نوآوري براي شكوفايي

يك جهاد بزرگ در به كار گرفتن همه استعدادها در داخل كشور، خودبه خود زمينه نوآوري و شكوفايي هم در امور تقنيني و هم در امور اجرايي فراهم مي شود. رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي با اشاره به دو انتظار خود براي تعالي و پيشرفت كشور فرمودند: يكي از دو انتظار من در سال 1387، نوآوري در بخش هاي مختلف و دستگاه هاي گوناگون اجتماعي، اقتصادي و خدماتي تشور از جمله در ديپلماسي، حركت به سمت علم و تحقيق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به
شنبه، 14 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نوآوري براي شكوفايي
نوآوري براي شكوفايي
نوآوري براي شكوفايي

نويسنده: سيد صادق سيد آقايي
يك جهاد بزرگ در به كار گرفتن همه استعدادها در داخل كشور، خودبه خود زمينه نوآوري و شكوفايي هم در امور تقنيني و هم در امور اجرايي فراهم مي شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي با اشاره به دو انتظار خود براي تعالي و پيشرفت كشور فرمودند: يكي از دو انتظار من در سال 1387، نوآوري در بخش هاي مختلف و دستگاه هاي گوناگون اجتماعي، اقتصادي و خدماتي تشور از جمله در ديپلماسي، حركت به سمت علم و تحقيق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهاي محروم، و در آباداني تشور است. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: انتظار دوم در سال جاري اين است ته فعاليت هايي كه در سال هاي گذشته انجام شده و تارهايي ته دولت در سال هاي اخير انجام داده، به نتيجه و شكوفايي برسند و كام مردم از نتيجه اين فعاليت ها و تلاش ها شيرين شود بنابراين امسال را سال نوآوري و شتوفايي مي نامم.
بر همين اساس نامگذاري امسال به نام سال نوآوري و شكوفايي بازتابهاي زيادي در ميان قشر هاي گوناگون جامعه داشته است كه در گزارش ذيل به برخي از نظرات گروههاي مختلف اشاره خواهيم داشت.

همت، تلاش و آموزش

سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي دراين باره گفت: براي رسيدن به اهداف عاليه خود در تمامي عرصه ها نيازمند خلاقيت و شكوفايي هستيم.
لطف الله فروزنده با بيان اين كه « ما بايد براي رسيدن به اهداف عاليه خود در تمامي عرصه ها به ويژه عرصه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي داراي طرح ها، برنامه ها و روش هاي جديدي باشيم» اظهار كرد: تحقق چنين امري نيازمند همت، تلاش و همچنين آموزش است.
وي افزود: با توجه به اين كه خلاقيت و نوآوري در مديريت يك علم است، مراكز آموزش عالي و دانشگاه ها بايد در اين راستا برنامه ريزي داشته باشند.
وي همچنين شكوفايي و نوآوري در عرصه نيروي انساني را با اهميت دانست و اظهار كرد: خوشبختانه ما نيروي انساني جواني داريم كه درسايه مباني انقلاب اسلامي به خودباوري رسيده است؛ بنابراين بايد اين خودباوري را پرورش داد.
فروزنده همچنين در پايان خلاقيت و شكوفايي در دوعرصه اصلاح سيستم بوركراسي و نظام اقتصادي را بيش از بخش هاي ديگر با اهميت دانست.

جهاد بزرگ

در همين راستا دبيركل حزب موتلفه اسلامي نيز گفت: كشور ما براي برخورداري از استعدادها و سليقه هاي گوناگون معتقد به انقلاب، نيازمند شرح صدر مسوولان است.
محمدنبي حبيبي فراهم كردن هرچه بيشتر زمينه هاي استفاده از نيروهاي معتقد به انقلاب با سليقه هاي گوناگون را مورد توجه قرار داد و افزود: با يك جهاد بزرگ در به كار گرفتن همه استعدادها در داخل كشور، خودبه خود زمينه نوآوري و شكوفايي هم در امور تقنيني و هم در امور اجرايي فراهم مي شود.
وي با بيان اين كه « ما به طور نسبي در ابعاد مختلف هم از يك نوع شكوفايي و هم از يك نوع نوآوري در طول 03سال گذشته برخوردار بوده ايم» تاكيدكرد: مسلما در حال حاضر ما دراين دو بعد مهم بايد بالاترين سقف را در نظر بگيريم كه اين هم به نظر من جز با استفاده از همه استعدادها و سليقه هاي معتقد به اصل انقلاب اسلامي امكان پذير نيست.
حبيبي همچنين در اين راستا وجود شر ح صدر مسوولان را با اهميت دانست و اظهار كرد: ما براي برخورداري از استعدادها و سيلقه هاي گوناگون معتقد به انقلاب، شرح صدري كاملا در اوج را لازم داريم؛ چراكه استفاده از سليقه هاي گوناگون با داشتن چنين شرح صدري امكان پذير است.

دگرگوني در اداره كشور

نماينده مردم شهركرد در خانه ملت نيزدراين باره معتقد است : به دليل اهميت نام گذاري سال 87 به نام «نوآوري و شكوفايي» بايد از همين امروز دولت و مجلس برنامه ي خود را در اين راستا اعلام كنند.
مرتضي تمدن خطاب رهبري معظم انقلاب درخصوص شكوفايي و نوآوري را يك خطاب جمعي دانست و گفت: همچنين خطاب ايشان به دولت و متوليان دولت نيز بود و تأكيد كردند سال 87 سال نوآوري و شكوفايي است.
نماينده مردم شهركرد در خانه ملت معتقد است: معناي اين حرف ايشان اين است كه سال 87 سال تجديدنظر در روش هاست؛ حتما امسال بايد مبناي تجديدنظر در سياست ها و روش هاي مربوط به اداره كشور اعم از اقتصادي، سياسي و ساير جنبه ها باشد.
وي اظهار اميدواري كرد: سال 87 سال دگرگوني در اداره كشور باشد و بايد همه اقشار جامعه طبق فرموده مقام معظم رهبري در اين راستا به كمك بيايند.

سند چشم انداز،مهندسي فرهنگي،نقشه جامع علمي، اصل 44

همچنين نماينده مردم تهران در خانه ملت در اين زمينه گفت: بايد در همه زمينه هاي علمي، اقتصادي و ... در سال 87 بتوانيم به شكوفايي و نوآوري دست پيدا كنيم.
دكتر علي عباسپور تهراني فرد در ارزيابي از نامگذاري سال 87 به نام «سال نوآوري و شكوفايي» از سوي مقام معظم رهبري گفت: وجود مقام معظم رهبري براي كشور و حركت علمي كشور ما يك نعمت است.
به نظر رييس كميسيون آموزشي و تحقيقات مجلس، در راستاي بحثي كه مقام معظم رهبري در مورد نامگذاري سال 87 داشتند، احتياج داريم حتما در اهدافي كه در چشم انداز 20 ساله براي رسيدن به قله هاي علمي و اقتصادي پيش بيني شده، برنامه ريزي كنيم.
عباسپور با بيان اين كه نقشه جامع علمي كشور را به زودي در ابتداي سال 87 خواهيم داشت، تصريح كرد: اميدواريم اين مساله هر چه سريع تر توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به جمع بندي برسد و يك دستورالعملي شود كه بر اساس آن مجلس و دولت بتوانند برنامه ريزي هايي درخصوص پيشرفت انجام دهند.
وي ادامه داد: همچنين قانون سياست هاي اصل 44 را داريم كه اجرايي شدن آن در سال 87 خواهد بود و در حقيقت اقتصاد كشور ما را دگرگون خواهد كرد.
وي اظهار اميدواري كرد: مهندسي فرهنگي كشور هر چه سريع تر به جمع بندي نهايي برسد تا بر اساس آن نوآوري و شكوفايي را در زمينه هاي فرهنگي داشته باشيم و بايد بتوانيم با مهندسي فرهنگي احكام ناب پيامبر (ص) را در فرهنگ خود پياده كنيم.

تحول عظيم در دانشگاه و حوزه

رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز گفت: نامگذاري امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي تحول عظيم در حوزه ها و دانشگاهها ايجاد خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام نوآوري و شكوفايي افزود:
امروز تحول درهمه جوامع بشري پنجه انداخته و مانيازمند آن هستيم كه دراين زمينه قدم هاي بلندي را برداريم.
وي اضافه كرد: همانطور كه نامگذاري سال 86 منجر به تحول تاريخي درتمام بدنه جامعه شد بي شك اين نامگذاري نيز باعث تحول عظيم در حوزه ها، دانشگاههاي وساير بخش هاي كشور مي شود.

تسريع شتاب حركت توسعه

همچنين حجت الاسلام و المسلمين سيدجلال يحيي زاده گفت: هدف مقام معظم رهبري از نامگذاري امسال به نام سال «نوآوري و شكوفايي» اين است كه هزينه كردها و تلاش ها به حالتي برسد كه مردم بتوانند ثمره و بهره آن را كاملا مشاهده كنند.
وي اظهار داشت: در واقع مقام معظم رهبري از مسوولان خواستند با شكل هاي نوين و ابداعات و نوآوري ها اين چرخ را سريع تر به حركت درآورند. اگر همين حركت كند در برخي موارد بخواهد ادامه پيدا كند موجب زيان و ضرر براي رسيدن به اهداف بزرگ پيش بيني شده در چشم انداز 20 ساله كشور است.
يحيي زاده گفت: مقام معظم رهبري خواستند مواردي كه كارهايي در آن ها شروع شده ولي هنوز آن ثمر و نتيجه لازم را ندارد، بيشتر مورد حمايت و عنايت قرار گيرد تا به شكوفايي برسند.
وي خاطرنشان كرد: احساس مي شود مساله نوآوري و شكوفايي برنامه اي است كه در سال 87 و حتي سال هاي پس از آن بايد به شدت از سوي مجموعه حكومت رعايت شود و مورد توجه قرار گيرد.

نوآوري در همه بخشها

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به نام گذاري سال 87 از سوي مقام معظم رهبري با عنوان «سال نوآوري و شكوفايي» يكي از نيازهاي ضروري جامعه را نوآوري و شكوفايي در عرصه هاي مختلف كه نيازمند تلاش قابل توجه نخبگان است، عنوان كرد.
اين فعال دانشجويي، تحول و نوآوري در سطح نخبگان را زمينه ساز تحول در سطح مردم خواند و خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه جمهوري اسلامي ايران يك كشور اسلامي است بايد در عرصه ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي نيز نوآوري ايجاد و طرح ها و برنامه هاي مشخص جايگزين شود.
وي نوآوري و شكوفايي را در مسائل اقتصادي ضروري خواند و تاكيد كرد: براي رسيدن به نوآوري و شكوفايي در كشور بايد اقداماتي در سطح دانشگاه ها انجام شود، به گونه اي كه با ايجاد فضايي، نخبگان فكري و تحصيل كردگان بدون هيچ دغدغه اي به تحقيق پرداخته و نتايج آ ن منتشر شود تا با اين آزادي فكر و تحقيق در دانشگاه ها، زمينه اي براي نوآوري و شكوفايي در كشور ايجاد شود.

رويكردهاي متفاوت، هدف واحد

رييس فراكسيون زنان مجلس نيز با بيان اين كه «سال جاري شرايط خوبي براي پيشرفت بر مبناي عدالت دارد» گفت: چنانچه مسوولان در بخش هاي مختلف بر اساس پيام مقام معظم رهبري در ابتداي سال برنامه ريزي و عمل كنند، اسفند ماه سال 87 كارنامه بسيار درخشاني خواهيم داشت.
فاطمه آليا نامگذاري امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي را داراي رويكرد هاي مختلفي دانست و خاطرنشان كرد كه اين نامگذاري قطعا با تحليل از اوضاع و با اشراف به مسائل داخلي و بين المللي صورت گرفته است.
وي هم چنين با بيان اين كه « رهنمودهاي مقام معظم رهبري با يك رويكرد جهت ها را تعيين و با يك رويكرد توطئه ها را خنثي كرده و با يك رويكرد استعدادها را شكوفا مي كند» ادامه داد: بنابراين با توجه به اين كه امسال از نظر ثبات امنيت و اقتدار داخلي و بين المللي در شرايط خوبي به سر مي بريم، اين فرمايشات نشان از شرايط مساعد كشور دارد.
آليا تاكيد كرد: سال 87 نيز با توجه به دستاوردهاي قابل توجهي كه به دست خواهد آمد و خلاقيت جوانان و دانشمندان سالي پربار خواهد بود.
منبع: صبح صادق




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.