رؤیای کپلر

آنچه از خاک می روید یا بر خاک می زید، اندازه های غیر عادی دارد. رشد بسیار سریع است؛ عمر هر چیزی کوتاه است هر چند اندازة بسیار بزرگی پیدا می کند. پری ولوائیان سکونت گاه های ثابتی ندارند و به طور ثابت در جایی
يکشنبه، 8 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رؤیای کپلر
رؤیای کپلر

 

مترجم: زهرا هدایت منش
منبع:راسخون
 

نوشتة: یوهانس کپلر - قسمت ششم از کتاب رؤیای کپلر
آنچه از خاک می روید یا بر خاک می زید، اندازه های غیر عادی دارد. رشد بسیار سریع است؛ عمر هر چیزی کوتاه است هر چند اندازة بسیار بزرگی پیدا می کند. پری ولوائیان سکونت گاه های ثابتی ندارند و به طور ثابت در جایی ساکن نمی شوند. آنان به صورت گروهی در فاصلة یک روز خودشان بر سراسر کره حرکت می کنند، عده ای با پا راه می روند که بدین وسیله از شترهای ما پیشی می گیرند، عده ای از بال سود می جویند و گروهی در قایق ها آب های سریع را دنبال می کنند، یا اگر توقفی چندین روزه لازم باشد به درون غارها می خزند. هر چیز بنابر طبیعتش عمل می کند. بیشتر موجودات می توانند در آب بمانند؛ همه موجوداتی که تنفس می کنند به طور طبیعی بسیار آهسته نفس می کشند، و بنابراین در حالی که مهارت به کمک طبیعت رفته است آن ها در ژرفای آب زندگی می کنند. آن ها می گویند در آن تنگه های ژرف آب سرد می ماند. در حالی که امواج فوقانی توسط خوشید گرم می شوند و آنچه که در سطح است در وسط روز توسط خورشید به جوش می آید و برای دسته های سرگردان غذا می شود زیرا در کل، نیمکرة ساب ولوایی شبیه روستاها، شهرک ها و باغ های ما است. نیمکرة پری-ولوایی همانند کشتزارها، جنگل ها و بیابان های ما است. آنانی که نیاز بیشتری به تنفس دارند آب داغ را به وسیلة آب گذری باریک وارد غارها می کنند تا آب، با ماندن در عمیق ترین بخش های غارها به مدت طولانی، به تدریج سرد شود. آنان بیشتر روز را در آنجا می گذرانند و از آب برای آشامیدن استفاده می کنند و به هنگام نزدیک شدن شب به جستجوی غذا می روند. بخش اعظم جسم گیاهان و حیوانات را پوست آن ها، یا هر چیزی که جای پوست را بگیرد، تشکیل می دهد و اسفنجی و خلل و فرج دار است. اگر نور روز به چیزی بتابد، از قسمت تابش نور سخت و آفتاب سوخته می شود و با فرارسیدن شب پوشش خارجی کنده می شود. چیزهایی که از خاک می رویند معمولأ در یک روز پدید می آیند و از میان می روند و رویش تازه روزانه صورت می گیرد، هرچند بر قله های کوه مقدار کمی از این رستن ها باقی می ماند.
به طور کلی نژادی از مارها فراوان ترند. این عجیب است که خود را در وسط روز گویی به خاطر لذت در معرض تابش خورشید قرار می دهند، اما برای آنکه استراحتشان امن و بی دردسر باشد تنها در دهانة غارها دراز می کشند.
موجوداتی که به واسطة گرمای روز توان نفس کشیدن را از دست داده اند و رمقی ندارند، به شیوه ای مخالف با شیوة رفتار مگس ها با ما، در شب سرزنده می شوند. در هر کجا توده هایی به شکل میوه های کاج بر روی خاک پراکنده اند که در روز پوست های برشته ای دارند اما در شب، هنگامی که نهانگاه ها گشوده می شوند، موجودات زنده از آن توده ها بیرون می زنند.
کاهش زیاد گرما در نیمکرة ساب ولوایی باعث وضع ابری و بارانی ثابت است که گاهی این وضع در نصف منطقه یا بیشتر غلبه دارد.
هنگامی که من در رؤیای خویش به اینجا رسیده بودم، بادی همراه با صدای باران خواب مرا به هم زد و واپسین بخش کتابی که در فرانکفورت به دست آمده بود همراه آن از میان رفت، و بنابراین من، در حالی که دیو را، که داشت سخن می-گفت، و مخاطبان او، دوراکوتوس و مادرش فیولکس هیلدرا، که سرهایشان را پوشیده بودند، به درود گفته بودم هوش و حواس خود را بازیافتم و فهمیدم که درواقع سرم زیر یک بالش است و بدنم در لحاف و ملافه پیچیده شده است.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.