تراریخته‌های سرطان‌زا از بنیاد راكفلر تا برنامه ششم و سخنرانی دولتی‌ها!

با وجود تأكیدات چند‌باره متخصصان امر مبنی بر مضرات گسترده و ساختاری كشت و استفاده محصولات دستكاری شده ژنتیكی، از قبیل انواع سرطان و عقیم كردن مصرف‌كننده، عضو كمیسیون بهداشت مجلس خبر از كشت چند هزار
سه‌شنبه، 30 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
تراریخته‌های سرطان‌زا از بنیاد راكفلر تا برنامه ششم و سخنرانی دولتی‌ها!
  تراریخته‌های سرطان‌زا از بنیاد راكفلر تا برنامه ششم و سخنرانی دولتی‌ها!

 






 
با وجود تأكیدات چند‌باره متخصصان امر مبنی بر مضرات گسترده و ساختاری كشت و استفاده محصولات دستكاری شده ژنتیكی، از قبیل انواع سرطان و عقیم كردن مصرف‌كننده، عضو كمیسیون بهداشت مجلس خبر از كشت چند هزار هكتاری این محصولات در كشور داد.
اصغر سلیمی ‌درباره ، تولید محصولات تراریخته در كشور می‌گوید:‌در كشورهای اروپایی اگر محصولات دستكاری شده ژنتیكی استفاده می‌شوند، ‌با شرایط سختی تولید می‌شوند و مصرف آن نیز طبق شرایط خاصی است و حتماً به اطلاع مصرف‌كنندگان آن می‌رسد. ‌مصرف‌كنندگان در این كشورها می‌دانند كه محصولات استفاده شده دستكاری ژنتیكی شده است یا خیر، اما در كشور ما هنوز امكانات لازم وجود ندارد كه به مشتری بگوییم كه این محصول دستكاری شده یا ارگانیك است.
نماینده مردم اصفهان می‌گوید: به نظر من هنوز زود است كه محصولات تراریخته در كشور داشته باشیم چون تحقیقات و نظارت ما محدود است و فكر نمی‌كنم مجلس هم موافق تولید این محصولات باشد. هنوز كشور ما تكنولوژی مناسب را ندارد و حتی در برخی موارد نظارت كافی روی محصولات داخلی هم نمی‌شود. آینده هم مشخص نیست كه نشان دهد این محصولات چه ضرری خواهند داشت چون مطالعه روی آن به صورت كامل انجام نشده است. اما من‌ شنیده‌ام چندین هزار هكتار زمین می‌خواهد زیر‌كشت این محصولات ژنتیكی برود. اگر بدون مطالعه كار كنیم، در آینده ضررهایی خواهد داشت كه جبران‌ناپذیر است.
سلیمی معتقد است که جهش‌های ژنتیكی ناشی از این محصولات باعث ایجاد انواع سرطان‌ها شود و خیلی از مشكلات و بیماری‌های ژنتیكی را برای نسل‌های آینده ما به دنبال داشته باشد و نتوانیم آن وقت جبرانش كنیم، بنابر‌این مجلس حتماً جلوی این امور را خواهد گرفت.
غرب هم عطای تراریخته را به لقایش بخشیده است
كشت و مصرف عمومی محصولات دستكاری‌شده ژنتیكی در اغلب كشورهای اروپایی به جز مزارع خاص و قرنطینه تحقیقاتی ممنوع است و با انواع با واردات این محصولات برخورد می‌شود.
به این ترتیب كه واردات و مصرف این محصولات پرخطر - حتی با حد تراریختگی زیر یك درصد - نیز تنها با برچسب‌گذاری و قوانین احتیاط‌آمیز مجاز است، همچنین كشت، واردات و مصرف محصولات با تراریختگی بالای یك درصد اساساً ممنوع است.
احتیاط در مصرف این محصولات در روسیه تا آنجاست كه تنها دو ده هزارم درصد از سبد غذایی مردم این كشور را تشكیل می‌دهد و در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، صهیونیست‌ها حتی اجازه كشت محصولات تراریخته در مزارع تحقیقاتی را به علت مخاطرات زیست محیطی ماندگار صادر نمی‌كنند!
همچنین كشور سوئیس اعلام كرده است به ‌دلیل نبود اطمینان از سلامت این محصولات، قوانین سختگیرانه خود را برای سومین بار، پنج سال دیگر تا سال ۲۰۲۱ اجرا می‌كند.
بیش از 90 درصد روغن مصرفی ایرانی‌ها تراریخته است
به گزارش عیارآنلاین، به‌‌رغم اقدامات احتیاط‌آمیز كشورهای پیشرفته در مصرف عمومی محصولات تراریخته، در هیچ ‌یك از گمرك‌ها و مبادی ورود كالا در ایران، آزمایشگاهی مختص تشخیص میزان تراریختگی و ارزیابی خطر محصولات غذایی وارداتی از حیث تراریختگی وجود ندارد و صرفاً اعلام كشور صادر‌كننده محصولات مبنای تصمیم‌سازی است!
این در حالی است كه مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از محصولات از جمله بیش از ۹۰ درصد از روغن‌های خوراكی، بخش قابل‌توجهی از برنج و ذرت موجود در بازار ایران، دستكاری‌شده ژنتیكی است. همچنین آزادسازی كشت، واردات و صادرات و مصرف عمومی این محصولات در لایحه برنامه پنج‌ساله ششم توسعه مورد تأكید دولت قرار گرفته است و بارها مسئولان دولتی در مدح چنین محصولات مضری سخنرانی كرده‌اند!
دلیل تأكید دولتی‌ها به كشت و توزیع این محصولات در ایران را ظاهراً باید جای دیگری جست.
سلاحی علیه تمام ملت‌ها
مواد غذایی تراریخته (دستكاری شده ژنتیكی) به محصولاتی اطلاق می‌شود كه از انتقال یك یا چند ژن بین دو نوع موجود زنده مختلف به وجود می‌آید، گرچه این محصولات دانش‌بنیان می‌تواند از مزایایی مانند پرمحصولی و مقاومت نسبت به آفات بهره‌مند باشد، اما مشكلات متعددی نیز برای طبیعت و سلامتی انسان‌ها به وجود می‌آورد. این موارد چنان مضر است كه می‌تواند به‌عنوان یك «سلاح تمام‌عیار علیه ملت‌ها» به عنوان عامل ایجاد «سرطان‌ها» و حتی «عقیم‌سازی نسل‌ها» مورد استفاده قرار گیرد.
پس از سال‌ها واردات چراغ خاموش مواد غذایی دستكاری شده ژنتیكی به كشور، در لایحه برنامه ششم توسعه، تولید تجاری این محصولات در دستور كار قرار گرفت!
در ماده 8 مفاد پیشنهادی شورای محیط زیست تدوین لایحه ششم توسعه نیز ضمن تأكید بر «تولید مواد تراریخته» در كشور آمده: «دولت موظف است با ایجاد ساختاری توانمند به صورت مستقل یا وابسته به دستگاه‌های اجرایی ضمن تدوین استانداردهای لازم، بر تولید، واردات و مصرف مواد تراریخته كنترل و نظارت جدی اعمال نماید.»
اما عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیك ایران در تقبیح این نگاه به تسنیم می‌گوید: تاكنون تعداد ژن‌های ثبت‌شده تجاری محصولات دستكاری شده ژنتیك از مرز هزار و 500 مورد گذشته است. این دستكاری در طبیعت می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری وارد كند. دانشمندان حوزه اخلاق زیستی معتقدند فرآیندی را كه در طبیعت هرگز اتفاق نمی‌افتد نباید در آزمایشگاه انجام دهیم، مثلاً هیچ‌گاه در طبیعت یك ماهی با گوجه‌فرنگی یا ذرت جفت‌گیری نمی‌كند!
خوراندن ترا‌ریخته‌ها به ایرانی‌ها نا‌آگاهانه نیست!
آزاد عمرانی در خصوص استفاده گسترده از مواد تراریخته در صنایع تولید روغن خوراكی در كشورمان بدون اطلاع‌رسانی به مصرف‌كننده می‌گوید: بنده قبول ندارم كه این كار نادانسته صورت گرفته باشد، چطور است كه طرفداران محصولات تراریخته و بازرگانانی كه سودهای كلان از ورود این محصولات به بازار می‌برند، برای توجیه و تأكید بر لزوم تولید این محصولات در داخل كشور، آمار چند میلیارد دلاری واردات محصولات دستكاری شده ژنتیكی را اعلام می‌كنند اما سال‌ها ساكت بوده‌اند و هیچ تلاشی برای آگاه‌سازی مردم و برچسب زدن به این محصولات انجام نداده‌اند؟
واقعیت جهانی در مورد محصولات دستكاری شده ژنتیكی این است كه با گذشت بیش از 20 سال از تولید تجاری این محصولات، انحصار بذرهای استراتژیك تراریخته همچنان در دست شركت بزرگ امریكایی «مونسانتو» قرار دارد. این كمپانی و شركت‌های اقماری آن حدود 80 درصد از تولید بذرهای ژنتیكی دنیا را در اختیار دارد و با استراتژی حساب‌شده وارد كشورها می‌شود، بنابراین نمی‌توانیم بپذیریم كه بروز این اشكالات نادانسته بوده است.
به اعتقاد وی ممكن است برخی افراد در درون دولت‌ها، به‌صورت ناآگاهانه تحت تأثیر این كمپانی‌ها قرار گرفته باشند اما نفرات اصلی به هیچ وجه ناآگاه نیستند! دولتی‌ها ممكن است به‌چشم یك دانش و فناوری پیشرفته به این علم نگاه كنند و به همین دلیل برای اینكه خدمتی هم بكنند، افزایش اعتبارات، تجهیز كردن مراكز و حمایت از طرح‌های پژوهشگران این عرصه را در اولویت قرار بدهند، بدون اطلاع از نیت شوم اربابان این صنعت و مشكلات و مخاطراتی كه ممكن است برای مردم داشته باشد.
پشت پرده این فاجعه صهیونیست‌ها هستند
عمرانی همچنین می‌گوید: این كمپانی‌ها بیشتر از طریق مجموعه‌های ظاهراً خیریه و عام‌المنفعه، مانند بنیاد صهیونیستی راكفلر و در قالب طرح‌های مشترك تحقیقاتی و بورس تحصیلی، نخبگان كشورهای هدف را تحت حمایت خود می‌گیرند، بعد این افراد آموزش‌دیده این پیام را از درون به دولت‌ها منتقل می‌كنند كه كشت محصولات دستكاری شده ژنتیكی یك ضرورت انكارناپذیر است و هرگونه تعللی نشانه عقب‌ماندگی است! آنها به این نتیجه رسیده‌اند كه بهترین روش توسعه تجارت محصولات تراریخته، نفوذ در دولت‌ها است. مقامات بسیاری در دولت با سمت‌های متفاوت دولتی، بارها در ثنای محصولات تراریخته و لزوم استفاده از آنها سخنرانی كرده‌اند. اینكه سود هنگفت این محصولات به جیب چه كسانی می‌رود و دلیل این همه اصرار بر كشت محصولات تراریخته سرطان‌زا و خوراندن آن به ایرانی‌ها چیست، فرصت‌های مبسوط دیگری را برای پرداختن می‌طلبد.
اما هوشیاری مردم به عنوان مصرف‌كننده نهایی محصولات غذایی در تحریم همه‌جانبه تراریخته‌ها، ‌اقدام آخری است كه می‌تواند نجات‌دهنده جان و نسل ایرانیان از این بلیه هدف‌گذاری شده باشد.
منبع مقاله : روزنامه جوان

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.