نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان رونمايي شد

اکونیوز: نخستين نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان كه توسط مركز رايانه‌اي جانبازان نابينا توليد شده است با حضور رئيس‌بنياد شهيد و امور ايثارگران، ديگر مسئولان بنياد و جانبازان نابينا امروز در مجتمع فرهنگي سيدالشهداي تهران رونمايي شد. به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، "حسين دهقان"، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين مراسم با اشاره به توليد نرم‌افزار متن‌خوان فارسي توسط جانبازان
جمعه، 8 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان رونمايي شد
نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان رونمايي شد
نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان رونمايي شد

با حضور رئيس بنياد شهيد نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان رونمايي شد
اکونیوز: نخستين نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان كه توسط مركز رايانه‌اي جانبازان نابينا توليد شده است با حضور رئيس‌بنياد شهيد و امور ايثارگران، ديگر مسئولان بنياد و جانبازان نابينا امروز در مجتمع فرهنگي سيدالشهداي تهران رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، "حسين دهقان"، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين مراسم با اشاره به توليد نرم‌افزار متن‌خوان فارسي توسط جانبازان نابينا گفت: اين نكته بسيار مهم است كه توليد اين نرم‌افزار توسط جانبازان صورت گرفته است و آن‌ها توانستند با استفاده از توانمندي‌ها و استعدادهاي خود با محيط بيرون ارتباط برقرار كنند و محدوديت‌هاي جسمي نتوانست مانع از بروز استعدادهاي آن‌ها و حضور فعال آن‌ها در جامعه شود.
وي ادامه داد: همانطور كه جانبازان در دوران دفاع مقدس براي اعتلاي اسلام و نظام جمهوري اسلامي ايران با تمام توان و استعداد خود در عرصه نبرد حضور داشتند، اكنون نيز به رغم وجود مشكلات جسمي با تمام توان در عرصه اجتماعي حضور فعال خود را دارند.
حميد جعفري، مسئول مركز رايانه‌اي جانبازان نابينا (خانه نور ايران) گفت: نرم‌افزار متن‌خوان فارسي ويژه نابينايان با نام «پارس آوا» توليد شده است.
وي اظهار داشت: نرم‌افزار پارس آوا علاوه بر آن‌كه در توسعه و رواج فرهنگ و زبان فارسي نقش بسزايي خواهد داشت و نابينايان را از مراجعه به نرم‌افزارها و متون بيگانه و يادگيري اصلاحات زبان‌هاي ديگر بي‌نياز مي‌كند، مي‌تواند از ورود بسياري واژه‌هاي و اصلاحات زبان‌هاي بيگانه به زبان فارسي جلوگيري كند.
جعفري اضافه كرد: ثبت‌نام براي تهيه اين نرم‌افزار از فردا در خانه نور ايران آغاز مي‌شود كه مبلغ اين نرم‌افزار، 30 هزار تومان است.
بنابراين گزارش، از ويژگي‌ها و قابليتهاي مهم اين نرم‌افزار شامل كمك به كليه افراد بيگانه خواهان فراگيري زبان فارسي و كمك به تلفظ صحيح واژگان، نشر و ترويج فرهنگ ايراني، اسلامي در كشورهاي فارسي زبان و غير فارسي زبان، ظرفيت زياد استفاده از اين نرم‌افزار در بسياري از فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي، فرهنگي، صنعتي، تجاري توسط شركت‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي، قابليت استفاده توسط افراد بينا، مجهز بودن نرم‌افزار به O.C.R ، قابليت استفاده از نرم‌افزار در محيط ‌هاي word ، internet سايت‌ها، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها، امكان استفاده از user dictionary جهت تصحيح كلمات در متون، قابليت گردش در منوها و دسترسي به كليه بخش‌هاي ويندوز ، قابليت نصب بر روي سيستم عامل ويندوز ويستا و دارا بودن قابليت استفاده از help و دستورالعمل فارسي به وسيله متن خوان است.
منبع: http://www.econews.ir/

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.