اثر فوق‌العاده روغن نارگیل بر روی پوست

داشتن پوستی بی‌نقص و بدون لک، آرزوی هر کسی است. استفاده از تنها مقدار اندکی روغن نارگیل بر روی صورتتان، باعث جوان‌تر شدن پوستتان و حفظ آن برای سالیان متمادی می‌شود که این امر خود باعث حفظ زیبایی پوست شما می شود.
سه‌شنبه، 18 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اثر فوق‌العاده روغن نارگیل بر روی پوست
اثر فوق‌العاده روغن نارگیل بر روی پوست

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون




 

داشتن پوستی بی‌نقص و بدون لک، آرزوی هر کسی است. استفاده از تنها مقدار اندکی روغن نارگیل بر روی صورتتان، باعث جوان‌تر شدن پوستتان و حفظ آن برای سالیان متمادی می‌شود که این امر خود باعث حفظ زیبایی پوست شما می شود. تنها استفاده از مقدار کمی روغن نارگیل بر روی پوست صورتتان می‌تواند لک‌های آن را از بین ببرد و از پیری زودرس آن جلوگیری کند.
استفاده از روغن نارگیل جهت خلاصی از شر جوش‌ها
یک درخت نارگیل، موارد کاربرد بسیاری دارد. هر بخش از درخت نارگیل برای یک مورد تولیدی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، از برگ‌های آن برای تولید حصیر استفاده می‌شود، آب درون نارگیل، خالص‌ترین شکل از آب است و مصرف آن جهت بهبودی بیماری‌های مختلف توصیه می‌شود، از ساقه‌ برگ‌های تازه آن در سالاد استفاده می‌شود، از شیره این درخت جهت تولید نوشیدنی‌های بسیار خوش طعمی استفاده می‌شود؛ از تنه درخت نارگیل می‌توان برای ساخت قایق، سایه‌بان و کلاه بهره برد و فهرست موارد کاربردی درخت نارگیل همچنان ادامه دارد و بخشندگی و سخاوت درخت نارگیل این‌چنین است که باعث شده است هندی‌ها آن را کالپاوریشکا بنامند. معنای این نام به زبان سانسکریت، درخت آرزو می‌باشد چرا که این درخت، همه آرزوها و نیازهای ساکنین ساحلی که در کناره خط ساحلی زندگی می‌کنند را برآورده می‌سازد. بنابراین، آرزوی آن دسته از کسانی که خواهان پوستی زیبا هستند نیز برآورده خواهد شد. روغن نارگیل، بهترین محصول مراقبت از پوستی است که تا به حال شناخته شده است.
فواید روغن نارگیل برای پوست
پوست را پاکسازی می‌کند
این طور شناخته شده است که روغن نارگیل برای جوش بهترین کارایی را دارد. این جوش‌ها چه از نوع جوش بلوغ، کورک، جوش سرسیاه یا جوش سرسفید باشند، این روغن درمانی برای همه آن‌ها دارد. روغن نارگیل، منبع غنی از اسیدکاپریک و لوریک اسید است. این اسیدها به مونوکاپرین و مونولورین تبدیل می‌شوند، نوعی از محافظ اسیدی با کمک میکروب‌های خوب بر روی پوست تشکیل می‌شود. روغن نارگیل، منبع غنی از ویتامین E، یک عنصر مهم در حفظ سلامت و پاکیزگی پوست است.
کاربردی ساده از یک قطره روغن نارگیل بر روی ناحیه متاثر ایجاد کنید. در طول شب اجازه دهید که این روغن بر روی پوستتان باقی بماند و این فرآیند را تا زمانی که اندازه جوش شروع به کاهش کند، ادامه دهید. از آن‌جایی که روغن نارگیل بسیار سریع نفوذ می‌کند، این روغن التهاب را تسکین می‌دهد و شانس باقی ماندن جای زخم را کاهش می‌دهد. محتوای ویتامین E این روغن، عملکردی موثر از غدد چربی ایجاد می‌کند که بنابراین انسداد و عوامل ایجاد جوش را کاهش می‌دهد.
پوست را نرم می‌کند
یک بطری ساده از روغن نارگیل را برای مصرف موضعی تهیه کنید و آن را مانند کرم صورتتان استفاده کنید. ترجیحا این روغن را در طول شب استفاده کنید تا از نشستن ذرات گرد و خاک بر روی پوست‌تان در طول روز که در محیط باز هستید، جلوگیری کنید. ویژگی‌های مرطوب‌ سازی عمقی و جذب سریع روغن نارگیل، پوست را مرطوب نگه می‌دارد و مانع از دست دادن رطوبت می‌شود. این روغن باعث خواهد شد که صبح روز بعد پوست شما به لطافت پر باشد!
با عفونت مبارزه می‌کند
ثابت شده است که ویژگی‌های ذاتی ضدقارچی و ضدباکتریایی روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید است. مصرف منظم روغن نارگیل کمک می‌کند تا از عفونت‌ها در امان باشیم. این روغن همچنین گرفتاری‌های مربوط به پوست مانند اگزما، التهاب‌های پوستی و دیگر تحریک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. ماساژ خوب روزانه صورت با این روغن، کمک می‌کند تا پوست شما نرم و لطیف باقی بماند.
دیگر کاربردهای روغن نارگیل
روغن نارگیل مصارف دیگری نیز دارد. شما می‌توانید با کمک این روغن از آزردگی طولانی مدت از شوره سر و موهای مجعد رهایی یابید. یک فنجان روغن نارگیل گرم را بر روی موهایتان بمالید و اجازه دهید تا در طول شب باقی بماند. موهایتان را با نوعی شامپو معمولی بشویید و صبح روز بعد خودتان تفاوت را ببینید! موهایتان درخشندگی، نرمی و شادابی‌اش را با دیگر به دست خواهد آورد!
فواید سلامتی
استفاده از روغن نارگیل برای صورت‌تان، تغییراتی مثبت در رنگ و بافت پوست‌تان به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر آن فواید سلامتی روغن نارگیل بی‌شمار هستند. روغن ناگیل همچنین برای رشد موهایتان نیز مفید است. این روغن به رهایی از استرس، حفظ سطوح کلسترول، افزایش ایمنی، بهبود هضم و سوخت و ساز، برطرف شدن مشکلات کلیه، بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، مشکلات دندانی و ایجاد استحکام استخوانی کمک می‌کند. روغن نارگیل همچنین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. لوریک اسید، کاپریک اسید و کاپریلیک اسید موجود در روغن نارگیل طبیعتا خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدقارچی، ضدمیکروبی و ضدباکتریایی دارد.
قبل از اینکه روغن نارگیل را بر روی صورت‌تان استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که به خوبی صورت‌تان را پاک کرده‌اید. از استفاده این روغن در طول روز خودداری کنید زیرا که زیرا که ذرات گرد و خاک و آلاینده‌ها را جذب می‌کند، منافذ را مسدود می‌کند و شانس ایجاد جوش را افزایش می‌دهد. قبل از اینکه شروع به استفاده این روغن بر روی صورت‌تان کنید، تستی بر قسمت کوچکی از بدن‌تان انجام دهید تا بدانید آیا برای شما کاربرد دارد یا نه. زیبایی در عمق پوست شما جای نمی‌گیرد تا اینکه ضرورتا عادات غدایی تان را کمی تغییر دهید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. بنابراین بطری روغن نارگیل خود را امروز تهیه کنید تغییر را از امروز شروع کنید!

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.