خانه من امن‌ترين خانه دنياست

وقتي نوبت به خلق فضايي گرم و خانه‌اي خوشايند مي‌رسد، هميشه به اين نكته كليدي توجه داشته باشيد كه جزئيات خيلي بيشتر از بودجه و فضا اهميت دارند. براي مثال تا به حال برايتان پيش آمده به محض قدم گذاشتن در خانه‌اي كه با وسايلي بسيار لوكس تزئين شده، احساس ناخوشايندي داشته باشيد؟
پنجشنبه، 30 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خانه من امن‌ترين خانه دنياست
خانه من امن‌ترين خانه دنياست
خانه من امن‌ترين خانه دنياست

خانه شما بايد تنها نقطه اميد شما و تنها مكاني باشد كه پس از يك روز خسته‌كننده در آن احساس آرامش كنيد. مطمئناً قبول داريد كه فضاسازي و دكوراسيون تاثير زيادي در ايجاد اين آرامش دارد.
درخشش شمع‌هاي رنگارنگ، استفاده از رنگ‌هاي گرم براي وسايل، همه و همه باعث ايجاد احساسي مطبوع و خوشايند مي‌شوند.

1. شادي مهمان خانه‌هاي شما

وقتي نوبت به خلق فضايي گرم و خانه‌اي خوشايند مي‌رسد، هميشه به اين نكته كليدي توجه داشته باشيد كه جزئيات خيلي بيشتر از بودجه و فضا اهميت دارند. براي مثال تا به حال برايتان پيش آمده به محض قدم گذاشتن در خانه‌اي كه با وسايلي بسيار لوكس تزئين شده، احساس ناخوشايندي داشته باشيد؟
گاهي مواقع حتي شايد بدتان نيايد كه هر چه زودتر راه فراري براي خلاص شدن از آن فضا پيدا كنيد و يا برعكس حتماً تا به حال به خانه‌هايي وارد شده‌ايد كه به‌رغم سادگي، فضاي آنها سرشار از صميميت و گرمي بوده و اگر دست خودتان بود هيچ‌وقت دلتان نمي آمد از آنجا خارج شويد.
مسلماً هرچه كه هست اين حس‌هاي متضاد از داخل ديوارهاي خانه به شما منتقل شده و پاي حسي ماورايي در كار نيست. پس در اينجا نقش سليقه بسيار پررنگ‌تر از پول است!

2. اتاق خوابي دنج

اتاق خواب شما محل استراحت و آرامش شماست، پس بايد دنج‌ترين و عالي‌ترين فضاي خانه باشد، لازم نيست زمان يا هزينه زيادي براي اينكار اختصاص دهيد. فقط كافيست كاري كنيد تا در يك روز سرد زمستاني هيچ چيز را با يك شيرجه جانانه در رختخواب گرم و نرم خود عوض نكنيد.

3. فوت و فن‌هايي باستاني

براي خلق فضايي گرم و صميمي از فنگ شويي كمك بگيريد، در اين صورت خواهيد ديد چگونه با تغيير در چيدمان خانه انرژي زندگي شما افزايش يافته و مغناطيس انرژي مي‌شويد.
البته فنگ شويي علاوه بر فضاي خانه بر تمام جنبه‌هاي زندگي شما تاثير‌گذار خواهد بود. با تغيير حال و هواي محل زندگي‌تان ميزبان سلامتي، شادي و عشقي باشيد كه تنها با چند جابجايي ساده در وسايل و اضافه كردن چند وسيله ساده، مهمان دائمي خانه‌هاي شما مي‌شود.
اينكار را با قراردادن چند شاخه گل در يك گلدان زيبا، گذاشتن چند عدد شمع در نقاط مختلف خانه، پخش يك موسيقي ملايم و استفاده از رنگ‌هاي ملايم انجام دهيد.

4. جزئيات ساده خالق تغييرات بزرگ

براي تغيير و تنوع بخشيدن به محيط زندگي لازم نيست هر سال يك دست مبلمان جديد بخريد و يا پرده‌ها را عوض كنيد. تنها با اضافه كردن چند وسيله تزئيني كوچك و ارزان قيمت مي‌توانيد هيجان و تنوع لازم را ايجاد كنيد. مثل هميشه استفاده از شمع بهترين راه براي زيباسازي فضاهاي داخلي است.

5. گل‌هاي آپارتماني

گل و گياهان آپارتماني طراوت و زيبايي يك باغ سرسبز را براي خانه‌هاي شما به ارمغان مي‌آورند. يكي دو گلدان كوچك اما سبز فضاي منزل شما را تغيير خواهد داد. بامبوهاي زيبا و خوش يمن را هم از ياد نبريد؛ حضور آنها زيبايي زيادي به خانه شما خواهد داد.

6. رنگ‌ها و قدرت شادي بخشي آنها

يك دست رنگ نو براي ديوارها يكي از بهترين روش‌ها براي تغيير حال و هواي يك خانه است. اما واقعاً چه رنگي با حال و هوا و روحيه ي شما جور در مي‌آيد ؟
آيا به نظر شما رنگ زرد براي آشپزخانه مناسب است و باعث ايجاد حس شادي در اعضاي خانواده مي‌شود ؟ آيا رنگ‌هاي بنفش، آبي و سبز باعث مي‌شوند يك اتاق كوچك بزرگتر به نظر بيايد ؟ پس با توجه به روحيه خود و اعضاي خانواده، رنگ مناسب را پيدا كنيد.

7. شعله كوچك گرمابخش

وقتي سخن از فضايي گرم و صميمي و حال و هوايي شاعرانه به ميان مي‌آيد، اولين چيزي كه به ذهن خطور مي‌كند، استفاده از شمع است. نور شمع‌ها فضاي تاريك اطراف شما را دوستانه تر و ميز شام شما را عاشقانه‌تر مي‌كند. فرقي نمي كند از چه نوع شمعي استفاده مي‌كنيد مهم اين است كه اجازه دهيد اين شعله كوچك اتاق شما و البته قلب‌تان را روشن و گرم كند.

8. روح شما هم به تطهير نياز دارد

خيلي مواقع احساس پريشاني و بي‌قراري در روح و روان خود ما ريشه دارد نه در فضاي اطراف ما. اگر اينطور باشد، تغيير در حال و هواي خانه كمك چنداني به شما نخواهد كرد.
تنها راه‌حل موثر تطهير و پاك سازي روحتان از مسائل و موضوعات ناخوشايند و فراموش كردن آنهاست. همه ما سالي يكي دوبار خانه تكاني مي‌كنيم، اما تا بحال فكر كرده‌ايد كه روح شما هم به خانه تكاني نياز دارد ؟ تا به حال چندبار اين كار را كرده‌ايد؟
منبع:http://www.nioc.org

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.