی خود را مصرف نمایید، قطعاً می‌توانید خود را سالم، متناسب و فعال نگه دارید. افرادی که دارای گروه خونی «A مثبت» می‌باشند، بایستی مقدار زیادی سبزیجات سبز تازه، میوه‌ی تازه، غلات کامل، حبوبات، لوبیا، غذاهای دریایی و توفو مصرف کنند. آنها بایستی جهت رسیدن به کاهش وزن سالم از خوردن گوشت، محصولات لبنی با کربوهیدرات بالا، گندم، لوبیا قرمز و لوبیای لیما خودداری نمایند. میوه‌هایی مانند آناناس، سبزیجات برگ سبز و روغن‌های گیاهی، مواد غذایی سویا می‌توانند به کنترل وزن کمک زیادی کنند. این افراد باید از مصرف مواد غذایی چرب، فرآوری شده و غذاهای ناسالم اجتناب کرده و مواد غذایی سالم اورگانیک را انتخاب کرده تا از یک زندگی عاری از استرس لذت ببرند. با توجه به انواع مختلف گروه‌های خونی و رژیم‌های غذایی مربوطه، شما باید متوجه شده باشید که طبق یک ضرب المثل قدیمی که می‌گوید، «غذای یک فرد، سمی است برای فرد دیگر» در این مورد به خوبی بکار رفته و صادق است.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.