رژیم غذایی برای گروه خونی A+

رژیم‌های غذایی خاص گروه‌های خونی برای تشویق مردم به مصرف آنچه که برای آن‌ها مناسب است طراحی شده‌اند. اجازه دهید نگاهی به برخی از مواد غذایی داشته باشیم که متعلق به گروه خونی A مثبت است.
سه‌شنبه، 27 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رژیم غذایی برای گروه خونی A+

رژیم های غذایی متناسب با گروه خونی

رژیم‌های غذایی خاص گروه‌های خونی برای تشویق مردم به مصرف آنچه که برای آن‌ها مناسب است طراحی شده‌اند. اجازه دهید نگاهی به برخی از مواد غذایی داشته باشیم که متعلق به گروه خونی A مثبت است.

هر کسی از لحاظ بیوشیمیایی منحصر به فرد است. این منحصر به فرد بودن همچنین به خاطر نوع گروه خونی است: A، B، AB و O. نوع گروه خونی شما حساسیت شما نسبت به انواع خاصی از بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، آلرژی‌ها و دیابت و غیره را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر کس نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارد که باید برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مربوط به نوع گروه خونی تأمین شوند. مصرف غذاهای مناسب برای گروه خونی شما مهم است چون، مسائل وزن، وضعیت ذهنی، مدیریت استرس و سطح انرژی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افراد دارای گروه خونی A مثبت معمولاً در معرض سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. رژیم غذایی برای این افراد باید روی تقویت دستگاه ایمنی، تأمین آنتی اکسیدان‌ها و پیشگیری از عفونت و کمک به سلامت قلب تأکید داشته باشد.

آیا همیشه متعجب بوده‌اید که چرا دوست شما می‌تواند انواع مختلف نان و گوشت استفاده کند و اضافه وزن نداشته باشد؟ ولی، اگر شما چنین غذاهایی را مصرف کنید، دچار ناراحتی معده می‌شوید! این می‌تواند به خاطر این باشد که هر دو شما به گروه‌های خونی مختلفی تعلق دارید. این واقعیت دارد که همه غذاها برای معده ما مناسب نیستند. شناخت رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی خود مهم است. رژیم غذایی حاوی غذاهای کم پروتئین، غذاهای گیاهی و محصولات لبنی کم برای این نوع گروه خونی توصیه می‌شود.
 

رژیم غذایی برای افراد دارای گروه خونی A مثبت

سبزیجات
بهترین روش برای مقابله با مسائل مربوط به سلامتی در افراد دارای گروه خونی A+ مصرف مقدار زیادی سبزیجات به صورت خام، تازه و ارگانیک است. سبزیجاتی مانند توفو، بامیه، کنگر فرنگی، ترب کوهی، کاسنی، یونجه، شلغم، جعفری، رومایین و غیره برای افراد دارای گروه خونی A+ حیاتی هستند. این سبزیجات منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، آنزیم‌ها و مواد معدنی لازم برای تعادل سلامتی هستند. سیر، کلم بروکلی، اسفناج، پیاز، کدو حلوایی، کلم پیچ و غیره به تقویت دستگاه ایمنی کمک می‌کنند.
 
گوشت
گوشت مرغ، بوقلمون و محصولات گوشتی دیگر به آسانی قابل هضم هستند و از اینرو، می‌توان آن‌ها را در رژیم غذایی گنجاند. ولی، سعی کنید از مصرف گوشت‌هایی مانند گوشت گاو و گوشت بره خودداری کنید. افراد دارای گروه خونی A+ سطح اسید معده پایینی دارند که بدین خاطر گوشت به آسانی قابل هضم نیست. این به نوبه خود منجر به تنبلی یا کمبود انرژی این افراد می‌شود.
 
میوه‌ها
رژیم غذایی باید بیشتر شامل میوه‌های قلیایی مانند توت‌ها، آلو، هلو، موز، انگور و سیب باشد. میوه‌هایی مانند آناناس، گیلاس و زردآلو آنزیم‌های گوارشی دارند که کمک فراوانی به دستگاه گوارش می‌کنند. گریپ فروت و لیمو با هضم شدن خاصیت قلیایی ایجاد می‌کنند که مجدداً به معده کمک می‌کند. میوه‌هایی مانند خربزه و هندوانه به آسانی قابل هضم نیستند. همچنین، میوه‌هایی مانند انبه، پاپایا و پرتقال در جذب مواد معدنی اختلال ایجاد می‌کنند و باعث ناراحتی معده می‌شوند.
 
محصولات لبنی
اگرچه محصولات لبنی خوش‌مزه هستند ولی، اگر افراد دارای گروه خونی A+ برای هضم محصولات لبنی مشکل داشته باشند باید از مصرف آن‌ها خودداری کنند. برخی محصولات لبنی مانند ماست، فتا، کفیر، موزارلا و ریکوتا بی‌ضرر هستند و می‌توانید آن‌ها را مصرف کنید.
 
چاشنی‌ها و ادویه‌جات
مواد غذایی خاصی وجود دارند که منجر به بروز برخی تأثیرات منفی یا مثبت روی بدن می‌شوند. ترکیب درست چاشنی‌ها و ادویه‌جات می‌تواند به تقویت دستگاه ایمنی کمک کند ولی، اگر این طور نباشد، می‌توانند دستگاه ایمنی را مختل کنند. از مصرف فلفل، سرکه، سس کچاپ و مایونز خودداری کنید. میسو، تمبر هندی، زنجبیل، سیر و سس سویا برای تقویت دستگاه ایمنی بسیار مفید هستند.
نوشیدنی‌ها
استفاده از نوشیدنی‌های گازدار و چای سیاه فایده‌ای برای دستگاه ایمنی ندارد و هضم آن‌ها دشوار است از اینرو، باید از مصرف آن‌ها خودداری کنید. مصرف روزانه یک فنجان قهوه یا چای سبز می‌تواند به افزایش ترشح اسید معده و بنابراین، بهبود گوارش کمک کند. آب آلوئه‌ورا و زنجبیل نیز برای معده مفید هستند.
پیشنهاد‌ها و ایده‌های زیادی درباره رژیم غذایی برای انواع گروه‌های خونی وجود دارند ولی، هیچ کدام از آن‌ها اثبات نشده‌اند. به طور کلی، رژیم غذایی باید حاوی همه نیاز‌های تغذیه‌ای برای بدن و کمک به تقویت دستگاه ایمنی باشد.
 

مترجم: امین حسین پور


منبع: راسخون



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.