ده نکته برای خرید کفش مناسب

زمانی که قصد خرید کفش دارید نباید تنها به زیبایی آن فکر کنید. لازم است بدانید در هنگام خرید کفش سلامت پاهای شما در اولویت است. این ده نکته به شما کمک می‌کنند تا کفش مناسبی را انتخاب کنید:
چهارشنبه، 16 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ده نکته برای خرید کفش مناسب
ده نکته برای خرید کفش مناسب

 

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 
زمانی که قصد خرید کفش دارید نباید تنها به زیبایی آن فکر کنید. لازم است بدانید در هنگام خرید کفش سلامت پاهای شما در اولویت است. این ده نکته به شما کمک می‌کنند تا کفش مناسبی را انتخاب کنید:
1. طرحی از پای خود را به همراه داشته باشید. هر کفشی را برای خرید در نظر گرفتید بر روی آن قرار دهید. اگر کفش باریک‌تر یا کوچک‌تر از طرح پای شما باشد، حتی لازم نیست آن را امتحان کنید.
2. توصیه می‌شود بعد از ظهرها برای خرید کفش اقدام کنید. پای شما به طور طبیعی در طول روز به دلیل تحرک، بزرگ‌تر می‌شود.
3. همان نوع جورابی را بپوشید که قصد دارید زمان پوشیدن کفش به پا داشته باشید.
4. به یاد داشته باشید که پای شما ممکن است با افزایش سن بزرگ‌تر و پهن‌تر شود. اگر یکی از پاهایتان از دیگری بزرگ‌تر است، کفشی را انتخاب کنید که متناسب با پای بزرگتر باشد.
5. وقتی کفشی را امتحان می‌کنید، بایستید. به آرامی‌به بالای کفش فشار وارد کنید تا مطمئن شوید بین بلندترین انگشت شما و لبه کفش یک سانتی متر فاصله وجود دارد. این فاصله، جای کافی را برای پای شما فراهم می‌کند تا زمانی که راه می‌روید کمی‌جلو بیاید. انگشتان پای خود را تکان دهید تا مطمئن شوید کفش جای کافی برای انگشتان شما دارد.
6. با کفش‌ها چند قدم راه بروید تا مطمئن شوید احساس راحتی می‌کنید. آیا سینه و کف پاهای شما در آن راحت است؟ پاشنه آن راحت و مناسب است و از پای شما در نمی‌آید؟ به خود نگویید که کفش بعد از مدتی جا باز می‌کند، کفشی را انتخاب کنید که از همان آغاز مناسب باشد.
7. به جای اعتماد به تبلیغات یا اندازه نوشته شده روی کفش، راحتی خود را در نظر بگیرید. سایز بندی کفش هایی که در کارخانه‌های متفاوت تولید شده‌اند با یکدیگر فرق دارند. فرقی نمی‌کند تبلیغات تا چه اندازه راحت بودن کفش را تأیید کنند، قاضی واقعی شما هستید.
8. به عرض کفش هم به اندازه طول آن دقت کنید. اگر سینه پای شما در کفش فشرده شده است، کفشی پهن‌تر انتخاب کنید. برگزیدن کفشی که یک و نیم برابر اندازه پای شما باشد، اما پهن‌تر نباشد، مشکل را حل نمی‌کند.
9. داخل کفش را لمس کنید تا مطمئن شوید برچسب، درز و یا مواد دیگری که ممکن است پای شما را تحریک کند در آن وجود ندارد.
10. کف کفش را بررسی کنید. توجه کنید که کفش ها زمان قدم زدن چگونه‌اند. آیا آن قدر محکم هستند که پای شما را در برابر اشیاء تیز محافظت کنند؟ همچنین بهتر است کفش دارای زیره مناسب باشد.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.