روش های مؤثر قابل توجه به منظور استفاده از روغن کامفور برای درمان آکنه

درخت کافور بومی چین و ژاپن می باشد. این درخت در آرژانتین، برزیل، ماداگاسکار و آمریکا نیز یافت می شود. کافور درختی غیر برگریز بوده که تا ارتفاع حدود 100 فوت رشد می کند. در اصل دارای برگ هایی به رنگ قرمز می‌
چهارشنبه، 17 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روش های مؤثر قابل توجه به منظور استفاده از روغن کامفور برای درمان آکنه
  روش های مؤثر قابل توجه به منظور استفاده از روغن کامفور برای درمان آکنه

 

مترجم: سهیلا حاجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زاده
منبع:راسخون

 

درخت کافور بومی چین و ژاپن می باشد. این درخت در آرژانتین، برزیل، ماداگاسکار و آمریکا نیز یافت می شود. کافور درختی غیر برگریز بوده که تا ارتفاع حدود 100 فوت رشد می کند. در اصل دارای برگ هایی به رنگ قرمز می‌ باشد، اما هنگام رسیدن به سبز تیره تغییر رنگ می دهند. کافور توسط بخار کردن پوست درخت ایجاد می شود. در طی فرایند بخار، برگ ها به ماده ای بودار، بلوری و سفید تبدیل می‌ شوند. در دوران باستان، اعتقاد بر این بود که این ماده ی سفید دارای خواص جادویی می باشد. در حال حاضر نیز به اثبات رسیده که این ماده دارویی می باشد.
رشد درخت کافور بسیار آهسته می باشد. یک باور در چین وجود دارد که تا زمانی که درختان کافور به 50 سال نرسیده اند، نباید از آن ها کافور استخراج گردد.
مصارف
کافور یک عنصر جدایی ناپذیر در بسیاری از داروهای آیورودا، روغنی که به منظور تقویت قلب استفاده می شود، می باشد. این روغن برای تسکین دردهای عضلانی نیز استفاده می شود و جهت کاهش درد مفاصل و رماتیسم نیز به کار می رود. آخرین مطالعات نشان می دهد که کاربرد موضعی کافور به کاهش زانو درد مرتبط با آرتروز کمک می کند. این روغن در روغن های ضد درد، پمادها و اسپری ها نیز استفاده می شود. کافور به درمان آسم نیز کمک می کند. علاوه بر این، این ماده در تهیه ی پمادها به منظور نرم کردن مجاری هوایی نیز کاربرد دارد.
یکی از مصارف مهم روغن کافور استفاده جهت درمان آکنه می باشد. این ماده برای مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. روغن کافور به درمان برخی از مشکلات مانند پوست خشک، خارش یا آماس پوستی نیز کمک می کند. روغن کافور به بهبود گردش خون نیز کمک می کند.
استفاده از روغن کافور برای درمان آکنه
روغن کافور به جوان سازی پوست کمک می کند. این روغن در تعدادی از محصولات مراقبت از پوست نیز به کار رفته است. روغن کافور غنی از آنتی اکسیدان ها بوده و به حفظ سلامت عمومی پوست کمک می کند.
در صورتی که روغن کافور با روغن کرچک ترکیب شود، به طور موثری باعث درمان جوش می گردد. این یک روش درمانی ساده و طبیعی بوده که می تواند در خانه نیز ساخته شود. نصف فنجان روغن کافور را با نصف فنجان روغن بادام مخلوط کرده و به یک قاشق چای خوری روغن کافور اضافه کنید. قبل از استفاده آن ها را خوب با هم مخلوط کنید. قبل از اعمال روغن، پوست خود را شسته و با یک حوله خشک کنید. استفاده از این روغن در طول شب بهترین نتیجه را خواهد داشت. سپس می توانید در صبح صورت خود را بشویید.
روش دیگر استفاده از روغن کافور استفاده از بخار آن برای حدود 20 دقیقه بر روی صورت می باشد. قبل از استفاده از بخار، صورت خود را بشویید، به طوری که پوست شما کاملا تمیز گردد.
توصیه می شود که مصرف غذاهای سرخ کرده و چرب را کاهش دهید، چون این غذاها باعث ایجاد عوارض جانبی بر پوست می گردند. رژیم غذایی شما در درجه ی اول باید شامل سبزیجات برگی سبز، میوه ها و دیگر غذاهای سالم مشابه باشد. ورزش منظم نیز به داشتن پوست سالم و درخشان کمک می کند.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.