بایدها و نبایدهای شستن لباس‌های سفید که نباید از دست بدهید

پوشیدن لباس سفید یک کار نسبتاً ریسکی است چون این رنگ تحت خطر مداوم لکه قرار دارد. لکه‌ها بر روی لباس سفید به آسانی دیده می‌شوند و حذف آنها می‌تواند دشوار باشد. شما باید مراقبت زیادی به هنگام شستن لباس‌های سفید به
چهارشنبه، 19 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بایدها و نبایدهای شستن لباس‌های سفید که نباید از دست بدهید
  بایدها و نبایدهای شستن لباس‌های سفید که نباید از دست بدهید

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون
 

پوشیدن لباس سفید یک کار نسبتاً ریسکی است چون این رنگ تحت خطر مداوم لکه قرار دارد. لکه‌ها بر روی لباس سفید به آسانی دیده می‌شوند و حذف آنها می‌تواند دشوار باشد. شما باید مراقبت زیادی به هنگام شستن لباس‌های سفید به خرج دهید تا این که لکه‌ها از بین بروند و لباس‌ها تمیز دیده شوند و هم چنین سفیدی خود را حفظ کنند.
اشیا سفید همه‌ی طول موج‌های نور را انعکاس می‌دهند. به همین دلیل نور به گرما تبدیل نمی‌شود و دمای اشیا سفید بالا نمی‌رود. به همین دلیل بهتر است لباس‌های سفید را در فصل تابستان بپوشید.
لباس‌های سفید به آسانی کثیفی و لکه برمی‌دارند. علاوه بر این، آنها بر خلاف سطوح تیره به آسانی بر روی سطوح سفید دیده می‌شوند و از بین بردن آنها نیز کار آسانی نیست. عدم استفاده از روش‌های شستن مناسب می‌تواند لباس‌های سفید شما را زرد رنگ کند. هم چنین آنها نباید با لباس‌های تیره رنگ که رنگ پس می‌دهند، شسته شوند.
حتی با دانستن همه‌ی اینها، عشق ما به لباس‌های سفید کمرنگ نمی‌شود. ما نمی‌توانیم پوشیدن این رنگ زیبا را رها کنیم. چرا باید این کار را بکنیم؟ اگر از دستور العمل‌های ویژه‌ای پیروی کنید، شستن لباس‌های سفید و حفظ سفیدی آنها سخت نیست. بگذارید در مورد بایدها و نبایدهای شستن لباس‌های سفید به شما کمک بکنیم. از این توصیه‌ها پیروی کنید و به هنگام استفاده از البسه و وسایل سفید نیز مراقبت زیادی به خرج دهید. به هنگام استفاده از وسایل و متعلقات سفید رنگ، در مورد ریختن غذا و یا جوهر بر روی آنها بسیار مراقب باشید و آنها را در مواقع بارانی نیز نپوشید.

شستن لباس‌های سفید :

بایدها :

با یک پاک کننده‌ی خوب و موثر، لباس‌های سفید شما به کمک کمی نیاز خواهند داشت تا رنگ خود را حفظ کنند و لکه‌های سرسخت نیز از بین بروند.

 استفاده از سرکه

سرکه فواید زیادی دارد که می‌تواند به لباس‌های سفید شما کمک کند تا دوباره روشن شوند. هم چنین سرکه به از بین بردن لکه‌های بو و بو زدا کمک می‌کند. هم چنین به عنوان نرم کننده‌ی پارچه عمل می‌کند و ظاهر تازه‌ای به لباس‌های شما می‌دهد. نصف فنجان تا یک فنجان سرکه‌ی سفید را در طول چرخه‌ی شستشو اضافه کنید.

 استفاده از جوش شیرین

نصف فنجان جوش شیرین را همراه با پاک کننده، برای سفید کردن لباس‌های خود به کار ببرید. جوش شیرین به عنوان نرم کننده‌ی پارچه نیز عمل می‌کند.

 استفاده از سفید کننده

از سفید کننده برای حفظ سفیدی لباس‌ها استفاده کنید.

 استفاده از آب اکسیژنه

به کمک اسفنج پنبه‌ای از آب اکسیژنه استفاده کنید و آن را بر روی لکه بمالید. بعد از آن لباس‌ها را در آب خیس کنید. آب اکسیژنه نسبت به سفید کننده، سمیّت کمتری دارد.

 استفاده از عصاره‌ی لیمو

یک چهارم فنجان عصاره‌ی لیمو را در آب بریزید و لباس‌های سفید خود را در آن خیس کنید. این کار به پاک شدن لکه‌های سخت کمک می‌کند.

 استفاده از نمک

یک قاشق سوپ خوری نمک را در آب بریزید. نمک می‌تواند به عنوان پاک کننده‌ی خوب لکه عمل کند.
 دمای شستن لباس‌های سفید بستگی به نوع پارچه و لکه‌ای دارد که می‌خواهید پاک کنید. برای لکه‌های سرسخت و دشوار مثل روغن ترجیحاً از آب داغ استفاده کنید. اما پارچه باید قادر باشد گرما و حرارت را تحمل کند.
 لباس‌های سفید را در نور آفتاب درخشان خشک کنید. نور آفتاب نسبت به سفید کننده‌ی کلردار، لباس‌ها را ملایم‌تر خشک می‌کند.
 توصیه می‌شود لباس‌های سفید حساس را با دست بشویید به جای این که از ماشین لباس شویی استفاده بکنید.
 اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از پودر آبی رنگ رختشویی برای کاهش اثر زرد شدن لباس‌های سفید خود استفاده بکنید.
 اگر آب چشمه دارید که مواد معدنی زیادی دارد، پس قبل از شستن لباس‌های خود با آن، از نرم کننده‌ی آب استفاده بکنید.

نبایدها :

 لباس‌های سفید خود را با لباس‌های رنگی نشویید.
 ماشین لباس شویی خود را تمیز کنید تا مطمئن شوید که هیچ رسوب کثیفی بر روی لباس‌های سفید باقی نمی‌ماند. هرگز قبل از اطمینان از این که ماشین تمیز است، شستشو را شروع نکنید.
 هرگز لباس‌های سفید را بدون پاک کردن لکه‌ها خشک نکنید. آنها اگر بیرون در آفتاب بمانند، لکه‌ها ماندگار می‌شوند.
 از به کار بردن سفید کننده برای لباس‌های سفید پلی استری خودداری و اجتناب کنید.
 از شستن لباس‌های سفید حساس با ماشین خودداری کنید. توصیه می‌شود که آنها را با دست بشویید.
 از سفید کننده به مقدار مناسب استفاده بکنید. استفاده‌ی بسیار زیاد از سفید کننده می‌تواند به لباس‌ها آسیب بزند.
 اتیکت لباس را برای دستور العمل‌های مربوط به شستن آنها بخوانید. اگر به طور مخصوص نوشته شده است که "فقط تمیز خشک کنید" پس باید از شستن آنها در خانه اجتناب کنید.
توصیه‌های ذکر شده در بالا می‌توانند به شما کمک کنند که سفیدی لباس‌های سفید خود را حفظ کنید. شما می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که به عنوان نرم کننده‌ی پارچه و یا عامل سفید کنندگی عمل می‌کنند. اما ترجیح داده می‌شود که روش طبیعی را برگزینید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.