چگونه تعطیلاتی فوق العاده داشته باشیم

تحقیقات نشان می دهند که سفر رفتن در تعطیلات، سلامت و احساس شادی را در افراد افزایش می دهد. بیرون آمدن از چهاردیواری خانه به شما فرصت ورزش و تنفس در هوای آزاد را می دهد. حتی بعضی از تحقیقات نشان می دهند
دوشنبه، 14 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه تعطیلاتی فوق العاده داشته باشیم
چگونه تعطیلاتی فوق العاده داشته باشیم

 

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

تحقیقات نشان می دهند که سفر رفتن در تعطیلات، سلامت و احساس شادی را در افراد افزایش می دهد. بیرون آمدن از چهاردیواری خانه به شما فرصت ورزش و تنفس در هوای آزاد را می دهد. حتی بعضی از تحقیقات نشان می دهند سفر در تعطیلات می تواند میزان مرگ و میر را در افراد مبتلا به بیماری قلبی کاهش دهد.
تعطیلات، زمانی بسیار عالی برای صحبت و صرف وقت با دوستان و خانواده است؛ بنابراین در قطار یا هواپیما هدفون ها را از گوش خود درآورید. سعی کنید وظایف محل کار را با خود به سفر نیاورید. اگر مدام در حال صحبت با تلفن و کار با لپ تاپ باشید، لذت و شادابی سفر را برای خود و همراهانتان از بین خواهید برد.
اگر برای سفر برنامه ریزی می کنید، پنج نکته زیر را برای داشتن سفری مفرح در نظر بگیرید:
بسیار سفر کنید ولی جاهای نزدیک تر را برگزینید. بیشتر به سفر بروید اما سفرهایی کوتاه مدت داشته باشید. لازم نیست مسیرهای دور و طولانی را انتخاب کنید. با این کار هیجان سفر را بیشتر تجربه خواهید کرد و احساس شادمانی بیشتری خواهید داشت.
فعال بمانید! در سفرهای خود فعالیت های مفرح ورزشی را نیز بگنجانید. ترکیبی از ورزش و ریلکسیشن می تواند تجربه تعطیلاتی شادتر را برای شما به ارمغان آورد.
کاری را انجام دهید که واقعا برایتان لذت بخش است نه کاری که دیگران می گویند لذت بخش است. پریدن از لبه یک صخره شاید برای بعضی افراد هیجان انگیز و مفرح باشد، اما شاید برای شما آرامش بخش نباشد. به فعالیتی بپردازید که واقعا دوست دارید؛ چه رفتن به کلاس نقاشی باشد، چه پیاده روی در یک مسیر جنگلی.
تلفن همراه و لپ تاپ را خاموش کنید. در سفر، به خود استراحت دهید. سعی کنید از هیجان و استرس کار دور باشید و ذهن خود را از دغدغه های زندگی دور نگه دارید. اگر خیلی ضروری است تنها زمان خاصی از روز را به بررسی پیام ها و ایمیل ها اختصاص دهید و بقیه اوقات از سفر لذت ببرید.
در صورت امکان روز پنجشنبه یا جمعه به خانه بازگردید. با این کار زمان کافی برای تغییر وضعیت و بازگشت به زندگی واقعی را خواهید داشت. این گونه برگشتن به سر کار یا رفتن به مدرسه با استرس کمتری همراه خواهد بود.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.