شهيد باكري در نگاه ديگران‌

شهيد باكري از زمان دانشجويي‌اش در راه خدا و براي خدا حركت كرده است. چه سالي بود كه با آقاي مقدم آمدند، گمانم سال 52 بود. آمدند ييلاق پيش من سرهمين قضاياي كارهاي مبارزه و نهضت. ورودش در خط امام‌(ره) و استقامتش در خط امام‌(ره) و رسيدنش به مرحله يك سردار خط امام‌(ره) امتياز ويژه‌اي دارد. از بعضي اين انتظار بود از امثال ايشان يك خورده كمتر از انتظار بود ليكن در عين حال اينها
شنبه، 12 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهيد باكري در نگاه ديگران‌
شهيد باكري در نگاه ديگران‌
شهيد باكري در نگاه ديگران‌

شهيد باكري از زمان دانشجويي‌اش در راه خدا و براي خدا حركت كرده است. چه سالي بود كه با آقاي مقدم آمدند، گمانم سال 52 بود. آمدند ييلاق پيش من سرهمين قضاياي كارهاي مبارزه و نهضت. ورودش در خط امام‌(ره) و استقامتش در خط امام‌(ره) و رسيدنش به مرحله يك سردار خط امام‌(ره) امتياز ويژه‌اي دارد. از بعضي اين انتظار بود از امثال ايشان يك خورده كمتر از انتظار بود ليكن در عين حال اينها وارد اين ميدان شدند كه خودش آمد، برادرش را آورد و بلكه خانواده خودش را كشاند. اينها خيلي ارزش دارد. خيلي اهميت دارد. اينها جان خودشان را، هستي خودشان را و هم شخصيت مادي و معنوي خودشان را در دو دست گرفتند و تقديم كردند به اين انقلاب.
سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي ستاد برگزاري
كنگره بزرگداشت سرداران شهيد آذربايجان‌
در وصيت نامه‌اش مي‌گويد كه من چطور وصيت نامه بنويسم در حالي كه مي‌ترسم از دنيا بروم و خالص نباشم و پذيرفته درگاه خدا نشوم چون معصيت كارم. آدمي كه از اول جنگ توي جبهه بوده باز خودش را گناهكار مي‌داند و بعد مي‌گويد: خدايا تو چقدر دوست داشتني و پرستيدني هستي، هيهات كه نفهميديم خون بايد مي‌شدي و در رگ‌هايم جريان مي‌يافتي تا سلول‌هايم همه يارب يارب مي‌گفت اين جمله خيلي خيلي معرفت مي‌خواهد.
شهيد حجت الاسلام محلاتي، نماينده امام(‌ره) در سپاه‌
آنهايي كه (از او) بدگويي مي‌كردند، ظرفيت مهدي را نمي‌فهميدند. با جهالت خودشان مقايسه مي‌كردند. مهدي هم احساس مسووليت مي‌كرد تا روي افراد تاثير داشته باشد. آخرالامر فضا مسموم تر شده بود. يكي از دوستان صميمي‌اش آمد پيش من. فهميده بود مي‌خواهم برايش حكم فرماندهي بزنم. هرچه مي‌دانست گفت تا منصرفم كند. گفتم: مهدي را بي واسطه شناخته‌ام و هيچ احتياجي به تاييد ديگران نمي‌بينم. حكمش را زدم و بعدها ديدم اشتباه نكرده‌ام.
محسن رضايي، فرمانده سابق كل سپاه‌
شهيد مهندس سرلشكر پاسدار مهدي باكري پاسداري بود عارف بالله و عامل به اسلام. خدا مي‌داند من چندين بار پشت سر اين بزرگوار نماز خوانده‌ام، خدا مي‌داند چه حالي داشت. من نمي‌توانم بيان كنم او چه حالي داشت در نماز و موقع قرائت قرآن. قرآن هميشه همراهش بود. هيچ‌وقت قرآن از او جدا نمي‌شد. فرماندهي بود مدير و با تدبير. در سخت‌ترين طرح‌هاي عمليات دفاع مقدس از جمله كساني كه از ايشان نظر خواسته مي‌شد و سردار رضايي روي نظر ايشان حساب مي‌كرد، همين بزرگوار شهيد مهدي باكري بود.
سيد يحيي رحيم صفوي، فرمانده سابق سپاه
عمليات بدر عملياتي بسيار پيچيده بود و ما از كيلومترها منطقه هورالهويزه عبور كرده بوديم و به ساحل شرقي دجله رسيده بوديم كه با مشكلاتي در سمت راست قرارگاه شمالي برخورد كرديم. شهيد باكري و شهيد كاظمي (فرماندهان) دو لشكر اصلي قرارگاه كربلا بودند كه محور اصلي عمليات روي دوش آنها بود. شهيد باكري با تدبير نظامي خود به درستي اصرار مي‌كرد كه از دجله عبور كنيم تا فشار از سمت راست قرارگاه برداشته شود. او خود لشكر 31 عاشورا را با زدن پل پياده‌رويي عبور داد و در غرب دجله جاده بصره العماره را بست و عمليات را چند روزي تثبيت كرد و در همين مرحله از عمليات نيز به شهات رسيد.
منبع: محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.