نکاتي در مورد تغذيه با شير خشک

-هرگز سرد و يا گرم بودن شير داخل شيشه را با قرار دادن پستانک در دهان خود اندازه نگيريد. کافي است چند قطره از آن را بر روي پشت دست تان بريزيد. - دقت داشته باشيد که سوراخ سرپستانک نه زياد گشاد باشد و نه زياد تنگ،حدوداً بايستي مانند سر سينه بوده و کودک درمدت 20 دقيقه آن را خالي کند. - بي انصافي محض است که سر شيشه را تنها به دليل کمتر وقت گذاشتن، گشاد کرده و بدون توجه و ابراز محبت وتنها به عنوان رفع وظيفه، شيشه شير را در دهان کودک قرار دهيم.
چهارشنبه، 11 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتي در مورد تغذيه با شير خشک
نکاتي در مورد تغذيه با شير خشک
نکاتي در مورد تغذيه با شير خشک

-هرگز سرد و يا گرم بودن شير داخل شيشه را با قرار دادن پستانک در دهان خود اندازه نگيريد. کافي است چند قطره از آن را بر روي پشت دست تان بريزيد.
- دقت داشته باشيد که سوراخ سرپستانک نه زياد گشاد باشد و نه زياد تنگ،حدوداً بايستي مانند سر سينه بوده و کودک درمدت 20 دقيقه آن را خالي کند.
- بي انصافي محض است که سر شيشه را تنها به دليل کمتر وقت گذاشتن، گشاد کرده و بدون توجه و ابراز محبت وتنها به عنوان رفع وظيفه، شيشه شير را در دهان کودک قرار دهيم.
-اگرکودک اشتهاي کافي جهت تمام کردن شير داخل شيشه را ندارد، اصرار نکنيد. باقيمانده آن را درون يخچال بگذاريد. و در وعده بعد مورد استفاده قرار دهيد.
- پس ازتمام شدن شير داخل شيشه، بلافاصله آن را با مايع پاک کننده معمولي با کمک فرچه هاي مخصوص بطري بشوييد.
- لحظه شير خوردن حتي براي کودکي که از شير مادر تغذيه نمي شود، بسيار حساس و لذت بخش است. بنابراين تنها مادر بايد شيشه را در دهان نوزاد بگذارد. لمس و نوازش با او و حرف زدن ضمن دادن شيشه موجب برقراري ارتباط عاطفي نزديکي بين مادر و کودک مي گردد. به هنگام دادن شيشه، مکاني خلوت و کم سرو صدا را انتخاب کرده و نوزاد را مانند حالتي که به او شير مي دهيد، درآغوش بگيريد.
منبع: کتاب کودک من




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.