7 مزیت کاملاً منحصر به فرد کار گروهی در ورزش

همه ما می دانیم که در ورزش کار گروهی بسیار مهم است. جمع آوری اطلاعات در مورد مزایا آن می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا در زمینه‌های مربوط به خودشان عملکرد بهتری داشته باشند. در اینجا این مزایا برای شما فهرست شده است.
چهارشنبه، 8 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
7 مزیت کاملاً منحصر به فرد کار گروهی در ورزش
هفت مزیت کاملاً منحصر به فرد کار گروهی در ورزش
 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع: راسخون
 


همه ما می دانیم که در ورزش کار گروهی بسیار مهم است. جمع آوری اطلاعات در مورد مزایا آن می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا در زمینه‌های مربوط به خودشان عملکرد بهتری داشته باشند. در اینجا این مزایا برای شما فهرست شده است.
مایکل جردن می‌گوید: استعداد باعث برد بازی می‌شود اما کار گروهی و هوش باعث برد قهرمانی می‌شود.
این نقل و قل توسط مایکل جردن اسطوره بسکتبال تاکید بر ارزش کار گروهی برای موفقیت یک تیم دارد. ضوروت کار گروهی این است که افراد با هم کار کنند تا به هدف مشترکی دست یابند. نه تنها کار گروهی عملکرد تیم را بهتر می‌کند همچنین باعث بهره‌مندی از درس های زندگی مهم دیگری می‌شود که به بازیکنان در زندگی‌شان کمک می‌کند. نیازی به گفتن این نیست که بهترین تیم‌ها آن هایی هستند که آموخته‌اند با هم کار کنند.
در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که مزایا کار تیمی چیست و چگونه به بیماران کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: 3 گام تا رسیدن به موفقیت

 

مزایا کار گروهی در ورزش

همکاری

یکی از مزایای مهم کار گروهی همکاری است. هم کودکان و هم افراد بزرگسال می‌توانند بیاموزند که با هم تیمی‌هایشان، حتی آن‌هایی که مشتاق نیستند، همکاری کنند.
کار کردن در تیم به فرد می‌آموزد که ترجیحات شخصی را کنار بگذارد و بر روی آنچه برای تیم خوب است‌، تمرکز کند. تا هر یک از اعضا تیم مشغول به کار نشود، به دست آوردن موفقیت ممکن نیست. بازیکنان می‌آموزند به تصویر بزرگتری نگاه کنند زیرا آن‌ها متوجه می شوند بازیکنان به تنهایی اهمیت کمتری از تیم دارند.

اجتماعی شدن

فایده بزرگ دیگر کار گروهی فراهم شدن فرصت برای بازیکنان برای اجتماعی شدن و ایجاد رابطه‌ها می‌باشد، زیرا آن‌‌ها با هم گرد هم می‌آیند و انگیزه و علاقه مشترکی برای ورزش دارند. بخشی از تیم بودن به بازیکنان کمک می‌کند تا بر خجالت غلبه کنند زیرا که آن‌ها مجبورند با دیگر هم تیمی‌ها تعامل داشته باشند و برخی از آن‌ها را هر گز قبلا ملاقات نکرده‌اند یا قبلا با آن‌ها صحبت نکرده‌اند. فراموش نکنید که عضو یک تیم بودن لین مزیت را دارد که دوستی‌هایی برقرار کنید که شاید تا آخر عمر پا بر جا باشند. در واقع پیوند بین هم‌تیمی‌ها مهم است زیرا نشان می‌دهد که تیم چقدر موفق خواهد بود.

اعتماد به نفس

عضو یک تیم بودن خود تمرینی برای ایجاد اعتماد به نفس است زیرا این واقعیت وجود دارد که عضو یک تیم بودن به خودی خود اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. افرادی که فعالانه در ورزش‌ها شرکت می‌کنند تصویر ذهنی بهتری از خود دارند. این امر عمدتا به دلیل تشویق و تشکرهای هم تیمی‌های شان است.

رقابت سالم

کار تیمی شامل رقابت با هم برای به دست آوردن یک هدف مشترک می‌شود و رقابت سالم خوب است. بازیکنان می‌آموزند که همواره باید بدون در نظر گرفتن سختی شرایط بهترین خودشان را ارائه دهند. آن‌ها به کار سخت عادت می‌کنند و این ویژگی است که برای موفقیت در همه کارهای زندگی از جمله تحصیل یا شغل ضروری است. ورزش‌های تیمی به بازیکنا پذیرش برد یا باخت با روحیه‌ای خوب را می‌آموزد.

مهارت‌های زندگی

کار تیمی باعث سود بردن از مهارت‌های زندگی مهمی می‌شود که به فرد در همه زمینه‌های زندگی کمک می‌کند. برخی از مهارت‌های مهم در زیر اشاره می‌شوند:

تقویت مهارت های ارتباطی

حل کردن تضادها
پذیرا بودن ایده‌ها و نظرات مختلف
آموزش احترام گذاشتن به فرد صاحب اختیار
ارتقا مهارت‌های هدایت تیم
بهبود مهارت‌های تنظیم هدف
تقویت انضباط درونی و انعطاف پذیری

استفاده بهینه از مهارت‌ها

بازیکنان دارای مهارت به تنهایی یک مسابقه را نمی‌برند، کار تیمی موثر است که باعث پیروزی می‌شود. یک تیم خوب چیزی نیست جز مجموعه ای از بازیکنان با مجموعه مهارت‌های خاص‌شان که یکدیگر را کامل می‌کنند و با دیگر تیم‌ها رقابت می‌کنند. برای مثال یک تیم بازی کریکت را در نظر بگیرید. اگر هر بازیکن بخواهد همه جنبه‌های یک بازی را بیاموزد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا آن‌ها یک مسابقه را خواهند برد؟ نیازی به گفتن نیست که نخواهند برد. این است زیبایی یک تیم.

تشویق و حمایت

وقتی کسی بخشی از یک تیم است، از تشویق‌ها و حمایت‌های هم‌تیمی‌هایش در زمان‌های دشوار برخوردار می‌شود. وقتی که او در حال تجربه مرحله‌ای سخت است، هم تیمی ها مانند ستون هایی محکم در کنار او می‌مانند. هم تیمی های خوب همیشمه چه در داخل و چه در خارج میدان حامی هم هستند.
ما باید بیاموزیم که در ورزش کار تیمی واقعا برای موفقیت مهم است. در حقیقت این امر برای جنبه‌های دیگر زندگی نیز صدق می‌کند.


 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.