تنهايي مردان

مردان و زنان در مقابل مسائل و مشكلات زندگي و ارتباط با ديگران، موضعگيري‌هاي متفاوتي از خود نشان مي‌دهند. بدون درك تفاوت‌هاي ميان زن و مرد، ممكن است ناخواسته، تن به مشاجره‌هايي بدهيم كه نه‌تنها همسر بلكه خودمان را نيز رنج بدهد. راه‌ اجتناب از مشاجره، داشتن ارتباط محترمانه است. اختلاف نظر در حد روش‌هايي كه براي رساندن پيام‌هاي خود، از آن استفاده مي‌كنيم،
پنجشنبه، 10 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنهايي مردان
تنهايي مردان
تنهايي مردان

مردان و زنان در مقابل مسائل و مشكلات زندگي و ارتباط با ديگران، موضعگيري‌هاي متفاوتي از خود نشان مي‌دهند. بدون درك تفاوت‌هاي ميان زن و مرد، ممكن است ناخواسته، تن به مشاجره‌هايي بدهيم كه نه‌تنها همسر بلكه خودمان را نيز رنج بدهد.
راه‌ اجتناب از مشاجره، داشتن ارتباط محترمانه است. اختلاف نظر در حد روش‌هايي كه براي رساندن پيام‌هاي خود، از آن استفاده مي‌كنيم، توليد رنجش نمي‌كند.
مردان به اندازه زنان در برابر نظرهاي غيردوستانه و لحن و طرز صحبت همسر خود آسيب‌پذير نيستند و به همين دليل احساسات جريحه‌دار شده زنان را بخوبي درك نـمـي‌كـنند. موضعگيري‌هاي كه مردان براي اجتناب از رنجش به كار مي‌برند، عبارت است از:

جنگيدن:

مردان به طور معمول راه‌جنگيدن را براي مرعوب كردن زن و رسيدن به محبت دلخواه خود بر مي‌گزينند. در حالي كه مرعوب كردن از اعتماد در رابطه زناشويي مي‌كاهد.

گريز:

مردان براي اجتناب از رويارويي، ممكن است به انزوا خود پناه ببرند و هرگز از آن بيرون نيايند. (جنگ سرد)‌ چرا مردان به غار ذهن خود پناه مي‌برند؟
مرد احتياج دارد به مسائل خود بينديشد و راه‌حل مـنطقي براي آن بيابد. وقتي مردي براي سوال با مساله‌اي، جواب حاضر ندارد، هرگز اعلام نمي‌كند بلكه در غار ذهن به جستجوي راه‌حلي براي آن مي‌گردد.
چون مرد ناراحت شده و زير فشار قرار گرفته، احتياج به آرامشي دارد كه دوباره بر شرايط مسلط شود.
مردان نياز دارند خود را بشناسند، بخصوص وقتي علاقه‌مند مي‌شوند، مي‌ترسند كه وابستگي عاطفي به يك زن از قدرت آنان بكاهد، در غاز ذهن مي‌توانند اين قدرت را بازيابند.
هنگامي كه مرد خلاصه حرف مي‌زند، انتظار دارد همسرش به او فرصت سكوت بدهد.
وقتي مردي، زني را دوست دارد، گاه لازم است براي نزديك شدن به او ابتدا خود را عقب بكشد، مرد پس از فاصله گرفتن از زن، تحت تاثير نيازي كه به دوست داشتن و صميميت دارد، دوباره به جلو پرتاب مي‌شود تا به صميميتي كه از قبل به آن نياز داشته برسد.
اگر مرد، فرصت عقب كشيدن نداشته باشد، هرگز از ميل شديد خود به نزديك شدن مطلع نمي‌شود و هرگز نمي‌تواند اشتياق شديد خود را به عشق و محبت احساس كند.
مـردان پـس از رفـع نياز به عشق و صميميت، احساس مي‌كنند كه به استقلال و خودمختاري سابق خود احتياج دارند، وقتي مردي عقب‌نشيني مي‌كند، زن دچار هراس مي‌شود.
آنچه زن متوجه نيست، اين است كه مرد با عقب كشيدن، نياز به استقلال خود را ارضا كرده و بعد ناگهان احساس مي‌كند مي‌خواهد دوباره صميمي شود.
بدانيد مرداني كه از رفتن به غار ذهن خود، سرباز مـي‌زنند و طبيعت واقعي خود را انكار مي‌كنند، ناراحت، رنجش‌پذير، بيش از اندازه حساس، تدافعي، ضعيف، انفعالي يا آزار دهنده مي‌شوند و حتي خود نيز نمي‌دانند كه چرا تا اين حد ناخوشايند شده‌اند.
مردان بايد بدانند كه وقتي به برنده شدن خود و بازنده شدن زنان بينديشند، هرگز برنده نخواهند بود، چون وقتي از عشق، لذت حاصل مي‌شود كه همه برنده باشند.
وقتي به مرد فرصت داده شود تا توانمندي‌ بالقوه خود را ثابت كند، او به بهترين شكل خود را عرضه مي‌كند. تنها وقتي احساس مي‌كند نمي‌تواند موفق شود، به خودخواهي قديم برمي‌گردد.
و در آخر اين‌كه چگونه از مرد و زن درون غار، حمايت كنيم:
1 ــ نياز او را به پس‌نشيني و اقامت در غار، مورد انتقاد قرار ندهيد.
2 ــ‌ با ارائه راه حل، درصدد رفع مسائل او برنياييد.
3 ــ از او نخواهيد كه احساس‌‌هايش را با شما در ميان بگذارد.
4 ــ كنار در غار، به انتظار خروج او ننشينيد.
5‌ ــ نگران او نشويد و به حالش تاسف نخوريد.
6 ــ كاري كنيد كه شما را خوشحال كند




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.