کدام سایز ساعت هوشمند اپل را بخریم، 38 میلی‌متری یا 42 میلی‌متری

ساعت هوشمند اپل در دو سایز عرضه می‌شود: 38 میلی‌متری (کوچک) و 42 میلی‌متری (بزرگ). این که کدام گزینه مناسب شما باشد، به این بستگی دارد که می‌خواهید چگونه از آن‌ها استفاده کنید.
شنبه، 18 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کدام سایز ساعت هوشمند اپل را بخریم، 38 میلی‌متری یا 42 میلی‌متری
کدام سایز ساعت هوشمند اپل را بخریم، 38 میلی‌متری یا 42 میلی‌متری

 

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

ساعت هوشمند اپل در دو سایز عرضه می‌شود: 38 میلی‌متری (کوچک) و 42 میلی‌متری (بزرگ). این که کدام گزینه مناسب شما باشد، به این بستگی دارد که می‌خواهید چگونه از آن‌ها استفاده کنید.
اپل دو گزینه برای ساعت هوشمند خود ارایه داده است: 38 میلی‌متری و 42 میلی‌متری. این ساعت‌ها تنوع زیادی دارند، از ساعت هوشمند اسپرت آلومینیومی گرفته تا نمونه استیل ضد زنگ و یا طلای آن. شاید بعضی براساس اندازه مچ دست، جنسیت و یا موارد دیگر به راحتی بتوانند ساعت هوشمند مناسب خود را انتخاب کنند، اما اگر شما هم در انتخاب دچار سردرگمی شدید، برای انتخاب مناسب‌ترین ساعت اپل برای خودتان، به موارد زیر دقت کنید:
طول در برابر عرض
بر خلاف ساعت‌های سنتی، که قاب آن‌ها به صورت افقی اندازه گیری می‌شود، اپل، ساعت‌های هوشمند خود را به صورت عمودی اندازه می‌گیرد. طول مدل کوچکتر 38 میلی‌متر (دقیقا 38.6) و طول مدل بزرگتر42 میلی‌متر است. عرض مدل کوچکتر 33.3 میلی‌متر و عرض مدل بزرگتر35.9 میلی‌متر است.
ممکن است این تفاوت‌ها چندان زیاد به نظر نرسند، 3-4 میلی‌متر کمتر یا بیشتر؛ اما اگر 4 میلی‌متر را نسبت به 40 میلی‌متر در نظر بگیریم، یک دهم ابعاد ساعت خواهد بود.
شکل مستطیلی گرد ساعت مقایسه‌ آن را با ساعت‌های گرد، دشوار می‌کند، اما در دنیای ساعتهای سنتی، طول و عرض ساعت هوشمند اپل، بیش از حد زیاد نیست، اندازه‌ ساعت‌های بزرگ معمولا به 48 میلی‌متر نزدیک است.
بنابراین، حتی اگر به گوشی‌های کوچک علاقمندید، می‌توانید هر دو گزینه‌ی اپل را در نظر داشته باشد، هیچ کدام از این ساعت‌ها بیش از حد بزرگ نیستند.
اندازه صفحه نمایش
اندازه‌های مختلف قاب باعث می‌شوند صفحه‌های نمایش اندازه‌های مختلفی داشته باشند. هر دو صفحه نمایش کیفیت رتینا دارند، به این معنی که پیکسل‌‌ها با چشم غیر مسلح در فاصله طبیعی قابل تشخیص نیستند. مسلم است که تعداد چنین پیکسل‌هایی در ساعت‌ بزرگتر اپل، بیشتر است.
• اندازه صفحه نمایش ساعت هوشمند 38 میلی‌متری اپل 340x272 پیکسل است.
• اندازه صفحه نمایش ساعت هوشمند 42 میلی‌متری اپل 390x312 پیکسل است.
رابط کاربری تمام صفحه نمایش شما را پر خواهد کرد و بیشتر افراد تفاوت چندانی را متوجه نمی‌شوند، ولی اگر می‌خواهید ساعت هوشمند شما پیکسل‌های بیشتری داشته باشد، می‌توانید این موضوع را هم در انتخاب خود در نظر بگیرید.
ضخامت
گر چه طول و تراکم صفحه نمایش این دو ساعت با هم متفاوت است، ضخامت آن‌ها با هم هیچ تفاوتی ندارد و در هر دو 10.5میلی‌متر است؛ زیرا بر خلاف ساعت‌های مکانیکی و یا دیجیتال سنتی، قاب ساعت‌های هوشمند اپل باید صفحه نمایش رتینا، کامپیوتر اپل S1روی یک چیپ و سنسورهای HealthKitرا در خود جای دهد. اگر می‌خواهید تشخیص دهید کدام ساعت زیر آستین‌های تنگ پیراهنتان بهتر قرار می‌گیرد، باید بگویم که بین این دو هیچ تفاوتی وجود ندارد.
اندازه در برابر وزن
اگر به این خاطر به اندازه ساعت توجه دارید که فکر می‌کنید با وزن در ارتباط است، باید بگوییم اپل چهار نوع ساعت ارایه کرده است که هر کدام از مواد متفاوتی ساخته شده‌اند و وزن متفاوتی دارند.
وزن38 میلی‌متری‌ها:
• ساعت 38 میلی‌متری اسپرت اپل (آلومینیوم): 25 گرم
• ساعت38 میلی‌متری اپل (استیل ضد زنگ): 40 گرم
• ساعت38 میلی‌متری ادیشن اپل (رزگلد): 54 گرم
• ساعت38 میلی‌متری ادیشن اپل (طلای زرد): 55 گرم
وزن42 میلی‌متری‌ها:
• ساعت 42 میلی‌متری اسپرت اپل (آلومینیوم): 42 گرم
• ساعت42 میلی‌متری اپل (استیل ضد زنگ): 50 گرم
• ساعت42 میلی‌متری ادیشن اپل (رزگلد): 67 گرم
• ساعت43 میلی‌متری ادیشن اپل (طلای زرد): 69 گرم
زنانه و مردانه
از آن جا که ساعت‌های اپل دو سایز دارند و بعضی از بند ساعت‌هایی که اپل از آن‌ها رونمایی کرده است، تنها مختص یک سایز هستند، شاید بعضی بخواهند ساعتهای کوچکتر را زنانه و بزرگترها را مردانه در نظر بگیرند. اما افراد اندازه‌ها و سلیقه‌های مختلفی دارند. بعضی از خانم‌ها ممکن است ساعت‌های هوشمند بزرگ را بپسندند و بعضی آقایان سایز کوچکتر را ترجیح دهند؛ بنابراین اندازه‌ای را که دوست دارید، انتخاب کنید.
بند ساعت
از آنجا که اپل بعضی از بند ساعت‌ها را تنها به یک سایز ساعت اختصاص داده است، اگر به یک بند علاقمند شدید، احتمالا به سایز ساعت آن هم رضایت خواهید داد. ساعت اسپرت اپل، برای هر دو سایز بندهای اسپرت ارایه کرده است. اما ساعت اپل و ساعت ادیشن اپل برای سایزهای متفاوت بندهای مختلفی دارد.
بندهای مختص 38 میلی‌متری‌ها:
• ساعت38 میلی‌متری استیل ضد زنگ با سگک مدرن صورتی نرم
• ساعت38 میلی‌متری استیل ضد زنگ با سگک مدرن آبی نفتی
• ساعت38 میلی‌متری طلای زرد با سگک مدرن قرمز
• ساعت38 و 42میلی‌متری به رنگ رزگلد با بند اسپرت سفید رنگ
• ساعت38 میلی‌متری به رنگ رزگلد با سگک مدرن خاکستری
بندهای مختص 42 میلی‌متری‌ها:
• ساعت42 میلی‌متری استیل ضد زنگ با لوپ چرم سنگی
• ساعت42 میلی‌متری استیل ضد زنگ با لوپ چرم آبی روشن
• ساعت42 میلی‌متری استیل ضد زنگ با لوپ چرم قهوه‌ای روشن
• ساعت42 میلی‌متری با بند اسپرت مشکی
• ساعت42 میلی‌متری با سگک کلاسیک آبی نفتی
البته هر زمان ممکن است بندهای جدیدی هم اضافه شوند.
چه کسانی می‌توانند ساعت هوشمند38 میلی‌متری اپل را بخرند؟
اگر مچ کوچکی دارید و می‌خواهید ساعت‌تان به خوبی روی مچ قرار بگیرد، اگر مچ بزرگی دارید و میخواهید ساعت شما روی مچ کوچک به نظر برسد یا اگر به طور کلی ساعت‌های کوچکتر را می‌پسندید، سایز 38 میلی‌متری را تهیه کنید.
چه کسانی می‌توانند ساعت هوشمند42 میلی‌متری اپل را بخرند؟
اگر مچ کوچکی دارید و می‌خواهید ساعت‌تان روی مچ بزرگتر به نظر برسد، اگر مچ بزرگی دارید و می‌خواهید ساعت شما تا جای ممکن بزرگ باشد یا اگر به طور کلی ساعت‌های بزرگتر را می‌پسندید، سایز42 میلی‌متری را تهیه کنید.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.