مادران شاغل سالم‌ترين زنان هستند .

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد مادران شاغل كه روابط زناشویی پایداری دارند سالم‌ترین زنان هستند و زنان خانه‌دار بیشتر از همه در معرض چاق شدن هستند، كارشناسان در این مطالعه 1200زن 15 تا 45 ساله را مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعه دیده شد 23 درصد زنانی كه چند نقش بر عهده داشتند چاق بودند كه این رقم با چاقی 38 درصدی زنانی كه مدت زمان طولانی را در خانه سپری می‌كردند، قابل مقایسه است.
يکشنبه، 11 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مادران شاغل سالم‌ترين زنان هستند .
مادران شاغل سالم‌ترين زنان هستند .
مادران شاغل سالم‌ترين زنان هستند .

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد مادران شاغل كه روابط زناشویی پایداری دارند سالم‌ترین زنان هستند و زنان خانه‌دار بیشتر از همه در معرض چاق شدن هستند، كارشناسان در این مطالعه 1200زن 15 تا 45 ساله را مورد مطالعه قرار دادند.
در این مطالعه دیده شد 23 درصد زنانی كه چند نقش بر عهده داشتند چاق بودند كه این رقم با چاقی 38 درصدی زنانی كه مدت زمان طولانی را در خانه سپری می‌كردند، قابل مقایسه است.
محققان اطلاعات مربوط به زنانی را كه در “مطالعه ملی بهداشت و توسعه شورای تحقیقات پزشكی” شركت كرده بودند، بررسی كردند.
در این مطالعه با استفاده از پرسشنامه‌هایی كه در آنها اطلاعاتی درباره سابقه اشتغال، وضع تاهل و تعداد فرزندان از حدود 25 سالگی در هر دهه عمر پرسیده شده بود، سلامت زنان را سنین 24 و 54 سالگی ارزیابی ارزیابی كردند.
وزن و قد این افراد نیز در فواصل منظم اندازه‌گیری شد.
تحلیل این اطلاعات نشان داد احتمال بیمار شدن در زنانی كه در سن 54 سالگی همسر،مادر و شاغل بودند بسیار كمتر از زنانی است كه هیچ یك از این سه نقش را بر عهده نداشتند.
این در حالی است كه بیشترین احتمال بیماری و افت سلامتی در زنانی مشاهده شد كه در تمامی مدت زندگی خود و یا قسمت اعظم آن خانه دار بودند پس از آن مادران تنها و زنان بدون بچه قرار داشتند.
همچنین در این مطالعه دیده شد 38 درصد زنانی كه مدت طولانی خانه‌دار بودند چاق هستند این رقم با چاقی 23 درصدی در مادران شاغل كه از روابط زناشویی پایداری برخوردار بودند، قابل مقایسه است
همچنین دیده شد زنان خانه دار سریعتر چاق می‌شوند.
این محققان به سرپرستی دكتر “آن مكمون” از بخش اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی دانشگاه یونیورسیتی كالج لندن گفتند این نتایج نتیجه بر عهده گرفتن چند نقش در زندگی زنان است نه علت آن.
مكمون گفت: این مطالعه نشان می‌دهد احتمالا باید از زنان حمایت كنیم تا بتوانند بخشی از بازار كار باشند و هم زمان به وظایف مادری خود نیز برسند.
وی افزود: این مطالعه نشان می‌دهد زنانی كه اشتغال را با وظایف مادری و همسری در زندگی تلفیق می‌كنند، سالم‌ترند.
این محقق گفت: احتمال افزایش وزن در زنان خانه‌دار بیشتر است زیرا این افراد تحرك كمتری دارند و مقدار غذای بیشتری مصرف می‌كنند كه این امر احتمالا ناشی از آشپزی در خانه و خوردن باقی مانده غذای كودكان است.
منبع: اولین خبر




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.