چگونه الاستیسیته پوست پیر را افزایش دهیم

با افزایش سن، الاستیسیته پوست ما کاهش پیدا می‌کند که منجر به افتادگی پوست می‌شود. چرا الاستیسیته پوست از بین می‌رود و چه کاری می‌توانیم برای حفظ آن بکنیم؟ این‌ها چیزی هستند که در این مقاله درباره آن بحث خواهیم کرد. از
پنجشنبه، 20 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه الاستیسیته پوست پیر را افزایش دهیم
  چگونه الاستیسیته پوست پیر را افزایش دهیم

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون

 

با افزایش سن، الاستیسیته پوست ما کاهش پیدا می‌کند که منجر به افتادگی پوست می‌شود. چرا الاستیسیته پوست از بین می‌رود و چه کاری می‌توانیم برای حفظ آن بکنیم؟ این‌ها چیزی هستند که در این مقاله درباره آن بحث خواهیم کرد. از بین رفتن الاستیسیته پوست طبیعی است و نمی‌توان از آن اجتناب کرد. ولی، برخی افراد جوان‌تر از آنچه که هستند به نظر می‌‌رسند. این چه طور ممکن است؟ پوست می‌تواند الاستیسیته خود را حتی با افزایش سن حفظ کند و روش‌هایی برای بهبود الاستیسیته آن وجود دارد.

روش‌های بهبود الاستیسیته پوست

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پیری شایع‌ترین عاملی است که منجر به از بین رفتن الاستیسیته پوست می‌شود. عامل دیگر عوامل محیطی مانند خورشید و آلودگی هستند که می‌توانند منجر به از بین رفتن الاستیسیته پوست افراد شوند. این حتی ممکن است باعث از بین رفتن زودرس الاستیسیته پوست شود. به همراه این‌ها، عامل سومی نیز وجود دارد که کاهش ناگهانی و بیش از حد وزن است. روش‌های خاصی برای مقابله با تأثیرات محیطی و پیری و حفظ الاستیسیته پوست وجود دارد.

اجتناب از قرارگیری در معرض نور خورشید

قرارگیری در معرض نور خورشید می‌تواند به پوست صدمه بزند که در بسیاری از موارد غیر قابل ترمیم است. اشعه‌های مضر خورشید آب پوست را تخلیه می‌کنند، سطح ملانین را افزایش می‌دهند و به این ترتیب موجب کشیدگی و چروکیده به نظر رسیدن پوست می‌شوند. قرار گرفتن پیوسته در معرض نور خورشید منجر بخ از بین رفتن الاستیسیته پوست می‌شود. بنابراین، استفاده از ضد آفتاب‌های مناسب ضروری است. از پوشانده شدن تمامی قسمت‌ها قبل از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید مطمئن شوید و سعی کنید در ساعات 11 صبح تا 4 بعد از ظهر که اشعه‌های خورشید بیشترین تأثیر مخرب را دارند از بیرون رفتن خودداری کنید.

ورزش منظم

ورزش کردن عامل مهمی برای پیشگیری از تخریب الاستیسیته پوست است. ورزش کردن به دفع مواد زائد و سمی بدن کمک می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری برای بدن فراهم می‌کند و هورمون‌ها را تنظیم می‌کند. عدم تعادل هورمونی می‌تواند به بدن صدمه بزند و تأثیر مستقیم آن در پوست دیده خواهد شد. پوست رنگ‌ پریده و شل دیده می‌شود. ورزش کردن همچنین به بهبود توده عضلانی کمک می‌کند که عامل مهمی برای حفظ الاستیسیته پوست است. یکی دیگر از مزیت‌های ورزش کردن متابولیسم ویتامین D است که به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند.

ترک سیگار

کسانی که سیگار کشیدن را ترک کنند مطمئناً تأثیرات آن در بهبود سلامت پوست را خواهند دید. با افزایش سن ممکن است شاهد از بین رفتن الاستیسیته پوست باشید ولی، سیگار کشیدن باعث می‌شود این کار سریع‌تر باشد. سیگار کشیدن باعث تنگ شدن عروق خونی می‌شود و به این ترتیب مانع رسیدن اکسیژن و مواد مغذی کافی به پوست می‌شود.

استفاده از رژیم غذایی سالم

مواد غذایی خاصی وجود دارند که بهبود الاستیسیته پوست کمک می‌کنند. این مواد غذایی شامل مواد معدنی ضروری و ویتامین‌هایی مانند ویتامین E و C هستند. برخی از آن‌ها عبارتند از:
• توت فرنگی
• توت سیاه
• ذرت
• زرده تخم مرغ
• کلم بروکلی
• دانه کتان
• آب
• سبزیجات دارای برگ سبز
مزیت کلی گنجاندن این‌ها در رژیم غذایی آن است که آنتی اکسیدان‌های ضروری برای مقابله با رادیکال‌های آزاد را به همراه اسید‌های آمینه، ویتامین E، ویتامین C و اسید فولیک فراهم می‌کنند و به افزایش تولید کلاژن که مسئول الاستیسیته پوست است کمک می‌کنند. جالب است بدانید تحقیقات نشان داده‌اند استفاده از روغن نارگیل هنگام پخت و پز می‌تواند به بهبود الاستیسیته پوست کمک کند.

کرم‌ها و روش‌های خارجی

محصولات و روش‌های مختلفی برای مراقبت از سلامت پوست در بازار وجود دارند. استفاده از این محصولات به بازگرداندن الاستیسیته پوست و به تأخیر انداختن فرآیند پیری با بهبود سطح کلاژن بدن کمک می‌کند. اکنون که با برخی روش‌های پیشگیری از تخریب الاستیسیته پوست آشنا شدید، می‌توانید مراقبت از پوست خود را شروع کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.